Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: Alex w Kwietnia 06, 2014, 01:57:12

Tytuł: Zostać Jagerem.
Wiadomość wysłana przez: Alex w Kwietnia 06, 2014, 01:57:12
Witam,
poszukuję informacji o tym jak wyglądał nabór do poszczególnych formacji lotniczych w głównych krajach oraz szkolenie pilotażu itp. Ciekawy jestem jaki nalot i ćwiczenia miał za sobą typowy Hans/John/Iwan w momencie wejścia do walki. Interesują mnie głównie okresy gdzie takie szkolenia były jakoś sformalizowane, czyli nie liczymy Anglii podczas BOB'a, ZSRR w latach 41-44 i III Rzeszy po 44. Zaczynając od młodzieńca, który zobaczył ulotkę reklamową sił powietrznych do momentu stania się pełnoprawnym pilotem. Rówież potem, jakie ćwiczenia przechodziły takie jednostki.
Tytuł: Odp: Zostać Jagerem.
Wiadomość wysłana przez: Baas ArK w Kwietnia 06, 2014, 22:26:51
Nie wiem czy to Cię usatysfakcjonuje, ale spróbuj wspomnienia, biografie pilotów. Prawie każdy zamieszcza "swoją drogę do lotnictwa".
Tytuł: Odp: Zostać Jagerem.
Wiadomość wysłana przez: Alex w Kwietnia 07, 2014, 22:40:04
I u każdego wygląda ona inaczej ;) Nie, mnie interesują bardziej formalne tabelki i liczby co kto jak i gdzie.
Tytuł: Odp: Zostać Jagerem.
Wiadomość wysłana przez: Student w Kwietnia 10, 2014, 15:09:10

 W trakcie DWS wielu pilotów było podoficerami. Niektórzy nawet nieoficjalnie dowodzili mniej doświadczonymi oficerami młodszymi. Często np. w II RP pilotem "Karasia" był kapral a dowódcą obserwator w stopniu porucznika. Jak to jest dzisiaj? Czy są armie gdzie na myśliwcach odrzutowych latają podoficerowie?