Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => TF-51D/P-51D Mustang => Wątek zaczęty przez: mmaruda w Października 13, 2012, 23:48:59
-
Jako, że mam pytanie pozwoliłem sobie założyć ten wątek na wzór innych działów.
Chodzi mi o start przy bocznym wietrze. Mustang do prostych maszyn podczas "jeżdżenia" nie należy, ale 10 m/s to jakiś kosmos dla mnie. Jak tylko się rozpędzę, maszyna zaczyna ustawiać się bokiem i dalej już jest Tokio drift. Nie mam zielonego pojęcia co robię źle. Próbowałem już różnych ustawień trymu, kontrowania sterem itp, za każdym razem to samo. Teoretycznie wiem co i jak, ale tutaj jest jakby zero feedbacku ze strony samolotu i zawsze kończę w płomieniach. Prosiłbym o jakieś porady, z góry dziękuję.
-
Witam.
Pytanie może trochę naiwne, ale jak latać Mustangiem w DCS. To nie przypomina niczego z czym miałem do czynienia
do tej pory w symulacjach.
Wiadomo, że Mustang inaczej się zachowywał z pustym i pełnym dodatkowym zbiornikiem w kabinie, ale tu lata tak jakby cały czas był zatankowany na full.
Każdy zakręt przypomina chodzenie pijanego po linie. Latanie Camelem w RoF to przy tym bajka. Spokojnie się leci tylko na wprost. Jakim cudem piloci mogli uważać, że to był cudowny samolot. Może i jest szybki, ale na pewno nie zwrotny, no chyba że zwrotnością nazwiemy ciągłe wpadanie w korki. A może są jakieś sposoby ujarzmienia go.
Chętnie skorzystam z rad bardziej obytych w temacie.
-
Nie wiem nawet od czego zacząć... Może tak - oglądałeś jakieś programy o Mustangu na Discovery Channel? Mówili tam, że był szybki jak Focke Wulf i zwrotny jak Spitfire... No to już możesz zapomnieć co mówili. Mustang jest szybki i w miarę zwrotny przy dużych prędkościach. To myśliwiec z końca wojny, więc stawiano w nim na zasięg i prędkość, nie na zdolność kręcenia ciasnych kółek. Walka kołowa to ogólnie zły pomysł, tony o tym napisano na tym forum i wszędzie indziej, gdzie gada się o symulacjach lotniczych.
Teraz porady:
- akrobacje przy pełnym baku to zły pomysł, manual wspomina coś chyba o 60% paliwa.
- lataj delikatnie, ciągnięcie drąga na siebie jak w Camelu skończy się korkiem
- sporo używaj pedałów, jak nie masz to podepnij jakąś kierownicę, skrętne rączki i inne wynalazki dają kiepskie efekty, kontrolowanie ześlizgu i wyślizgu pozwala skutecznie latać kucykiem
- delikatnie operuj przepustnicą - pchanie jej do dechy w ułamku sekundy, zwłaszcza przy dużym skoku śmigła nie daje ładnych efektów
- TRYMUJ, TRYMUJ, TRYMUJ
Ogólnie to jest to kwestia praktyki, spędzisz parę godzin w kucyku, to ogarniesz. Prawdziwi piloci kochali tę maszynę, bo umieli latać i wykorzystać jej mocne strony. Standardowy gracz siada do symulatora na 3-5 godzin i myśli, że już powinien w miarę umieć, a przecież prawdziwy pilot, co miał wylatane 10-15 godzin na danej maszynie, był po prostu celem dla innych.
-
Z racji tego że chciałbym mieć P-51 w wersji dvd box, znalazłem kilka ciekawych głównie cenowo ofert u naszych zachodnich sąsiadów. Problemem dla mnie może być jedynie niemiecka wersja językowa. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś sprawdził czy klucz z tej wersji jest kompatybilny z English download version. Na stronie producenta tylko wersja angielsko języczka jest dostępna, więc wygląda na to że powinny te wersje być kompatybilne. Przydałoby się potwierdzenie tego faktu przed zakupem.
-
Z racji tego że chciałbym mieć P-51 w wersji dvd box, znalazłem kilka ciekawych głównie cenowo ofert u naszych zachodnich sąsiadów. Problemem dla mnie może być jedynie niemiecka wersja językowa. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś sprawdził czy klucz z tej wersji jest kompatybilny z English download version. Na stronie producenta tylko wersja angielsko języczka jest dostępna, więc wygląda na to że powinny te wersje być kompatybilne. Przydałoby się potwierdzenie tego faktu przed zakupem.
Sam odpowiem sobie na to pytanie. Wersja pudełkowa niemiecka jest w pełni kompatybilna z angielską dostępną na stronie producenta. Sprawdziłem to na swoim egzemplarzu. Jeśli ktoś byłby zainteresowany kupnem, mam na zbyciu jedną sztukę. http://il2forum.pl/index.php/topic,15509.0.html
-
Jako, że DCS zrobiło promocje zakupiłem P51-D. Pomijajac problemy o których piszą koledzy mam inny. Na moim X52 Pro zwiększenie obrotów działa na potencjometrze suwakowym umieszczonym na Throttle w Joyu. Innymi słowy przepustnica w kontrolerze zachowuje się jak w śmigłowcu, czyli moc rosnie przesuwając suwak umieszczony na niej a nie uzywajac przepustnicy. Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić doradzić. Moze coś zle robię??? Jest to jedyny samolot, na który tak reaguje ten kontroler.
-
Zmień sobie w opcjach przypisanie osi i po problemie.
-
No ... tak zrobiłem, tylko nie rozumiem tego przyporządkowania tej funkcji do Joya.
-
Mustang w promo kupiony, ale nie wiem czemu - klatek 35, w A-10C w tej samej pozycji na lotnisku 60. Heh.
I tak poleży na kiedyś tam.
-
No... u mnie klatki są w normie :-) Tylko ja muszę poćwiczyć tego ogiera. Trudny jest do okiełznania i rzeczywiście zachowuje się inaczej niż przyzwyczaiły nas do niego inne simy.
-
Pamiętam stary "Flight Unlimited 2", gdzie ogier zachowywał się bardzo podobnie przy starcie. :)
-
No niby OK. "DCS: P-51D Mustang" nabyty i zainstalowany, niestety jest drobne ale , czy u kolegów też w widoku zewnętrznym nie widać ruszających się sterów , lotek ? Jedyne co zmienia pozycję to flapy ... :-[
-
Dzisiaj odpaliłem mustanga i mam wrażenie, że zmienili coś przy samym kołowaniu. To znaczy: przy pewnej prędkości, wciskając lewy hamulec widzę że prawy pedał orczyka jest wciśnięty (tak do połowy), podobnie jest z prawym hamulcem (obserwuję to na podglądzie osi). Czy tak ma być? A jeśli to dlaczego? Bo wydaje mi się że wcześniej tego nie było. I jeszcze jedno, czy trymowanie steru kierunku powinno być widoczne na "podglądzie osi"?
-
Spróbuj jeszcze raz zbindować osie. Patche mają to do siebie, że czasem paskudzą config. Ewentualnie można wywalić configa i przypisać wszystko od zera. Ból, ale co zrobić. Co do trymów, to nie przypominam sobie, żeby były widoczne na wykresie osi i chyba nie powinny być, bo trym w samolocie nie zmienia w sumie położenia drążka, a wykres właśnie jego pokazuje.
-
Ponowne przypisanie osi nie pomogło. Dziwne jest to, że problem występuje tylko przy kołowaniu w czasie jazdy. Postój, lub lot i "zabawa" w tym momencie hamulcami nie powoduje ruchów steru. Sprawdzałem jeszcze w A-10C czy będzie podobnie. Ale jest prawidłowo w czasie kołowania, tzn ster kierunku nie wychyla się w żadną ze stron. Jedyne co zauważyłem to w czasie jazdy i wciśnięciu lewego hamulca do końca w A-10C na podglądzie osi widzę jak "pulsuje". Prawy hamulec nie ma tego "pulsowania". Czy też tak macie?
A co do wywalenia tego pliku konfiguracyjnego. Gdzie go zlokalizuję żeby go usunąć?
-
Ponowne przypisanie osi nie pomogło. Dziwne jest to, że problem występuje tylko przy kołowaniu w czasie jazdy. Postój, lub lot i "zabawa" w tym momencie hamulcami nie powoduje ruchów steru. Sprawdzałem jeszcze w A-10C czy będzie podobnie. Ale jest prawidłowo w czasie kołowania, tzn ster kierunku nie wychyla się w żadną ze stron. Jedyne co zauważyłem to w czasie jazdy i wciśnięciu lewego hamulca do końca w A-10C na podglądzie osi widzę jak "pulsuje". Prawy hamulec nie ma tego "pulsowania". Czy też tak macie?
A co do wywalenia tego pliku konfiguracyjnego. Gdzie go zlokalizuję żeby go usunąć?
Z tego co kojarzę w A-10 mam "pulsowanie" na obu hamulcach, ale tylko gdy samolot jest w ruchu.
Pliki konfiguracyjne masz w przykładowo w c:\Users\[user]\Saved Games\DCS\Config\Input\A-10C\joystick\
-
Usunąłem te pliki ale nic to nie dało. Odłączyłem pedały, bo pomyślałem że może z nimi coś nie tak, ale na klawiaturze to samo :|. Zrobiłem Repair DCS World, potem jeszcze skasowałem moduł P-51 ponownie zainstalowałem. Żadnych zmian :x. Kurcze jest to irytujące. Zainstalować ponownie DCS World? ???
-
Usunąłem te pliki ale nic to nie dało. Odłączyłem pedały, bo pomyślałem że może z nimi coś nie tak, ale na klawiaturze to samo :|. Zrobiłem Repair DCS World, potem jeszcze skasowałem moduł P-51 ponownie zainstalowałem. Żadnych zmian :x. Kurcze jest to irytujące. Zainstalować ponownie DCS World? ???
Najpierw przeszukałbym forum ED pod kątem występowania takiego błędu.
-
Forum ED przeglądałem z mizernym rezultatem. Ale przy mojej znajomości angielskiego może coś przeoczyłem. :|
Tu jeszcze film jak to u mnie wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=qghVtcyoeeY&feature=youtu.be
-
Chłopaki to kółko tylne można odblokować? Podał by mi ktoś skrót klawiszowy.
-
Drążek lekko od siebie odblokowuje, a drążek lekko na siebie blokuje kółko ogonowe.
-
Poko mnie uprzedził. Szczegóły znajdziesz na stronie 127 manuala.
Taxiing
When the aircraft is in a 3-point attitude, the nose restricts forward visibility. This means that in taxiing, you must keep zig-zagging (or "S-ing") continually.
Taxi with the canopy open. This not only aids visibility, but keeps the cockpit cooler on the ground. In ordinary taxiing, keep the stick aft of neutral. This locks the tail wheel and makes it steerable through 6° right or left with the rudder. To make sharp turns or to go around corners, unlock the tail wheel by pushing the stick full forward. In this position the tail wheel is full swiveling. Be careful not to start a sharp turn before unlocking the tail wheel – it tends to bind.
Throttle back when taxiing and use the brakes as little as possible. There is no point in wasting a lot of gasoline and burning up your brakes on the taxi strip.
-
Dzięki.
-
Rozwiązałem swój problem ze sterami. Okazało się że w opcjach TAKE-OFF ASISTANCE miałem na 100% (wcześniej tu nic nie przestawiałem). Przestawiłem na 0% i jest prawidłowo.
-
Mam pytanko. Czy w DCS'ie dla maszyn WWII jest jakaś możliwość ustawienia zbieżności i odległości celowania w pionie działek/km'ów? No i czy jest jakaś możliwość w trakcie gry ustawienia sobie własnych częstotliwości do poszczególnych kanałów na radiostacji?
-
Zbieżności karabinów nie można zmienić. Radio ustawisz sobie w edytorze.
-
Wszystko jasne. Podziękował :)
-
Witam!
Niedawno rozpocząłem zabawę z DCS i od razu natrafiłem na genialną funkcję która na pewno pomoże wszystkim symulotnikom "bez tracka". Wciskamy LAlt+c i mamy sterowanie widokiem przy pomocy myszy!:D Jak za dawnych, szturmovikowych lat. Oczywiście wszystkie funkcje dostępne są tylko z klawiatury, ale naciskając kółko myszy mamy dostęp do każdego zakątka naszej kabiny w trybie 6 DOF :) Kurcze, cieszę się tym jak głupi blaszką :D
Skrót ten działa w innych maszynach - sprawdzałem w Mig'u 15.
Dziękuję za uwagę :D
-
Sięganie do klawiatury nie jest niezbędne. O ile pamiętam, przełączanie między klikaniem a rozglądaniem następuje też przy dwukliku trzeciego przycisku myszy.
Do latania turystycznego od biedy wystarczy, ale na przyszłość mocno polecam jednak zastanowić się nad jakimś rozwiązaniem trackującym.
-
Latam turystycznie... Poza tym, gdyby familia zobaczyła mnie w czapce z "czułkami" na głowie, zabiłaby mnie śmiechem :D Dzięki za patent z dwuklikiem! Dla mnie to już pełnia szczęścia :)
-
Przyzwyczajaj ich bo prędzej czy później będą Ciebie oglądać z Oculus Riftem na głowie :).
-
Czy ktoś mi podpowie jak włączyć wariometr w mustangu.
Jakoś mi nie idzie.
pozdrawiam
-
Jeśli chodzi Ci o instrument opisany na str. 55 instrukcji numerem 22, to powinien działać bez dodatkowych czynności. Jeśli nie działa, to może zamarzła, czy też w inny sposób uległa uszkodzeniu rurka Pitota? (Instrukcja, str. 64).
-
Bardziej chodziło o sztuczny horyzont.
-
Sztuczny horyzont odblokowuje się pokrętłem znajdującym się w prawym dolnym rogu tego urządzenia. Najedź myszą, i zobaczysz, że kursor się zmieni, możesz pokręcić kółkiem myszy i się odblokuje. Ale muszę zaznaczyć, że specyfika tego wskaźnika powoduje, że nie jest zbyt wiarygodnym źródłem informacji. Instrukcja, str. 62.
-
No właśnie ta sztuczka z myszka nie działa.
Może jest jakiś przycisk na klawiaturze?
-
Najeżdżasz kursorem na to pokrętło, przytrzymujesz PRAWY przycisk myszy, lekko przeciągając myszką w dół.
-
Najeżdżasz kursorem na to pokrętło, przytrzymujesz PRAWY przycisk myszy, lekko przeciągając myszką w dół.
Super dzięki zadziałało .
Pozdrawiam
-
Super dzięki zadziałało .
Pozdrawiam
Nie ma problemu, codziennie latam na Mustangu wraz z instruktorem szybowcowym ze Słowenii, ćwiczymy akrobację zespołową. Jeśli chcesz, możesz się przyłączyć. Napisz na PW, jeśli jesteś zainteresowany.
-
Czy ktoś może wie, jak zrobić licznik na kucu w kilometrach na godzinę,a nie w milach.
Bo nie wiem czy szybko czy wolno lecę.
pozdrawiam
-
Dodaj mniej więcej 2/3 do tego co wskazuje budzik i będziesz miał kilometry.
-
Czyli krótko mówiąc 300mil to 500km\h .
Wychodzi na to że latam wolno po prostej.
Maks na prostej to 350 mil dla mustanga (więcej się nie udało), a to jest poniżej 600km\h.
Bf109 bez problemu robi ponad 600km\h
-
Otwórz sobie pierwszy lepszy kalkulator jednostek i przeliczaj. Weź pod uwagę jeszcze wysokość na jakiej tą prędkość osiągnął.
-
Ok dzięki za informację . Znalazłem coś takiego może komuś się przyda.
http://calypteaviation.com/2011/10/nauka-latania-3a-predkosciomierz/
Oraz tabela zależności ciśnienia i temperatury
http://www.euromarina.cz/pl/pogoda/meteorologia/poziom-morza.html
Mój angielski jest słaby , więc jak by ktoś znalazł taki kalkulator prędkości TAS do JAS dla mustanga to było by super .
Pozdrawiam
-
Notabene, tabela powyżej jest dla tzw. atmosfery standardowej, a idealnie w takowej rzadko będziesz latał; to w sumie jednak nie ważne, różnice nie będą wielkie. Ważniejsze od zabawy w konwersje jest pamiętać GDZIE który samolot lata najszybciej (tzn. na jakiej wysokości, jak już Mazak wskazał). Dla DCSowego Mustanga sprawa wygląda tak:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1577405&postcount=7
Wykres może być lekko nieaktualny, bo któryś z ostatnich patchy coś namieszał i samolot podobnież nie wszędzie wyciąga tyle ile miał w zwyczaju 3 lata temu, ale ogólny kształt krzywej pozostaje mniej-więcej ten sam.
Z kalkulatorów może być ostatni tutaj:
http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html
Możesz przyjąć, że CAS jest bliski IAS, biorąc pod uwagę niedoskonałości obu modeli lotu w DCSie oraz czitującą AI to i tak wyjdzie na jedno.
-
No dobra czy ktoś wie jak zrzucić dodatkowe zbiorniki paliwa? Walczę z tym bezskutecznie_.
http://praktykatrenera.pl/poprawna-interpunkcja-jak-prawidlowo-stawiac-przecinki/ (http://praktykatrenera.pl/poprawna-interpunkcja-jak-prawidlowo-stawiac-przecinki/)
Mazak.
Bezskutecznie pisze się łącznie. Przegapiłeś Mazaczku Ty mój.:) Mekki.
-
Bomb Salvo Handles służą do zrzucania dodatkowych zbiorników, znajdują się pod dźwignią przepustnicy.
-
Niedawno, po przeinstalowaniu systemu, odświeżyłem sobie Mustanga i od razu pojawił się pewien problem. Otóż trymowanie lotek i steru wysokości jest zamienione, w stosunku do joysticka (m-soft Sidewinder ff2). W symulatorze widać wyraźnie prawidłowe wychylanie klapek trymera, natomiast joy wychyla się inaczej: w lewo lub w prawo przy trymowaniu steru wysokości i odwrotnie. Oczywiście przekłada się to na zachowanie samolotu w locie. Ster kierunku trymuje się prawidłowo. Nigdy nie grzebałem w configach i innych, nie bardzo wiem co z tym zrobić. Jest na to jakieś rozwiązanie?
-
Nie mam tego dżoja, ale parę osób na nebieskim forum zgłaszało już podobne problemy. Na pewno w dobrym miejscu grzebałeś z ustawianiem FFB? Osobnik z poniższego posta rozwiazał to tak:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1953370&postcount=8
-
Nie próbowałem nic zmieniać w rejestrze gry. Na razie rozwiązałem problem łopatologicznie: przypisałem trymom kursory klawiatury, odwrotnie, z uwzględnieniem błędu. Nie tykam pokręteł w wirtualnym kokpicie :) Dla mnie to mały problem - i tak latam bez tracka.
-
Zaraz zaraz, ale nikt nie mówi o jakimś wielkim grzebaniu w grze. Osobnik z linka miał taki sam problem jak Ty, a jego przyczyną było tylko i wyłącznie ustawianie FFB nie w tym okienku z osią, gdzie trzeba (trim aileron/elevator/rudder, zamiast roll/pitch/yaw). Dlatego pytam, czy przypadkiem po reinstalu nie odstawiłeś podobnego przeoczenia.
-
Mam! Wystarczyło w ustawieniach FFtune zaznaczyć opcję Swap Arp. Teraz działa jak należy! Dzięki Art-J za naprowadzenie :)
-
Panowie jak często występuje u was "oil radiator flap motor fault" czyli usterka klapy radiatora oleju ? Oczywiście bardzo szybko następuje jakiś wyciek oleju i silnik nagle staje jak wryty, pewnie zatarty. U mnie najczęściej po jakiś 10-15 minutach lotu, obie chłodnice mam przełączone na "auto".
-
Panowie jak często występuje u was "oil radiator flap motor fault" czyli usterka klapy radiatora oleju ? Oczywiście bardzo szybko następuje jakiś wyciek oleju i silnik nagle staje jak wryty, pewnie zatarty. U mnie najczęściej po jakiś 10-15 minutach lotu, obie chłodnice mam przełączone na "auto".
A na jakich ustawieniach RPM latasz?
-
O kurna tego nie sprawdziłem, wiem, że są 3 tryby, pierwsze dwa do zwykłego lotu i MAX do walki. Robię loty treningowe, zatem ustawienie jest takie jak po "autostarcie".
-
Nie całkiem tryby, tylko masz osobną wajhę obok przepustnicy.do płynnego regulowania obrotów. 3000 (czyli max) ustawiasz do startu, lądowania, i w przypadku walki. Maksymalna ciągła wartość to bodajże 2700, a ekonomiczna to okolice 2400, albo po prostu utrzymuj obroty w zielonym polu. Ogólnie mustangowy merlin to wyjątkowo kapryśna jednostka napędowa. Ja np klapy chłodnic trzymam cały czas otwarte, i już nie pamiętam kiedy uwaliłem silnik w locie. Osobną kwestią pozostaje fakt, że w ogole nie walczę :D
-
Obok przepustnicy masz czarną wajchę, ona właśnie odpowiada za RPM. Po starcie przestaw ją na 2700, tyle starczy, nie powinno się nic złego stać, jednak nie lataj bez przerwy na pełnej mocy i co jakiś czas sprawdzaj temperaturę. :)
-
Właśnie tak zrobię, pcham ją do przodu tak na 3/4, otworzyłem tez ręcznie klapę radiatora oleju i jakoś nic się nie dzieje, ale w walce nie wiem czy się to da tak utrzymać. No chyba, że wysokim pułapie chłodniejsze powietrze lepiej chłodzi ten system.
Teraz walczę z celownikiem do bomb i rakiet, troszkę nie wiem czego się tam trzymać i jak dokładnie celować tymi bombami.
-
Po odrzutowcach przejście_na P-51D to całkiem inna bajka. Na_razie walczę bardziej z samolotem niż przeciwnikiem. Silnik gaśnie mi podczas walki notorycznie. Niby utrzymuję wszystko na zielonym zakresie ale grzeje się jak szalony.
-
Mam pytanie o zapalniki bomb. Teoretycznie mogę wybrać zapalnik, ustawić zwłokę itd. Jednak odnoszę wrażenie, że ta włoka nie bardzo działa, bomby wybuchają zaraz po uderzeniu w cel, nawet jak wybiorę zwłokę 11s.
Ma ktoś większe doświadczenie? Może nie wszystkie zapalniki działają w DCSie poprawnie?
-
Mam pytanie o zapalniki bomb. Teoretycznie mogę wybrać zapalnik, ustawić zwłokę itd. Jednak odnoszę wrażenie, że ta włoka nie bardzo działa, bomby wybuchają zaraz po uderzeniu w cel, nawet jak wybiorę zwłokę 11s.
Ma ktoś większe doświadczenie? Może nie wszystkie zapalniki działają w DCSie poprawnie?
Opóźnienie działa jak najbardziej, a różnice są wyraźne: https://il2forum.pl/index.php?topic=20720.0
-
Wczoraj "bombiliśmy" sporo w MP, nie było wyraźnej różnicy. :( Lot wg. twojego poradnika, opóźnienie 4s, 5s, skutek dziurawe skrzydła, przy kolejnych śmierć na miejscy. Wszystko detonowało natychmiast po dotarciu do celu, te same zapalniki na obu końcach bomby.
-
Trzeba zwrócić uwagę jeszcze na rodzaj bomby, niektóre mają pewne ograniczenia ale to sam edytor koryguje jeśli się źle to ustawi. Wtedy faktycznie własne ustawienie nie zadziała, ale jak wejdzie się powtórnie w opcje bomby to będzie się widziało, że edytor je skorygował. No chyba, że pojawił się jakiś bug od czasu nagrania poradnika i teraz w żadnej nie działa czasowy zapalnik.
-
Wczoraj zastosowałem sam tylni zapalnik i wszystko grało, ale bomby 500lb chyba nie robią większego wrażenia na budynkach fabryk czy innych mocniejszych obiektów.