Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: KENZO w Stycznia 11, 2012, 13:25:03
-
Witam! Mam pytanie - jak wgrac nowa mape do DBW 1.6 by mozna w nia grac w QMB??? W starej wersji (4.09+UP.2.01) jakos udalo mi sie to rozgrysc - tutaj cos nie wychodzi...
Np. chce zamienic ochydna oryginalna mape "Okinawy" na "Okinawa retextured by Whitecat v.1.0" http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,11140.0.html - w 4.09 wystarczylo wrzucic plik do MODS, dopisac odpowiednie linijki w folderze (MAPMODS) w pliku all.ini oraz w folderze (Quicks) w pliku QMBMaps.ini oraz w folderze (Missins/Quick) podmienic linijke starej na nowa mape np. w pliku "OkinawaRedNone00.mis" zamienic: "MAP Okinawa/load.ini" na "MAP OkinawaLAL/whc_load.ini" - i w QMB moglismy polatac na nowej mapie - super! :020:
Albo podmienic istniejaca mape SandsOfTime, Desert, MTO - na te zrobione przez Redko - dodalem wszystko tak samo jak to robilem w 4.09 ale w DBW nadal mam 'stockowa' mape :005:
Rozumiem ze domyslnym katalogiem do wgrywania nowych modow do DBW jest folder "#DBW" i traktujemy go jak stary "MODS" - probowalem zrobic analogicznie w "#SAS" albo "#UP#" - zawsze bez rezultatu - mam tylko podstawowe mapy albo gdy sie pojawia w liscie nowe dodane mapy nie chca sie wogole wczytywac... :005: Nie chce zchrzanic calej istalacji DBW1.6 bo to mase czasu zajmuje wgrac na nowo - wiec prosze o pomoc jak rozgryzc to! Gdzie mam co popodmieniac by moc grac na nowych przetexturowanych mapach miast paskudnych oryginalnych z IŁ-2.
Wdzieczny za rade! :001:
-
Powinieneś to zrobić poprzez JSGME.exe instalując #DBW_MissionPro Combo by PAL. Pojawi się mnóstwo map i misji w QMB.
Zmiana map - analaogicznie jak dotąd, niemniej trzeba znać dokładną nazwę katalogu zmienianej mapy.
-
Dzieki Ranwers! :001: Podmienilem tak jak mowiles w folderze (Missions/QuickQMBPro/Pacific_Okinawa) sciezke: MAP Okinawa/load.ini na MAP OkinawaLAL/whc_load.ini - i teraz widze nowe mape zamiast starej!;) Poprobuje zaraz z innymi mapami czy dziala!;)
A takie pytanie - dziala to tylko QuickQMBPro, analogicznie powinno tez w stockowym Quick. Bo choc QMBPro jest swietnym dodatkiem niestety ma jeden minus... wciaz na wielu mapach mamy 16x16 samolotow zamiast 32x32 -bo jak podaje autor (4.09 Legacy)... A przyjemnie byloby polatac z wieksza iloscia np. 32Hurricany i Spity vs. 20 He111 + 12 Bf-109 eskorty :002: (Tylko domyslam sie ze pewnie 3baby zmodyfikowac niektore mapy w FMB zeby obslugiwaly razem 64 zamiast 32 samoloty...)
P.S. (Ranwers - a jakies wiesci w sprawie nowego Wellingtona?;) Mam nadzieje ze projekt nie umarl i bedziemy mogli polatac tym wspanialym samolotem! Wiem ze teraz jestes pewnie zajety praca nad Do17 i innymi - za co chwala Ci wielka!;D Ale dzieki za kazde info i wiare na podtrzymanie nadziei!) :001:
-
PODMIANA textur map w DBW na nowe w folderze QMBPro dziala - oczy ciesza nowa Okinawa, Filipiny, Birma, Singapur, Kyushu itp... :001:
- Ale cos nie tak z plikiem (IL-2 1946/Quick/ QMBMaps.ini.full) - gdy WGRYWAM NOWA mape w np. (MrO_Tunis) do #DBW/MapMods, dodaje nowe misje w Missins/Quick np. "Tunisia(MrO)RedStrike00.mis" i chce dodac jej sciezke pozniej w tym wlasnie pliku (tak jak to robilem analogicznie w 4.09) - wogole nie pojawia sie ona po uruchomieniu gry w liscie map do wyboru???
Zeby sprawdzic czy edycja tego pliku wogole dziala -probowalem w liscie pozamieniac miejscami mapy - ale za kazdym uruchomieniem gry lista dostepnych map (w uruchomionym przez JSGME jak radzil Ranwers QMBPro czy tez zwyklym 'stockowym' QMB) - ZAWSZE jest taka sama, domysla - i nie moge jej edytowac-(czyli min. dodac nowe mapy, czy ulozyc sobie ich kolejnosc)... :008:
Pytanie wiec brzmi - czy jest jakis inny plik niz 'QMBMaps.ini.full' ktory 3ba edytowac by dodac NOWA mape? Czy dziala to jakos inaczej - to co do tej pory robilem, to analogicznie jak w 4.09 -nie wiem czy w DBW dziala to moze inaczej?
Pomocy koledzy piloci! :001:
-
Nie wiem.
Dobra rada - nie męcz się z nowymi mapami w QMB. Coś tam zdrowo nazmieniali i bez gotowców sami nie damy rady.
-
Ech... to sie zgodze ze namieszali... Dobrze ze mozna choc podmienic oryginalne textury niektorych map na nowe! Choc np. Palau by Redko wymyslili by jednak podmienic juz sami :003: Po pierwsze co jest inne niz w 4.09 - w katalogu #DBW/MapMods/Maps nie bylo pliku all.ini gdzie sa wszystkie dostepne mapy -nie wiem czemu??? Po drugie w folderze Quicks jest plik QMBMaps.ini.full (w 4.09 byl QMBMaps.ini - bez "full").
Myslalem ze cos zle moze robie ale jak Ranwers nie wie jak to zrobic w DBW to ja tez :004: - moze w DBW 1.7 dodadza jakies nowe mapy.
Zapytam jeszcze na SAS forum - bo nie wierze ze kogos nie kusilo by dodac samemu swoje ulubione mapy ktorych w DBW nie ma - moze ktos cos wymyslil - ja sprobowalem tyle co umiem w tej sprawie :004:
-
Dzieki za odpowiedzi Ranwers! Mam nadzieje ze usprawnia to w kolejnych dodatkach. Bo widze ze to troche zlozony problem... ponad moja dotychczasowa wiedze o modowaniu IŁ-ka. A szkoda grzebac w plikach za duzo i przypadkowo zepsuc cala instalacje!
-
Hehe - Hura! Wyglada na to ze rozgryzlem jak dodac nowe mapy do QMB w DBW!!! :banan
Zainteresowanych odsyłam do: http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,726.48.html
(Jak bedzie potrzeba - to przetlumacze tutaj na polski jak to zrobic.)
Powodzenia z wgrywaniem nowych map do DBW! :002:
KENZO
-
Witam Wszystkich
Prośba do KENZO . Próbuję do QMBP w DBW 1.71 dodać mapę pomorza gdańskiego , ale chała .
Mapy są w FMB w zakładce „Map\EastFront” , więc chodzi żeby zadziałała w QMB . W AAA_11.1 , żeby mapa była w QMB widoczna trzeba było jeszcze w „conf.ini”edytować wpis „[quick]” a pod nim np. „Custom15=LAL_Normandie-44”
„Custom16= uzav_EastBalt” itd.
Na stronie http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,726.48.html piszesz o ścieżce dostępu ;
>>And just add to #DBW/Missins/Quick a new folder with the appropriate name from the maps (xxxx) and missions for them inside folder (xxxxBlueNone00.mis & xxxxRedNone00.mis etc.) - and that's it!
eg. with Tunisia(MrO) map : #DBW/Missins/Quick/Tunisia(MrO) and inside folder: Tunisia(MrO)BlueNone00.mis etc. - and it should appear in the list in QMB!<<
Nie znam angielskiego , posługuję się translatorem i o ile to zrozumiałem w folderze „#DBW” powinien być folder „Missins” a w nim „Quick” i katalog konkretnej mapy np. „uzav_EastBalt” i ścieżka dostępu powinna wyglądać tak ; „IL-2 Sturmovik 1946\#DBW\Missins\Quick\uzav_EastBalt”. Tyle że w „#DBW” nie ma katalogu „Missins” , powinno być chyba „Missions”. Czy te foldery trzeba „stworzyć” samemu , czy to powinno być
„IL-2 Sturmovik 1946\#DBW\Missions\Quick\uzav_EastBalt”
Dodałem przez „jsgmemods\#DBW_MOD_Aircraft\#DBW” około 40 modów samolotów i nie chciał bym tego spaprać jakimś nie odwracalnym błędem.
Deklarujesz się w poście powyżej , że to łopatologicznie opiszesz . Więc moja wielka prośba , czy możesz .
Dzięki Cześć