Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Ponury w Stycznia 23, 2012, 11:38:38
-
@powyżej: niewypuszczony włączony reflektor lądowania, niewypuszczone klapy- ujmują trochę Twoim fajnym skrinom.
-
Ponury -- he he o reflektorze faktycznie zapomniałem ale po co mi klapy podczas startu gdzie długość pasa jest aż zanadto wystarczająca ?
-
Ponury -- he he o reflektorze faktycznie zapomniałem ale po co mi klapy podczas startu gdzie długość pasa jest aż zanadto wystarczająca ?
Niby można i tak, ale w ramach bezpieczeństwa to nawet i przy długich pasach warto. Tak czy siak, Elwood miał ciężką noc, nie podołał w tych wszystkich swoich damskich lokalach to się teraz czepia. :D
-
Zliny-50LS G.A. "ŻELAZNY" :003:
(http://img843.imageshack.us/img843/1852/2011122320414551.png)
-
YOYO - http://www.youtube.com/watch?v=usoXbGD1isA
W wiekszosci startow jakie ogladnalem klapy podczas startu nie byly wypuszczone. :008:
-
Bo klapy do startu, to nie świętość. Są samolotu, które operacyjnie startują bez klap. Wszelkiej maści GA, przez Beechcraft Baron, po Fokkera z rodziny 70/100.
Praktycznie każdy samolot może wystartować bez klap, ograniczeniem jest długość pasa startowego oraz wytrzymałość opon podwozia.
-
No ale chyba Dzbankiem to by nikt się nie pokusił aby startować bez klap ;)?.
-
Tak jak wspomniał Rzemyk są samoloty operacyjnie startujące bez klap, są też takie które z klapami są nadal trudne- Su-15, F-104 itp. Bez podwieszeń, z małym paliwem, pod wiatr, na spokojnie po długim pasie- większość samolotów spokojnie da radę, tyle że to nie jest kwestia dawania rady ale procedur i wytrzymałości opon.
-
No i lepiej to wygląda na skrinie ;].
-
Jak już o klapach i filmach to:
http://www.youtube.com/watch?v=5vT6_HlmebE (http://www.youtube.com/watch?v=5vT6_HlmebE)
Nawet w poradniku dla n00bów podkreślają, że klapy są bardzo ważne przy startowaniu z krótkich pasów, chociaż często wmawia się, że zawsze przy starcie należy wypuścić klapy. Mało tego, kiedyś w warbirds 2010 pisali, aby nawet przy starcie całkiwicie wysunąć klapy, co ject głupotą.
Tak nawiasem to maszyną, która nie potrzebuje klap do startu nawet z krótkich lotnisk ject A10C, ale to już nie FSX ;)
Nie zapominajmy też o samolotach, które klap nie mają, np. taki concorde, czyli najlepsza maszyna do przeciągania przy lądowaniu i testowania oprogramowania typu "active camera". Największy współczynnik wypadków wśród całej mojej kolekcji do FSX miał właśnie Concorde, czyli każdy testowy lot = preciągnięcie przy lądowaniu, albo przejechanie pasa. Teraz idzie mi trochę lepiej. Wszystko to z powodu praku klap!
EDIT: Tutaj macie to o czym gadacie, dokładnie różnica między lądowaniem z klapami i bez klap, i kolejny "spec", który wpaja jaja, twierdzi, że klapy stabilizują samolot:
http://www.youtube.com/watch?v=VRCUOAoXzhk
Lecą kolejne punkciki za niechlujstwo w pisowni
-
Tutaj macie to o czym gadacie, dokładnie różnica między lądowaniem z klapami i bez klap, i kolejny "spec", który wpaja jaja, twierdzi, że klapy stabilizują samolot
1/ Czy ja dobrze widzę, że sugerujesz, że klapy nie są potrzebne czy też śnię ?
2/ Plus kontynuacja offtopa ?
-
Tamten filmik na youtube, to jakieś cyrki (sądząc po nicku) 12-latka, który nie umie nawet poprawnie wylądować. Nikt normalny się tym nie będzie sugerował.
Jak już wspomniałem wcześniej, nie tylko A-10 operacyjnie startuje bez klap.
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/40649-boeing_767_200_start_bez_klap.html
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/7911-klapy.html
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-84235.html
-
Tamten filmik na youtube, to jakieś cyrki (sądząc po nicku) 12-latka
Możliwe, właśnie o to mi chodziło, aby nie traktować klap tak jak ten gościu, czyli podejście do tematu w stylu: Przed startem ustawić kalpy klapy na 15. Niektórzy bezmyślnie ustawiają klapy do startu nawet, jak nie są potrzebne.
Ten gościu usłyszał coś w tym stylu i dorobił sobie do tego teorię, że klapy służą do stabilizacji samolotu, co prawdą nie jest.
1/ Czy ja dobrze widzę, że sugerujesz, że klapy nie są potrzebne czy też śnię ?
Nie mówię, że nie są potrzebne, mówię tylko, że nie zawsze konieczne i wskazane.
Np. taki MD11 ma możliwość precyzyjnego ustawienia wychylenia klap do startu (osobne pokrętło koło dźwigni klap), aby uzyskać jak najlepsze wznoszenie i nie marnować prędkości, lecz większość samolotów nie ma takiej opcji, więc lepiej czasem ustawić klapy na 0.
Jednak w lotnictwie pasażerskim efekt spowalniania samolotu też ma zalety, bo ciężej jest przez przypadek przekroczyć 250kts poniżej FL100.
2/ Plus kontynuacja offtopa ?
Był to temat o filmach (dopiero po napisaniu posta został wydzielony), a ja wstawiłem film, co tutaj jest nie na temat? Chyba wszyscy nie trafią do "kicia" za poboczną dyskusję o klapach? :004:
BTW. Co z tym spamem (+5) za spam? Nie kojarzę, abym jak baba na targu wrzeszczał "świerze świeże jaja za 20 groszy" :D Co do postu o SU22/SU17 Su-22/Su-17 to była dyskusja, czy SU17 Su-17 powinienn się znaleźć w tej modyfikacji. Co do kokpitu, to wszyscy posty z kokpitami wrzucali. Sorry za offtop, ale nie będę śmiecił w skrzynce pisząc PW, tylko krótko wyjaśnię o co mi chodziło, aby nie powstało przekonanie, że celowo offtopuję.
Poprawki i podkreślenia Zfrr.
-
Jednak w lotnictwie pasażerskim efekt spowalniania samolotu też ma zalety, bo ciężej jest przez przypadek przekroczyć 250kts poniżej FL100.
Ale to żadna zaleta, bo optymalna prędkość wznoszenia jest nieraz większa niż 250 KIAS. W dodatku, wbrew podwórkowym pogłoskom, w Polsce i w wielu krajach nie ma ograniczenia prędkości 250 KIAS do FL100.
Zgadniesz skąd się w ogóle wzięło ograniczenie 250 KIAS do FL100?