Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: Kusch w Grudnia 26, 2012, 15:15:43
-
Coś dla fanów czerwonej strony mocy, Fat King Cobra MkII, może wygląda trochę kiczowato, ale pstryczków ma chyba wystarczająco. ;)
http://flightsimcontrols.com/store/joysticks/fat-king-cobra-mkii/
(http://flightsimcontrols.com/wp-content/uploads/2012/11/Fat-King-Cobra-MkIIw1.jpg)
Jest też wersja budżetowa, Defender Cobra M5:
http://region.techhome.ru/Product/0AD0507A/
http://www.apitcomp.ru/shop/dzhojstiki/defender/item447532/
(http://itc.ua/wp-content/uploads/Defender_Cobra_M5_001.jpg)
-
Wersja na bogato faktycznie "ideowo" pasuje do "czerwonej strony mocy".
Projekt tej wajchy to pewnie najgorszy z koszmarów jakie mogą się przyśnić specom od ergonomii ;)
Ale jak to w kufajmańskim sprzęcie - swój urok ma :-D
-
Dość niszowy sprzęt, bo nie nadaje się do maszyn amerykańskich, za mało HATów. Zwłaszcza przy cenie 320 euro netto za samego drąga.
HAT chyba nie jest analogowy, a powinien być, jeśli ma być "po rosyjsku".
Enkodery i osie fajna sprawa, tylko w takim miejscu, że cieżko z tego będzie korzystać, chyba, że ktoś lata bez osobnej przepustnicy. Ciekawe czy to jest to, o czym wspominał ostatnio Jason z 777.
-
Wygląda fajnie, ale przydałaby się przepustnica do kompletu, jakoś nie widzę, żeby ta gałka szturmem podbiła portfele entuzjastów wirtualnego latania.
-
Tu jest recenzja tej wajchy (po rosyjsku): http://vkb-pro.ru/index.php/18-informatsiya/publikatsii
I trochę wnętrzności: http://www.vkb-pro.ru/index.php/informatsiya/fhoto
-
320 euro wersji fat, w porównaniu do 49 wersji normalnej, hmm... Lepiej by zrobili modyfikację taniej wersji z wyprowadzonymi wejściami do dodatkowych sprzętów, dla pasjonatów-majsterkowiczów, ale i dla swoich następnych produkcji, czyli cobra-przepustnicy i cobra-pedałów... ;)
-
Znalazłem jeszcze takie dwa filmy z tą Cobrą: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SjlHsWmVWx4
https://www.youtube.com/watch?v=q1FxHQIQOPc
-
Rozkręcona Cobra: http://vimeo.com/62687349 wymiana płytki no i jakieś wgrywanie sterowników?
Wzmocniona kołyska: http://avia-sim.ru/forum/viewtopic.php?t=728
http://avia-sim.ru/forum/viewtopic.php?t=734&postdays=0&postorder=asc&start=0
A właśnie, może ktoś na forum ma już tą Cobrę i podzielił by się wrażeniami. :)
-
Tutaj jakaś lepsza wersja o nazwie "Black Mamba", kompatybilna z Hotas Warthog i Cougar. W sprzedaży za dwa tygodnie w EU:
http://flightsimcontrols.com/store/joysticks/vkb-fat-black-mamba-for-non-eu/
(http://flightsimcontrols.com/wp-content/uploads/2013/09/black-mamba-fat-02-853x1024.jpg)
-
Fajowe...
Tylko teraz do tego joysticka brakuje jakiegoś porządnego symulatora.
-
Możesz odgrzać MiG-29 Fulcrum od Novalogic ;D
-
Ciekaw jestem tej Black Mamby, wygląda na przemyślaną konstrukcję. Widać tu na prawdę sporo ciekawych rozwiązań i spory progres w stosunku do wcześniejszych produktów VKB.
Mechanizm kołyski wygląda na solidny i precyzyjny, do tego sensory halla. No i ciekawy jest ten temat kompatybilności z gripami od TM (Cougar i Warthog). Jeśli faktycznie było by możliwe bezproblemowe podłączenie chwytu z Cougara do Black Mamby, to mamy wtedy niezłą alternatywę dla Über II NXT. Który z kompletem sensorów kosztował więcej niż Black Mamba :D Ludzie którzy mają Cougara i nie potrzebują modów w stylu FSSB mają teraz pewnie niezłą przekminkę :) Sam zaczynam żałować że pozbyłem się swojego uszkodzonego kocura...
Do tego mamy nowy kontroler ze sporymi możliwościami. Raczej nie powinno być problemów z podłączeniem do niego przepustnicy z Cougara.
Sam chwyt drążka tego joy'a może mistrzostwem świata nie jest, ale rozpatrując całość w kategoriach modu do Cougara to w sumie przyjemny dodatek ;)
Zastanawia mnie tylko jak rozwiążą kwestię mocowania drążków TM z ich mechanizmem, to że samo gniazdo pasuje to widać na pierwszy rzut oka. Problemem jest brak gwintu dla nakrętki występującej w obydwu chwytach od TM. Przypuszczam że dadzą w opcji jakąś obejmę z gwintem dla tych właśnie nakrętek...
Nie powiem ktoś ma na to pomysł i wszystko wygląda całkiem ciekawie...
P.S. Sundowner z Twoimi wiadomościami z zakresu mechaniki i projektowania (nie raz dałeś tego przykład na forum), już dawno powinieneś produkować coś podobnego i zarabiać grube $$$$ :D
-
Od pomysłu do realizacji to dłuuuga droga. Zwłaszcza w tym kraju i w takiej gałęzi biznesu jak produkcja.
Z tego co kojarzę sprzed lat to był czas, że Sundowner faktycznie chciał się za taką działalność zabrnać .. :)
-
Witam, od tygodnia jestem posiadaczem Cobry M5. Wczoraj po testach w wersji oprogramowania 1.27 było średnio (samoczynnie wciskające i zacinające się przyciski), ale po upgradzie do 1.509 praca joya wyglada znacznie lepiej. Dodatkowo producent zaleca przegląd sprzętu pod kątem jakości lutowania połączeń na płytce do NJoy32.
W razie potrzeby pliki są tutaj :
http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/VKB...C_v0_60_65.zip - konfigurator
http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/zbootloader-c.rar - programator
! WAŻNE ! Oba programy nalezy wypakować do jednego katalogu.
http://ftp.vkb-sim.pro/VKB_Cobra/Fir...M5_v1_50_9.zip - oprogramowanie Cobry M5 1.509
Pozdrawiam.
-
Witam, od tygodnia jestem posiadaczem Cobry M5. Wczoraj po testach w wersji oprogramowania 1.27 było średnio (samoczynnie wciskające i zacinające się przyciski), ale po upgradzie do 1.509 praca joya wyglada znacznie lepiej. Dodatkowo producent zaleca przegląd sprzętu pod kątem jakości lutowania połączeń na płytce do NJoy32.
Wygląda na to że posiadasz ta wypasioną wersję Cobry, bo tylko ona jest zbudowana w oparciu o kontroler NJoy32. Wersje "sklepowe" mają malutkie PCB z chipem Atmega, więc tam chyba wspomniany przez Ciebie problem nie występuje.
Ostatnio mam mały kłopot z organizacją miejsca do latania i średnio chce mi się rozkładać Warthoga żeby "popykać" kilkadziesiąt minut raz na kilka dni. Dlatego szukałem joya który mógł by ten problem rozwiązać. Na starcie odpuściłem wszystkie zabawki Saiteka, przez kilka ostatnich lat miałem od tej firmy chyba wszystko i nie mam już ochoty na te rozklekotane i trzeszczące plastiki z precyzją pozostawiającą wiele do życzenia. Jedyny produkt tej firmy który mnie nie rozczarował to X-65F, choć i on się długo w moim hangarze nie uchował :P
Mój wybór początkowo padł na TM T.Flight Hotas X, ale po wstępnym "obmacaniu" nie spodobał mi się mały zakres ruchu drążka i to właściwie przesądziło o odrzuceniu tego kandydata. Dlatego zacząłem rozglądać się właśnie za Cobrą M5. Ostatnio pojawiła się okazja zakupu mało używanego egzemplarza za uczciwe pieniądze więc zdecydowałem się właściwie w ciemno. Po kilku dniach testowania mogę powiedzieć że joy jest świetny, biorąc pod uwagę stosunek ceny do możliwości/jakości wykonania. Osobiście jestem zachwycony jego działaniem, konstrukcja zbliżona do cepa ale w pełni funkcjonalna i naprawdę przemyślana.
W moim egzemplarzu o dziwo nic nie skrzypi i jest naprawdę niewielki luz na kołysce. Dochodzi do tego jeszcze luz w drążku który jest powodowany przez obecność twist rudder. Ale mimo wszystko i tak jest o niebo lepiej niż we wszystkich tanich drągach z którymi miałem do tej pory kontakt. To co mnie zaskoczyło mega pozytywnie to pracyzja tego joya, która wydaje mi się zbliżona do Warthoga. Nawet mimo wspomnianego luzu na mechanizmie kołyski i drążku, joy bardzo dobrze się centruje i praktycznie nie wykazuje martwej strefy w centrum osi. Niektórzy piszą że drążek jest dedykowany dla osób o dużych dłoniach, polemizował bym tutaj. Jeśli ktoś ma problem z ułożeniem dłoni na drążku Cobry to do Wartoga czy Cougara musiał by się przyłożyć jak do łopaty :D Jeśli chodzi o samą "guzikologię" to wiadomo że mogło by być lepiej, ale ergonomia jest nie najgorsza i do wszystkiego można się przyzwyczaić. Można by tutaj coś zmienić, dla przykładu hat 8-kierunkowy mógł by być analogowy, a plastikowy język na dole drążka większy i lepiej wyprofilowany. Osobiście nie lubię też gumo-podobnego materiału którym pokryty jest cały grip joya, po pewnym czasie się to wyciera i odsłania właściwe tworzywo z którego wykonano dany element. Do plusów na pewno można doliczyć trój-pozycyjny przełącznik pozwalający zmieniać funkcje wszystkich switchy, całkiem dobrze się to sprawdza podczas zabawy.
Jeśli chodzi o dostępne modyfikacje mechanizmu do Cobry, to osobiście myślę że jest to przerost formy nad treścią. Miało by to sens gdyby drążek był lepiej wykonany, z jakiegoś metalowego odlewu, tak jak w Warthogu czy Cougarze. Jednak tutaj to chyba nie ma sensu, właściwie to nie wiem czy ta modyfikacja wniosła by cokolwiek poza wypompowaniem portfela. Na stronie producenta jest jeszcze dostępny mod pozwalający zastąpić potencjometr twist rudder, czujnikiem magnetycznym. Jednak owa przyjemność została wyceniona na połowę wartości całego joya, więc niech każdy sam sobie odpowie jaki jest w tym sens.
po kilku dniach obcowania z Cobrą mogę z ją czystym sumieniem polecić każdemu kto zaczyna przygodę z wirtualnym lataniem, lub szuka taniego joya do zabawy na "szybko" gdy nie ma możliwości rozstawienia pełnego zestawu hotas i reszty pseudo-lotniczego szpeju. Pamiętajmy też że jest to produkt za nie całe 200PLN, wyposażony w sensory magnetyczne :) Moim zdaniem na próżno szukać czegoś lepszego do kwoty 400-500zł, chyba że uda się trafić nie zajeżdżoną sztukę X-52/X52-PRO, wszystko poniżej będzie raczej gorsze od Cobry.
-
Odgrzebuję temat ponieważ znajomy zastanawia się nad zakupem cobry do Elite. I teraz pytanko: czy obydwa haty w tym joysticku są cyfrowe i można je traktować jak dodatkowe przyciski?
-
Tak, cyfrowe a to wszystko razy 3 bo są 3 "modes". Cobra jak kolega niżej zauważył nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym z hallotronami.
-
Tak, cyfrowe a to wszystko razy 3 bo są 3 "modes".
A u mnie tylko lewy x3, a prawy hat jest "pojedyńczy".
-
A u mnie tylko lewy x3, a prawy hat jest "pojedyńczy".
Dokładnie.
Minusem joya jest brak jakiekolwiek profilera.
Nie pozwala to modyfikować krzywych wychyłu, ani mapować przycisków.
Ilość przycisków przy konfiguracji trzech przełączników MOD 1, MOD 2 i MOD 3 jest niby olbrzymia, ale sam przełącznik trybu MOD jest trochę w dziwnym miejscu.
Lepszym miejscem było by umiejscowić go pomiędzy hatami - lepsza ergonomia.
Fatalne umiejscowienie przycisku 10/3/17 - mocne jego naciśnięcie powoduje skręt joya. Lepszym jego umiejscowieniem było by pod kciukiem tak jak w X55.
Ramm.
-
Nowości "kobrowe" ze stajni VKB. Zapowiada się ciekawie. Panowie postawili na IIWŚ
Wajchy mają być dostępne na początku 2016.
Newsletter
http://www.gostratojet.com/Marketing/VKB_Stratojet_Press_Release_Final.pdf
Sklep
http://www.gostratojet.com/Products/index.html
Strona RUS producenta
http://vkb-sim.pro/project/gunfighter-pro/
-
Wygląda obiecująco zwłaszcza wajcha z Mietka :). Ciekawe jak z jakością wykonania oraz jaka cena tej zabawki :).
-
Ciekawe jak z jakością wykonania oraz jaka cena tej zabawki :).
Otóż to, kwestia ceny i wykonania :) Gdyby cena była przyzwoita, to ten grip KG12 pewnie by się udało dostosować do współpracy z Warthogiem.
-
No przecież piszą, że nawet przejściówka będzie. Wszystkie nowe gripy mają być kompatybilne z Thrustmasterami i odwrotnie.
-
No przecież piszą, że nawet przejściówka będzie.
No widzisz nie wczytywałem się i tu mnie masz :D Ale w sumie dzięki za czujność i interwencję Mekki, dzięki temu mamy jasność w temacie ;)
-
KG12 ma być metalowy i zapowiada się całkiem interesująco:
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/4100908/VKB_-_KG_12_grip_for_Warthog/C (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/4100908/VKB_-_KG_12_grip_for_Warthog/C)
Ja sobie ostrze zęby na niego :-). Cena być może będzie znana w grudniu (jakiś czas temu wysłałem maila do firmy VKB i otrzymałem taką odpowiedź).
-
Pojawiła się nowa wersja joya VKB Fat Black Mamba (na razie w przedpłacie):
https://flightsimcontrols.com/store/joysticks/vkb-fat-black-mamba-mk-iii-limited-edition-joystick/ (https://flightsimcontrols.com/store/joysticks/vkb-fat-black-mamba-mk-iii-limited-edition-joystick/)
Na zdjęciach widać, że poprawili kołyskę - zmianie uległ mechanizm centrujący oraz stała się jakby masywniejsza (przynajmniej takie wrażenie robią zdjęcia). Chyba chłopaki zbliżają się do ideału, tylko ta cena :-(.
-
Pod kryptonimem 0.99$. 8) Jest już dostępny preorder nowości od VKB (na razie na terenie USA)
Gladiator 99.99$
http://gostratojet.com/Gladiator/index.html
Gladiator Pro 249.99$
http://gostratojet.com/Gladiator_Pro/index.html
T-Ruder MK.IV 249.99$
http://gostratojet.com/TRudder4Pedals/index.html
-
Cena za tego Gladiatora (w podstawowej wersji) bardzo przyzwoita moim zdaniem. Teraz niech tylko zrobią do tego przepustnice utrzymaną stylistycznie w klimacie i będzie ciekawa alternatywa dla X55 Rhino.
Poniżej to co mnie zaciekawiło:
http://gostratojet.com/Gimbal_Upgrade/index.html
To może być lekarstwo na największa bolączkę Cougara.
-
Pojawiły się nieśmiałe foty gimbala do VKB Gunfighter, który ma być dostępny na początku 2017. Cena ma być nieco wyższa od Gladiatora Pro (kosztował 230 euro, w UE trzeba chyba doliczyć VAT) Nowy gimbal ma być wzmocnioną wersją metal gimbala z Galdiatora Pro i Mamby Mk.III , co pozwoli zamontować mocniejsze sprężyny, przedłużenia i metalowe gripy. Spekuluje się też, że nowy gimbal ma posiadać amortyzatory, które spowalniają, wytłumiają centrowanie.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/vkbpro/images/8/82/Fg4.jpg/revision/latest?cb=20161207211039
http://vignette4.wikia.nocookie.net/vkbpro/images/9/9f/Gf1.jpg/revision/latest?cb=20161207211000
http://vignette3.wikia.nocookie.net/vkbpro/images/c/c6/Gf3.jpg/revision/latest?cb=20161207211026
-
Ciekawa sprawa z tym tłumieniem centrowania, przy tak długich drągach jak na zdjęciu to chyba nawet konieczność. Biorąc pod uwagę fakt że ich elektronika współpracuje z chwytami drążków Warthog/Cougar to jest naprawdę fajnie się przedstawia oferta tej firmy.
-
Cena - do tego zapewne trzeba doliczyć VAT
299$ - desktop
359$ - extended
Potwierdziły się informacje na temat tłumienia centrowania centrowania (suche sprzęgło), dokładny opis i zapowiedź.
https://forum.il2sturmovik.com/topic/26979-introducing-vkb-sim-gunfighter/
http://vkbcontrollers.com/?product=vkb-gunfighter-pro
"These ‘clutches’ allow the user to change the friction of the stick’s movement along its way of travel. This lets the user overcome a spring-loaded stick’s tendency to return back to center - which might be especially useful during helicopter flight (or wherever else desired). With the right amount of friction configured, the stick will stay put where the user wants it to stay – even off-center!
With this innovative new feature, the Gunfighter series of controllers will enhance the realistic overall feeling of VKB sticks even further – the Gunfighter’s stick movement feels “heavier”, and the added friction prevents oscillations when letting go of the stick."