Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Kantyna => Modelarstwo => Wątek zaczęty przez: Jeremak w Lipca 22, 2010, 14:04:43

Tytuł: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 22, 2010, 14:04:43
Postanowiłem ze pokażę trochę ze swojej profilowej twórczości. W tym dziale, bo uważam że malowaniu sylwetek barwnych najbliżej właśnie do modelarstwa. Całość można zobaczyć na profilu DA, adres podany w moim podpisie, udzielam się też na http://www.whatifmodelers.com i właśnie sylwetki barwne z kategorii "What if" to większość moich prac. A tu prezentację zacznę od pewnego cyklu: Polskie Siły Powietrzne po II WŚ, podejście zachodnie.
Cykl nie ma nic wspólnego z Megakampanią, nie ma też zbytnio opracowanej historii alternatywnej. Po prostu chciałem pokazac trochę zachodnich samolotów w polskich kolorach. Ale jeśli ktoś rzuci propozycję i trochę zdjęć jako podstawy, proszę bardzo, mogę spróbować też z rzeczywistymi samolotami o pochodzeniu zza wschodniej granicy. Ale zaczynajmy...
... Nie ważne gdzie nastąpiła zmiana historii. Na pewno pierwszym wyraźnym faktem o inny przebiegu była katastrofa na Gibraltarze. Silniki odmówiły posłuszeństwa podczas startu i samolot zamiast wystartować potoczył się bezwładnie przez pas. Pilotowi udało się go zatrzymać jeszcze przed końcem pasa. Co do Katynia: znaczących zmian względem historii nie było. Powstanie Warszawskie również skończyło się klęską, ale większość powstańców nie poszła do niewoli, a wycofała się ocalałym Mostem Poniatowskiego na stronę radziecką. Stanowili później trzon 2 Armii LWP. Za to były na froncie. Dzięki dotarciu do Arhnem przez XXX Korpus i słabszej niż w rzeczywistości ofensywie w Ardenach, Amerykanie spotkali się z Armią Czerwoną nie nad Łabą, a w Poczdamie, a w chwili podpisania kapitulacji, oddziały Pattona stały nie w Pilznie, a w Wałbrzychu.
Po wojnie rząd londyński powrócił do kraju, ale jego pozycja była chwiejna: do rządu weszli komuniści, a na terytorium Polski nadal stacjonowały wojska radzieckie, zapewniające ochronę linii komunikacyjnych biegnących do ich strefy okupacyjnej. Polskie Siły Powietrzne oparte były na razie o sprzęt brytyjski, nadal ten sam, na którym piloci walczyli w czasie wojny. Po prostu po przylocie zamalowano kokardy, a na ich miejsce pojawiły się szachownice, nawet oznaczenia taktyczne pozostały te same:
(http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/203/9/5/308_Sq__Spitfire__Pl_marks_by_Jeremak_J.png)
Spitfire LF.XVIE z 8 "Krakowskiego" Dywizjonu Myśliwskiego (dawnego 308)

(http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2010/203/3/7/305_Squadron_Mosquito__pl_by_Jeremak_J.png)
Mosquito FB.VI, 5 Dywizjon Bombowy "Ziemi Wielkopolskiej" (dawny 305)

Sytuację ratowała jedynie partia samolotów pozyskanych z demobilu amerykańskiego. Spora liczba Mustangów pozwoliła na przezbrojenie jednostek latających w trakcie wojny na wersji Mk.III (maszyny te z Wielką Brytanią na dodatkowe samoloty produkcji brytyjskiej i części zamienne dla jednostek latających na Spitfirach, Mosquito i Lancasterach), oraz przezbrojenie "wschodniej" 4 Mieszanej Dywizji Lotniczej: reszta jednostek powróciła do ZSRR, podobnie jako oficerowie służący w tej, co spowodowało braki kadrowe: pułki zostały zmniejszone do "brytyjskich" etatów dywizjonu:

(http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/203/9/c/1st_Fighter_Regiment_P_51D_by_Jeremak_J.png)
P-51D z 11 "Mazurskiego" Dywizjonu Myśliwskiego (dawny 1PLM, nazwę "Warszawa" trzeba było jakoś pogodzić z 303 i 316 dywizjonem)

(http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/203/3/7/306_Sq__P_51D_by_Jeremak_J.png)
Mustang z 6 Dywizjonu "Toruńskiego" Myśliwskiego

(http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/203/b/f/318_Sq__Recon_Mustang_by_Jeremak_J.png)
Rozpoznawczy F-6D 18 Dywizjonu "Gdańskiego", pomalowany na kolor "PRU Blue"

A na dodatek dwa profile "realne" które później przerobiłem na te wyżej:
(http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2010/203/d/4/308_Sq__Spitfire__RAF_marks_by_Jeremak_J.png)
(http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2010/203/5/1/305_Squadron_Mosquito__raf_by_Jeremak_J.png)
W następnym odcinku: zapewne Lancaster i być może Dakota.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Redspider w Lipca 22, 2010, 15:01:00
Wow. Super. Może jedynie przy Spicie i  Mossim zaznaczyłbym zamalowanie kokard, byłoby bardziel real. A teraz kolega szybciutko powie jak robi takie profile. Zawsze mnie fascynowały , ale nigdy nie wiedziałem jak je zrobić.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 22, 2010, 16:46:51
Swoje pierwsze kroki stawiałem przy pomocy tego: http://www.far148.com/profilesmadeeasy.htm poradnika, a późniejszy rozwój: np. przy pomocy poradników o skinowaniu z http://www.simmerspaintshop.com/ Z resztą w moim wątku na whatifmoddelers można zauważyć jaki postęp zrobiłem: http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,26767.0.html
Więc po kolei, ale ostrzegam że część terminów może być trudna do odszyfrowania po jestem graficznym prawie że samoukiem i jedyną rzeczą którą zajmuję się w grafice są właśnie profile... Biorę odpowiedni (rozdzielczość, dokładność) czarno-biały rzut boczny, np. z http://www.airwar.ru/, albo http://www.the-blueprints.com/. Potem w programie graficznym (ja używam Gimpa) usuwa się białe tło. Dzięki temu mam warstwę z samymi liniami. Dorzucam na nią warstwę z białym tłem wokół sylwetki samolotu. Potem daję podkład z "neutralnego" szarego, żeby nie widzieć szachownicy oznaczającej obszar przezroczysty.
Po tym nadchodzi czas na szczegóły. Ostatnio najpierw robię oszklenie, żeby nie myliło mnie przy pracy z liniami podziału. Te rysuję białym aerografem na prawo i pod liniami z pierwotnego schematu. Z nimi zawsze jest sporo pracy, więc ciemną cześć efektu granic blach robię po prostu kopiując białą warstwę, przesuwając tą skopiowaną i przyciemniam ją. Później, gdy będę miał już malowanie zwiększam przezroczystość tych warstw, żeby nie rzucały się w oczy. "Weathering", powstaje w wyniku zaznaczenia według koloru zamalowanych fragmentów z warstw linii podziału, wypełnieniu zaznaczenia ciemnym brązem w nowej warstwie, pod tymi z "rivetes", rozmyciu granic zamalowanego obszaru, a potem zwiększeniu przezroczystości, dzięki czemu mamy potem efekt lekkiego zabrudzenia. Zabrudzenia z wydechów trafiają do oddzielnej warstwy. Czas na efekt faktury poszycia: powstaje przez zamalowanie samolotu powiększonym aerografem z "końcówką" składającą się z rozrzuconych plamek. Najpierw na biało potem czarno, lub na odwrót. Potem znowu: zwiększam przezroczystość warstwy. Potem rysuję szczegóły, takie jak lampy, rury wydechowe, podwozie, każdy w oddzielnej warstwie. Malowanie i oznaczenia się przy tym proste, wystarczy pamiętać o "maskowaniu" zaznaczeniem granicy pomiędzy np. skrzydłem i kadłubem, lub kadłubem i gondolami silników. Po malowaniu zajmuję się za cień rzucany przez skrzydło i ogon: rysowane na czarno, potem lekkie rozmycie granic i zmiana tryby warstwy na pokrywanie, zamiast zwykłego.
A oświetlenie i zacienienie: biały i czarny aerograf z "końcówkami" o małym nacisku, płynnymi ruchami, z maskowaniem jak w przypadku kamuflażu. I tak profil jest praktycznie gotowy. Mogę gdzieś wrzucić plik xcf Mosquito, jako przykład ułożenia warstw.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 29, 2010, 16:36:58
Przepraszam za post pod postem, ale ten będzie zawierał obiecanego Lancastera.
Odcinek II: samolot wielosilnikowe
Avro Lancaster Mk I:
 przed
(http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/210/0/3/Lancaster_Mk_I__300_sq__by_Jeremak_J.png)

i po powrocie do kraju:
(http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/210/d/3/Lancaster_Mk_I__PL_markings_by_Jeremak_J.png)
Oznaczenia w kolorze Medium Sea Grey, ponieważ na zdjęciach wydawały mi się ciut za ciemne jak na Sky

C-47 Dakota; w samoloty te, zakupione z amerykańskiego demobilu wyposażono przede wszystkim 1 (301) Dywizjon, teraz o profilu transportowym, bez specjalnego ukierunkowania na operacje "specjalnego przeznaczenia", które jednak przewijały się podczas ćwiczeń jednostki. Samoloty te trafiły również do odbudowywanego w oparciu o załogi i środki sił powietrznych LOTu. Początkowo samoloty latały nadal w amerykańskim kamuflażu i z szachownicami na kadłubie. Jedynym wyróżnikiem linii lotniczych było logo i flaga namalowane na stateczniku pionowym. Dopiero późniejsze samoloty LOTu zaczęły otrzymywać typowe cywilne malowanie
C-47 Dakota, przełom 1945/1946, linia Warszawa-Londyn
(http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/210/9/9/Post_war_whiff_Dakota_by_Jeremak_J.png)

Ostatnim typem samolotu zakupionym po preferencyjnych cenach od amerykanów był B-25, którego mała partia zastąpiła wysłużone Wellingtony w roli samolotów patrolowych. Mitchelle zostały wyposażone w radar, oraz silny reflektor do poszukiwania celów morskich (nie widoczne na profilu :004:). Początkowo służbę na wybrzeżu pełnił jedynie 4 Dywizjon, powiększony o polską kadrę z rozwiązanego 2 PNB "Kraków".Ponieważ istniał zapas maszyn na stworzenie drugiej jednostki, po ukończeniu dodatkowego przeszkolenia przez dodatkową kadrę, sformowano w oparciu o nią 12 Dywizjon Obrony Wybrzeża i przeniesiono go na Pomorze Zachodnie. Jednostka wyróżniała się między innymi tym, że zamiast godła na nosie, malowano żółtoczerwony, ukośny pasa na ogonach samolotów. 6 maszyn z tej jednostki wzięło udział w walkach w Bieszczadach w 1947, cały czas w morskim malowaniu. Działały jako nocne bombowce, niszcząc wykryte kryjówki UPA.
(http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2010/210/7/b/B_25__patrol_by_Jeremak_J.png)

W następnym odcinku: samoloty poniemieckie.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Lipca 29, 2010, 16:52:19
Może to tylko moje subiektywne wrażenie ale wydaje mi się, że każdy z tych obrazków jest rozmazany. Jakby ostrości im brakowało.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 29, 2010, 23:11:56
Może to wynikać z pewnego stylu: do tej pory starałem się zawsze zmniejszyć wyrazistość pierwotnego "blanka": czarno-białego rysunku na którym oparty jest profil, bo uważałem że z wyrazistymi liniami podziału i konturami jest on trochę sztuczny. Dla porównania Lancaster, jedyne co zmieniłem to krycie warstwy z konturem i liniami podziału jest teraz ustawione na 100%, w przeciwieństwie do poprzednich. No i tło, może też wpływa na odbiór:
(http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/210/0/8/Lancaster_Mk_I__300_sq__by_Jeremak_J.png)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Minamir w Lipca 29, 2010, 23:28:02
Mazak, próbowałeś prawoklik na obrazku -> pokaż obrazek? Wtedy są trochę większe i wydają się wyraźniejsze.

Profile super, jedyne co _mi_ niezbyt pasuje to na "polskich" maszynach wyraźny ślad bo RAFowskiej rozecie. Chyba, że to zamierzony efekt "przemalowania". :)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Lipca 30, 2010, 00:52:47
Generalnie jakby nie było to są czytelne, a chyba to jest tutaj najważniejsze. To była taka moja uwaga na marginesie. Lancaster moim zdaniem wyszedł zacniej, aczkolwiek to tylko moje zdanie :D.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Baas ArK w Sierpnia 02, 2010, 21:51:57
Jeremak, takie pytanka:
1. Jaki przyjąłeś system oznaczeń dla górnych powierzchni? Polski (zmniejszone, umieszczone niesymetrycznie), brytyjski (normalne, symetrycznie), radzieckie (żadne), czy inny (np. amerykański - tylko po lewej stronie)?
2. Jaką przewidziałeś przyszłość dla dywizjonów "wschodnich" tj. 307 Lwowski, 309 Ziemi Czerwińskiej i 317 Wileński ?
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Sierpnia 03, 2010, 15:12:04
Raczej połączenie stylów: małe, ale symetrycznie umieszczone. A co do dywizjonów: "Wrocławski", "Lubuski", "Szczeciński" ?
Oraz przełom lat czterdziestych i pięćdziesiątych, a wraz z nimi: pierwsze odrzutowce w Polskich Siłach Powietrznych:
(http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2010/215/4/b/Polish_Vampire_by_Jeremak_J.png)

Oraz egzemplarz używany w Dęblinie:
(http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/215/f/a/Vampire_trainer_by_Jeremak_J.png)

Oba profile są zrobione jakiś czas temu, przed tymi pokazywanymi wcześniej.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Carolus w Sierpnia 15, 2010, 01:03:26
No profile są super!! A robisz jakieś jeszcze oprócz tych w barwach związanych z PAF? Np. rosyjskie lub amerykańskie Albo współczesne samoloty/śmigłowce? Np. CASA 295? albo Su-22 tudzież Mi-24? Jeżeli tak to chętnie zobaczyłbym któryś z tych profili :)
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję cierpliwości i talentu :)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Sierpnia 15, 2010, 10:00:00
Oczywiście. Tyle że robię głównie "what-ify", m.in. z tej racji że pokazuję swoje prace głównie na Whatifmoddelers. Co do Su-22: myślałem nad tym, gdzieś na dysku mam nawet schemat który można użyć jako podkład do robienia profilu, ale muszę znaleźć na to czas, ponieważ ostatnio jestem zajęty robieniem profili do wątku historii alternatywnej "Królestwo Kongresowe" na Historycy.org:  http://www.historycy.org/index.php?showtopic=67895&st=2025# dla przykładu jeden ze schematów:
(http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/222/1/f/Polish_Navy_Sikorski_S_10_by_Jeremak_J.png)
Praktycznie wczoraj skończyłem kilka wariantów malowań polskich SPADów 7 z tej linii czasu, ale na razie nie wrzuciłem ich do internetu.
A co do współczesnych samolotów: tak też są. W te wakacje, na prośbę pewnego Australijczyka zrobiłem kilka schematów "alternatywnego RAAF":
(http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2010/196/d/0/RAAF_Canuck_by_Jeremak_J.png)
Oraz zgłosiłem swoje prace do dwóch "group buildów" w których mogą brać udział profile, zorganizowanych na wspomnianym wyżej forum modelarskim. Pierwszy to "F-111 GB" i mój czeski "Wild Vark", czyli 111-tka przystosowana do misji SEAD, z częściowym wyposażeniem Ravena:
(http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2010/175/e/e/Czech_F_111_by_Jeremak_J.png)
A drugim konkursem jest "Vive la France GB", czyli wszystko co wyprodukowane we Francji, lub z francuskimi oznaczeniami. Tu zgłosiłem F-105 z Cambresis:
(http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2010/192/4/6/French_F_105_by_Jeremak_J.png)
A poza tym wszystkie moje prace można oglądać na profilu DA, do którego link jest w moim podpisie.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Września 12, 2010, 16:02:39
Przepraszam, obiecywałem Su-22, ale naszła mnie "faza" na Wietnam. I skończyło się to Hueyem. Chciałem też poćwiczyć robienie profili odwzorowujących rzeczywiste malowania:

(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/255/b/0/101st_div__huey_by_jeremak_j-d2yk7y8.png)
(http://fc04.deviantart.net/fs71/i/2010/255/7/6/vietnam_dustoff_by_jeremak_j-d2yk8i5.png)
(http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2010/255/4/9/uh_1d_colorfull_us_army_scheme_by_jeremak_j-d2yk9n8.png)
Oczywiście nie mogło się to skończyć na tych trzech: zrobiłem jeszcze 2 "whiffy" w polskich malowaniach:
Alternatywna kawaleria powietrzna:
(http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2010/255/4/e/whiff_polish_uh_1d_by_jeremak_j-d2yk9y4.png)
Oraz w LPR-owskim malowaniu Mi-2:
(http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/255/a/4/uh_1d__air_ambulance_by_jeremak_j-d2ykant.png)
Tyle że to wszytko żeby nie pojawić się jedynie z kontynuacją swojej serii "PSP po 1945":
W latach 50-tych rozpoczął się proces przezbrajania lotnictwa na samoloty odrzutowe. W Mielcu rozpoczęła się ponownie produkcja nowoczesnych samolotów: F-86, określanych w Polsce jako Lim-1:
(http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2010/241/3/6/polish_f_86_by_jeremak_j-d2xjwwm.png)
Później rozpoczęto też produkcję wersji D, używanej m.in. przez lotnictwo morskie:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/241/9/c/polish_sabre_dog_by_jeremak_j-d2xjxf2.png)
Jako Lim-3 montowano w Warszawie G-91 , używane od początku lat 60-tych w dywizjonach szturmowych:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/255/d/6/g_91_pl_initial_scheme_by_jeremak_j-d2yk7gv.png)
(http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/255/7/3/g_91_pl_late_scheme_by_jeremak_j-d2yk7ji.png)
Kilkanaście egzemplarzy dwumiejscowych trafiło do Dęblina i Radomia. Część w późniejszych latach pełniła rolę "agresorów":
(http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/255/a/3/g_91t_agressor___mig_scheme___by_jeremak_j-d2yk7na.png)
Dodatkowo, w latach 60-tych, tak jak w innych europejskich krajach NATO, wprowadzono w Polsce myśliwce F-104 (montowane w Mielcu były określane jako Lim-4).
Początkowy okres służby, bez kamuflażu:
(http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2010/242/a/3/starfighter_early_by_jeremak_j-d2xmnln.png)
Koniec lat 70-tych, w malowaniu maskującym:
(http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/242/0/a/starfighter_late_by_jeremak_j-d2xmnwd.png)
No cóż, G-91, Sabre i Starfightery powstały przed Hueyem i to widać. Na najbliższy okres planuję coś z grupy: Iryda, F-4, Su-22, jakieś "druciaki" z Pierwszej Wojny i EE Lighting.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Lewy w Września 14, 2010, 12:27:00
Fajna sprawa te profile, podziwiam. Szary Fiacik G-91 i zielony Starfighter wielce mi się podobają.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Carolus w Października 05, 2010, 21:33:47
Zawsze mnie zastanawiało jakby mogły wyglądać Eurofightery albo Rafale czy Gripeny w barwach SP nie koniecznie w kamuflażu takim jaki noszą eFy, ale może coś Ci świta w głowie i coś skleisz? W sumie pasuje do twojej aktualnej kategorii What if :D
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 06, 2010, 09:22:32
Albo F8F Bearcat startujacy z polskiego lotniskowca :D
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Października 06, 2010, 20:58:33
Chyba nawet mam linie porządnej jakości do Eurofightera i Gripena na komputerze. To powinno skrócić czas tworzenia. Muszę dodać je do swojej długiej listy: Su-22, Phantom, Iryda... A teraz Gripen i EF. Tak, mimochodem, kiedyś zrobiłem kilka Gripenów, jak brytyjskie "Gryphony", ale było to raczej w początkach mojej kariery:
(http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2009/361/0/b/BAE_Gryphon_prototype_by_Jeremak_J.png)
(http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2009/361/9/9/FSR_3_Gryphon__2_Squadron_by_Jeremak_J.png)
(http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2009/361/a/a/FSR_3_Gryphon__One_of_the_few_by_Jeremak_J.png)
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2009/363/b/5/RNZAF_Gripen__JCTF_by_Jeremak_J.png)
(http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2009/363/7/f/RNZAF_Gripen__75_Sq__by_Jeremak_J.png)
(http://fc04.deviantart.net/fs71/i/2009/364/e/c/BAE_Gryphon_N_by_Jeremak_J.png)
(http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2009/364/8/a/Gryphon_D___Black_mamba___by_Jeremak_J.png)

A ostatni zrobiłem bardziej rozbudowane plansze z English Electric Lightning F.6:
Czechosłowackim: tak na prawdę z tego samego scenariuszu historii alternatywnej, co poprzednie, polskie profile:
(http://fc04.deviantart.net/fs71/i/2010/279/3/2/czechoslovak_ee_lightning_by_jeremak_j-d306i1h.png)
http://jeremak-j.deviantart.com/#/d306i1h

Litewskim: "just for fun", jako swego rodzaju próbę naśladowania wczesnego kamuflażu Luftwaffe (z ciemniejszym spodem niż ten niemiecki).
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/279/6/6/lithuanian_lightning_by_jeremak_j-d306ibe.png)
http://jeremak-j.deviantart.com/#/d306ibe

Oraz kenijskim: Historia alternatywna w której Niemcy zachowują po I Wojnie Światowej swoje, w tym Tanganikę, co prowadzi do lepiej rozwiniętej Afryki wschodniej (Brytyjczycy również mocniej inwestują w Kenię). Mamy więc lata 60-te, Tanganika i Kenia uzyskują niepodległość z dochodem narodowym na w miarę rozsądnym poziomie, co razem z trwającą Zimną Wojną (po Wojnie Światowej w której Cesarstwo Niemiec obaliło nazistów w Austrii, Francja i Wielka Brytania pokonały faszystowskie Włochy, a w latach 1944-1947 USA, Wielka Brytania i Niemcy walczyły na Pacyfiku z Japonią, którą pokonały, ale praktycznie jeszcze w trakcie wmieszał się Związek Radziecki, zajął Mandżurię i część Korei, oraz rozniecił w Chinach wojnę domową, która kończy się zajęciem sporej, zachodniej części kraju przez komunistów). W 1968 w Ruandzie i Burundi wybuchają zamieszki etniczne. Tanganika interweniuje, a po wyjściu na jaw, że zamieszki wywołała proradziecka Uganda, Tanganika atakuje ją razem z Kenią. Profil przedstawia samolot najlepszego kenijskiego asa, który zestrzeli jeszcze 2 ugandyjskie MiGi:
(http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2010/279/2/5/kenyan_lightning_by_jeremak_j-d306i8m.png)
http://jeremak-j.deviantart.com/gallery/#/d306i8m

A na deser niemiecki bombowiec strategiczny (a raczej Tu-128 pomalowany "po niemiecku"), mój drugi profil, w barwach Tanganiki, z tej samej wojny. To on miał być pierwotnie celem kenijskich Lightningów:
(http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2009/360/1/c/Tanganyika_Ju_228_by_Jeremak_J.png)
http://jeremak-j.deviantart.com/gallery/#/d2g628q
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Października 09, 2010, 18:19:00
Cytuj
Zawsze mnie zastanawiało jakby mogły wyglądać Eurofightery albo Rafale czy Gripeny w barwach SP nie koniecznie w kamuflażu takim jaki noszą eFy, ale może coś Ci świta w głowie i coś skleisz?
I zrobiłem. Można przy okazji porównać te Gripeny które zrobiłem kiedyś, z tym, które pokażę teraz: jak wielki postęp za mną.

Na początek Gripen w prostym, szarym malowaniu z szachownicami w wersji niskiej widoczności: "Co by było gdyby kupilibyśmy nowy myśliwiec wcześniej i uratowałoby to kilka innych jednostek?" Tutaj z oznaczeniami 34 PLM:
(http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2010/282/4/d/grippen__low_vis_markings_by_jeremak_j-d30dtz4.png)

Przy okazji, chyba będę musiał wciągnąć do swoich planów również MiGa-23 i spróbować zrobić kilka malowań z serii "Gdyby ten scenariusz zaistniał w rzeczywistości":

W latach 90tych był podobno taki okres i to już blisko niesławnego końca eksploatacji naszych samolotów MiG-23MF że rozprowadzana była informacja ze jakoby nasze MiGi-23MF polecą na Ukrainę na remont. Zamiast nich miały przylecieć od nich już inne maszyny, po remoncie i modernizacji (czyżby MiG-23MLD?) których Ukraińcy mieli całkiem sporo, część wycofanych z linii i ze znacznym zapasem resursu, część po remoncie wręcz nie użytkowana (WWS nie zdążyło ich odebrać), ale Bóg wie czy ma to cokolwiek wspólnego z faktami czy była to jedynie plotka.

Inną wersją tej opowieści były rzekome rozmowy nt. wymiany na Ukrainie części naszych ołówków (MiGów-21MF/bis) na kilkanaście dodatkowych maszyn MiG-23MLD. Ukraińskie zakłady remontowe ponoć miały zapotrzebowanie na nieco płatowców MiG-21MF dla przekazania do bliżej nieokreślonego kraju z Afryki który poszukiwał zapasu części zamiennych (czyt. płatowce do kanibalizacji) oraz ew. sobie uzupełnić straty po jakiejś lokalnej wojence, natomiast jednocześnie mieli mieć sporo zbędnych i całkiem sprawnych 23cich"na zbyciu". Na ile to prawda to też nie wiadomo i pewnie to też jakaś opowiastka.

Inna sprawa że sami nie wyszlibyśmy chyba tak źle na tym - z kilkunastoma dodatkowymi MLD (oprócz dotychczas posiadanych MFów) można było myśleć o przezbrojeniu jeszcze jednego PLM i może 23cie polatałyby dłużej na naszym niebie. Aczkolwiek wymagałoby to jeszcze kilku dodatkowych maszyn wersji UB, bo na posiadanych wówczas w eksploatacji jedynie 6 maszyn UB byłoby ciężko z przeszkoleniem i przesiadką pilotów na ten typ.
Czyli "23" w dwóch pułkach przez lata 90te. Ciekawe jak wyglądałyby w kolorach stosowanych na "29tych"?...
No dobrze, teraz "clou" postu, czyli Gripen i Tajfun w kolorkach naszych "Jastrzębi":
(http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2010/282/4/5/grippen__f_16_style_by_jeremak_j-d30dtt6.png)
(http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2010/282/5/0/ef_typhoon__polish_f_16_style_by_jeremak_j-d30dohi.png)

A na deser Tajfun w malowaniu opartym na kolorach dawnej służbowej bryki pewnej powszechnie znanej i lubianej persony:
(http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2010/282/8/c/ef_typhoon__mig_29_style_by_jeremak_j-d30dt9p.png)
Z tego co widziałem na zdjęciach "77" nie ma (chyba) czarnej plamy na nosie, ale dodaje ona kolorytu, nieprawdaż?

I kolejny bonus: Gripen w kolorach wzorowanych na tych noszonych przez Su-22:
(http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2010/282/b/6/grippen__su_22_style_by_jeremak_j-d30dtp4.png)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Października 18, 2010, 21:51:30
Po pokazaniu poprzednich profili zostałem poproszony, czy nie dałoby się zrobić PZL.50? No więc, oto i on:

(http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2010/291/8/d/pzl_50_jastrzab__il_by_jeremak_j-d310q13.png)
(http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2010/291/8/b/pzl_50_jastrzab__khaki_by_jeremak_j-d310qau.png)
(http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/291/4/2/pzl_50_jastrzab__3_color_by_jeremak_j-d310qwb.png)
(http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2010/291/0/6/pzl_50_jastrzab__2_color_by_jeremak_j-d310r6o.png)

Oczywiście odcień "polskiego khaki" jest taki a nie inny, bo nawet modelarze głowią się jaki dokładnie był to kolor. No i jeszcze miałem problemy ze znalezieniem czcionki pasującej kształtem do tej przedwojennej.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Grudnia 21, 2010, 20:43:49
Dawno się nie odzywałem, ale mam ku temu powodu": "nająłem się" i siedzę teraz w Hangarze 1 Pułku Lotniczego. A wiadomo, jak to z realnymi sylwetkami: szukanie materiałów, poprawki, poprawki...
Jednak część z profili już pojawiła się w tekście dla którego są przeznaczone. Pochwalę, się, oto one:
http://www.1pl.boo.pl/magazyn_pl_lotnictwo_polskie_w_zarysie.htm
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: ENKI w Lutego 20, 2011, 02:19:13
Jeremak, świetna robota. Widzę że dobrze wykorzystałeś moje (lub BDF) rysunki Jastrzębia. Gratuluję. Jakim programem uzyskałeś takie efekty?. Kilka szczegółów już się zdezaktualizowało. Jak chcesz zobaczyć nowy wygląd  pisz na priv.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Redspider w Lutego 20, 2011, 08:53:13
Dorba robota. Oby tak dalej i więcej.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lutego 20, 2011, 20:34:10
@ENKI:
Nie jestem autorem samych "linii". Autorem jest osoba podpisana przy "blank by:". Tu można zobaczyć jego prace: http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,20663.0.html Ja te wykreślone, zapewne, tak jak wspomniałeś na podstawie twoich (lub BDF) rysunków, a ja dodałem od siebie kamuflaż, ,cienie itp... A co do tego, w czym rysuję? Gimp. W oddzielnych warstwach rysowane są detale, kamuflaż, najróżniejsze oznaczenia, zabrudzenia, odbite światło, cienie. Przypomina to trochę procedurę klejenia i malowania modelu.
A co do planów: ciągle się zmieniają... Ostatnio mam mało czasu, więc opornie kończę ostatni samolot dla 1 PL: Rumplera C.I, a później poleci zapewne seria kilku profili "1 PLM i jego poprzednicy".
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: ENKI w Lutego 20, 2011, 22:21:50
"Autorem jest osoba podpisana przy "blank by:". Robert"

Nie wiem kto tam się podpisał pod "liniami" ale ja Robert na imię nie mam. Rysunki pierwotne, jakie ongiś popełniłem można znaleźć i porównać min. tu:   http://awiacja.republika.pl/index.html
Fajnie by było skorygować to małe "faux pas". Rysunki są ogólnie dostępne. Taki był zamiar ich prezentacji w internecie. Może powstanie kiedyś samolot do Ił-2 Sturmowik tak jak powstał do WOP min. częściowo z ich użyciem a szczególnie nowej wersji którą szykuję. Miło by jednak było żeby ktoś nie przywłaszczał sobie miana autora pierwowzoru. To tak na marginesie. Twoja praca, jak pisałem, bardzo mi się podoba. Reszta na priv.
Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lutego 20, 2011, 23:04:17
Rozumiem. Można prześledzić niejako "ciąg": http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,20663.msg327038.html#msg327038 post na górze strony. Jego linie zostały odrysowane najpewniej od twojego planu. Na podstawie jego galerii pod tym adresem: http://s246.photobucket.com/albums/gg85/Norman_Rockwell/Aircraft%20Profiles/#!cpZZ1QQtppZZ20 można zobaczyć jak wykreśla te linie. Na ostatniej, 7 stronie znajdują się wykonane przez niego profile. Powstały najpewniej na podstawie twojego rysunku. A później udostępnił tego "blanka" (czarne linie na białym tle, schemat), którego narysował przy tworzeniu swoich profili, na dostępnym jedynie dla zarejestrowanych użytkowników podforum. A później wykorzystałem go ja. I po prostu dlatego podpisałem go na profilu: bo wiedziałem kto narysował tamten konkretny plik, a nie wgłębiałem się w jego źródła.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: ENKI w Lutego 20, 2011, 23:53:23
Przez wrodzoną skromność nie podpisałem rysunków własnym nazwiskiem. Info jest jedynie na stronie. Teraz widzę że to błąd. To nie pycha ale zwykła przyzwoitość. Skoro ja mogę podawać literaturę źródła to trzeba zacząć wymagać i od innych. Nie cierpię plagiatorów. Na szczęście te rysunki zawierają na tyle dużo błędów że nie ma o co kruszyć kopii ale zarejestruję się tam i narobię temu panu trochę "ati, ati".  :002:
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: lucas w Marca 30, 2011, 19:16:21
Czołem,
a ja korzystając z dedykowanego tematu chciałbym bardzo serdecznie podziękować Jeremakowi za ogromny wkład pracy jaki włożył przy stworzeniu ilustracji do tekstu Shermana traktującego o początkach polskiego lotnictwa wojskowego.
Link do artykułu oraz ilustracji tutaj: http://1pl.boo.pl/magazyn_pl_lotnictwo_polskie_w_zarysie.htm
Jeszcze raz dzięki, Jeremak, świetna robota, S!
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Maja 01, 2011, 12:26:56
Cóż, chyba nadszedł czas żeby o sobie przypomnieć. Co prawda zaniedbałem ostatnio profile, ale jeden reprezentacyjny mogę wrzucić:
(http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2011/065/6/4/martin_baker_mb_6__307_sq__by_jeremak_j-d3b16cs.png)
Aliancki odpowiednik "Luft 46": powiększony MB.5, przystosowany do działań jako myśliwiec nocny (bu Uhu i Moskitojegery zaczynają dawać się we znaki Mosquitom). Dwuosobowy, z radarem w zbiorniku/zasobniku na końcu skrzydła, nowa sprężarka i chłodzenie silnika...
Plus nowa wersja kamuflażu dla nightfighterów: góra to Extra Dark Sea Grey i Dark Green, a dół to oczywiście Night Black.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Toyo w Maja 01, 2011, 19:28:08
Jeszcze tylko coś na "wydech", bo pewnie delikatnie świecił.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Carolus w Czerwca 30, 2011, 17:47:31
Jeremiak, czy masz chwilę czasu i zrobiłbyś "what if'a" emb-175 albo a320, w rządowym malowaniu? Bo to nasze to jest strasznie nudne i od lat niezmieniane.
Podoba mi się malowanie czeskie:
https://lh3.googleusercontent.com/-NRg8sKfGleU/TWwJ2wpLn_I/AAAAAAAAGCk/k8S00bpVhjY/s1600/2801_CZECH_4299-F.jpg

albo kanadyjskie:
http://imageshack.us/photo/my-images/526/img2712.jpg/

może się tym jakoś zainspirujesz? Ciekawe jak rozstrzygną przetarg to czy dalej będzie to nudne malowanie.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lipca 01, 2011, 09:31:04
Skoro już mowa o linerach, to jest nowe malowanie Embka:

(http://img651.imageshack.us/img651/5602/nowy3m.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/651/nowy3m.jpg/)

Więc może coś w ten deseń.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 01, 2011, 14:17:04
Chwilowo "trwają prace" nad projektem który roboczo nazywam "7EM-111EM-303-1PLM-1ELT". Na razie osiągnąłem etap P.7:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2011/182/2/f/p_7___9____111_em_by_jeremak_j-d3kmwqk.png)
Chociaż przyznam że odpoczynek od nitów przed jedenastką mi się przyda. Być może uda mi się coś sklecić. Na szybko znalazłem linie do Airbusa, szukam do Embraera, ale zastanawiam się czy nie spróbować trudnej sztuki narysowania planów ze zdjęcia. Nieczego nie obiecuję, ale "autobus" w kilku malowaniach może być ciekawy.
I pochwalę się jeszcze jedną rzeczą: M.B.6 wygrał "group build" "1946" na whatifmodelers.com: http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,32907.0.html
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Bartek_Smok w Lipca 01, 2011, 15:49:55
Odnośnie malowań, może nie koniecznie rządowych takie coś jest:
(http://i558.photobucket.com/albums/ss29/donalyah00/lot787_01.png)
(http://i558.photobucket.com/albums/ss29/donalyah00/lot787_02.png)

I taką modyfikację znajomy wprowadził:
(http://images8.fotosik.pl/2191/af27b1188e837dea.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/2191/2cc02642fafb1e51.jpg)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lipca 01, 2011, 17:35:03
Te na górze to tak ma wyglądać, ale ostatnie - świetny pomysł na statecznik. Jak dla mnie mogłoby właśnie być tak.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 02, 2011, 22:04:06
Wpłynęliście na mnie... Wysmażyłem Embraera, pierwszy w karierze profil jedynie na podstawie zdjęcia.
Najpierw wipowski. Nie wiem czy dobrze mi wyszedł, nie miałem weny na jakieś subtelne szczegóły i zawijasy:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2011/183/e/3/vip_transport_embraer_by_jeremak_j-d3krrdq.png)
kadłub szary, kolor mniej więcej taki jak spody MiGów-29, skrzydła i stateczniki poziome białe. Może jakieś sugestie co zmienić, poprawić?
A w bonusie Embraer patrolowy:
(http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2011/183/e/7/maritime_patrol_embraer_by_jeremak_j-d3krqzl.png)
Kolor trochę wzorowany na CASAch (nie wiem jaki mają dokładnie, ale to jest FS 35237 "Gray Blue", jak by ktoś się pokusił).
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Carolus w Lipca 03, 2011, 00:42:34
Kurde profile, nawet ze zdjęcia pierwsza klasa :)
No mnie się podoba :) Może jak będziesz miał kiedyś czas to jakieś inne malowanie skrobniesz. Z chęcią też zobaczyłbym Airbus'a. A co do morskiej wersji Embraera to bardzo mało prawdopodobne ale malowanie super. Niepotwierdzone info, ale słyszałem że MON chce kupić Casę 295AEW.

Jak już jesteśmy przy prawie what if'ach to może pomalujesz nam KAI T-50 :D ?
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: darekQ w Lipca 03, 2011, 23:33:07
Jeremak, wszystkie prace są zachwycające !! Aż serce rośnie i wyobraźnia pracuje.
Jak już jesteśmy przy "what if'ach", to odtajniono już zdjęcia C-17 Globemaster III z 13 Pułku Lotnictwa Transportowego z 2016 r. ? :)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Bartek_Smok w Lipca 03, 2011, 23:43:02
Szczerze powiem, Embek mi się nie podoba. Napis i flaga na kadłubie przypominają mi transparenty doby Polski ludowej.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 04, 2011, 22:07:50
Cytuj
Napis i flaga na kadłubie przypominają mi transparenty doby Polski ludowej.
No dobrze, to spróbowałem trochę innego podejścia. Od razu muszę zaznaczyć, że gdy rzuciłem okiem na zdjęcia różnych samolotów rządowych: wielka parada białych autobusów z paskiem wzdłuż kadłuba. Bardzo często granatowym. Kanadyjczycy i Brytyjczycy się akurat wyróżniają, bo malują (RAF: malowali) niektóre samoloty dla VIPów na czarno. Nowozelandzki B-757 też nie wygląda źle, mimo że z "rządowym paskiem": http://namelessfaithlessgod.deviantart.com/art/RNZAF-Boeing-757-4-191437643
A teraz moje próby, nadal Embraer. Najpierw wersja jasna, minimalistyczna:
(http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2011/185/b/8/vip_embraer_2_by_jeremak_j-d3kz4df.png)
Oraz wersja ciemniejsza. ukośny pas częściowo zainspirowany P.6 Orlińskiego:
(http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2011/185/c/2/vip_embraer_3_by_jeremak_j-d3kz4o7.png)

Cytuj
C-17 Globemaster III z 13 Pułku Lotnictwa Transportowego z 2016 r.
Panowie, nie rozpędzajcie się. Na razie priorytet mają samoloty "kościuszkowskie", pozostałe: jak czasu starczy.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Carolus w Lipca 05, 2011, 00:06:32
Wow 2 jest super! Z chęcią zobaczyłbym taki w naszych SP :) Tylko napis mógłby być biały i trochę większy np  nad skrzydłem.
Heh a u góry system do tankowania w powietrzu w miejscu flagi :D Bo w 2 stronę jakby obrócić ten pasek to mówiliby, że to takie Rossijskie :P
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: darekQ w Lipca 07, 2011, 23:40:05
No nie, teraz to wygląda jak dziecię na akademii ku czci przepasane biało-czerwoną szarfą.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Lipca 08, 2011, 08:05:44
No nie, teraz to wygląda jak dziecię na akademii ku czci przepasane biało-czerwoną szarfą.

Dziedzic pruski  :118:.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 12, 2011, 21:30:03
Kolejne próby "w poszukiwaniu wzoru idealnego", tym razem na A320:
Kolor ogólny to tzw. "perłowy", nie wiem jak by to wyglądało w rzeczywistości, ale równie dobrze zostałby zastąpiony zwykłym białym:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2011/193/2/d/vip_transport_a320_by_jeremak_j-d3ngj5n.png)

I "ogólnowojskowy" samolot transportowo-pasażerski, który roboczo ochrzciłem jako "BagramLOT":
(http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2011/193/4/3/military_a320_by_jeremak_j-d3ngk9w.png)
Mogę wracać do "jedenastki", czy nadal wasze gusta estetyczne czują się urażone?
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: darekQ w Lipca 13, 2011, 00:11:31
Dziedzic pruski  :118:.
Cytuj
"Pruski, pruski - na nazwisko miał Pruski"

Dokładnie to przychodzi mi na myśl.
O a ten "perełkowy" A(utobus)320 ładny. Linia idąca od dziobu do statecznika ciekawa.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 24, 2011, 16:38:34
Kolejny "puławszczak", tym razem jedenastka. Teraz pewnie nastąpi dłuższa przerwa, a po niej: Hurri Mk.I
(http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2011/205/c/6/pzl_p_11c__111_em_by_jeremak_j-d41hftj.png)
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Redspider w Lipca 24, 2011, 19:27:15
Popraw proszę, kolor spodu skrzydeł.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Jeremak w Lipca 24, 2011, 20:27:49
Kolor spodu skrzydeł to FS 26329, za: http://www.minireplika.pl/warsztat-modelarski/151-barwy-farb-uzywanych-w-wojsku-polskim-w-latach-trzydziestych-xx-wieku i tabelą barw na simmers paint shop. Może i racja, to kolor "nowość", zmieniłem na wypłowiały: FS 25528 (25530 nie ma w tabeli):
(http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2011/205/e/0/pzl_p_11c__111_em_by_jeremak_j-d41hftj.png)
Lepiej?
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Redspider w Lipca 25, 2011, 06:54:19
Zdecydowanie lepiej.
http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36329
Zmieniłeś na dokładnie, który powinien być.
Tytuł: Odp: Profile Jeremaka
Wiadomość wysłana przez: Yarden w Listopada 14, 2011, 19:49:11
Panowie (zaś w szczególności Jeremak) jest robota! Wasz talent do tworzenia profilów może przełożyć się na realne malowanie samolotu, w tym przypadku An-2.
Więcej informacji na http://www.aph.org.pl/ - najświeższy news, oraz na FB - http://www.facebook.com/event.php?eid=285098874864251
W sobotę powinienem dowiedzieć się więcej nt. szczegółów technicznych konkursu.