Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: YoYo w Listopada 30, 2013, 00:09:01

Tytuł: W P3Dv2 mgła wycina tekstury nieba z Active Sky 2012 SP2.
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 30, 2013, 00:09:01
Zauważyłem nieciekawą przypadłość, nie wiem jak jest z REX, ale jeśli korzystamy z AS2012 SP2 i mamy Volumeric FOG on (pogodę ciągnie z weather engine Active Sky) w P3Dv2 to mgła dochodzi aż pod sam sufit:

Tekstury z AS i v.fog.On:
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Prepar3D2013-11-2923-22-38-63_zps0ed0bbec.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Prepar3D2013-11-2923-22-38-63_zps0ed0bbec.jpg.html)

tekstrury z AS i v.fog OFF. Widać teksturki nieba:
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Prepar3D2013-11-2923-22-15-30_zps6bbf23d5.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Prepar3D2013-11-2923-22-15-30_zps6bbf23d5.jpg.html)

W wyniku tego nie widać tekstur nieba, co jest b. słabe. Zapodałem temat już na Forum HiFi (trzeba się zalogować): http://www.hifitechinc.com/forums/showthread.php?1724-No-textures-of-sky-in-P3Dv2&p=8664#post8664 .

Tesktury z backupu (na szczęście), v.fog ON, tekstury nieba na nowo widać.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Prepar3D2013-11-2923-51-24-29_zps423c81ad.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Prepar3D2013-11-2923-51-24-29_zps423c81ad.jpg.html)
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Listopada 30, 2013, 00:59:06
O problemie z mgłą czytałem kilka dni temu. Trzeba wyłączyć vol. fog albo w programie pogodowym albo w P3D. Razem się gryzą.
Z forum REX
Cytuj
REX Essential Plus / Overdrive works well with Prepar3D  v 2; however, because of some changes to weather features such as 3D fog, we recommend that you disable the volumetric fog option within Prepar3D or turn off “Enable realistic Visibility” within REX. These precautions are in place ONLY if you're using the REX weather engine.
All other features operate correctly with Prepar3D v 2.
We'll be issuing a public beta of Service Pack 3 which includes fixes to handle the volumetric 3D fog, as well as the added support for PMDG 777 wind import features.
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 30, 2013, 09:10:53
Tylko pytanie co lepiej wyłączyć, czy w opcjach programu, czy w P3D. Chyba lepiej w programie niż P3D? Sprawdzę i dam znaka. Nie wiem, czy też w AS to zadziała, bo to porada akurat dot. REX.
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: _michal w Listopada 30, 2013, 09:33:50
Wg mnie mgła w P3D2 jest na tyle dobra, że nie chciałbym jej wyłączać. To jeden z głównych atutów programu przecież.
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 30, 2013, 12:02:13
No dokładnie, to plus cienie to jedne z najważniejszych cech P3D. Wyłączenie tego to jakby już powrót w 50% do FSX'a więc po co P3D? ; ). Mam nadzieję, że to naprawią szybko. Mam wrażenie, że to tylko brak kompatybilności AS i jak wynika, to samo jest z REX jakiegoś jednego efekty tekstury mgły 3D. Odkryłem, że w przypadku AS nie zależy czy jest włączony silnik pogodowy, czy nie, więc to raczej sam efekt teksturki. Na tę chwilę wróciłem do tekstur z backupu P3D, dobrze, że jest taka opcja przy AS. A może ktoś wie jaka to tekstura? To można by w sumie tylko ją przywrócić po instalacji tekstur z REX lub P3D?
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: _michal w Listopada 30, 2013, 13:41:17
Mgła w P3D2 to nie tekstura.
Tytuł: Odp: P3Dv2 problem z AS2012
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 30, 2013, 14:30:43
V.mgła, fajna cecha P3Dv2.

(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Nowy-2_zpsa6160d0f.jpg~original)