Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Rise of Flight/Flying Circus (Volume I/II/III/IV) => Wątek zaczęty przez: lucas w Października 25, 2010, 15:59:08

Tytuł: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 25, 2010, 15:59:08
Razor zapytał się w innym wątku o postępowanie w kwestii zgłaszania skinów. Przesyłam zestaw linków z forum RoF z opisem "co jest co". W miarę możliwości będę starał się pomagać w odpowiedzi na pytania.
Templaty są kapitalne i wydaje mi się, że kilku forumowych skinnerów mogło by się zaktywizować :) Jak nie w okresie 1914-18, to w okresie międzywojennym.

1. Zasady tworzenia malowań (j.angielski): http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=112&t=8093
2. Wymagania (j.angielski): http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=112&t=8092
3. Templaty w formacie PSD: http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=112&t=6055
4. Przykładowy topic, gdzie zgłosiłem historyczny skin do RoF: http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=206&t=13345
    W wątku tym jest link do skórki, gdzie wewnątrz znajdują się wszystkie wymagane pliki, które trzeba przesłać

Login i hasło do forum RoF jest identyczne z tym, którego używacie do logowania się do gry:)
Chętnie odpowiem na zadawane pytania. Dla znających język rosyjski, polecam zajrzeć tutaj: http://riseofflight.com/Forum/viewforum.php?f=113&sid=06ecde934801dd39fcbe899eeca773c4  Są to takie same wymagania, jak wyżej, tylko w języku autorów gry. Może zdarzyć się tak, że ktoś angielskiego nie zna, ale włada rosyjskim.
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Października 25, 2010, 19:17:52
Templaty są kapitalne i wydaje mi się, że kilku forumowych skinnerów mogło by się zaktywizować :) Jak nie w okresie 1914-18, to w okresie międzywojennym.
No tak sobie ostrzę zęby (te templaty znam), ale jak wiesz niezbyt się interesowałem okresem międzywojennym i IIRP to i materiałów brak, ale coś pomyślę (mam chyba jakieś materiały z czasów dodatku do FS9 cofniętego w czasie). Wypadałoby coś "machnąć" - choćby symbolicznie.
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 25, 2010, 21:10:30
A gdzie są pliki txt z opisem malowania? Jak robi sie skin, to gdzies jeszcze powinno się dodać plik txt z malowaniem oraz jego nazwą.

Faktycznie, pliki template są bardzo ok, w porównaniu do FSX - gdzie są naprawdę czasem malowania bardzo złożone robi sie o niebo prosciej, dlatego też chetnie coś mogę zrobić (całą serię ;). Airco widzę że jako fikcyjne malowanie w skinpacku 1.015 jest nawet w barwach PL (ciekawe kto robił :D) ? Jak ktos ma jakieś propozycje to dawac materiały  :020:, może coś się wyskrobie.
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: lucas w Października 25, 2010, 23:07:03
Zerknij na wątek z moim malowaniem dla Fokkera D.VIIF: http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=206&t=13345  Pobierz paczkę i zerknij na zawartość. W środku jest tekstura w formacie dds dxt5 (konieczne jest pobranie Nvidia Photoshop Plugins dla użytkowników Adobe), miniaturka, która idzie do folderu rof/data/sfw... oraz właśnie plik txt, którego zawartość twórcy dodają do RoF. W tym pliku linkuje się skin oraz tworzy opis po angielsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku i rosyjsku. Ten który stworzyłem jest OK i można w nim śmiało podmieniać nazwy jednostek, itd.
O czym należy pamiętać ? O nazewnictwie. Koniecznie prefiks z nazwą odpowiedniego samolotu, poprawne podlinkowanie do odpowiedniego folderu.

Przykład:
Lukasz Kubacki imię i nazwisko zgłaszającego
MAIL@MAIL.PL <- mail zgłaszającego
1PL-Lucas-1Esk  <- ksywka na forum RoF
Fokker D.VIIF 'Chevron', 15.Eskadra Mysliwska, 1920 <- Pełna nazwa malowania

Pod spodem są wspomniane linki do każdej z wersji językowych RoF. Na początek link do skina (czyli ...graphics/Skins/FD7F/nazwaskina.dds). W kolejnym cudzysłowiu wpisujemy to co się będzie pokazywało w RoF przy wyborze skina. Skiny niehistoryczne oraz powojenne mają prefiks z (niehistoryczne) oraz y (powojenne). Np. "y 15.EM,'Chevron',1920", lub "z 1.PL/1.Esk", lub "z Yoyo's Personal Plane"
Dalej mamy krótki opis w konkretnym języku.


ENG:<line break>
"graphics\Skins\FD7F\FD7F_15EM_Chevron.dds" "y 15.EM,'Chevron',1920" "Fokker D.VIIF for the 15.Eskadra Mysliwska, 1920."

FRA:<line break>
"graphics\Skins\FD7F\FD7F_15EM_Chevron.dds" "y 15.EM,'Chevron',1920" "Fokker D.VIIF pour l'escadrille 15.Eskadra Mysliwska, 1920."

GER:<line break>
"graphics\Skins\FD7F\FD7F_15EM_Chevron.dds" "y 15.EM,'Chevron',1920" "Fokker D.VIIF für die 15.Eskadra Mysliwska Staffel, 1920."

SPA :<line break>
"graphics\Skins\FD7F\FD7F_15EM_Chevron.dds" "y 15.EM,'Chevron',1920" "Fokker D.VIIF para el escuadrón 15.Eskadra Mysliwska, 1920."

RUS :<line break>
"graphics\Skins\FD7F\FD7F_15EM_Chevron.dds" "y 15.EM,'Chevron',1920" "Fokker D.VIIF из эскадрильи 15.Eskadra Mysliwska, 1920"


W linkach w pierwszym poście jest całe info na temat używanych skrótów przy nazywaniu skina. Np FD7 to Fokker D.VII, B14 to Breguet 14, SC to Sopwith Camel, itd. W powyższym przykładzie jest FD7F, bo skin jest na Fokkera z silnikiem BMW. Jak wspomniałem, powyższe tłumaczenia są OK jeżeli przyjmujemy konwencję, że w opisie będzie tylko treść "Nazwasamolotu z dywizjonu XXXXXX"
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 01, 2010, 09:20:40
Ale to znaczy, że bez zgloszenia i rejestracji skina nie polatam sobie samemu z wlasnym malowaniem?
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Listopada 01, 2010, 09:26:53
Ale to znaczy, że bez zgloszenia i rejestracji skina nie polatam sobie samemu z wlasnym malowaniem?

To chyba oznacza, że bez zgłoszenia malowania są dostępne tylko w trybie "Mods on". Tak jak te najwcześniejsze malowania lucasa z okresu wojny 1920. Zgłoszone skiny są dostępne przy wyłączonym trybu modyfikacji. W każdym razie ja tak to rozumiem, bo z niezgłoszonych skinów lucasa można korzystać tylko przy włączonym "Mods on", po wyłączeniu ich nie widać.
Tytuł: Odp: Tworzenie własnych malowań do RoF oraz ich zgłaszanie
Wiadomość wysłana przez: lucas w Listopada 01, 2010, 20:03:04
Dokładnie tak, Panowie. To jest procedura wymagana do zgłaszania skinów w trybie mods off, które znajdą się później w którejś paczce. Jeżeli chcecie Sobie zrobić osobisty skin do latania w singlu, w trybie mods on, to wystarczy tylko stworzyć samego dds-a, ew. miniaturkę do niego i wrzucić to do odpowiedniego katalogu gry.