Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: dexter7d w Stycznia 11, 2014, 22:39:24

Tytuł: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 11, 2014, 22:39:24
Witam. Próbuje jakoś skonfigurować fsx do płynnego działania. Szukam rożnych ustawień, na razie jeszcze nie do końca się udało.
Moj sprzet to

I5 4670k 3400-3800ghz
Gtx 660
8gb Ddr 3

Moje pytanie do Was to :
Czy brać się od razu za podkręcenie procesora ? Do chociaż 4.2ghz?
Na LaGuardia New York przy Rex Essentials Full hd, Orbx Global padającym śniegu i sporym ruchu ustawionym w fsx, klatki potrafią spaść do 18 FPS. To trochę za mało.

Próbuje z BufferPools, i z rożnymi innymi ustawieniami w fsx.cfg, z Nvidia Inspector, ale póki co nie jest tak różowo jak myślałem ze będzie.

Co jeszcze ważne to to że zainstaluję jeszcze PMDG 737 NGX i nie wiem co wtedy będzie...

Chętnie dopowiem o jakichś ustawieniach których nie wymieniłem jeśli ktoś mógłby doradzić lub pomóc.



Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: rafgath w Stycznia 12, 2014, 01:23:19
Zawsze warto podkrecac procesor  szczegolnie dla FSX-a ale pod warunkiem ze mozesz zapewnic mu odpowiednie chlodzenie.
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 12, 2014, 03:03:21
Zawsze warto podkrecac procesor  szczegolnie dla FSX-a ale pod warunkiem ze mozesz zapewnic mu odpowiednie chlodzenie.

chłodzenie mam dobre DarkRock Pro 2 - potężny cichy cooler kupiony specjalnie ze względu na FSX i podkręcenie w razie czego. Ale pytanie czy jest to już w moim przypadku konieczne i czy zyskam jakies FPS ?
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: some1 w Stycznia 12, 2014, 08:29:52
Warto spróbować, choć w najlepszym przypadku wzrost będzie proporcjonalny do podkręcenia. czyli zyskasz 2-6 fps.

Musisz poeksperymentować z ustawieniami. Może być tak, że wypas sceneria zjada 10 fps, kolejne 10 zabiera duży traffic, swoje dokładają gęste chmury i zostajesz z tym co masz. Cudów nie ma.
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 12, 2014, 12:54:25
W sumie problem wiekszy ze skokami podczas ruchu kamera nawet jesli jest 35 klatek. Bufferpools, Tbm i pare innych rzeczy do tego NVIDIA inspector - i co komentarz to opinia. Masz jakas swoja teorie jak najlepiej to ustawic ?
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Stycznia 12, 2014, 13:22:43
Z innego forum (PL-VACC), poradnik jednego z użytkowników: http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=Graphic+Realism+and+FSX+Optimization&CatID=fsx&Go=Search
to samo, ale po polsku: https://www.dropbox.com/s/57p1xf04bartrti/poradnik%20optymalizacji%20FSX%20PL_v3.21.zip
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: rafgath w Stycznia 12, 2014, 14:59:33
RzEmYk - Problem tylko w tym ze z takimi ustawieniami FSX w moim odczuciu jest prawie nie grywalny (na moim sprzecie). No chyba ze ktos ma domowy kokpit i nie musi wyswietlac kabiny smolotu na ekranie i tym sposobem zaoszczedza FPS-y albo uwaza ze 20 klatek to jest super. Dla mnie 30 klatek na sek to jest minimum jakie powinienem miec w FSX w kazdym momencie do plynnej zabawy (i zeby nie meczyc wzroku). Dlatego tez mam przygotowane dwa configi w zaleznosci czy latam prostszymi maszynami nad niezbyt zajetami lotniskami oraz drugi kiedy latam bardziej zlozonymi modelami pomiedzy duzymi portami lotniczymi i sprawdza sie to b.dobrze.
A wracajac do tematu podkrecania procesora ja po podkreceniu z 3.9 na 4.5 zanotowalem naprawde ogromny wzrost wydajnosci (szczegolnie dotyczy to samolotow z cieklokrystalicznymi wyswietlaczami ).
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 19, 2014, 17:54:42
Dzieki za rady. Chyba jednak podkrece.
Masakra z tym Fsx jesli chodzi o ustawienia.
Przyklad.

Heatrow.
Ustawione : bufferpools, fiber, i inne w fsx.cfg, nvidia inspector. Walczylem chyba z tydzien.
Rezultat-super plynnie. Textury z Orbx wygladaja wrecz realistycznie.
Zablokowane klatki na 1/2 w nvidia inspector (30).

Odpalam Laguardia i co ? Traffic na 1/3.
Kicha. Klatki potrafia spasc do 15. Tekstury sie wolno doczytuja.
Masakra. Czy Wy tez macie rozne fsx.cfg dla roznych lokalizacji??
Czy moze wlasnie Laguardia potrzebuje ze 4.4 ghz ??
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: mirage9 w Stycznia 19, 2014, 18:16:47
Dexter ty niczego nie rozumiesz.4.4ghz nie da ci 30 klatek dla laguardia.Tego sie nie da zrobic w FSX no chyba ze obnizysz detale.Tak FSX ma i nie uzyskasz plynnosci na poziomie 30klatek na kazdym lotnisku.
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 19, 2014, 19:34:06
To Laguardia jest takim lotniskiem ktore nikomu nie chodzi dobrze ? Raczej sporo rozumiem skoro sam to konfiguruje :)
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 19, 2014, 21:11:23
Mozecie mi prosze powiedziec jak takie cos uzyskac ??
Mam Orbx global ale tak dobrze to nie wyglada . Chyba ze to przerobiony film ???

 http://www.youtube.com/watch?v=xHTvkPuq4U4&feature=youtube_gdata_player
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Stycznia 19, 2014, 21:38:00
http://calypteaviation.com/2013/11/dosc-to-tylko-film/
Tytuł: Odp: FSX, REX ESSENTIAL, ORBX GLOBAL, - czy podkręcać procesor...
Wiadomość wysłana przez: dexter7d w Stycznia 19, 2014, 22:09:11
Zdalem sobie z tego sprawe zaraz po tym jak dodalem post. Edytowalem po minucie.

Dzieki za ten link :)