Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: Schmeisser w Lutego 20, 2012, 16:18:42

Tytuł: Dziury w betonie
Wiadomość wysłana przez: Schmeisser w Lutego 20, 2012, 16:18:42
Dlaczego Durandall wybija wielkie dziury w betonowych nawierzchniach a swobodnie spadająca bomba z odpowiednią zwłoką zapalnika nie?
Tytuł: Odp: Dziury w betonie
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lutego 20, 2012, 16:22:47
Różnica głębokości penetracji.
Tytuł: Odp: Dziury w betonie
Wiadomość wysłana przez: Ponury w Lutego 20, 2012, 17:59:54
Taka różnica to może być między Qrdlem a Zimnym Jankiem, ale co powoduje że ta bomba wnika w beton a nie odbija się eksplodując ponad powierzchnią ?
Tytuł: Odp: Dziury w betonie
Wiadomość wysłana przez: viker w Lutego 20, 2012, 21:17:56
Energia..??
Tytuł: Odp: Dziury w betonie
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lutego 20, 2012, 21:24:56
Energia, pole przekroju, gęstość materiału penetratora, jego kształt itp. itd. Durandal jest bardzo smukły, twardy i wbija się w beton napędzany silnikiem rakietowym prawie pionowo. By uzyskać podobny efekt przy klasycznej bombie, trzeba wykorzystać kilkukrotnie cięższą bombę z głowicą BLU-109 - z tym, że tą można sterować laserem, bądź inercyjnie, dlatego wyparła z użytku u amerykanów Durandale - bo jeden B-1 może nawet nie przelatując nad lotniskiem zrobić na niem takie spustoszenie, co eskadra Mudhenów uzbrojona w Durandale ;)


Z drugiej strony w wypadku pełno-skalowego konfliktu i tak lepiej zaminować narzutowo wrogie lotnisko niż je faktycznie bombardować, poza wybranymi punktowymi obiektami (schrono-hangary, MPS, instalacje obronne).