Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Maciuś w Września 22, 2009, 21:17:58

Tytuł: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 22, 2009, 21:17:58
Taki trochę problem natury technicznej mam .
Otóż znalazłem w sieci świetnego akrobatę ( znaczy mi on do gustu przypadł bardziej niż Zlin-50L (http://www.simplanes.net/downloads/FSX/LightAircraft/zlinz-50l.zip)  czy Extra300)
Christen Eagle II  (http://www.simplanes.net/downloads/FSX/LightAircraft/ce2_fsx.zip)+ Fix ( do kokpitu) (http://www.simviation.com/cgi-bin/syb2.cgi?section=props&file=Gglass.zip)

Pomijając że ma on już na starcie dość sporo malowań i to całkiem ładnych to jednak mam ochotę coś swojego zmalować i napotykam na taki dziwny kłopot.  Niby pliki tekstur to *.BMP  ale  GIMP i Photoshop a zresztą każdy jeden program graficzny nie otwierają ich twierdząc że to nie jest  BMP i wywalają mi „errora”  oto przykład takiego pliku (http://img170.imageshack.us/img170/5139/eagleiistabbott.jpg)
( po konwersji do JPG bo inaczej tego  imageshack nie chce nawet przyjąć) otwiera to jedynie IrfanView.
I teraz tak czym to otworzyć  i jak doprowadzić do stanu używalności  a’la GIMP/Photoshop i potem po swojej twórczości jak na powrót to zamienić w ten „ BMP”  ?

PS.
Jeśli się maszyna nie podoba to cicho bo nie oto w tym poście chodzi
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: tomcat w Września 22, 2009, 21:35:27
DXTbmp
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: some1 w Września 22, 2009, 21:36:03
http://www.btinternet.com/~mnwright/programs/dxtbmp.htm
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Września 22, 2009, 21:47:51
Jeszcze tak nazwa tematu.
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: noker w Września 22, 2009, 23:34:22
Pliki te są w formacie Extended bitmap DXT3 i musisz je przed obróbką przekonwertować przy pomocy narzędzia które ci powyżej koledzy podali na format zwykłej bitmapy, dopiero w jakimś edytorze pomalować jak chcesz, następnie znowu przekonwertować na DXT3 i wrzucić wszytko do katalogu z nowym malowaniem.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: empeck w Września 22, 2009, 23:37:49
XnView czyta te bitmapki bez problemu.
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 27, 2009, 22:44:39
No to mam zagwozdkę.  Zmajstrowałem swoje texy do maszynki w pierwszym poście przerobiłem jak bozia nakazała na DXT3 i kicha. zamiast kolorków takich jak chciałem wyszło mi takie coś  o kolorze  polerowanego aluminium. Takie coś jak MacSen miał tu http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12148.0 (http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12148.0)
tylko  na całej powierzchni i w kokpicie ( mimo że go nie ruszałem :/) no i poza tym kokpit zrobił się kanciasty ta  srebrna textura wystaje poza  granice pulpitu podobnie jak u MacSen-a

Co mogłem skopać albo czego nie zrobiłem.
Konwersje do DXT3 robiłem


Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: noker w Września 27, 2009, 22:45:50
kanał Alpha
Tytuł: Odp: Własne malowania - problem
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 27, 2009, 23:01:50
kanał Alpha

Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Września 27, 2009, 23:12:40
A może byś tak spróbował? :)

http://www.google.pl/search?q=kana%C5%82+Alpha%2Bphotoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: empeck w Września 27, 2009, 23:46:39
Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie


Kanał Alpha po polsku to kanał alfa ;)
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 28, 2009, 00:54:53
A może byś tak spróbował? :)

http://www.google.pl/search?q=kana%C5%82+Alpha%2Bphotoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google

Co to jest Alpha Channel to ja wiem. wiem też jak go używać. Dla zasady texy swoje przerobiłem raz jeszcze z bazowego png na  BMP z tym DXT3 i tym Alfa kanałem(sprawdziłem czy go włączyłem i był  włączony wszędzie) ale sytuacji to nie polepszyło jest to co było czyli polerowany aluminiowy Eagle II.

Zostaje mi tylko chyba robić te texy jeszcze raz od zera :/
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 29, 2009, 20:49:43
No dobra jakoś to wyszło ale lepiej nie pytać jak tak wiec moje malowanie odpada ... przynajmniej na razie

-----------------------------------------------------------------------------------
Jest za to inny problem. Mam kokpit, dodałem w nim odpowiednie  tekstury i zagwozdka
jeśli awionikę mam wyłączoną to wygląda tak http://img504.imageshack.us/img504/9496/2009929203538578.jpg
Jeśli awionikę włączam to dostaje takie coś http://img245.imageshack.us/img245/5697/2009929203545109.jpg
 I teraz tak kanał ALPHA jest jak Bozia nakazała dodany. ale nie mam bladego pojęcia czemu tak mi tekstury reagują.

Ktoś może poratować i powiedzieć co skopałem.

Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: noker w Września 29, 2009, 21:25:08
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Września 29, 2009, 21:37:04
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.

Nie za bardzo mam co dodać bo w defaulcie są po prostu czarne placki w miejscu gdzie jest ta metaliczna powierzchnia udało mi się dotrzeć do tego punktu w zasadzie podpatrując tekstury  w innych samolotach ( tak wiem osiągnięcie) ale dalej to już chyba tylko ktoś kto się bawi na serio w modelowanie  3D dla MSFSX mógłby  mi pomóc.
Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Października 01, 2009, 20:20:52
Dobra niema co  nie potrafię sobie dać rady z metaliczną texturą. Po prostu robie w tym modelu http://ftp.sunet.se/pub/pc/games/flight-sim/uploads09/jun/f-20x.zip ( wiem brzydki ) panele 3D poprawne i 2D.
chodzi dokładnie o plik VC3.bmp z tekstur dla F-20B ( z w/w archiwum) Próbowałem już wszystkiego photoshopa ( trial) na milion sposobów ustawiałem przerobiłem każdy dostepny tutorial związany z projektowaniem modeli dla MSFSX i ciągle jestem w głębokiej..... czyli texy mam metaliczne.

Może mi ktoś tą teksture przerobić i wysłać na majla armituriaveria(małpa)gmail(kropka)com byłbym wielce zobowiązany

Tytuł: Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
Wiadomość wysłana przez: Miodek w Października 01, 2009, 21:32:34
Z tego co pamiętam to metaliczne/chromowane elementy robiło się używając jakiegoś kolorku, ale w teksturze w formacie .dds. Nie bij jeżeli mówie źle.