Samoloty zgrupowane są w dwóch eskadrach pułkowych: 1. eskadra "Orły" oraz 2. eskadra "Tygrysy".No ładne maja te zwierzaki, więc pozwoliłem sobie bliżej je zaprezentować.
Jaka jest max. masa startowa Su-33 przy startach z stanowisk 1 i 2 podobno niewielkaNa 1 i 2 nie mniejsza niż 26000 kg (podstawowy wariant zatankowania i 2xR-27E + 2xR-73).
Przy okazji zdjęcia tego UB boczny 20 chciałbym zapytać o te czerwone elementy pod belkami podwieszeń. Czasami 2 na samolot czasem 4. To znaczy wiem że to czujniki opromieniowania laserem bo były fotki ,ale co to za system ? Przenoszący je Su 27 wykonuje jakąś misję szkoleniową bez podwieszeń ,ale jak to działa i jak się nazywa?
Russia's Sukhoi begins Su-33 Flanker-D trials
Russia's Sukhoi aircraft holding revealed on Tuesday it has begun ground and flight trials of the modernized fourth generation Su-33 naval fighter.
The Su-33 Flanker-D is a carrier-based warplane, originally known as the Su-27K Flanker, which first rolled off the production line in the late 1980s.
Modernization works and trials are being carried out in the Russian Far Eastern city of Komsomolsk-on-Amur, a statement from Sukhoi said.
A może to taki laserowy system pomiaru położenia przestrzennego w granicach przestrzeni poligonu....nie wiem ,po prostu wymyślam :005:
W takim razie myślę że wyjaśniła się rola obu urządzeń.Bynajmniej, dla mnie nie jest to takie jasne. Trudno mi sobie wyobrazić, że Su-33 do lądowania musi zabierać w miejsce rakiety R-73, jakieś urządzenie optyczne. Z resztą zdjęcie zrobiono chyba na Su-27, a nie Su-33. Generalnie najważniejszym elementem na TAKR AFSS Kuźniecow jest radiotechniczny system naprowadzania Rezistor K4. System zapewnia między innymi automatyczne podejście do lądowania w trybie dyrektywnym, półautomatycznym i automatycznym. W końcowej fazie pilot korzysta z systemu optycznego Łuna-3 oraz Glissada - N.
Na pokładzie okrętu znajduje się również system wideo rejestrujący starty i lądowania, który być może wykorzystuje laserowy dalmierz.
Czy jest to odzwierciedlone w Lock On?
Ja tam jestem ślepy, ale nic do automatycznego podejścia tam nie widzę, tylko układ sterowania, oświetlenie lądowania/kołowania i światła sygnalizacji AOA* dla LSO*.
O ile mi wiadomo w czasie podejścia do lądowania Su-33 jest wykorzystywane urządzenie znajdujące się na goleni przedniej
http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/201-300/walk270_Su-33/images_Sergei_Galicky/su-33-09.jpg
Odnośnie sima to w kabinie jest tylko wskaźnik Łuny... i to w zasadzie tyle na temat.
Czy mógłbyś pokazać screena tego wskaźnika w LO? Czy w symulatorze robi coś więcej oprócz wyglądania?
Ja tam jestem ślepy, ale nic do automatycznego podejścia tam nie widzę, tylko układ sterowania, oświetlenie lądowania/kołowania i światła sygnalizacji AOA* dla LSO*.
Czy mógłbyś pokazać screena tego wskaźnika w LO? Czy w symulatorze robi coś więcej oprócz wyglądania?
Niedawno też 2 maszyny (#62, #68) wizytowały port lotniczy Tolmaczewo w Nowosybirsku: [...]
Zdjęcia extra. Dlaczego używają Cougara a nie własnych ?
Na blogu Denisa Mokruszina (http://twower.livejournal.com) pojawiła się duża seria fajnych zdjęć Su-33 w Sewieromorsku-2.
Link do galerii: http://twower.livejournal.com/522538.html
Т10К-1, 17.08.87, б/н 37, разбит 27.09.88, Н.Ф.Садовников
Т10К-2, 22.12.87, б/н 39, первая посадка на ТАКР
Т10К-0, (01-01), стат.испытания, 1989 г., в 1997 г переоборудован в стат. Т10КУБ-0
Т10К-3, (02-01), 17.02.90
Т10К-4, 1990, б/н 59, в 1995 - 96 годах был переоборудован в Т10КУБ-1
Т10К-5,1990, б/н 69
Т10К-6, (03-01), январь 1991, б/н 79
Т10К-7, (03-02), февраль 1991, остался в Крыму, продан Китаю, прототип J-15
Т10К-8, (03-03), апрель 1991, разбит 11.07.91, Т.Апакидзе, отказ СДУ
Т10К-9, (03-04), июнь 1991, б/н 109, с 1996 года не летал
Т10К-10, (03-05), повторные стат.испытания, (23.07.91 ?)
б/н 60, летает, прошел модернизацию
б/н 61, летает, прошел модернизацию
б/н 62, летает, прошел модернизацию
б/н 64, летает, прошел модернизацию
б/н 65, разбит 17.06.1996, ошибка пилотирования, В.Кузьменко, погиб
б/н 66, летает, прошел модернизацию
б/н 67
б/н 68
б/н 70, разбит 17.07.2001, Т.Апакидзе. погиб, (зав.№ 49051004103, сер.№ 04-03)
б/н 71, нет фото
б/н 72
б/н 73, разбит 11.05.2000, "Кобра", ошибка пилотирования П.П.Кретов
б/н 76, летает
б/н 77, (зав.№ 49051005101, сер.№ 05-01)
б/н 78
б/н 79
б/н 80, летает, прошел модернизацию
б/н 81, летает, прошел модернизацию
б/н 82, обрыва троса, 05.09.2005, Юрий Корнеев, (зав.№ 49051007504, сер.№ 07-04)
б/н 83
б/н 84
б/н 85
б/н 86, летает, прошел модернизацию
б/н 87, летает, прошел модернизацию
б/н 88, (зав.№ 49051009301, сер.№ 09-01)
В 1992 - 96 годах сданы 4, 5, 6, 7, 8 по 5 машин каждая, и одна б/н 88 девятой серии. Из девятой серии несколько машин осталось на заводе в Комсомольске-на-Амуре
Таким образом построено 35 машин, 9 опытных, 2 для стат.испытаний, 24 серийных, потеряно 2 опытных и 4 серийных.
Su-33 n/b 70 po remoncie w KnAAPO otrzymał malunek z Timurem Apakidze:
б/н 70, разбит 17.07.2001, Т.Апакидзе. погиб, (зав.№ 49051004103, сер.№ 04-03).
[...] Udało mi się ustalić, że jest na stanie dwóch maszyn - 70 z malowaniem Timura Apakidze i 88.