Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Maciuś w Września 22, 2009, 21:17:58
-
Taki trochę problem natury technicznej mam .
Otóż znalazłem w sieci świetnego akrobatę ( znaczy mi on do gustu przypadł bardziej niż Zlin-50L (http://www.simplanes.net/downloads/FSX/LightAircraft/zlinz-50l.zip) czy Extra300)
Christen Eagle II (http://www.simplanes.net/downloads/FSX/LightAircraft/ce2_fsx.zip)+ Fix ( do kokpitu) (http://www.simviation.com/cgi-bin/syb2.cgi?section=props&file=Gglass.zip)
Pomijając że ma on już na starcie dość sporo malowań i to całkiem ładnych to jednak mam ochotę coś swojego zmalować i napotykam na taki dziwny kłopot. Niby pliki tekstur to *.BMP ale GIMP i Photoshop a zresztą każdy jeden program graficzny nie otwierają ich twierdząc że to nie jest BMP i wywalają mi „errora” oto przykład takiego pliku (http://img170.imageshack.us/img170/5139/eagleiistabbott.jpg)
( po konwersji do JPG bo inaczej tego imageshack nie chce nawet przyjąć) otwiera to jedynie IrfanView.
I teraz tak czym to otworzyć i jak doprowadzić do stanu używalności a’la GIMP/Photoshop i potem po swojej twórczości jak na powrót to zamienić w ten „ BMP” ?
PS.
Jeśli się maszyna nie podoba to cicho bo nie oto w tym poście chodzi
-
DXTbmp
-
http://www.btinternet.com/~mnwright/programs/dxtbmp.htm
-
Jeszcze tak nazwa tematu.
-
Pliki te są w formacie Extended bitmap DXT3 i musisz je przed obróbką przekonwertować przy pomocy narzędzia które ci powyżej koledzy podali na format zwykłej bitmapy, dopiero w jakimś edytorze pomalować jak chcesz, następnie znowu przekonwertować na DXT3 i wrzucić wszytko do katalogu z nowym malowaniem.
Pozdrawiam
-
XnView czyta te bitmapki bez problemu.
-
No to mam zagwozdkę. Zmajstrowałem swoje texy do maszynki w pierwszym poście przerobiłem jak bozia nakazała na DXT3 i kicha. zamiast kolorków takich jak chciałem wyszło mi takie coś o kolorze polerowanego aluminium. Takie coś jak MacSen miał tu http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12148.0 (http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12148.0)
tylko na całej powierzchni i w kokpicie ( mimo że go nie ruszałem :/) no i poza tym kokpit zrobił się kanciasty ta srebrna textura wystaje poza granice pulpitu podobnie jak u MacSen-a
Co mogłem skopać albo czego nie zrobiłem.
Konwersje do DXT3 robiłem
-
kanał Alpha
-
kanał Alpha
Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie
-
A może byś tak spróbował? :)
http://www.google.pl/search?q=kana%C5%82+Alpha%2Bphotoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google
-
Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie
Kanał Alpha po polsku to kanał alfa ;)
-
A może byś tak spróbował? :)
http://www.google.pl/search?q=kana%C5%82+Alpha%2Bphotoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google
Co to jest Alpha Channel to ja wiem. wiem też jak go używać. Dla zasady texy swoje przerobiłem raz jeszcze z bazowego png na BMP z tym DXT3 i tym Alfa kanałem(sprawdziłem czy go włączyłem i był włączony wszędzie) ale sytuacji to nie polepszyło jest to co było czyli polerowany aluminiowy Eagle II.
Zostaje mi tylko chyba robić te texy jeszcze raz od zera :/
-
No dobra jakoś to wyszło ale lepiej nie pytać jak tak wiec moje malowanie odpada ... przynajmniej na razie
-----------------------------------------------------------------------------------
Jest za to inny problem. Mam kokpit, dodałem w nim odpowiednie tekstury i zagwozdka
jeśli awionikę mam wyłączoną to wygląda tak http://img504.imageshack.us/img504/9496/2009929203538578.jpg
Jeśli awionikę włączam to dostaje takie coś http://img245.imageshack.us/img245/5697/2009929203545109.jpg
I teraz tak kanał ALPHA jest jak Bozia nakazała dodany. ale nie mam bladego pojęcia czemu tak mi tekstury reagują.
Ktoś może poratować i powiedzieć co skopałem.
-
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.
-
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.
Nie za bardzo mam co dodać bo w defaulcie są po prostu czarne placki w miejscu gdzie jest ta metaliczna powierzchnia udało mi się dotrzeć do tego punktu w zasadzie podpatrując tekstury w innych samolotach ( tak wiem osiągnięcie) ale dalej to już chyba tylko ktoś kto się bawi na serio w modelowanie 3D dla MSFSX mógłby mi pomóc.
-
Dobra niema co nie potrafię sobie dać rady z metaliczną texturą. Po prostu robie w tym modelu http://ftp.sunet.se/pub/pc/games/flight-sim/uploads09/jun/f-20x.zip ( wiem brzydki ) panele 3D poprawne i 2D.
chodzi dokładnie o plik VC3.bmp z tekstur dla F-20B ( z w/w archiwum) Próbowałem już wszystkiego photoshopa ( trial) na milion sposobów ustawiałem przerobiłem każdy dostepny tutorial związany z projektowaniem modeli dla MSFSX i ciągle jestem w głębokiej..... czyli texy mam metaliczne.
Może mi ktoś tą teksture przerobić i wysłać na majla armituriaveria(małpa)gmail(kropka)com byłbym wielce zobowiązany
-
Z tego co pamiętam to metaliczne/chromowane elementy robiło się używając jakiegoś kolorku, ale w teksturze w formacie .dds. Nie bij jeżeli mówie źle.