Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Great Battles Series (Battle of Stalingrad/Battle of Moscow/Battle of Kuban/Battle of Bodenplatte/Battle of Normandy) => Wątek zaczęty przez: YoYo w Listopada 22, 2013, 14:42:31
-
No to już wiadomo, od najbliższego wtorku polatamy na ef czwórce !!!
http://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/?p=54364
Będzie też latający sobie towarzysko AI-LaGG.
-
No to tarany czas zacząć :)
-
Dodam jeszcze taką dygresję. Już od FB jest jedna tendencja Ci co mlataja na lepszych ustawieniach graficznych mają gorzej. Gorzej bo realistyczniej. Dążenie twórców do realizmu w postaci zabrudzonych szyb, efektu wirującego śmigła, efektów świetlnych, cieni w kabinie i innych bajerów powoduje że walcząc online (bo w off to jest świetny dodatek) z gościem który ma ustawienia jak najniższe i co za tym idzie, nic go nie rozprasza od wypatrywania przeciwnika na niebie i na tle ziemi. Wielu latało w FB fronty grając w rozdziałce 800x600 by płynność była ponad wszystko i bajery nie przeszkadzały.
- Widzicie coś ?
- Nie ...
- Nie ...
- Tak, dwa kony idą wyżej z kursu 120 ...
- Kur#a Viki, Ty ich zawsze widzisz wcześniej ?!?! Parchy czy nasi ??
- A tego to nie wiem ...
- Dobra, Psik zaraz doleci to powie ....
-
Jakby ktoś nie mógł się doczekać: http://forum.il2sturmovik.ru/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2184 to na tapetkę.
Ciekawe czy dadzą jutro już dostęp. Na tym screenie widać rzecz, która mnie nieco denerwuje chociaż z BoS'a wszystkie screeny wydają się piękne na pierwszy rzut oka. Widać ostre przejścia pomiędzy teksturami na niebie, zwłaszcza to w alpha jest widoczne w nocy. Jakby sim był w 24 kolorach tylko.
-
Właśnie ciągnę jakiś update 44 Mb.
Już za chwileczkę
już za momencik
Od wtorku z czwartkiem
zacznie się kręcić
Kręcić się będzie
Beef z LaGGiem
Czy wszystkie buzie
już roześmiane ? : )
-
YoYo Ty się tu marnujesz :evil:
-
Czy wszystkie buzie
już roześmiane ? : )
W Bfie zdumiony siedzi facet
duma i duma jak to się stało
że takie coś z czerwoną gwiazdą
sześć razy z rzędu go pojechało
duma i duma a nad nim sokół
Stalina fruwa i fruwa
A dumny to sokół co na
sklejce dał popis jak Bfa należy
w bagnie rosyjskiej prawdy utopić.
Ps: oby nie pogasły miny nam ze zdziwienia :-)
-
@adampolska7
Dostaniecie Nagrodę Leninowską! :)
-
Heh. :020:
Oj płonie i płonie
drewniana sklejka.
Parchaty pilot podtula dłonie.
Skok nieudany - tylko mu w głowie
bo fabrykantki zapomniały o osłonie.
Na śruby zamknięta kabina mała
którą seria z Beefa pojechała!
-
Nie potrzebny jest talent
Nie potrzebne umiejętności
Kiedy z Łaga serie do Bfa oddajesz
@adampolska7
Dostaniecie Nagrodę Leninowską! :)
Przeceniacie mnie nagroda jak zwykle należy się rosyjskim programistom :-) .
-
YoYo Ty się tu marnujesz :evil:
To nie ja, to poezja Daimler-Benz'a szlifowana przez MG :icon_biggrin: .
-
Działa u Was zmiana w controls? Nie mogę zapisać ani wyjść z tego controls. I nie zapisują się mi zmiany w ustawieniach, jeśli kliknę wyjście do tyłu na górze strony.
-
Ja w controls musiałem na nowo przypisać przepustnice. Reszta działa.
Pikny!
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/2013_11_25__20_50_44_zps6d07844c.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/IL-2_BoS_28_zps7d282713.jpg~original)
Parch jednak był bardziej dopracowany, tu sporo nie działa - chłodnice nie działają, a także auto prop. Kompas jest także odwrócony.
-
Działa za to blokowanie kółka. :D
-
No nic. Poradziłem sobie ponownie instalując grę.
-
No nic. Poradziłem sobie ponownie instalując grę.
Dla tych ew. co mieli invert osiek na przepustnicy - wchodzimy w misji do opcji, dajemy inwert znow i accept, dalej słyszymy, że nic się nie zmiana i robimy to samo, wtedy załapuje dopiero faktycznie.
-
Poprzez miedze, poprzez łąki, poprzez ruskich pełne fronty,
cztery Łaggi próbują uciec nam ....
Łaggi, Łaggi, cztery Łaggi,
Nad Łaggami - Parch parchaty,
kto dogoni Łagga, kto dogoni Łagga ?
może Vicki, może ja, a może znowu Ramm... pam pam pa ra ra ram
-
Zeke wiem, że masz wiele talentów, ale o konkurowanie z Weekendem to w życiu bym Ciebie nie podejrzewał.
-
Kompas jest także odwrócony.
To jest radiokompas, który wskazuje kierunek położenia pracującej radiostacji w stosunku do osi podłużnej samolotu.
Poza tym to mogli by dać ammo bo nudno :evil:.
-
Wiadomo coś kiedy naprawią ten antylasing? Te piksele mimo wszystko na tle ładnej grafiki trochę kłują w oczy :P
-
YoYo ja po prostu nie mogłem zamknąć tego "okna" ustawień. Jakiś błąd widocznie mi się wytworzył. Ale teraz działa to prawidłowo po ponownej instalacji. Ale faktycznie strasznie nudno na tej mapie :(.
P.S. Wyjdzie jakiś tomik tej poezji? :D
-
@Benek, jaki radiokompas? Tu nie ma w BoS żadnych radiolatarni. Masz odwrócone kierunki to co pokazuje na kompasie, jest już to zgłoszone jako bug, tu dobrze to widać - całkowity rewers: http://forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_11_2013/post-972-0-84309800-1385414138.jpg .
-
Ten wiatraczek na ogonie, to rozumiem, będzie można sobie zmienić na taki jak trzeba? A tak poza tym, to jakoś ten BoS nie wzbudza we mnie wielkiego entuzjazmu takiego jak RoF. Chyba za bardzo do studysimów się przyzwyczaiłem.
-
YoYo radiolatarnie masz przy lotnisku w Lapino, jak lecisz na południe (z Twojej pozycji na mapie na screenie tak wynika) to masz kurs do radiolatarni 0 bo się naprowadzasz na nią. Tak działa radiokompas (środkowy zegar, górny rząd) - pokazuje ci kierunek położenia pracującej radiostacji w stosunku do osi podłużnej samolotu czyli na chłopski rozum co musisz zrobić żeby wlecieć na radiolatarnie. Jak przelecisz nas tym punktem igła radiokompasu powinna pokazywać 180 a Ty musisz zmienić kurs na północ żeby dolecieć znowu nad ten punkt.
Generalnie jak trzymasz samolocik na 0 to lecisz na na radiolatarnie. Nie jestem ekspertem może ktoś Ci to precyzyjniej wyjaśni.
Możesz też zerknąć tu:
http://www.aviation.home.pl/old/nawigacja/ndbnav.html (http://www.aviation.home.pl/old/nawigacja/ndbnav.html)
Nie wiem jak to będzie w grze, tzn. czy będzie się można przełączać na inne NDB, czy będzie tylko jeden na stałe z lotniska którego startujesz. W starym Iłku było uproszczone w ten sposób, że każdy punkt drogi był traktowany jako radiolatarnia i same się one przełączały, jeśli mnie pamięć nie myli.
Istnieje też szansa że mi się wszystko popierniczyło ale myślę że znajdzie się ty jakiś autorytet który tę sprawę precyzyjnie wyjaśni i rozwieje wątpliwości.
Pzdr.
-
@Benek, wiem jak działa radiokompas, ale jak mówię tu nie to. Doskonale obrazuje to ten screen, który zapodałem. W Twojej teorii "samolocik" powinien być skierowany w stronę Lapino, czyli na "S", a jest na "N". Zauważ, że wskazówka się przesuwa względem lotu - ale jako rewers. Jeśli byłaby radiolatarnia to by stała w miejscu w sensie trzymania kierunku na określony pkt., a tak nie jest. Dla mnie to bug i tyle, a to po prostu nie żaden tam radiokompas tylko kompas magnetyczny z babolem. W F-4 nie ma innego kompasu, więc sugerujesz, że pilot tylko lata na radiolatarnie. No way. Kompas magnetyczny. W przeciwnym razie tarcza byłaby obrotowa a nie jest. Na logikę. :)
-
Zależy który samolocik:D, ten na radiokompasie jest na 0 bo lecisz na radiolatarnie, samolocik na mapie jest na 180 bo taki jest kurs na radiolatarnie. Gdzieś mi wpadło do głowy że właśnie nawigacja była największym problem giermańskich oprawców.
Włącz grę jeśli możesz i spróbuj polecieć np. na wschód od lotniska, zobacz co pokaże ci przyrząd i jaki kurs będziesz miał na mapie jak ustawisz samolocik z radiokompasu na 0. Niestety siedzę w fabryce i nie mogę tego sam sprawdzić.
-
Aleś uparciuch :). Mówię Ci, to żaden radikompas tylko kompas magn. z bugiem. Masz (skrajny południowy koniec mapy, już się zapala turn to North):
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/th_2013_11_26__12_52_6_zpsc4cf151d.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/2013_11_26__12_52_6_zpsc4cf151d.jpg.html)
Jeśli radiolatarnia byłaby na Lapino to samolocik miałbyś skierowany na ogon samolotu (mówię o tym w kabinie, mapa tylko do wglądu nie latam z tym) a tu koniec mapy na południu a dalej pokazuje za mapę (? :) ). Tym samym dolot na radiolatarnię skutkowałby nagłym odwróceniem wskazań (np. przy Lapino), a na całej mapie nie ma takiego punktu. W ilku "radiolatarnia" (taka pseudo) działała jedynie jak ustawiłoby się zdaje się w misjach waypointy. Wtedy pokazywał linię do kolejnego wyp. Tu mamy kompas magnetyczny z babolem.
-
Możliwe ja się nie upieram, muszę to tylko ogarnąć na tyle ten temat żeby się nie gubić na mapie ja będą fronty i tyle.
-
Dobra bije się w CyCa! Sam sprawdziłem i wygląda że faktycznie to jest kompas. Ptaszek zawsze stoi do góry jak jest południe, czego przy okazji wszystkim życzę. Przy okazji taka wajcha z drucikiem po lewej stronie jest od zablokowania kółka ogonowego i działa zbindowanie Adjustable stabilizer w tym sensie ze porusza kółkiem do trymowania.
-
Panowie, a może to żyrokompas o czym rozmawiacie.
-
To elektryczny wskaźnik podłączony do właściwego kompasu, siedzącego sobie w ogonie możliwie z dala od największych źródeł zakłóceń magnetycznych:
(http://www.airpages.ru/eng/img/abb5.jpg)
Ale z tego co wiem nie ma tam żyroskopu. Mimo wszystko jest to bardziej zaawansowane urządzenie niż pływający kompas w ŁaGGu, którego odczyt powinien być możliwy tylko podczas poziomego lotu ze stałą prędkością.
Dodatkowo w prawdziwym samolocie tarczę wraz z samolotem można było ręcznie obrócić i ustawić żeby "góra" była zgodna z kursem, którym chcemy lecieć.
Z kolei w alianckich myśliwcach najczęściej można znaleźć dwa osobne wskaźniki kursu: kompas i wskaźnik żyroskopowy, który pilot musiał ręcznie "synchronizować" z kompasem co jakiś czas.
-
Odnośnie kompasu.
Wg. mnie to jest bład gry. Zachód (W) i Wschód (O) są wskazywane dobrze. Zamieniona jest Północ (N) z Południem (S).
W FB ten sam zegar pokazywał dwie rzeczy. Góra tarczy - aktualny kurs, samolocik - kierunek na następny "niezaliczony" waypoint. Po ostatnim - samolocik wskazywał kierunek na lotnisko.
Odnośnie F4.
Miły samolot, nawet bardzo.
Stabilny w locie, lagg szalał mi po całej planszy (brak wprawy w ruskim sprzęcie ??).
Co ciekawe sprawdzałem coś co w FB wku##ło na maxa, czyli betonowe stery powyżej 4 stów na budziku.
O dziwo ....Nie ma :o :o ręce mi opadły ... czyżby inne dane się trafiły w archiwach ?? ;D ;D A moze to tylko na podpuchę tak jest :evil:
Ładnie pilot oddycha w trakcie zaciemnienia czyli wajcha na klatę. W łaggu tak samo, co mnie zdziwiło niepomiernie, ponieważ 66 wykrecał takie rzeczy, żeśmy go wzrokiem odprowadzali. Brakuje mi uszkodzeń strukturalnych w trakcie takiego manweru. Na F4 powinny być jakieś powyginane końcówki skrzydeł, pofałdowane lotki ... łagg wogóle nie powinien przeżyc takiego manewru ;) Może tego nie widzę, bo komp słaby i szczegóły na low.
W opcjach uzbrojenia (zablokowanych na razie) jest parę ciekawych opcji, czyli dwa zestawy podów (MG151/15 i MG151/20) oraz, co arcyciekawe - możliwość usunięcia "kulochwytu" znad głowy (o ile dobrze zrozumiałem opis) . W FB F4 było tego pozbawione zupełnie, dopiero G2 do G6 early miało ten bezsens.
Jest także możliwość zamocowanie szybki pancernej z przodu. Czyli firma już liczy na dodatkowe zyski - bo jak rozumiem odblokowywanie tego będzie płatne ?
Próbowałem wprowadzić samolot w cokolwiek niestabilnego - nic z tych rzeczy. Po puszczeniu sterów Friedrich wracał sam do lotu normalnego.
Ramm.
ps. mam duze nawyki z ADW, HUD nie był mi do niczego potrzebny po 20 sekundach lotu ;D ;D ;D
-
Dodatkowo w prawdziwym samolocie tarczę wraz z samolotem można było ręcznie obrócić i ustawić żeby "góra" była zgodna z kursem, którym chcemy lecieć.
I takoż w starym Ił-ku masz, dwa przyciski do obracania, wygodne do ustawienia, co by potem po jakiś ewolucjach i przygodach nie myśleć jakiż to kurs miałem wziąć.
-
Wydzieliłem ten temat, bo już od kilku stron jest o Bf, więc będzie łatwiej ew. coś znaleźć kolejnym, a że maszyn nie będzie tu za wiele (w BoS) to warto może by o każdej był osobny temat.
Trochę foto:
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/IL-2_BoS_29_zps3e473634.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/IL-2_BoS_32_zps22baec16.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/IL-2%20Battle%20of%20Stalingrad/IL-2_BoS_31_zps88fa39da.jpg~original)
W zakresie jeszcze CEM i chłodnic - jednak działają, nie sposób go chyba przegrzać, full auto i tyle. Jak temp rośnie to skrzela same zaczynają pracować. No tak, to nie Emil-3.
Działa za to blokowanie kółka. :D
Na pewno? Blokada kółka raczej nie działa, animacja w kabinie jest itp. ale dalej skręca się jak poruszysz orczykiem na externalu i nie czuć tego przy starcie/kołowaniu.
Osobiście bym chyba wolał na wydawanie prawie gotowego już modelu, kosztem poczekania nawet tych dwóch tygodni więcej i zastanawianie się nad CEM plus osiągi itp. a nie brak nawet działania wskaźnika paliwa itp. czyli spraw dość podstawowych.
-
Co do CEMa ew. DMa to udało mi się sfajczyć silnik w BFie, w domu mam screena, podrzucę wieczorem. Nie jestem tylko pewien jak to zrobiłem :D. Wczoraj z nudów kręciłem sobie korki w tej nocnej misji i po wykręceniu mniej więcej 5 zwitek (oglądałem na eksternalach) i wyjściu z korka silnik zaczął tracić moc, wszystko się zaczęło trząść i pojawił się dymek. Raczej się nie przegrzał bo w korku był na 0%. Zrobiłem jednego screena i postanowiłem odtworzyć ten problem za dnia, ale już niestety mi się nie udało. Nie wiem czy uszkodzenia powstały przy korku, czy przy gwałtownym daniu gazu w nurku przy wyprowadzaniu z niego. Wydaje mi się że w ŁaGGu też przez gwałtowną zmianę obrotów załatwiłem silnik.
Model lotu pewnie milion razy zmienią, na ta chwilę w porównaniu do CLODa samoloty nie tracą prędkości w zakrętach (wczoraj kreciłem nad pasem chyba z 20 kółek na 30 metrach i mogłem jeszcze ), jak zrobisz air breaka prawie wcale nie hamujesz, sloty na skrzydłach w BFa działają inaczej i raczej źle, samoloty dziwnie reagują na orczyk, ale to wszystko pewnie WIP, poczekam na gotowy produkt. Z fajnych elementów to na pewno modele i płynne widoki, podlatywałem sobie wczoraj do tej pary BFów nad lotniskiem, w drugiej misji i ucinałem im skrzydełka swoim (moje też odpadało :cry:) - wyglądało to bardzo fajnie i płynnie. Myślę że strzelanie będzie miodne :evil:. W Clodzie mam wrażenie, że samoloty w którymś momencie doczytują dopiero szczegółowy model tutaj tego nie ma. Na koniec to co dla mnie osobiście ważne to żeby ludzie latali online, model lotu jaki będzie taki wezmę, byleby było do kogo strzelać. Jak mi się nie spodoba zabiorę zabawki i pójdę się bawić gdzie indziej. Z tego co widzę duża część ludzi ze starych frontów mocno nastawia się na BOS, dlatego trzymam kciuki żeby 777 tego nie spieprzyli i żeby powstał godny następca Iła zwłaszcza w multi, singla IMHO mogłoby wcale nie być.
-
Z ciekawości porównałem turn rate 360st. obu maszyn. Wyszło mi przy Bf109 - 20 sek, przy LaGG3 - 18,8 więc oba czasy bardzo zbliżone. Wejście w spiralę na 400 km/h, wyjście na 300 km/h, bez klap i bez czarnego przed oczyma. W przypadku LaGG jednak na wyjściu był już mocniej odczuwalny spadek nośności, czyli na 1,5 zwitki Bf weźmie Łaga bo szybciej traci prędkość ; >.
-
No cóż,jak narazie to model lotu tego samolotu to jakaś abstrakcja, samolot przy dużych prędkościach zachowuje się jakby wogóle nie opływało go powietrze,kopniecie sterownicy powoduje jakieś dziwne bujanie,po 3-4 zwitkach korkociągu wychodzi z niego niemal natychmiast.To czego kolega Rammjager nie lubił w FB czyli te betonowe stery to jak najbardziej prawidłowe zjawisko czego w tej grze nie uswiadczymy,stery zachowuja sie tak samo przy 500 jak i przy 200 kilometrach na godzine a kolega Yoyo żeby wprowadzić w spirale samolot przy 400 na godzinę musiałby mieć siłę Pudziana :)
-
Zabawie się w adwokata ale Rammowi chodziło o to chyba że twardnienie sterów nie powinno następować już przy 400 km/h. Po przekroczeniu już nawet tej małej prędkości Mietek tracił w FB sporo na responsywności sterów, taka sytuacja powinna miec miejsce przy 600 może, choć przecież chyba mietek wytrzymywal w nurku więcej i dało się z tego wyjśc bez szwanku.
Oczywistym jest że twardnienie sterów było wielką bolączka mieczysławów, dopiero chyba kurfurst dostał jakieś wyważenie sterów by temu zaradzić, choć nie całkowicie.
-
No cóż,jak narazie to model lotu tego samolotu to jakaś abstrakcja, samolot przy dużych prędkościach zachowuje się jakby wogóle nie opływało go powietrze,kopniecie sterownicy powoduje jakieś dziwne bujanie,po 3-4 zwitkach korkociągu wychodzi z niego niemal natychmiast.
O to to!
Rozpędzony do 400km/h kilku tonowy samolot zachowuje się jak łupinka orzecha na falującej wodzie.
A betonowe stery w FB, raczej wczesnym FB, to inna historia, nie tyle one raziły same przez się, co ich charakter w bf na tle innych samolotów, było to po prostu jakieś przesadzone, np. w Clodzie stery mocno marzną, ale jakoś logiczniej.
-
To czego kolega Rammjager nie lubił w FB czyli te betonowe stery to jak najbardziej prawidłowe zjawisko czego w tej grze nie uswiadczymy,stery zachowuja sie tak samo przy 500 jak i przy 200 kilometrach na godzine a kolega Yoyo żeby wprowadzić w spirale samolot przy 400 na godzinę musiałby mieć siłę Pudziana :)
Nie zrozumiałes. Nic nie szkodzi :-) Green to ładnie wyjaśnił 8)
Yoyek w sumie to mocny chłop jest, więc trochę siły ma ... ;)
-
Słowo się rzekło, sfajczony silnik szt. 1 :
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1403751_627827237264219_93027643_o.jpg)
-
Ja miałem jeszcze biały dymek:
(http://images61.fotosik.pl/424/969c2be116e96e03m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=969c2be116e96e03)
No i zachlapana owiewka:
(http://images62.fotosik.pl/425/12aa6888dc20202cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=12aa6888dc20202c)
-
Hmm, spore kontrowersje jak widzę. :) Ja wczoraj miałem szanse polatać. Wrażenia: strasznie tańczył na pasie przy starcie, za to przechył na skrzydło po oderwaniu kół był mniejszy niż się spodziewałem.
W powietrzu faktycznie dość pływa. W porównaniu do WT, który ma arcadowe bardziej modele nawet w FRB łatwiej wchodzi w korki przy ostrych manewrach. Wychodzi rzeczywiście po paru zwitkach ale jakie są opisy korka Frydrycha w źródłach? Może tez łatwo wychodził.
Ląduje mi się za to łatwiej niż w LaGGu hehe.
Muszę chyba zainstalować kłodę i porównać normalnie. Albo dokupię w końcu myśliwce z A2A do FSXa, ciekawe jak one wypadają w porównaniu.
-
A jak zfajczyliście? Wajcha na maksa i latanie w spirali?
-
Ja najpierw nabierałem wysokości z 20min. A jak było 9tysi to leciałem prosto, trochę energicznie powachlowałem przepustnicą (nie wiem czy to miało wpływ). A potem prosty płaski nur, kilka razy. Na końcu silnik szarpał i przerywał.
-
Zauważyłem jeszcze coś takiego:
Expert: (http://images63.fotosik.pl/427/ad6ea09ca82581aem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ad6ea09ca82581ae)Custom: (http://images61.fotosik.pl/426/97762d617417dad9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=97762d617417dad9)
W trybie custom silnik mamy lodowaty a zatem łatwiej go spalić przy starcie. Chyba powinno być odwrotnie. To experci powinni mieć silnik lodowaty a mają cieplutki gotowy do staru :).
-
Już koniec na dzisiaj?
-
Widocznie tak. Też nie mogę się zalogować, ostatnio działało to chyba dłużej. Wiecie może co będzie w następnym odcinku?
-
Już koniec na dzisiaj?
No szybko wczoraj zamknęli, tydzień temu było to dłużej, bo chyba nawet nad ranem u nas. Trzymają się widać planu. Dziś będzie wiadomo co dalej.
Mało się nalatałem w tym tyg. w BoS'a.
-
No dobra, już jutro tratatata i przez cały weekend. : ]
Opis kabiny F-4 jakby ktoś nie wiedział co do czego: http://forum.il2sturmovik.com/topic/2518-labeled-bf-109-f-4-cockpit/ .