Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Rammjager w Czerwca 01, 2010, 18:29:00
-
Hey.
Jak w temacie.
Czy istnieje możliwość przywrócenia defaultowych kokpitów (z normalej wersji iłka - 4.09m) do samolotów z UP 2.01 ?
Chodzi mi oczywiście o kokpity samolotów, które są w 4.09m.
Pytanie drugie.
Czy taka zamiana może być dokonana w, że się tak wyraże - "Hardware" Ultra Packa ?- tzn : jesli zamiana jest mozliwa- to czy mozna tego dokonac w taki sposób, że przełączanie się pomiędzy modami za pomocą JGSME (czy jakoś tak to ustrojstwo sie nazywa) nie spowoduje przywrócenia kokpitów z UP ?
Ramm.
-
Wg mnie można, ale trzeba wiedzieć jak zmodowana jest kabina.
Najlepiej zmodować poprzez włożenie nowej... defaultowej kabiny wyjętej z oryginalnej gry.
Inną możliwością może być deaktywacja jakiegoś sfs-a jeżeli zawiera on tylko kabiny (była gdzieś rozspiska co w czym siedzi)
Tyle na gorąco.
PS - A co ci nie pasi ? (śmiało :004:)
-
Na pewno nie chodzi o Twoją robotę. Np. Bf.
-
Można, jak mówi Ranwers.
Potraktować "stare kokpity", wyjęte z 4.09, jako mody aktywowane przez JSGME.
Listy zawartości sfs'ów widziałem gdzieś na SAS lub UP.
"Nowe kokpity" są "odchudzone" i gorszej jakości, ale nie wiadomo, czy przy pakowaniu nowych *sfs'ów (w UP2.01) trzymano się starych "listfiles". Gra v 4.09 różni się od UP2.09 m.in. plikiem files.sfs, który zawiera kilka kokpitów.
Tylko po co ?
-
A bo nie każdemu ta domowa twórczość się podoba.
-
O ile się orientuję to w JSGME jest coś takiego jak 4.09 stock, powinno wystarczyć wyłączyć wszystkie mody i załączyć to.
-
He, he, trudno się nie zgodzić:
A bo nie każdemu ta domowa twórczość się podoba.
Ja zrobiłem "ucieczkę do przodu":
http://www.sas1946.com/main/index.php/board,63.0.html
mimo że "domowe" :icon_rolleyes:
-
Po co ??
Tak na szybko ?
Chociażby po to aby widzieć licznik amunicji do MG151/20 w G2 :004:
Lubię wiedziec, kiedy mogę sobie pozwolić na "dłuższy spust", a kiedy walić gościa po łbie krótkimi, kontrolowanymi seriami
Teraz do meritum sprawy, która jest moim zdaniem trochę skomplikowana
Mam nieodparte wrażenie, że ludzie dostając narzędzia do modowania, zachowują się trochę jak małpa, która ukradła klucz od plantacji bananów ...
Wszyscy się cieszą, wszyscy są happy, wszyscy biorą się za wszystkie reczy jakie można zmienić lub poprawić. Ogólna beztroska i radość z tworzenia.
Ludzie zaczęli zmieniać wszystko, tylko czasami nie to co trzeba. Koło już jest i nie trzeba go wymyślać na nowo ...
Dlaczego pytam o kokpity ?
Jednym z głównych zarzutów do naszego "niezachodzącego słoneczka" Ola, było to że w każdym FW jest pod celownikiem belka zasłaniająca go w jaiś 20%-ach.
No i od razu pojawiły się kokpity z poprawioną widocznością. Tyle tylko, że ja tak do końca nie wiem - czy ktoś to się za to wziął, "wyrąbał" z tekstury kabiny tą nieszczęsną belkę i zostawił revi na "starym" miejscu, czy jak usunął belkę to przesunął w dół również revi ?
Nurtuje mnie to pytanie od jakiś dwóch tygodni, kiedy zainstalowałem sobie UP 2.01
Za cholerę nie mogę trafić z FW. W nic. W każdej możliwej konfiguracji zbieżności uzbrojenia - pociski leca sobie nie tam gdzie trzeba.
Zastanawia mnie o tyle, że jakiś rok temu lataliśmy wojnę online u chłopaków z 315-go. Na UI. Tam też była foka z nowym kokpitem - i też w nic za cholerę nie mogłem trafić ...Wtedy nie zwróciłem na to szczególnej uwagi, biorąc to na karb nowych tracerów i braku przyzwyczajenia. Ale teraz jest to samo, a ponieważ od prawie dwóch tygodni meczę offline (to bardzo ważna informacja - nie ma żanych skoków pinga, nie jestem hostem, nie latam u kogoś także) FW-190A3 to chyba powinienem się już przyzwyczaić.
Z drugiej strony mam już nalatane trochę godzin w iłka, i skasowanie 4 nieuzbrojonych samolotów bombowych bez strzelaca nie powinno mi zająć więcej niż dwa przeloty.
Jest to o tyle ciekawe, że latając na 4.09m - nie mam absolutnie żadnych problemów z wykonaniem czegoś takiego.
Komp ten sam, joy tez.
Odnośnie mietka.
Porównajcie sobie kabinę G6 z 4.09m i z UP 2.01.
Według mnie w 4.09 revi jest dużo wyżej niż w UP. W Up widać prawie całe bąble, w 4.09 nie ma ich wogóle. O co chodzi z tą kabiną ? Po kiego grzyba ktoś to zmieniał ? Przecież G6 ma bardzo dobrą widoczność do przodu. Można wstawić różowe podświetlane zegary i zdjęcie żony Heinza Knockego - mnie to zwisa zupełnie. Ale nie naprawiać czegoś co nie było zepsute.
Być moze to jest moje subiektywne wrażenie, ale biore pod uwagę i taką mozliwość, że ktoś kto przerabiał sobie kokpity, nie zawracał sobie "gitary" odnośnie lini celowania.
I tak z inne jbeczki - nie mozna się było zdecydować czy revi ma świecić jaśniej czy ciemniej ?? Bo w A3 to jakby paluszkiem było to oświetlone, ale juz w A8 to "setka" w tym revi świeci :002:
Ramm.
O ile się orientuję to w JSGME jest coś takiego jak 4.09 stock, powinno wystarczyć wyłączyć wszystkie mody i załączyć to.
Nie zrozumiałeś pytania.
Mnie nie chodzi o latanie na 4.09m., bo mam to na osobnej instalce na dysku.
Chodzi o to, aby we wszystkich dostępnym przez JGSME modach były "defaultowe" kokpity z wersji 4.09m.
-
Odnośnie celowników, to ich jasność powinna być regulowana chyba w niemal każdym samolocie. I byłoby to bardzo pomocne.
-
Ramm - ja ci mogę celownik wystawić za okno i też będziesz trafiał.
Jeżeli pociski lecą w krzyż celownika to jest ok.
Ale - UP dość głęboko ingeruje w Iłka. Inne Fm-y, być może ktoś bawił się też balistyką broni i tu jest problem.
-
Ok Ranwers, zgadza się - pociski lecą przez krzyż.
Ale nie mogę za cholerę zgrać tego z odległością od samolotu do którego strzelam.
Przenoszę albo pod niego, albo nad nim. Na frontach nie ma miejsca na poprawki - tutaj jak ma się "czystą" pozycję to powinno się ją wykorzystywać, a nie szukać drugiej szansy.
Być może jest to związane z wielkoscią samego okręgu w revi - na tej podstawie zawsze oceniam odległość od celu. Ale z drugiej strony wydaje mi się, ż średnica "kółeczka" jest taka sama.
Balistyka pocisków ? Muszę się nad tym zastanowić - tutaj może tkwi problem. Widzę teraz takie smieszne dymki w miejscu gdzie pociski z działek "kończą" swój bieg. I wydaje mi się, ze to jest zupełnie inna trajektoria niż ta do jakiej byłem przyzwyczajony. Muszę pokombinowac z MK108 - tam zawsze było wszystko przejaskrawione.
Ok, wniosek z tego jest jeden.
nie da się bez sporej ingerencji wyrzucić z modów nowych kokpitów tak aby gra w dowolnej konfiguracji modów przez JGSME była kompatybilna online z innymi grami o tych samych modach. Nic, muszę trenować zatem :004:
Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Ramm.
-
Ramm, zrób jak pisałem powyżej, będziesz miał gołego Iłka i nie musisz wywalać UP.
-
Ramm, zrób jak pisałem powyżej, będziesz miał gołego Iłka i nie musisz wywalać UP.
A ja mam "gołego" iłka, pisałem przecież ... 4.09m jest na osobnej lokalizacji na innym dysku.
Tu nie chodzi o wywalenie UP 2.01 - bo jest mi potrzebny w tym momencie.
Chcesz powiedzieć, że jak wrzucę 4.09 stock i do tego parę innych modów z listy JGSME to będę miał "stare kokpity" ??
Tak to nie będzie działać, bo już próbowałem - JGSME wywala komunikat, ze coś się tam gryzie ze sobą. A cały myk polega na tym, że muszę być kompatybilny online z innymi graczami. Chodzi tylko o podmianę "nowych" na "stare" we wszystkich modach.
O ile to jest możliwe, a z dyskusji wynika, że nie za bardzo ...
Ramm.
-
UP 2.01 jest na 4.09m? Jeżeli tak to IMHO nie ma takiej możliwości Ramm.
-
UP 2.01 jest na 4.09m? Jeżeli tak to IMHO nie ma takiej możliwości Ramm.
Takie były moje przypuszczenia, ale jak to mówią - "kto pyta nie błądzi"
Wolałem spytać ludzi, którzy w tym siedzą na codzień.
Ramm.
ps. mleko dzisiaj wypiłeś ?-P
-
UP 2.01 jest na 4.09m? Jeżeli tak to IMHO nie ma takiej możliwości Ramm.
Pindolicie kolego ;)
BTW Cześć Kuba
Oto skriny bo aż musiałem sprawdzić
http://img189.imageshack.us/i/defaultki.jpg/
EDIT:
Ramm - starego lisa w maliny - :003:
-
Takie były moje przypuszczenia, ale jak to mówią - "kto pyta nie błądzi"
Wolałem spytać ludzi, którzy w tym siedzą na codzień.
Ramm.
ps. mleko dzisiaj wypiłeś ?-P
Proszę cię serdecznie Ramm :P
Tja... piłem i jestem wielki. LOL.
Cześć Ranwers.
No dobra - fajnie - ale mnie nie o to chodzi i Rammowi też nie. To, że fizycznie się da to podmienić to oki.
Pytanie : Czy Ramm z podmienionymi wejdzie do gry hosta, który ma CRT=2 i wersję z kokpitami z UP 2.01. Kapujesz?
Zmienić to sobie można nawet na różowe. Ale czy da się bez problemowo grac u hostów z CRT=2? Wg. mnie nie.
-
Pindolicie kolego ;)
BTW Cześć Kuba
Oto skriny bo aż musiałem sprawdzić
EDIT:
Ramm - starego lisa w maliny - :003:
Albo inaczej - starego wróbla na plewy chciałeś nabrać ? :banan
Zapytam się inaczej Ranwers.
Te skriny to off czy on - line ? Bo ta kwestia jest dla mnie bardzo istotna.
Jeżeli jest to możliwe - to poproszę ślicznie ( :002:) o przepis na zamianę "nowych" na "stare".
Tylko proszę Ranwers, prostym, zrozumiałym dla chłopa z mazowsza językiem ...
Ramm
-
Ok - jam nie onlinowiec ;) Więc nie sprawdzę.
Ale proszę samemu spróbować
to czysta kabina Me109E http://www.whatwalrus.com/sas2/Ranwers/Bf-109E-7.7z
Coś tam celownik mniejszy się robi, ale to potem - sprawdźcie czy to działa on line.
Instalacja: wrzućcie to do MODS/3do/cockpit/.....
Nie wiem jaka jest rola JSGME, ja to wkładam ręcznie. Jeśli trzeba włóżcie poprzez JSGME wg instrukcji.
-
Ok, spróbuję.
Masz gdzieś "czyste- stare" wersje do:
Bf - od F2 do K4
Fw - od A4 do A9 i D9 ?
Dzisiaj poprobuję z wchodzeniem na serwery i oczywiście powiadomię Cię co i jak.
Pytam o te kokpity bo czasem na serwach nie ma akurat E7 ...
Ramm.
-
Jeno do K-4 mam pod ręką http://www.whatwalrus.com/sas2/Ranwers/Bf-109K-4.7z
-
Oki, dzieki Ranwers.
Pytanie do fachowców- tak, tak, cały czas o kokpitach :004:
Czy jeżeli w katalogu MODS/3do/cockpit/..... skasuję kokpity (te nowe) odpowiedzialne za Bf-109 E,F,G,K oraz Fw-190 A4,A5,A6,A8,A9,D9, to gra przywróci sobie niejako sama "defaultowe" czyli stare ?
Jeżeli zamiast kokpitów dodanych przez UP20.1 (czyli Fw-190 A2,A3, A7, D11, Bf-109 F5, F6) skopiuję do tychże katalogów kokpity "defaultowe" (jak je znajdę :003: ) to jest szansa, że to bedzie działać ?
Ramm.
-
Czy jeżeli w katalogu MODS/3do/cockpit/..... skasuję kokpity (te nowe) odpowiedzialne za Bf-109 E,F,G,K oraz Fw-190 A4,A5,A6,A8,A9,D9, to gra przywróci sobie niejako sama "defaultowe" czyli stare ?
Jeżeli zamiast kokpitów dodanych przez UP20.1 (czyli Fw-190 A2,A3, A7, D11, Bf-109 F5, F6) skopiuję do tychże katalogów kokpity "defaultowe" (jak je znajdę :003: ) to jest szansa, że to bedzie działać ?Ramm.
Tak. Ja tak robiłem swego czasu i działało. CRT powinno przepuścić, no przynajmniej było tak jakiś czas temu. Teraz nie gwarantuje bo dawno nie bawiłem się online. Co do celowników to się nie zgadzam, z tym, że nie można trafić po zmianie na nowe, ale to kwestia indywidualna. Co ciekawe np. defaultowym kokpicie z Ta 152 bardzo ciężko jest mi cokolwiek trafić od zawsze.
-
Dokładnie tak j.w. Za starych czasów jak jeszcze się bawiłem w mod'owanie to tak działało. Ale stawiam 3 browce, że cie nie przepuści w 4.09m.
PS. 3'ech JG300 w 1 miejscu (wątku). Niespotykane ostatnio :002:
-
To całe kopiowanie jest o tyle ciekawe, że katalog MODS u mnie jest ... pusty.
Żadnych katalogów w środku, nic ... jakiś jeden plik tekstowy i wsio.
Ramm.
ps. jakbyś pił więcej mleka normalnie, z butelki, a nie zajmował się "sektorami" - to byś latał :-P
A tamten drugi to po prostu - wiosna go opętała ... no i ta szybkośc :-P
-
To całe kopiowanie jest o tyle ciekawe, że katalog MODS u mnie jest ... pusty.
Żadnych katalogów w środku, nic ... jakiś jeden plik tekstowy i wsio.
Tym się nie przejmuj. Możesz tam wkleić dowolny MOD i będzie działało ( pod pewnymi oczywiście warunkami ). Ja w ten sposób wklejałem nowe samoloty.
A tamten drugi to po prostu - wiosna go opętała ... no i ta szybkośc :-P
Eeeeee , znaczy się kolega o mnie wspomniał ?? :D
-
... a Loku zrobił nam takie ...te...
http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,6483.0.html
-
Witam.
Ostatnio na SAS pojawił się temat wojny Hiszpańskiej za który dałbym się posiekać.
O ile mapkę Hiszpanii zainstalowałem o tyle z zainstalowaniem nowych samolotów tj. He51, He45 i zmodowany Ju52 nie mogę sobie za nic poradzić. Wgrałem buttion z SAS ostatni który tam się wyświetla ale to nic nie pomogło dalej dochodzi do 60% i aut.
Bardzo bym prosił kolegów o poradę jak zainstalować w 2.01 te nowe maszyny. W jakie foldery co powgrywać i który w końcu air.ini ma być zmieniony bo już zgłupiałem kompletnie....
-
Tutaj to ładnie opisano :
http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,7949.0.html
Ściągasz SAS Modact for UP2.01 wypakuj go sobie na pulpicie, wejdź do środka i przekopiuj
folder MODS do głównego katalogu gry. W folderze MODS jest folder STD a w nim foldery: com,gui,i18n.
W folderze : gui\game umieszczasz najnowszy button.
Mody samolotów kopiujesz do folderu MODS . Wpisy air.int dodajesz do pliku tekstowego umieszczonego tutaj:
\Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946\MODS\STD\com\maddox\il2\objects .
A wpisy plane_ru i weapons_ru do odpowiednich plików tekstowych znajdujących się tutaj :
\Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946\MODS\STD\i18n .
Miłej zabawy :012:
-
Działa.. Wielkie dzięki jestem ci dozgonnie wdzięczny... :banan
-
No problem :001:
-
Witam.
Powie mi ktoś jak w UP 2.01 postawić i wystrzelić samolot z katapulty na lotniskowcu, nigdzie nie mogę tego znaleźć...
Pozdrawiam..
-
Ja dzisiaj zacząłem latać kampanię, która niedawno wstawiłeś i pierwsza misja zaczyna się na lotniskowcu, ale udało mi się wystartować :)
Musisz powolutku kołować aż do miejsca w którym ustawiają się inne samoloty (początek katapulty), potem wystarczy wcisnąć klawisz pod którym masz blokowanie kół (choks).
po tej operacji samolot automatycznie ustawił mi się w katapulcie, potem już tylko pełna moc i zwolnienie kół, wypuściłem jeszcze maksymalnie klapy i udało mi się wystartować za pierwszym podejściem.
-
Blokada kół?
Chodzi o klocki pod koła czy o blokadę kółka ogonowego czy jeszcze o coś innego?
-
Traun - tak, chodzi o przycisk do chocks in/out. Więcej info z obrazkami o starcie z katapulty pod koniec tego wątku: http://www.warbirdsofprey.org/index.php?topic=8442.0
-
Bardzo dziękuję po prostu stawałem na początku katapulty i dlatego nie ładowało mnie na nią. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc...