Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: legwan10 w Lutego 18, 2012, 15:43:24
-
Mam pytanie czy da sie w TGP wprowadzić współrzędne np. BMP tak aby laser sam nakierował sie na podane współrzędne(BMP) ??
p.s. Pytanie może się wam wydawać durne, ale latam od niedawna;)
-
Można podać współrzędne do cdu i stworzyć sobie steerpoint . Gdy TGP masz ustawione jako SOI, przycisk "china hat aft" wcisnąć i przytrzymać aby TGP ustawiło się na steerpoincie.
Polecam przerobić wszelkie tutoriale związane z JTAC.
http://www.youtube.com/watch?v=mcJ8mlMF7qg
-
Obejrzałem kilka filmów na yt, ale dalej nie wiem jak ustawić steerpoint wpisując współrzędne (bez użycie JTAC). Chodzi mi o to żeby utworzyć nowy steerpoint i wpisać współrzędne np. 49° 30' 00, a następnie namierzyć na niego TGP. Wie ktoś jak to zrobić ??
-
JTAC podaje ci namiary w formacie UTM ( universal transverse mercator). W podobny sposób możesz wpisać współrzędne w formacie L/L ( latitude longitude). Domyślnie CDU wyświetla współrzędne właśnie w formacie L/L. Jak sobie nie poradzisz spróbuję wyjaśnić dogłębniej.
-
Jak ustawić steerpoint wiem(chyba:D) i jak zmienić na J/J też wiem. Ale nie wiem jak przy wpisywaniu współrzędnych wstawić np znak ° (stopni).
-
Znaku stopni nie wstawiasz. Dane mają taki format: (N/S)(xx)(xx)(xxx) i (E/W)(xxx)(xx)(xxx) , zer na końcu wpisywać nie trzeba, samo sobie doda, czyli N4332500 to to samo co N43325.
-
Dzięki panowie za pomoc. Wszystko działa jak należy.
-
Jednak nie wszystko działa. Wiem jak utworzyć steerpoint lub go edytować ale tylko w planie lotu. Nie wiem jak ustawić nowy samodzielny steerpoint tak by nie zmieniać nic w głównym planie lotu. Mógłby kto w punktach opisać jak to zrobić ??
-
Trochę uboga wersja, ale powinna pomóc:
http://www.youtube.com/watch?v=SyUZ0Ids6lo
-
Jeśli nie chcesz mieszać w planie lotu, edytuj markpoint.
Najprościej jest wcisnąć guzik MK na CDU, wtedy stworzy Ci się overhead markpoint, a potem edytować go tak samo jak normalny waypoint.
-
No dobra ale ja na CDU nie widzę takiego guzika MK. WTF??
-
Manual, strona 174, guzik numer 11. :118:
-
Można też tą samą funkcję wykonać przy użyciu UFC – najpierw przycisk "FUNC" (functions), a potem 8 (podpis "MARK").
(http://www.cdprojekt.pl/upl/2011_43/galleries/3709674.jpg)
-
Albo po prostu TMS w prawo, krótko, ale skoro i tak będzie wpisywał współrzędne, co wygodniej robi się na CDU, przycisk MK ma pod ręką. Tym bardziej gdy CDU jest w trybie Waypoint, wtedy nie trzeba nawet stworzonego markpointa szukać, bo się od razu wyświetli.
-
Tak jest Mekki :).
Pomocny SnapView z CDU – "CTRL + NUM 0" a później "NUM 2".
-
Manual, strona 174, guzik numer 11. :118:
Mekki przerażasz mnie :118:. W Radomiu taka cicha woda, a tutaj myk myk myk strony z manuala jak z karabinka laserowego na autofajerze.
-
"jak nie urok to sraczka" Wybieram MK, ale nie mogę wprowadzić koordynatorów. :karpik
o co tu kur** chodzi :O :011: :011:
-
Moja wina, przepraszam. Markpointów się nie da edytować. Dawno się DCSem nie bawiłem to zapomniałem.
Czyli możliwości masz dwe. Po pierwsze tworzysz nowy flightplan z waypointem o koordynatach które sobie piszesz, co jest moim zdaniem bez sensu, albo dodajesz kolejny waypoint do istniejącego FP co przecież niczemu nie zaszkodzi bo dopóki nie przekręcisz pokrętła STEER PT na CDU z pozycji FLT PLAN na MISSION i tak go nie będziesz widział na TAD.
-
albo dodajesz kolejny waypoint do istniejącego FP co przecież niczemu nie zaszkodzi bo dopóki nie przekręcisz pokrętła STEER PT na CDU z pozycji FLT PLAN na MISSION i tak go nie będziesz widział na TAD
Dokładnie tak zrobiłem :118: Metodą prób i błędów udał mi się to wykombinować :banan
Dzięki za pomoc.
Lata ktoś A-10 w multiplayerze ??
-
OK. Ja nowy steerpoint wprowadzam tak:
1. Naciskam "WP" na CDU. Pojawi się plansza z wyborem "STEERPOINT", "WAYPOINT", "ANCHOR", itd...
2. Wybieram "STEERPOINT" albo "WAYPOINT" - obojętne - odpowiednim guzikiem na obudowie ekranu CDU przy danych opcjach.
3. Określam czy chcę wprowadzić współrzędne UTM czy L/L.
3.1 L/L wprowadzam tak: najpierw szerokość geograficzna np. "4239283" i klikam guzik na obudowie (w lewym rzędzie trzeci od góry), gdzie widać współrzędne północne (linijka zaczynająca się od "N"). Potem wysokość geograficzna np. "04139866" (koniecznie 0 na początku nawet jeśli JTAC go nie podaje!) i klikam guzik na obudowie (w lewym rzędzie czwarty od góry) przy współrzędnych wschodnich (linijka zaczynająca się od "E").
3.2 UTM wprowadzam tak: Wpisuje otrzymane koordynaty (np. "GH067312") i klikam guzik na obudowie w lewym rzędzie czwarty od góry.
4. Po wprowadzeniu współrzędnych klikam guzik na obudowie (w prawym rzędzie trzeci od góry) przy liczbie ze znakiem zapytania na końcu. Liczba ta np. 9 oznacza, że masz 8 waypointów w planie lotu, a CDU pyta czy zapisać 9-ty.
5. Teraz przekręć lewe pokrętło "STEER PT" poniżej CDU w pozycję MISSION (a nie FLT PLAN) i switchem obok (STEER) przełącz się na zapisany steerpoint (np. 9).
{EDIT}
Ach... Mekki znowu mnie wyprzedził... :D
-
Dobra to ja wracam piętro niżej, bo nie dość, że wyprzedzam, wprowadzam w błąd, to jeszcze przerażam. :banan
Drogi Mazaku, w Radomiu trochę onieśmielała mnie bliskość Blitza, ale ponieważ wypady na wschód niemieckim sprzętem nie bardzo się udają, w domu czuję się raczej bezpiecznie. Chyba, że mnie Zimny jakimś latającym kartonem, albo myszką miki ostrzela. :118:
-
Tu: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=71582 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=71582) macie info jak przekazywać koordynaty do wingmana w MP.
-
Jeśli kierujemy TGP na cel przy pomocy koordynat
ów wklepanych do CDU, to trzeba pamiętać o wysokości celu, która często osiąga absurdalną wielkość po wpisaniu nowych koordynatów i trzeba ją poprawić, bo inaczej TGP może się nakierować na punkt oddalony o wiele km od celu. Jeśli nie znamy wysokości celu to można wpisać 0, zawsze to lepiej niż 9999, a taki przypadek też kiedyś miałem :002:
Zfrr
-
trzeba pamiętać o wysokości celu, która często osiąga absurdalną wielkość po wpisaniu nowych koordynatów i trzeba ją poprawić, bo inaczej TGP może się nakierować na punkt oddalony o wiele km od celu. Jeśli nie znamy wysokości celu to można wpisać 0, zawsze to lepiej niż 9999, a taki przypadek też kiedyś miałem :002:
Zfrr
Odswieze temat.Jak zmienic ta wysokosc celu o ktorej pisze kolega wyzej? Wpisuje kordynaty podane przez JTAG w CDU i i po przelaczeniu w tryb MISSION cel widoczny gdzies wysoko na niebie.
Jeszcze jedno, skoro juz w tym temacie pytam.Jak zmienic TAD w tryb EXP1?
ps. czy ktos z Was jeszcze bawi sie z tym tytulem? Latacie jeszcze na multi? Widze, ze watek DCS A 10C prawie umarl, stad pytanie.
-
Wysokość celu wklepuje się na CDU obok (a dokładnie nad) koordynatami.
A TAD zmienić w EXP można przy pomocy chyba przełącznika china hat, to ten sam co zmienia TGP z wide na narrow.
-
Dzieki.
-
Wprowadziłem do cdu nowy WP. Widzę go na TAD ale nie mogę go wybrać. Jak to zrobić?
-
Panel pod CDU, lewe pokrętło przekręć w górną pozycję MISSION (https://youtu.be/mcJ8mlMF7qg?t=3m) i wybierz zapisany waypoint tak jak wybierasz WP z planu lotu.
-
ok
-
I właśnie nie wiem jak?
Można na różne sposoby:
1. Tak jak gość w video w moim hyperlinku (kliknij w podkreśloną część mojego poprzedniego posta) - SOI na HUD (Coolie Hat do góry czyli klawisz "U") i wtedy DMS na drążku góra-dół.
2. Na panelu UFC (pod HUD) przełącz pierwszy po lewej rocker "STEER" na odpowiedni WP.
3. Kliknij odpowiedni numer z klawiatury numerycznej na UFC lub CDU odpowiadający zapisanemu WP i potem kliknij guzik przy ekranie MFCD lub CDU przy wyświetlonym aktualnym numerze WP (ten numer jest pod napisem "WAYPT" - lewy górny róg ekranu).
-
Ja ustawiam CDU na MARK. Na HUD pojawiają mi się tylko WP, bez punktów trasy, mniejszy śmietnik. W dodatku przy następnym WP, nie tworzę nowego tylko koordynaty wbijam w ten sam WP. Reset celu TGP, potem V długo i nowy cel gotowy. Nie gubię się czy to A,B,C czy co tam jeszcze za WP. Aaa, ostatni twój zaatakowany cel zawsze będzie oznaczony jako WP "Z".
-
OK. W miarę opanowne. A czy jest opcja , że jak zaznaczę już na TAD jakiś "x" cel to czy mogę mu przypisać okrąg(zasięg), który wyświetli się na TAD ostrzegając mnie wizualnie przed zagrożeniem?
-
Nie ma takiej opcji.
W BMS było coś takiego jak PPT (Pre Planned Threat) ale w A-10C z DCS nie ma niczego takiego.
-
Dokładnie o to pytałem- szkoda ;)