Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Ka-50 Black Shark => Wątek zaczęty przez: slimakwielki w Kwietnia 18, 2010, 19:50:58
-
Witam,
Czy ktoś zauważył/potwierdza powyższe? Bawiąc się zaimplementowanymi reakcjami twórców gry na różne dziwne sytuacje sprawdziłem jak zachowa się śmigłowiec przy wyłączeniu obu pomp paliwa w locie (pozostałe pompy wyłączone, tudzież brak zewnętrznych zbiorników paliwa). Otóż ka50 leci sobie dalej :) Silniki nie gasną mimo lotu kilku minut, ba, można śmiało zwiększać ciąg, jednym słowem zachowanie tak samo jak przy włączonych pompach. Pytanie-czy to bug w grze czy za tym zachowaniem kryje się jakaś logika/wytłumaczenie?
Jacek
-
To jest normalne i typowe dla chyba większości rozwiązań - są to dodatkowe pompy (booster pumps) zasilane elektrycznie, wymagane do rozruchu silnika. Podczas normalnej pracy ich rolę przejmują pompy paliwowe w silniku które wytwarzają podciśnienie wystarczające do zasilania paliwem ze zbiorników. A jako że to maszyna wojskowa, to ze względów bezpieczeństwa mimo to lepiej mieć te dodatkowe pompy włączone.
-
Ciekawostka
Jeśli wyłączy sie zawór krzyżowy instalacji paliwowej, i pozostawi się włączone APU, wówczas w przednim zbiorniku paliwo skończy się wcześniej, co spowoduje zgaśnięcie lewego silnika oraz APU.