Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: Freeman13 w Sierpnia 02, 2013, 15:58:16
-
Jeśli ktoś z Was w najbliższym czasie przymierza się do zakupu orczyka to warto śledzić ten temat:
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3782056/1 (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3782056/1)
Tutaj jest mały review i porównanie z Simped F16:
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3782056/1 (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3782056/1)
Przyznam że biję się trochę z myślami na temat mojego ostatniego zakupu... Zanim trafiłem w sieci na te informacje zdążyłem kupić Combat Rudder Pedals Saiteka z których na_razie jestem zadowolony, ale faktem jest że ich wykonanie i działanie mechanizmu jakoś specjalnie nie powala na łopatki.
Po tych filmach można wywnioskować że mamy raczej do czynienia z ciekawszym produktem, sensory halla i spore możliwości konfiguracji pod względem ergonomii są dużym plusem.
Nie do końca podoba mi się design (głównie chodzi o kolory) ale to jeszcze chyba nie jest ostateczna wersja produkcyjna, więc może się jeszcze coś na tym polu zmienić.
Z tego co doczytałem cena tych MFG Crosswind ma oscylować w granicach 250 euro plus wysyłka itd. Sądząc po jakości wykonania i możliwościach to ta kwota jest raczej do przyjęcia.
Pisownia! Mekki.
-
Oba linki są identyczne.
-
Przepraszam, mój błąd... :| Poniżej poprawiony link z review i porównaniem.
http://forum.il2sturmovik.com/topic/759-rudder-pedals-your-wet-dreams/ (http://forum.il2sturmovik.com/topic/759-rudder-pedals-your-wet-dreams/)
-
Hejka,
po przygodach z moimi pedałami ;> (na szczęście naprawionymi http://il2forum.pl/index.php/topic,17753.0.html ) postanowiłem jednak przymierzyć się do zakupów czegoś nowego tak na wszelki wypadek i niejako już bez stresu, że coś mi się zwaliło i na szybcioch trzeba wymieniać na byle co.
Zainteresował mnie dość mocno orczyk MFG Crosswind ("Bf-109 style") robiony małymi seriami na zamówienie (też jak Slav), tym razem w Chorwacji.
Finalnie - transakcja dogadana więc na pewno się podzielę wrażeniami jak dojdą (ale to za 1,5 miecha zapewne). Co ciekawe MFG obecnie wprowadza wersję grafitową, to najnowsze fotki:
(http://s10.ifotos.pl/img/graphite-_aprpenw.jpg)
(http://s10.ifotos.pl/img/graphite-_aprpeea.jpg)
Info http://mfg.simundza.com/products
MFG zamierza produkować ten orczyk w 3 kolorach: biały (ale trzeba myć stópki, ja często latam na boso ;) i pewnie z czasem żółkną ) no i właśnie nowe - grafitowy ciemny i jasno szary.
Dodatkowo MFG wprowadzi do sprzedaży dodatkową przedłużkę do TH Warthog, jakby ktoś chciał sobie postawić nieco niżej obudowę joysticka:
(http://s2.ifotos.pl/img/warthog-e_aprpeww.jpg)
Ps. sam swoje będę sprzedawał, ale to dop. za jakiś czas, wtedy wrzucę ogłoszenie w dział z ogłoszeniami ( te: http://www.saitek.com/uk/prod/compedals.html ).
-
Niespodzianka. Okazuje się, że długo czekać nie musiałem. Orczyk dotarł dziś. Powiem tak - kopara mi opadła. Toż to waży z 4-6 kg czego się nie spodziewałem. To nie jest wcale tak, że to jakiś lipawy plastik czy coś.
Materiałowo i dotykowo to przypomina mi coś na wzór tytanu, nawet jest zimne w dotyku i dość ciężkie.
Wrażenie robi naprawdę bardzo dobre wykonanie i wszystko jest tutaj dopasowane co do mm. Teraz nie mam kiedy, ale do łikendu złożę to i ustawię (bo to nie tylko podłączenie, trzeba jeszcze doinstalować stery i skalibrować sobie urządzenie).
No i podoba mi się szachownica, niby Chorwacja, ale pasuje jak ulał pod naszą lotnicza kokardę. Same ruchy wydają się bardzo precyzyjne.
(http://s2.ifotos.pl/img/MFG-Cross_apenxsr.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/MFG-Cross_apenxss.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/MFG-Cross_apenxsn.jpg)
Filmik po wypakowaniu z pudła: https://www.youtube.com/watch?v=PAFRWIV4jQU
-
Zacnie to wygląda :o
Co ciekawe na twoich fotach to tworzywo wygląda lepiej niż na tych materiałach reklamowych producenta. Ile ostatecznie wszystko kosztowało (razem z przesyłką)? Poza tym gratulacje i dawaj koniecznie znać jak to działa ;)
-
Napisz jak odczuwalny jest opór pod stopami i czy analogicznie do wychyłu ?
-
Siła oporu to złożony temat, zależy od tego jakiej wkładki CAM używamy (coś podobnego jest w drążkach VKB)
Są 3 wkładki (jedną chyba dokupywało się osobno) dokładny opis dla CAM 4,5,6
http://mfg.simundza.com/assets/downloads/CAM%20Presentation.pdf
Oprócz tego możemy ustawiać siłę docisku sprężyny i położenie sprężyny. Zewnętrzne położenie powoduje zwiększenie siły oporu, przy zbliżaniu się do maksymalnego wychylenia (blisko centrum siła oporu pozostaje podobna)
Tutaj teoria i ciekawe porównanie orczyków w tym MFG
https://www.youtube.com/watch?v=z5QGIGU_B-A
Kalibrować trzeba po każdej zmianie kąta ustawienia hamulców, jeżeli rozkręcimy pedały śrubami, żeby zmienić kąt nachylenia (tak było przy starym firmware).
Orczyk zapamiętuje kalibracje po podłączeniu do innego komp. Kalibracja jest prosta min/max wychylenie i gotowe.
Używałem poprzedniej wersji tego orczyka i zauważyłem tylko dwa minusy
-brak force feedback:)
-prawdziwy znaleziony na siłę minus to trzeba stawiać dwie stopy jednocześnie
bo orczyk przechyla się jak dźwignia pod ciężarem jednej (chyba że mamy orczyk przykręcony do podłogi)
Pierwsze co się "rzuciło w oczy" to trzeba mieć bardzo stabilne "siedzisko" bo przy maksymalnych wychyleniach telepie się fotel (to zależy też od masy ciała).
Orczyk zależnie od ustawienia wymaga dużo siły przy maks wychyleniach, ale to tylko dobrze świadczy o tym sprzęcie.
Ogólnie to trudno porównywać do innych orczyków, bo używałem
tylko samoróbek. Może YO YO napisze coś o wrażeniach.
Zdaje się że planowana jest też wersja F16 tego orczyka
strona 6
http://mfg.simundza.com/assets/downloads/MFG%20Newsletter%20March%202015%20general.pdf
-
Jeszcze niestety nie złożone nawet. Jutro będę miał więcej czasu więc jutro będę mógł to wszystko poinstalować. Na pewno swoimi wrażeniami się podzielę.
-
Zmontowane wreszcie:
(http://s2.ifotos.pl/img/MFG-Cross_apwwhsn.jpg)
-
YoYo - ja z innej beczki :) Z tego co czytałem o pedałach (i tutaj mogę się mylić, ale i sam Simundza tak sam stwierdził) materiał to HPL - sztywne twarde drogie :)
Bardziej jednak od materiału interesuje mnie montaż samych pedałów do całości - mianowicie łożyska tam zastosowane oraz sposób ich zamocowania :P
Jakie (mniej więcej) oraz w których miejscach ich mocowanie jest wg. Ciebie krytyczne.
Od razu mówię, nie będę kopiował jego produktu - szalony nie jestem :) chcę wiedzieć jak ew. poprawić swoją konstrukcję bazując na ideach znacznie bardziej wymyślnych i sprawdzonych ;)
-
Na tym video jest to dokładnie pokazane.
https://www.youtube.com/watch?v=HbOAXS3Uefk
-
Witam.
Z tego powodu, że produkujemy podobne rzeczy, można pomyślieć, że krytykuję konkurencję. To nie jest prawda. Dla tego nie omawiam te kwestję na innych forach. Ale prawda jest ważniejsza.
Z punktu widzenia mechaniki. Takie osadzenie i zamocowanie (ściąganie) łożysk dla inżyniera (i każdego, kto ma wykształcenie lub wiedzę techniczną) - jak nie znanie alfabetu dla nauczyciela języka Polskiego. Brak podstawowej wiedzy technicznej. W filmiku w poprzedniej wiadomości na 2:18 widać i słychać (nie będę tu tłumaczyć). W naszej produkcji można uszkodzić gwint, za mocno skręcając łożyska (jeśli siła rąk pozwoli), ale łożyska będą zawsze nie uszkodzone i będą płynnie chodzić. Miłanu brakuję podkładki - dystansu na wszystkich jego blokach łożyskowych (są tak że inne rozwiązania).
I z elektroniką nie wszystko tak, jak opowiada. Ale niech ktoś inny powie o tym. Ja, w oczach innych, jestem osobą zainteresowaną w tej sprawie. Ale to nie prawda. Mówię to tylko dla obywateli państwa, w którym mieszkam, bo prawie nie sprzedajemy nasze pedały do Polski.
-
Dla mnie najmniej pewnym elementem wydaje się mocowanie pedałów. Piszę to jako posiadacz sprzętu Slawa, z pedałami Crosswind nie miałem do czynienia. U Slawa jest mocna podpora pod samymi pedałami, u MFG "wiszą" one w powietrzu a sam element umocowany jest na dwóch śrubach, dodatkowo cały panel z pedałami jest moim zdaniem zbyt wąsko przytwierdzony w części centralnej pedałów. Praca nóg na pedałach związana jest ze sporym naciskiem na nie i obawiam się że taki regularny niesymetryczny nacisk będzie powodował co najmniej luzowanie mocowania jeżeli nie zmęczenie materiału i możliwe pękanie go w miejscach wpustu śrub. Oczywiście mogę się mylić, ale odbieram taki sposób mocowania jako mało przemyślany i w moim odczuciu samo trzymanie nóg na pedałach nadwyręży konstrukcję. Miałbym chyba większe zaufanie do metalu jednak, choć jak zauważono materiał użyty przez MFG wydaje się solidny.
-
Trochę to pisanie, że nowy model Ferrari jest do niczego bo nam się tak wydaje :P. Panowie, takie dywagacje niestety mało wnoszą z pkt. użytkowego, chociaż dla niektórych może i mogą być cenne o ile ma się techniczne wykształcenie.
Dlaczego? To nie jest nowy produkt. Na rynku jest on od 2013 (a testy były i wcześniej, zdaje się nawet od 2009 w ramach pierwszych projektów do domowego użytku), więc na pewno jakby coś się działo i waliło to już by to się zadziało i było o tym głośno. Jak ktoś chce, to na ED jest cały o nich wątek: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=119419. Ma już 51 str. i nie ma ani jednego opisanego problemu (a przed zakupem go sobie wartowałem) z przecieraniem się łożysk, czy też spaczeniem się materiału (wiek dziecięcy ma już zatem za sobą). Wszystko jest tutaj bardzo solidne, a przynajmniej robi takie wrażenie. Nie zapominajcie też, że to nieco inny przedział cenowy. Pedały Slav (mówię o wersji Bf-109) to wydatek z przedziału w okolicach 425$ zdaje się + siłownik 35$, co przy dzisiejszym kursie to prawie 1611 + 132 zł = 1743zł , MFG to 360 Eu = 1366zł (wraz z Vat, nie wiem jak u Slav'a czy to z Vat, czy trzeba jeszcze tutaj go doliczyć). To też nieco tak jak porównanie dwóch samochodów z rożnych segmentów. Slava pedały może są i lepsze, ale tez i droższe. Przesiadka jednak u mnie ze Srajtka.... to zmiana zupełnie klasy i jakości sprzętu. Tutaj mamy porównanie Slav vs MFG ale też dużo czytania: http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3977757/Slaw_VS._Milan_the_battle_of_t . Dla każdego coś na jego portfel ;>. Ja widzę, że materiałowo i pod względem działania to orczyk MFG pracuje mi świetnie i jest niesamowicie płynny plus dokładny (coś jak przesiadka z joya Logitecha na TH Warthog, więc skok jest dla mnie naprawdę ogromny). Nie uważam, że zapieranie się o pedały jest jakieś je męczące. Pewnie jak się mocno skręci sprężynę trzeba się dobrze zaprzeć, osobiście mam poluzowane mocno, że mogę prawie jednym palcem je przesuwać z lekkim oporem czym bliżej maksymalnego wychylenia (tak to działa tutaj). Rutkov, jak chcesz porównać swoje Bf-109 do tych zapraszam, masz blisko :]. Oczywiście, na tym typie pedału trzyma się inaczej nogę niż w typie F-16. Przesiadka przyszła łatwo i jest do ogarnięcia. Przy F-16 jest więcej miejsca na nogi, można sobie trzymać byle gdzie, tutaj już trzymamy w zasadzie cały czas na pedale. Zresztą szykuję z czasem osobny tekst więc na pewno wrzucę go na stronę z opisem wrażeń. Oby służył lata.
-
Może i troszkę późno, ale zawsze może to komuś pomoże.
Mam te pendale już 4 rok S/N no. 0048, więc można powiedzieć, że wersja ALFA (w kolorze białym). Używałem ich w ROF gdzie w Camelach i innych Dr-kach trzeba się napendałować mocno. Licząc z grubsza 4 lata x 365 dni x 2h dziennie = 3000 rbg i poza kurzem nic się z nimi nie dzieje. Precyzja w porównaniu z Srajtekami jak niebo i ziemia, no i cisza całkowita. Też latam na boso nic nie zżółkło.
Jeden z Asów Asów RoFa kiedys tam pisał, że mu celność wzrosła o 10% (do 40% na SPADZIE w misji na WG, i nie mówimy o strzelaniu z zaskoczenia, znam tego gościa). Sam osobiści odczułem wzrost celności i w szczycie mojego skilla było naprawdę ok.
Minusem jest to że trzeba to przykręcić bo się przewraca i przy snaprolu można się z krzesłem wypierd...ć. Łożyska wyglądają na wyjęte z porządnej pralki, więc jeśli "joje" na plastikowych tulejkach chodzą kilka lat bez większych luzów to to pewnie będzie "wieczne".
Kolejnym ważnym elementem jest to, że co do gościa napisałem z jakimś pytaniem czy spostrzeżeniami to zawsze był chętny do pomocy i analizy spostrzeżeń.
MINUS: Kasa ale gdym siedział w Srajtekach to pewnie miałbym już drugie (czyli na okrągło zainwestowane 800) to kosztowało koło 1400 wiec jeszcze ze dwa lata i wyjdzie na to samo.
S!
-
Jak Wam działa soft of MFG? Ja niestety raz na jakiś czas muszę je sobie centrować i kalibrować, inaczej nie mam zakresu 0-4096.
Średnio raz na tydzień/dwa. Trochę to irytujące, może wreszcie przeczytam instrukcje, ale też tak macie?
-
Dałem teraz takie ustawienia u siebie, dość duży Dead Zone ale możliwe, że będzie okej. Może podzielicie się swoimi ustawieniami (o ile były dotykane, czyli nie default).
Zastanawia mnie opcje Avrg Filter i Round Filter. Ktoś wie o co z tym chodzi?
(http://i.imgur.com/ySjF5Puh.jpg) (https://imgur.com/ySjF5Pu)
-
Chyba szanowny RedNacz jest jedynym, który tak głęboko wchodzi w ten soft :D. Ja, zgodnie z instrukcją, widziałem go na oczy raz w kwietniu, kalibrując po zakupie i montażu, nie dotykając go potem już więcej. W międzyczasie pedały raz mi lekko świrowały, jak się okazało - w rezultacie poluzowanej wtyczki USB.
-
Chyba szanowny RedNacz jest jedynym, który tak głęboko wchodzi w ten soft :D. Ja, zgodnie z instrukcją, widziałem go na oczy raz w kwietniu, kalibrując po zakupie i montażu, nie dotykając go potem już więcej. W międzyczasie pedały raz mi lekko świrowały, jak się okazało - w rezultacie poluzowanej wtyczki USB.
Wiesz, akurat w Prepar3D (i FSX) jest tak, że jak działa coś nierównomiernie na pedałach, to wyświetla się komunikat, że niesymetrycznie hamujesz (Differential braking), stąd bardzo łatwo to zanotować.
Ten sim jest akurat na to mega czuły (i to opcja tutaj dość ważna) ale powiem, że przy tych ustawieniach jak powyżej jest wszystko okej. Szkoda, że wcześniej tego nie ustawiłem sobie, tylko kalibrowałem raz na 1-2 tyg.
Na razie te ustawienia sprawdzają się bdb. MFG jest za czuły :D.
-
Jak Wam działa soft of MFG? Ja niestety raz na jakiś czas muszę je sobie centrować i kalibrować, inaczej nie mam zakresu 0-4096.
Średnio raz na tydzień/dwa. Trochę to irytujące, może wreszcie przeczytam instrukcje, ale też tak macie?
Ktoś ma MFG | Crosswind?
Ta sprawa z rekalibracją wciąż się niestety u mnie powtarza raz na X czasu (czasem przez miesiąc jest ok, czasem po tygodniu). Dotyczy tylko prawego pedała - hamulca.
Nie dochodzi do 100%, a do jakiś 70%. Co ciekawe wystarczy, że wyjmę wtyczkę USB i ją włożę i znów jest pełny zakres 0-100% w zakresie tej osi. Pozostałe działają ok (czyli ster kierunku oraz prawy pedał).
Taki temat pojawił się w FAQ więc zdaje się jest więcej osób pochodzących pod ten problem (BRAKE AXIS OFTEN LOOSE CALIBRATION AND NEED TO BE RECALIBRATED).
Tak jakby coś może nie stykało, traciło po pewnym czasie sygnał. Ciężko powiedzieć.
Jakieś pomysły co to może być?
Tak myślę, że sprawdzę sam kabel (zamówię nowy przedłużacz USB z takim wtykiem A-B) + przeczyszczę sprężonym powietrzem styki.
-
Szczerze to kalibrację zrobiłem kiedyś raz i więcej nie patrzyłem. W grach nie czuję żeby coś było nie tak... boję się teraz zaglądać ;)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Szczerze to kalibrację zrobiłem kiedyś raz i więcej nie patrzyłem. W grach nie czuję żeby coś było nie tak... boję się teraz zaglądać ;)
To tylko czuć przy hamowaniu, kiedy hamując zbacza się na jedną ze stron, to chwila, że powinno się zajrzeć jak chodzą hamulce (no chyba, że jest spory wiatr boczny).
-
Sprawdziłem i u mnie jest Ok. Coś musicie mieć namieszane.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
MFG wydaje dwa nowe upgrejdy (https://23dqc.r.a.d.sendibm1.com/mk/mr/4BQQ0tpErxwCcsmresRbFw6og69bORmju4RdDA8K72RIZ4mvB007dnU6aPewXhGjFjcTNhmOl_VtAGUKemSZm7CFmjSU8So6DE6xDPJVjJ5v1Z4). Można będzie je zamontować na swoim orczyku MFG Crosswind.
Jest to siłownik oraz sama nowe wersja kształtu pedała, bardziej przypominająca te stosowane w F-16:
(http://i.imgur.com/oNPBxkGl.jpg) (https://imgur.com/oNPBxkG)
(http://i.imgur.com/f1bFVupl.jpg) (https://imgur.com/f1bFVup)
Cenowo okolice 40Eu za zestaw więc znośnie.
-
Mam ten siłownik i polecam.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Amortyzator skrętu, a nie siłownik :P Tak tylko napisałem :)
Miłego dnia :)
-
Spoko. Mogę dodać, że przy heli to się super sprawdza. Zdejmuję sprężynę jednym ruchem i jest gites z tym dumperem.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka