Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Ka-50 Black Shark => Wątek zaczęty przez: LARRYGOGO w Maja 19, 2011, 21:28:54
-
Witam wszystkich
Czy jest jakaś możliwość płynnej zmiany dźwigni skoku ogólnego? Bo gdy używam klawiszy NUM+ i NUM- to wskaźnik skoku skacze mi o 1/5. Natomiast z joystickiem mam następujący problem - mam Saiteka cyborga evo i wajcha odpowiedzialna za throttle działa mi tylko w trybie arcade, czyli w tym trybie mogę płynnie ruszać dźwignią skoku, natomiast w trybie symulacji wajcha na joysticku nie działa i muszę sprawę załatwiać NUM+ i NUM-.
Jako że jestem nowym graczem mam jeszcze bardzo głupie pytanie - po czym mogę poznać (na jakich wskaźnikach to widać) że włączone są i dobrze działają obydwa silniki? Pytam bo czasami się zdarza że w momencie odpalania śmigłowca zapędzę się (ewentualnie ulegnę zgubnemu wpływowi piwa), próbuję poderwać maszynę i nic. Dopiero po dłuższej chwili i analizie kolejnych działań orientuję się że jest włączony tylko lewy silnik. Dlatego chciałbym wiedzieć jak można szybko sprawdzić stan silników.
Pozdrawiam
Larry
-
Witam.
A czy przypisałeś poprawnie osie?
Opcje>Controls
W rozwijanych okienkach wybierasz odpowiednio Ka-50 Real i axis commands, tam znajdziesz potrzebne osie.
Skoro jesteś nowy w świecie DCS to zapraszam do instrukcji załączonej w folderze z grą. Masz tam wszystko ładnie opisane. Dodatkowo poszukaj BS_Pit_Trainer. Przydatny programik we flashu, w którym masz opisane wszystkie przyciski oraz zegary w kokpicie.
-
Wielkie dzięki.
Rzeczywiście chodziło o konfigurację axisów. Porównywałem wszystkie ustawienia joysticka w trybie game i symulacji ale nie sądziłem, że dział "ALL" nie obejmuje axisów.
Co do drugiego pytania to przyznaję, że liczyłem na bardziej naprowadzającą odpowiedź, ale cóż - pytanie było zapewne głupie. Oglądałem wszystkie tutoriale, czytałem polskiego manuala, ale jakoś nie doszedłem do wskaźników na podstawie których można by szybko odczytać aktywność silników. Obejrzę sobie jeszcze tego flasha o którym pisałeś.
Także jeszcze raz -wielkie, wielkie dzięki, bo naprawdę ciężko się lądowało z takim wielkim skokiem na dźwigni skoku ogólnego.
Pozdrawiam.
Larry.
-
Chyba słabo szukałeś. :P
A wskaźniki RPM i temperatury gazów wylotowych?
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeśli chodzi o RPM to na jednym silniku też można osiągnąć ilość obrotów teortycznie umożliwiających start, także po tym nie byłem w stanie poznać czy włączony jest drugi silnik. Co do wskaźnika temp. gazów to jest chyba właśnie to o co mi chodziło, także jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Larry.
PS. Aaaaa zajarzyłem, zajarzyłem.... z tymi RPM chodziło ci o tachometr !!!
Jeszcze raz wielkie dzięki.
[gmod]Połączono. Nie wysyłaj postów pod rząd póki możesz jeszcze edytować. John Cool.[/gmod]
-
Nie ma za co. ;)
Ps. Pamiętaj o poprawnej pisowni w swoich postach.