Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: Solo w Sierpnia 28, 2011, 21:30:10
-
Noooo, opanowałem wreszcie start-up jak trzeba, choć jeszcze z pamięci nie potrafię, tylko sobie rozpisałem elegancko wszystko na kartce.
I teraz pytanie: uruchamiać samolot nauczyłem się w praktyce z misji treningowej, natomiast mam problem gdy robię to według manuala.
Otóż według tejże instrukcji w pewnym momencie włączam przełączniki CSU Switch oraz EGI Switch, przełącznik IFFCC ma być w pozycji TEST.
I nijak nie mogę się wtedy doczekać komunikatu INS NAV RDY na CDU, tylko pojawia się komunikat IFFCC NOT READY. A on oznacza przecież, że trzeba włączyć IFFCC switch w pozycję ON, a to mam zrobić według manuala trochę później.
Tak więc nie wiem czy to błąd w instrukcji, czy coś innego.
W każdym razie ograniczam się do uruchamiania samolotu według instrukcji z misji treningowej, a nie według manuala. Dobrze robię?
-
INS bardzo długo się alignuje, IFCC nie musi być w pozycji ON żeby na CDU migało INS NAV RDY. Swoją drogą startup z misji treningowej jest wystarczający. Są też dobre checklisty do ściągnięcia w necie które warto przerobić w praktyce.
-
Sprawdziłem właśnie startup według manuala i faktycznie jest jakaś nieścisłość.EGI przechodzi proces Alignowania ( na CDU przedostatnia linijka wskazuje status "T= 4.0 0.8") a mimo wszystko widnieje napis "IFFCC NOT READY".Potem po przełączeniu IFCC w pozycję "TEST", daje nam migające ślicznie "INS NAV RDY".
-
Tak jak mówiłem, nie pierwszy to błąd w instrukcji jaki znalazłem niestety...
Kolejna sprawa: bardzo często, gdy odpalam samolot według kolejności start-upu z misji treningowej, gdy próbuję odpalić lewy silnik (Throttle Idle) jest tak, że obroty zaczynają rosnąć, niemalże jednak niezauważalnie, a po chwili spadają i nic się nie dzieje. Czy może tak być dlatego, że za szybko uruchamiam silnik, może pompy paliwa nie zdążyły dopompować paliwa, albo coś innego nie zadziałało?
-
Pompy możesz włączyć ułamek sekundy przed odpaleniem silnika i ten odpali się bez problemu. Najszybsza metoda na odpalenie silników (nie wnikając w checklisty) to:
1. BATTERY ON
2. INVERTER ON
3. APU ON
4. APU GEN ON
5. ALL PUMPS ON
6. LEFT ENGINE TO IDLE
7. LEFT GEN ON
8. APU GEN OFF
9. RIGHT ENGINE TO IDLE
10. RIGHT GEN ON.
Trzymając się tej kolejności silnik nie ma prawa się nie odpalić.
-
Ja to robię dokładnie tak jak ponżej (kolejność włączania pomp i zasilania nieco inna niż u Ciebie) i czasami zdarza się, że lewy silnik nie rusza:
(http://img809.imageshack.us/img809/5283/79776342.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/809/79776342.jpg/)
-
Przepraszam, że kolejny post z rzędu, ale...
Nie wiem co robię źle, ale po wystartowaniu (po start-upie jaki powyżej podałem), nie mogę uruchomić w powietrzu autopilota.
Wszystko robię zgodnie z instrukcją i kiedy wciskam Left Throttel Button nic się nie dzieje.
Co ciekawe, gdy chwilę potem strzelę z działka, słychać komunikat WARNING! AUTOPILOT!, taki sam jak wtedy gdy AP się wyłącza.
O co chodzi?
-
A czy na panelu lampek ostrzegawczych świeci się "EAC" ?
-
Masz rację, przełącznik EAC jest w pozycji OFF, ale nie mogę go przełączyć na ARM, bo od razu przeskakuje mi na OFF.
Co robię źle?
-
Tak jak patrzę na twoją Checklistę która tu pokazałeś, obstawiał bym że punkt 40 i dalsze, wykonujesz zanim INS zakończy proces alignowania (który trwa sporo czasu) i to błąd. Zanim przejdziesz do punktu czterdziestego swojej checklisty upewnij się że na CDU miga komunikat INS NAV RDY, a w drugiej linijce od dołu widnieje status T= 4.0 0.8. Wtedy spokojnie powinno się dać przełączyć EAC w poz. ARM.
-
Zgadza się jaro70000 ma rację!
-
Zgadza się, dzięki Jaro, jak zwykle chcę być za szybki i przeoczyłem ten niuans.
Zapomniałem, że ten napis na CDU ma migać, a nie wyświetlać się na stałe.
Tylko co to alignowanie ma wspólnego z EAC?
-
Tak jak patrzę na twoją Checklistę która tu pokazałeś, obstawiał bym że punkt 40 i dalsze, wykonujesz zanim INS zakończy proces alignowania (który trwa sporo czasu) i to błąd. Zanim przejdziesz do punktu czterdziestego swojej checklisty upewnij się że na CDU miga komunikat INS NAV RDY, a w drugiej linijce od dołu widnieje status T= 4.0 0.8. Wtedy spokojnie powinno się dać przełączyć EAC w poz. ARM.
Ja kiedyś też miałem taki problem (tylko częściowe wyrównanie EGI/INS).
Najpierw mususz poczekać, aż INS NAV READY zacznie migać (nie świecić stale), przełączyć ALIGNa z GROUND na NAV później przełączasz tryb przyciskiem pod HSI z HARS na EGI (naciskasz EGI i zapala się przy nim strzałka, i gaśnie strzałka przy HARS) i dopiero teraz "uzbrajasz" EAC, jeśli pominiesz któryś z tych punktów przełącznik "uzbrajania" EAC będzie odskakiwał. Błędem jest czekanie na napis, aż zacznie świecic, EGI jest wtedy tylko częściowo wyrównany, więc EAC nie działa, ponieważ nie można przełączyć trybu nawigacji z HARS na EGI co powoduje odskakiwanie przełącznika. Bez pełnego wyrównania EGI nie działają też bomby IAM.
Powiem inaczej: przy tylko częściowym wyrównaniu działa tylko TAD i nic więcej, możliwe, że częściowe wyrównanie nie wyrównuje systemu obliczającego wysokość.
A teraz pytanie: Czy wysyłanie celu przez datalink działa w SP (bo jak wysyłam cel wingmanowi AI, to on nie reaguje) i gdzie pojawia mi się informacja zwrotna tzn. czy ten, kto odbiera wiadomość nacisnął wilco lub cntco?
-
Na liście od @Solo jest jeszcze jeden krytyczny błąd: najpierw trzeba włączyć ANTI SKID, dopiero po włączeniu ANTI SKID przełącznik EAC ARM nie będzie odskakiwał. Możliwe, że lista jest do wersji starszych niż 1.0.9, bo ja mam 1.0.9 i jak ANTI SKID jest wyłączony, to nie mogę za żadne skarby "uzbroić" EAC (przełącznik odskakuje, i pali się nadal lampka ostrzegawcza EAC).
-
A u mnie działa w tej kolejności, tylko - jak tu już pisano - trzeba poczekać na zalignowanie się INS. Wtedy nie ma problemu z uzbrojeniem EAC.
-
Poniżej załączam Wam najbardziej poprawną checklistę przygotowaną przez PAULRKIII (Chief, Electronics QA & USAFR A-10 Crew Chief) na bazie prawdziwej checklisty A-10C:
http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=55807&stc=1&d=1314279725
Inne ciekawe pliki, dokumenty i przewodniki przygotowane przez tego użytkownika znajdziecie poniżej (wszystko w j. angielskim):
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1248804&postcount=1
-
Sprawdziłem u siebie, mam wersję 1.0.9 i działa EAC bez załączania ANTI SKID.
-
Poko24 - owszem, checklista dokładna, ale... za dokładna jak dla mnie. :)
Generalnie moja (a właściwie nie moja, tylko spisana z misji treningowej) to taki podstawowy przewodnik co powłączać, żeby uruchomić maszynę z podstawowywmi systemami. Cała reszta jest do skonfigurowania, o ile pilot tego potrzebuje. Tak jest chyba łatwiej i praktyczniej.
-
Zamieściłem ją, bo się zastanawialiście co przed czym włączyć. Zerknij i rozwiąż swoje zagadki, a co dalej z nią Twoja sprawa.
-
Moje zagadki rozwiązał Jaro kilka dni wcześniej.
Oczywiście Twoje materiały są bardzo fajne, ale przydałaby się nieco prostsza checklista pokazująca jak uruchomić "zimny" samolot w hangarze: elektryka, silniki, nawigacja itp.
Jeśli czegoś takiego nie ma, to wydaje mi się, że moja lista jest dość uniwersalna i bardzo wygodna. Może ją jeszcze o jakieś drobiazgi uzupełnię, zobaczymy.
-
Zrobiłeś bardzo ładną checklistę, ale doceń też to, że podałem Tobie dokument najbardziej zbliżony do reala - a chyba o to chodzi w symulatorach, by najbardziej odzwierciedlał real, prawda?
-
Doceniam, doceniam, ale chodziło mi trochę o co innego.
Twoja checklista - ze wszech miar przydatna i dokładna - dla mnie np. jest stosunkowo niewygodna w codziennym użyciu (bo wciąż jeszcze odpalam samolot "z kartki").
Chciałbym mieć listę, według której uruchomiłbym wszystko co jest mi niezbędne do startu, z podstawowymi systemami. Gdy sięgam po Twoją checklistę, najpierw muszę się przekopać np. przez informacje co powinno być powyłączane zanim zacznę uruchamiać samolot, do tego dochodzą konfiguracje i ustawienia, które można zrobić później, np. w trakcie lotu żeby nie marnować czasu pod rampą.
Oczywiście to wszystko można sobie samemu przygotować, ale byłoby fajnie i łatwiej, gdyby ktoś zaproponował taką uproszczoną, podstawową checklistę o jakiej piszę.
Pewnie sam to za jakiś czas zrobię, gdy lepiej poznam awionikę samolotu.
-
Albo np. z zaznaczonie kolorem lub podkreślenie elementów, które należy włączyć w grze. Wiem, wiem o co Ci chodzi. :)
-
To to już jest dodatkowe ułatwienie (jak tak zrobiłem, żeby łatwiej wyszukiwać poszczególne przełączniki na konsolach), aż tak to ważne nie jest.
Ale sama checklista w takiej postaci jak wspomniałem wcześniej byłaby fajna.
-
Jaki jest cel wyłączania TGP przed tankowaniem w powietrzu (bo w checkliście było napisane aby wyłączyć tgp)?
-
Może chodzi o to, żeby nie omiatać samolotu promieniem lasera i nie alarmować pilota tankera?
-
Tylko normalnie laser w TGP jest wyłączony i bez wiedzy pilota się nie włączy.
-
No a jeśli jest nastawiony na śledzenie celu, to teoretycznie może omieść tankera. Małe szanse, ale może dla bezpieczeństwa jest taki prikaz, żeby TGP wyłączyć.
Nie wiem, strzelam bo nie mam innego pomysłu dlaczego trzeba tak uczynić.
-
Możliwe że TGP ma jeszcze jakieś inne funkcje, które nie są uwzględnione w DCSie, a mają wpływ na proces tankowania.
-
Spadek FPS? :D
-
Jaki jest cel wyłączania TGP przed tankowaniem w powietrzu (bo w checkliście było napisane aby wyłączyć tgp)?
W której checkliście znalazłeś że trzeba wyłączać TGP przed tankowaniem? Ani ta podlinkowana przez poko24 ani dołączona do oficjalnego manuala nic o tym nie wspominają.
-
W checkliście załączonej przez poko
HOT REFUELING
PRIOR TO HOT PIT ENTRY:
1. AFTER LANDING checklist - Complete.
2. De-arming - Complete (if required).
3. APU generator/APU - Off. R11 / L2
4. TGP - OFF. C10
EDIT: Już wiem o co chodzi, przecież to jest checklista do tankowania na ziemi, a nie w powietrzu.
Ale teraz nie rozumiem po co odłączać zasilanie do MAVów przed tankowaniem w powietrzu.
-
Procedury bezpieczeństwa datujące... coś koło 1967 roku
(http://img405.imageshack.us/img405/3462/forrestal.jpg)