Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: szczurMedyk w Lipca 21, 2013, 13:22:02
-
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Zainteresowała mnie tematyka symulatorów lotniczych dlatego moja obecność na forum i pytania do doświadczonych już kolegów. Jestem ratownikiem medycznym i jestem tak naprawdę zainteresowany "zabawa" tylko i wyłącznie w naukę pilotażu EC 135 (śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego)
Moje pytanie:
Najbardziej ogólnie co muszę kupić (dokładną wersje FS) skąd pobrać model EC 135 maksymalnie dopracowany i polecany przez Was (również odpłatnie) Oczywiście interesuje mnie wszystko legalnie i oryginalnie nie chce żadnego piractwa i torrentow. Mam budżet na to aby zacząć zabawę.
Drugie pytanie jakie jakie joysticki/przepustnice/słuchawki polecacie właśnie do zabawy TYLKO I WYŁĄCZNIE na Ec135
Trzecie pytanie traktuje jako najbardziej otwarte chciałbym nawiązać kontakt z ludźmi którzy maja doświadczenie w symulacjach którzy będą mieli czas i chęci na pokierowanie mnie w przygotowaniach do pilotażu EC nie jest to na pewno łatwa sprawa, potrzebni sa ludzie ich wiedza i chęci :)
Czekam na odzew i pozdrawiam prosto z dyżuru... 8)
-
Najbardziej ogólnie co muszę kupić (dokładną wersje FS) skąd pobrać model EC 135 maksymalnie dopracowany i polecany przez Was (również odpłatnie) Oczywiście interesuje mnie wszystko legalnie i oryginalnie nie chce żadnego piractwa i torrentow. Mam budżet na to aby zacząć zabawę.
FSX - http://www.progamingshop.pl/microsoft-flight-simulator-x-deluxe-edition/d-72946/
EC-135 - http://www.nemethdesigns.com/payware/31-eurocopter-ec-135-fsx.html
Joystick i przyległości? Każdy ma swoje typy - kwestia zasobności portfela i chęci wydania kasy na zabawę, ja korzystam z produktów CH (ale tanie nie są) - http://www.pilots.pl/index.php/cPath/60
Jak już się ogarniesz to będziesz potrzebował jeszcze trochę dodatków do FSX aby latać VFR z sensem - jest trochę płatnych lotnisk polskich (Drzewiecki) i dodatków poprawiających wygląd i obiekty. Zarówno darmowe jak i płatne. Najlepiej się je "miksuje" - wtedy najlepszy efekt, ale i większy wydatek.
-
FSX - http://www.progamingshop.pl/microsoft-flight-simulator-x-deluxe-edition/d-72946/
EC-135 - http://www.nemethdesigns.com/payware/31-eurocopter-ec-135-fsx.html
Jak już się ogarniesz to będziesz potrzebował jeszcze trochę dodatków do FSX aby latać VFR z sensem - jest trochę płatnych lotnisk polskich (Drzewiecki) i dodatków poprawiających wygląd i obiekty. Zarówno darmowe jak i płatne. Najlepiej się je "miksuje" - wtedy najlepszy efekt, ale i większy wydatek.
Dziękuje, czekam na kolejne opinie i pomoc...
Link do EC135 i screeny maszyny naprawdę fantastyczne tylko nie do końca wiem jak kupić dodatek za dolary ale tym będę zajmował sie myślę później.
Co do kupowania dodatków i poprawy wyglądu to akurat na tym mi kompletnie nie zależy FSX interesuje mnie tylko pod kątek samego latania śmigłowcem.
-
Do tego obowiązkowo HTR (http://www.hovercontrol.com/cgi-bin/ifolio/imageFolio.cgi?direct=HTR_-_Helicopter_Total_Realism), żeby jak najwierniej odzwierciedlić zachowanie śmigłowca.
Zamiast płatnego EC-135 można spróbować darmowej alternatywy ze stron HTRu - H&S Design EC135 wraz z dedykowanym profilem HTR.
Do sterowania albo joystick + orczyk (pedały) + (najlepiej osobna) przepustnica albo dedykowany zestaw, jak na przykład ten (http://secure.simmarket.com/heli-kit-helicopter-flight-training-device.phtml).
-
Co do kupowania dodatków i poprawy wyglądu to akurat na tym mi kompletnie nie zależy FSX interesuje mnie tylko pod kątek samego latania śmigłowcem.
Miałem na myśli dodatki pozwalające na sensowne odbywanie "lotów" z widocznością i prowadzenia nawigacji co w sumie jest jednak nieodłącznym elementem lotu zarówno w "realu", jak i "lotu" w symulatorze FSX. Szczególnie jeśli mówimy o śmigłowcach LPR.
Nie chodziło mi o "upiększanie" chmurek, drzewek itd. - tylko o dodatki, dzięki którym będziesz mógł prowadzić nawigację wg. mapy (właściwe położenie obiektów terenowych jak zbiorniki wodne o właściwych i rozpoznawalnych kształtach, przebieg dróg i linii kolejowych itd.) czy dodatki lotnisk, na których w rzeczywistości znajdują się bazy HEMS
-
Do tego obowiązkowo HTR (http://www.hovercontrol.com/cgi-bin/ifolio/imageFolio.cgi?direct=HTR_-_Helicopter_Total_Realism), żeby jak najwierniej odzwierciedlić zachowanie śmigłowca.
Do sterowania albo joystick + orczyk (pedały) + (najlepiej osobna) przepustnica albo dedykowany zestaw, jak na przykład ten (http://secure.simmarket.com/heli-kit-helicopter-flight-training-device.phtml).
Koledzy rozmawiacie z żółtodziobem- uważajcie na slowa ;) a tak powaznie co daje HTR tak po polsku :)
Co do akcesoriów USB do grania nie mam az tyle pieniazkow zeby wydawac kilkaset euro... ale propozycje i link ciekawa niestety dla mnie tylko do poogladania.... mimo to mysle ze uda mi sie znalesc joistick+przepustnice moze cos SAITEK-a
Miałem na myśli dodatki pozwalające na sensowne odbywanie "lotów" z widocznością i prowadzenia nawigacji co w sumie jest jednak nieodłącznym elementem lotu zarówno w "realu", jak i "lotu" w symulatorze FSX. Szczególnie jeśli mówimy o śmigłowcach LPR.
tylko o dodatki, dzięki którym będziesz mógł prowadzić nawigację wg. mapy (właściwe położenie obiektów terenowych jak zbiorniki wodne o właściwych i rozpoznawalnych kształtach, przebieg dróg i linii kolejowych itd.) czy dodatki lotnisk, na których w rzeczywistości znajdują się bazy HEMS
Szczerze mówiac to jestem praktycznie w 100% przekonany o tym ze samo poderwanie maszyny do góry bedzie wyzwaniem dla mnie.... o nawigacji jakiejkolwiek wole nawet nie myslec... naprawde ja sie kompletnie na tym nie znam... chce sprobowac sil poprostu ... checi jest duzo... nie traktuje tego jak zabawy na chwile tylko raczej jak nauke w bardzo powazny symulator EC 135 w domysle HEMS... Stawiajac sobie poprzeczkje tak wysoko jak prawidziwy zawodowy pilot boje sie ze zostane sam z kazdym problemem... i porzuce latanie zanim nawet zaczne dobrze...
-
Szczerze mówiac to jestem praktycznie w 100% przekonany o tym ze samo poderwanie maszyny do góry bedzie wyzwaniem dla mnie.... o nawigacji jakiejkolwiek wole nawet nie myslec... naprawde ja sie kompletnie na tym nie znam...
Ależ ja to doskonale rozumiem, każdy z nas przecież kiedyś zaczynał zabawę symulatorami. Nie namawiam więc abyś od razu inwestował w dodatki umożliwiające nawigację VFR - napisałem przecież wyraźnie "jak się ogarniesz", bo wiem że początkującym zabiera to trochę czasu.
Na razie spraw sobie FSX i ten płatny EC-135 - co prawda nie znam tego dodatku, ale swego czasu bawiłem się śmigłowcami tej firmy, robiłem nawet polskie panele do Mi-2 (już nieużywany w LPR - ale wtedy bawiliśmy się też w loty LPR - jeszcze w FS9) i wiem, że raczej dobrze odwzorowują urządzenia w śmigłowcu, bo panele przerabiałem przy pomocy kolegów, którzy latali na prawdziwych śmigłowcach i był duży procent zgodności urządzeń i czynności.
Jak będziesz miał już FSX i wymarzony śmigłowiec oraz kontrolery - to wtedy podpowiemy Tobie jakie darmowe dodatki sobie ściągnąć, aby na początek sobie nieco usprawnić wizerunek symulatorka (choćby lepsze tekstury, darmowe obiekty VFR itd.). A jak się Tobie spodoba i Cię to wciągnie (a wciąga jak chodzenie po bagnach...) i z czasem przyjdzie chęć na nawigowanie to wtedy na pewno polecimy Tobie już sensowne, płatne dodatki - w zależności ile będziesz chciał wydać na tą zabawę. Ale na to masz czas - dlatego się jeszcze nad komponowaniem terenu do lotów VFR nie rozwodziłem.
-
Dziekuje kolega Razorblade1967 widze obeznany i bardzo rzeczowy :)
-
a tak powaznie co daje HTR tak po polsku :)
W skrócie, to urealnia model lotu śmigłowca w FSX.
Na początek proponuję nieco inną drogę niż Razorblade1967. Po zakupie sprzętu (joystick, przepustnica, pedały) polataj chwilę śmigłowcami z FSa, później zainstaluj sobie darmową wersję EC135 ze strony HTR, dodaj do niej HTR. Jeśli darmowy dodatek nie będzie Ci odpowiadał, zakup płatną wersję.
Osobiście, to nie orientuję się w FSowych śmigłowcach za bardzo, bo za bardzo za nimi nie przepadam. Poza tym z wolantem ciężko się tym lata.
A co do nawigacji, to pierwszym etapem i tak jest lot VFR. Bardzo szybko będzisz chciał wymienić defaultową FSX-ową ziemię na coś innego. ;)
-
Ja przypomnę aby nabyć wersje Gold FSXa - cały czas dostępną w "śmiesznych" cenach na allegro (w porównaniu do momentu wydania). W jednym pudełku są płyty do FSX Deluxe i dodatek Acceleration. Wiele dodatków działa lepiej z Acceleration i nie musisz instalować żadnych Service Pack po zainstalowaniu tego dodatku. Masz też wtedy do dyspozycji dodatkowy śmigłowiec - Merlina i możesz się bawić z wciągarkami i ładunkami podwieszonymi - trochę bardziej pod TOPR niż LPR, ale będziesz miał więcej zabawy.
Tak jak Razor pisze, w pierwszej kolejności nabądź symulator i kontrolery. CH to dobry wybór, z innych firm trzeba kombinować, a najlepiej część sobie wykonać samemu (w tej chwili to nadal najlepsza opcja gdy chcemy posiadać dźwignię skoku ogólnego - chociaż coraz więcej juz gotowych takich rozwiązań na rynku).
W FSX jest trochę misji, które poprowadzą Ciebie przez naukę latania śmigłowcem. Jak już będziesz wykonywał "mniej-więcej zawis" i stwierdzisz, ze chcesz się w to bawić, to wtedy zarzucimy Ciebie dodatkami usprawniającymi grę ;)
-
Oczywiscie kupowac bede PSX Gold tak jak polecacie. Natomiast mysle ze zaczne od tego bezpłatnego dodatku z smiglowcem EC 135 bo to mnie interesuje od tego chce zaczac i poswiecac czas na nauke pilotarzu tej maszyny.
Jeżeli chodzi o kontrolery CH jest dośc kosztowne mysle bardziej o :
http://proline.pl/?p=SAITEK+R22-CCB43302
lub
http://proline.pl/?p=SAITEK+PS34
-
Pierwszy odpada. Kosmiczne luzy w drągu, już zaraz po wyciągnięciu z pudełka. Saitek X52 to prawie legenda. Bierz w ciemno.
-
Pierwszy odpada. Kosmiczne luzy w drągu, już zaraz po wyciągnięciu z pudełka. Saitek X52 to prawie legenda. Bież w ciemno.
o widzisz luz w drązku cenna sugestia bo bym nawet nie zwrocil na to uwagi :) a co polecasz z niskobudzetówek??
-
Nie zapominaj o orczyku. Tutaj niestety zbyt dużego wyboru nie ma, ja kojarzę tylko CH Products i Saiteka. Oba w okolicach 100USD.
-
Nie zapominaj o orczyku. Tutaj niestety zbyt dużego wyboru nie ma, ja kojarzę tylko CH Products i Saiteka. Oba w okolicach 100USD.
a na poczatku bez orczyka nie moge poprobowac??
-
Możesz, ale jak postanowisz się przesiąść na poważniejszy model lotu jak HTR, to orczyk będzie wymagany (Track IR zresztą też, ale to już trochę inna para kaloszy i są dostępne "darmowe" zamienniki - choć według mnie nie warte marnowania czasu).
-
a na poczatku bez orczyka nie moge poprobowac??
Pewnym wyjściem jest zakup joysticka oraz przepustnicy, która ma dodatkową oś, którą przypiszesz jako orczyk.
Nie znam się na kontrolerach - w zasadzie od wielu lat zabawy simami używałem dwóch typów czyli Saitek X-45 (w zasadzie trzech bo przedtem Saitek X-36), a od paru lat CH w zestawie joystick oraz wolant (zamiennie), przepustnica i pedały orczyka. Zestaw Saitek X-45 miał wolant na przepustnicy - pewnie zachowano to w nowszym X-52, którym jesteś zainteresowany - czyli na początek w zupełności wystarcza. Będziesz miał "śmigłowiec dla niepełnosprawnych" - ale z czasem sam się przekonasz, że pedały to jednak pedały ... ale dojdziesz do tego z czasem, czyli wydatek dopiero za jakiś czas.
Natomiast przepustnica CH ma taki mały joystick (dwie osie) i też sobie można pod nie ustawić orczyk - jak się nie posiada pedałów.
-
A może LOGITECH G940? http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Logitech+G940 cenowo wpada chyba najkorzystniej. Jest to kompletny zestaw z orczykiem. Co do jego wad i zalet to koledzy musieliby się wypowiedzieć, czy byłby dobrym wyborem do śmigłowca.
P.S. A orczyk "budżetowy" można zrobić z pedałów od kierownicy np: SAITEK R220
-
Ja posiadam g940 od jakis 4 lat, niestety smiglowcami nie latam (moze sie to kiedys zmieni) ale co do samego G940 po 4 latach dosc czestego uzytkowania nie dzialaja tak jak nalezy tylko dwa potencjometry na przepustnicy, poza tym wszystko smiga jak nalezy. Coz mysle ze za ta cene (ja dalem okolo 200 jurkow) to jest b. udany zakup.
Rok temu dokupilem do tego Pro Flight Yoke od Saiteka i uzywam go w polaczeniu z pedalami od G940 bez zadnych problemow.
Jesli chcesz miec w miare realny force feedback w FSX uzywajac G940, polecam Ci ten programik http://www.fs-force.com/ niestety platny
Sundowner ma racje TrackIr to rowniez jedna z tych rzeczy ktora b. urealni oraz ulatwi Ci pilotaz.
-
A tu na zachete lot smiglowcem w FSX pokazujacy jedno z lotnisk od ORBX-u:
http://www.youtube.com/watch?v=ZVszXrauB50&feature=player_embedded
-
Podstawowe pytanie brzmi - czego chcesz się nauczyć? Model lotu śmigłowców w FSX nie grzeszy realizmem niestety. HTR pomaga nieco, ale ideałem też nie jest. Z wszystkich śmigłowców które są w FSX sensowny jest jedynie Bell 206 od Dodosim. Reszta to kompromisy pomiędzy chęciami twóców śmigłowców i (niewielkimi) możliwościami FSX. Jeśli Ci zależy na procedurach, nawigacji i obsłudze maszyny, to FSX się nadaje jak najbardziej, oczywiście pod warunkiem, że śmigłowiec jest wykonany poprawnie.
Może lepszym pomysłem będzie X-Plane 10 + to:
http://www.rotorsim.de/ec-135/features.html
X-Plane ma demo które pozwala na dziesięć minut lotu, śmigłowiec jest darmowy, można go zainstalować w demie. Przed zakupem sima możesz zapoznać się z symulacją, joystick który i tak będziesz musiał kupić, pasuje zarówno do FSX i do X-Plane. Do tego model lotu śmigłowców pomiędzy X-Plane a FSX to niebo a ziemia.
-
FSX nie ma "niewielkich możliwości", wymaga jedynie dobrze opracowanego modelu lotu, a to długie godziny grzebania w plikach samolotu/śmigłowca. Nie ma co gloryfikować X-Plane, bo tam jest tak samo. Jeśli producent skopie model lotu, to dalej będzie wrażenie lotu drzwiami pod stodoły.
Nie chcę rozpoczynać kolejnej wojenki FS konta X-Plane, więc w skrócie:
1. X-Plane liczy w inny sposób zachowanie samolotu. Inaczej, nie lepiej/gorzej.
2. Certyfikacja X-Plane dotyczy zestawu oprogramowanie plus sprzęt. Sam X-Plane to tylko gra.
3. Rodzina FS nigdy nie dostanie certyfikatu, bo FS to gra, a nie produkt na "poważny" rynek.
4. Certyfikację dostają symulatory oparte na profesjonalnej wersji silnika z FSX.
-
FSX nie ma "niewielkich możliwości", wymaga jedynie dobrze opracowanego modelu lotu, a to długie godziny grzebania w plikach samolotu/śmigłowca. Nie ma co gloryfikować X-Plane, bo tam jest tak samo. Jeśli producent skopie model lotu, to dalej będzie wrażenie lotu drzwiami pod stodoły.
Nie chcę rozpoczynać kolejnej wojenki FS konta X-Plane, więc w skrócie:
1. X-Plane liczy w inny sposób zachowanie samolotu. Inaczej, nie lepiej/gorzej.
2. Certyfikacja X-Plane dotyczy zestawu oprogramowanie plus sprzęt. Sam X-Plane to tylko gra.
3. Rodzina FS nigdy nie dostanie certyfikatu, bo FS to gra, a nie produkt na "poważny" rynek.
4. Certyfikację dostają symulatory oparte na profesjonalnej wersji silnika z FSX.
Wybacz Rzemyk, mam do Twojej wiedzy duży szacunek, ale powyższy post mógłbym skomentować tylko obrazkiem z Kapitanem Picardem robiącym facepalm.
Załóżmy przez chwilę, że jako osoba która od kilku lat robi addony do FSa wiem co mówię. Do tego dodajmy, że jestem fanem śmigłowców i że latałem nimi w praktycznie każdym dostępnym dziś simie z wyjątkiem Whirlwind over Vietnam. No i posiadam oba te simy i jestem dużym fanem FSX, nie X-Plane, o ile zostajemy przy samolotach, nie śmigłowcach. Śmigłowce w FSX jak już pisałem latają beznadziejnie, z wyjątkiem Bella 206 od Dodo i to jest wina FSX, nie developerów. FS nigdy nie miał akceptowalnego modelu lotu dla śmigłowców.
Nie napisałem ani słowa o certyfikacjach itd. Nie ja zacząłem wojenkę XPlane vs FSX, Ty to zrobiłeś.
Teraz powoli, od początku.
Wbrew temu w co ogół wierzy, model lotu samolotów w FSX jest całkiem dobry i sprawdza się znakomicie w tym do czego został stworzony, tutaj masz rację. Ma problemy w sytuacjach ekstremalnych, ale tutaj każdy sim daje ciała, mniej lub bardziej. Niestety model lotu śmigłowców w FSX brzydko mówiąc ssie i jest do bani. Sam pisałeś:
Osobiście, to nie orientuję się w FSowych śmigłowcach za bardzo, bo za bardzo za nimi nie przepadam.
Samolot != śmigłowiec. W kontekście X-Plane pisałem wyłącznie o śmigłowcach. X-Plane pozwala na lepiej odwzorowany lot śmigłowca niż FSX, dlatego też go zasugerowałem.
Teraz jasne?
-
Przyjmuję dzielnie Jean-Luca na klatę, bo zafiksowałem się na samoloty. :)
-
Przyjmuję dzielnie Jean-Luca na klatę, bo zafiksowałem się na samoloty. :)
(http://th736.photobucket.com/albums/xx4/mariamanta0/th_thumb_up_48.png)
-
Powtorze tylko Ec 135... max realizm :) skoro mowicie ze lepiej x-plane 10 to moze faktycznie obejrze w pierwszej kolejnosci demo+dodatek EC 135 :)
-
Powtorze tylko Ec 135... max realizm :) skoro mowicie ze lepiej x-plane 10 to moze faktycznie obejrze w pierwszej kolejnosci demo+dodatek EC 135 :)
Najlepiej przetestować wszystkie dostępne opcje. Nie porównywałem tych maszyn, nie wiem która lepiej odwzorowuje sekwencję startową, systemy, która daje większe możliwości w nawigacji, itd. Wiem, że fizyka lotu śmigłowców w FSX pozostawia wiele do życzenia, ale za to inne elementy symulacji mogą (ale nie muszą) być odwzorowane lepiej niż w X-Plane.
Tutaj najlepiej zdać się na kogoś kto zna prawdziwy śmigłowiec, lub porównać możliwości symulatora z manualem prawdziwej maszyny.
-
Powtorze tylko Ec 135... max realizm :)
Nikt chyba tego wyraźnie nie napisał, a myślę że to ważne. Musisz zdać sobie sprawę, że nie nauczysz się pilotowania śmigłowca (samolotu też) z symulatorka na PC-ta. Nawet te mające najlepsze modele lotu nie są profesjonalnymi symulatorami wspomagającymi naukę rzeczywistego pilotażu - w sumie to są programy służące rozrywce.
Natomiast dobrze zrobiony śmigłowiec na symulatora FSX może nauczyć kolejności wykonywania niektórych czynności w kokpicie (przy okazji obrazując do czego służą poszczególne przyrządy pokładowe), procedur oraz zasad nawigacji (to ostatnie oczywiście we wsparciu z jakimiś materiałami). Zasadniczo właśnie procedury i nawigacja to jest to co jest najbardziej zbliżone do realu w takim FSX - sama kwestia "pilotowania" jest niczym innym jak ogromnym uproszczeniem, nie wspominając już, że brakuje doznań pozawzrokowych, również ważnych w realu. Natomiast symulator na PC może być wspomagaczem dla zrozumienia pewnych praw fizyki jakie wpływają na lot statku powietrznego, być dodatkiem do literatury tego zagadnienia.
Powtorze tylko Ec 135... max realizm :) skoro mowicie ze lepiej x-plane 10 to moze faktycznie obejrze w pierwszej kolejnosci demo+dodatek EC 135 :)
Jak jest możliwość darmowego sprawdzenia to nigdy nie zaszkodzi spróbować.