Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Rise of Flight/Flying Circus (Volume I/II/III/IV) => Wątek zaczęty przez: some1 w Października 30, 2009, 14:14:59

Tytuł: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Października 30, 2009, 14:14:59
http://riseofflight.com/Blogs/post/2009/10/30/Update-1008.aspx

Dr I, Camel, nowe letnie tekstury, sto stron manuala do edytora misji i inne poprawki. 310MB.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Listopada 02, 2009, 10:05:13
O co chodzi z tym Shift+E, czyli engine blip, czy jakos tak?
Mnie najbardziej, oprócz Dr. I, cieszą te nowe tekstury, duuużo bardziej klimatycznie teraz to wygląda.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 02, 2009, 10:14:29
Blip odcina w silniku rotacyjnym zapłon tak długo jak jest wciśnięty, w przeciwieństwie do zwykłego wyłączenia silnika 'E' po zwolnieniu przycisku iskra wraca.

Shift+E to akurat kiepska kombinacja bo jeśli najpierw puści się shift a potem E to silnik nie zaskoczy. Lepiej zmapować sobie to pod pojedynczy klawisz albo łatwo dostępny przycisk na joyu.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Listopada 02, 2009, 11:43:52
No dobra Some, ale po co to jest? Jakis przymulony jestem. To służy do odpalania czy gaszenia?
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 02, 2009, 11:47:33
Regulacji prędkości samolotu poprzez chwilowe gaszenie silnika w locie.

Tylko trzeba uważać żeby silnik się nie zatrzymał ;)
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Listopada 02, 2009, 11:52:44
No tak myslałem. Sprowadzenie tej windy Dr I na ziemię z pracującym, nawet na minimalnych obrotach, silnikiem dosyć trudne bywa:)
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Listopada 03, 2009, 11:12:59
Ja pierniczę...jak tymi Dr.I i Camelem ciężko się lata...sytuacji nie poprawia uberrealistyczne (czasami Neoqb wydają mi się, na przemian, bandą idiotów i sciemniaczy) wychylenie statecznika poziomego w górę przy joyach ze sprężyną centrującą. Jest cały art Petrovicha o tym dlaczego tak jest to zrobione (mnóstwo mętnego paplania i kręcenia moim zdaniem - w Spadzie nie ma tego "undocumented feature'a" lol- cos o zakresach wychylenia joya itp. piardy na kółeczkach)
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Listopada 03, 2009, 14:28:18
To nie piardy tylko fakty. Główny problem rozbija się o to, że w prawdziwych samolotach drążek wychyla się do przodu mniej więcej o 1/3 tego, co w przeciwnym kierunku. W dżojstickach na PC zawsze mamy sytuację, że pozycja neutralna jest dokładnie w połowie osi Y. Teraz bądź mądry i wymyśl jak to ze sobą pogodzić. Albo samolot będzie miał neutralną pozycję drążka zgodną z neutralną pozycją dżoja, ale wtedy charakterystyka pracy osi Y będzie nieliniowa, albo będzie "jak w realu" czyli liniowa charakterystyka, ale neutralne położenie drążka będzie uzyskiwane przy dżojstiku wychylonym do przodu. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie, ale już nie pamiętam jakie, jest to wszystko dobrze opisane na forum Neoqb.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 03, 2009, 14:39:43
I wobec tego neoqb wybrał rozwiązanie które nie pasuje absolutnie żadnemu graczowi bo nie istnieje joy który do przodu wychyla sie o 1/3 wychylenia do tyłu pracując jednocześnie w pełnym zakresie.

Mogli chociaż dać ludziom wybór i zrobić nieliniową charakterystykę jako opcję. ;)
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Listopada 03, 2009, 14:41:48
Poprawcie mnie jak się mylę, bo mam Saiteka ze sprężyną, ale czy dżoje z FF nie potrafią ustawić sobie neutrum w dowolnym punkcie osi?
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 03, 2009, 14:46:03
Punkt neutralny tak, ale joy wtedy będzie wychylony, jedyna różnica że nie musisz go pchać żeby lecieć poziomo.

Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Listopada 03, 2009, 15:11:14
To i tak dobre rozwiązanie. Ręka się przecież nie męczy bo nie walczy z siłownikami a charakterystyka osi liniowa. Jak ktoś jest purystą to sobie zmajstruje ukośną podkładkę pod dżoja, żeby rękojeść sterczała prosto i ma 100% jak w realu ;-) No ale pod sprężynę to faktycznie kiepskie rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Listopada 03, 2009, 15:19:16
Na szczęscie w Hotasie X moge sobie zluzować tę sprężynkę, co trochę ułatwia sprawę i łapa tak się nie męczy. Chodzi o to, że to tylko gra i trzeba chodzić na różne kompromisy. W żadnym  simie się nie spotkałem z czyms takim i nie przeszkadzało to w niczym. W starym joyu manty za 20 pln mogłem sobie sam skalibrować-wytrymować os poziomą i zdolnosci manewrowe maszyny na tym nie cierpiały.

[gmod]Pisz staranniej. Raz używasz Alt, innym razem Ci się nie chce. Syringe.[/gmod]
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 03, 2009, 15:20:36
Cytuj
No ale pod sprężynę to faktycznie kiepskie rozwiązanie.

Powiedzmy że umiarkowanie dobre dla posiadaczy FFB i beznadziejne dla wszystkich innych, czyli znaczącej większości. Czasem kompromis jest lepszym rozwiązaniem. :D
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 13, 2009, 00:22:42
Jakos po ostatnim patchu jeśli chodzi o wydajnosc nie jest za dobrze. Proponuję wziąść nowe single mission dla Camela (eskorta bombowców) lub DR.1 (ochrona mostu lub nasty rush). W momencie pojawienia się wrogich samolotów RoF zwalnia, Track działa dzwnie i coś się dzieje z dźwiękami, tak jakby wiele tych samych nakładało się na siebie w momencie jeśli leci obok siebie dużo samolotów. Oczywiście nie ma tego w 1 vs 1 oraz jak widzę na szczęście w kampanii. Możliwe że przesadzili z ilością różnych obiektów ale ciekawy test czy również ktoś ma podobnie.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 13, 2009, 07:49:24
Ja tylko zauważyłem że po instalacji ostatnich beta driverów nvidii gra bardzo zwolniła. Więc wróciłem do starszych.
Tytuł: Odp: Update 1.008
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 13, 2009, 09:16:05
Ja tylko zauważyłem że po instalacji ostatnich beta driverów nvidii gra bardzo zwolniła. Więc wróciłem do starszych.

A to prawda, na Forum RoF odradza się stanowczo stery 191.