Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: D-A-F w Marca 30, 2011, 17:12:57
-
Witam
Z uwagi na duży spadek FPS, usunięto ze scenerii 3 procesożerne obiekty, poprawiony bgl do pobrania na mojej stronie www.D-A-F.eu
Pozdrawiam
-
Ok, thx za info. Trzeba było nie robić ludzi w środku budynków ;)
Witamy też na Forum :).
-
Cześć D-A-F - dzięki za mody i trud w nie włożony.
-
No cóż D-A-F zrobiłeś mi tą scenerią niewymowną przyjemność. :001:
Od dziecka co roku odwiedzam półwysep i jest mój ulubiony zakątek Polski. Co prawda ostatnio nie mam za bardzo czasu na zabawę symulatorami, ale z tej okazji to jak ściągnę pliczek (szkoda, że tak się wolno ciągnie) to koniecznie sobie dzisiaj tam jeszcze "polatam". Jak oblatam to na pewno skrobnę jakąś "recenzje" na Forum.
Wielkie dzięki! :564:
-
D-A-F, ogromny respekt za Twoją pracę! Jeżeli pozwolisz, to napiszę kilka uwag odnośnie Twojej scenerii.
1. FSX wymaga jak najmniejszej ilości materiałów i z tym związanych tekstur. A u Ciebie budynek kościoła ma ich ponad 35, choć spokojnie całość zmieściłaby się na jednej. To okrutnie zarzyna grę. Z początku nie wiedziałem o co chodzi, gdy zainstalowałem Władysławowo i wystartowałem z Pucka. Licznik klatek wskazywał 10. Co do licha ? - pomyślałem. Podleciałem nad miasto i zacząłem oglądać. Niby modele nie są złożone, ale ten multum materiałów robi niestety swoje.
2. Uwaga powyżej była jedynie typu ogólnego, gdyż całkowicie zdaję sobie sprawę, że użyłeś modeli wykonanych do Google Earth. Obiekty tam zrobione rządzą się własnymi prawami, nie ma tam zaawansowanych tekstur jak normalmapy i speculary. To trochę przypomina modele do FS9, gdzie samolocik posiadał ich czasem kilkadziesiąt (np. Tiger Moth od Just Flight). Co sprawdzało się w FS9, niekoniecznie musiało działać w FSX. Także zawsze miej, proszę, na uwadze ile dany modelik używa teksturek.
3. Zakładam, że korzystałeś z programu FS Model Converter. Tam jest fajna funkcja (nie sprawdzałem jej jeszcze) "Minimize drawcalls", która redukuje ilość materiałów na modelu. Testowo, materiały na kościele zmniejszyły mi się z tych ponad 35 do 12. Jeżeli modele posiadałyby LOD-y (poziomy szczegółowości, które również w w/w programie możesz wygenerować), wówczas sceneria byłaby znacznie bardziej przyjazna dla FPSów.
Przepraszam za kilka moich uwag, ale po prostu chciałbym żebyś wiedział o kilku rzeczach, których nie lubi FSX :)
Pozdrawiam i życzę kolejnych udanych projektów oraz gratuluję wytrwałości!
-
Witam.
Sceneria jest bardzo ładna, budynki super. Jedno co mnie martwi to brak autogenu (tego zwykłego, budynki charakterystyczne są OK). Nie wiem co zrobiłem źle. Postępowałem tak jak instalator nakazywał, kopiowałem pliki do folderu VFRPL, itp. i nic :(
Mimo poprawki do FPS, nadal trochę spowalnia.
Nie jęczę, bo znam ból tworzenia; pragnę jedynie podzielić się tym, co przykuło moją uwagę.
PS. Nie jestem obcykany w tematach modelowania, a tym bardziej modelowania pod FSX, ale może LOD by tutaj pomogło (a chyba tego tu brakuje, tak przynajmniej mi się wydaje).
pozdr.
-
Dzięki wszystkim za miłe słowa oraz sugestie, które wezmę pod uwagę.
YoTo - co miałem zrobić jak wycieczka pchała się na karuzelę - nie spełniała wymogów bezpieczeństwa więc ją zamknąłem (skąd ja to znam hmm...);
Razorblade1967 - być może jadamy w tym samym lokalu podziwiając gapiące się pielęgnice papuzie;
lucas - zbyt późno poznałem program, o którym piszesz (po fakcie), lecz znam już jego możliwości. Zapewne puszczę wersję poprawioną po ukazaniu się obszarów Gdyni na VFR Poland;
WilkzPolski - trudno mi powiedzieć, co jest powodem tego, iż nie jest widoczny autogen u Ciebie. Jeśli posiadasz wcześniejszy mój autogen, wystarczyło go tylko podmienić. Jeśli nie, to najlepiej powinieneś skopiować folder texture do Folderu z VFR Poland.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
-
Do pobrania jest wersja 1.01. Dla posiadaczy poprzedniej wersji przygotowałem również update do wersji 1.01, bez zbędnych plików. Po modyfikacji obiektów w Gmax-ie (niestety FS Model Converter nie zdał egzaminu) oraz podmiance, FPS z 30FPS spada raptem do 26. Prawdę mówiąc, myślałem iż powodem takiego spadku do 12FPS, jest mój dziadunio. Jednak dzięki Wam wiem, że problemem nie był mój komp.
Dzięki lukas za naprowadzenie na trop :)
Pozdrawiam
PS. Aha, to nie prima-aprilisowy żart :)
-
Cześć
Po zainstalowaniu scenerii Władysławowa mam coś takiego jak na załączonym obrazku.
Scenerię usunąłem ale problem pozostał. Dodam że nie mam VFRPoland dla tego obszaru - może to jest powodem?
Tylko nie piszcie że muszę przeinstalować fsx-a bo dopiero wczoraj to robiłem :)
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Fajne to i takie defaulowe ;) Lecz niestety, nie jest to wina scenerii.
-
A nie możesz tak zostawić? Całkiem fajnie wygląda :P
PS. Nie ma nigdzie opcji "napraw"? (nie wiem bo nigdy tak nie miałem).
-
Próbowałem naprawić FSX z płyty instalacyjnej ale to nic nie dało. Przestawianie scenerii niżej czy wyżej na liście też nic....
Chyba czeka mnie kolejna reinstalka...
-
Chyba czeka mnie kolejna reinstalka...
Być może pomoże zainstalowanie UTX-a dla Europy. Jak widzę, obszar tym doknięty jest dość duży. Wygląda to jak wypiętrzenie mesha (tylko w przypadku obszarów wodnych powinno go tam nie być) lub też brak coastline'a. Są to jednak dwie różne sprawy.
-
Jeśli nie jest za późno i nic nie reinstalowałeś... otóż wpadłem na pomysł, żebyś użył opcji przywracania systemu. Jeśli masz włączone automatyczne tworzenie pkt. przywracania, to powinno być OK.
Pozdr.
-
Próbowałem jeszcze raz zainstalować UTX - nie pomogło. Przywrócenie systemu też nie. Instaluję FSX'a od nowa :005: