Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Mi-8MTV2 Magnificent Eight => Wątek zaczęty przez: sokolus w Kwietnia 11, 2014, 22:34:50
-
Wersja 1.2.8 beta wniosła sporo nowości i usprawnień, jedną z nich jest możliwośc transportu oddziałów piechoty przez śmigłowce Mi-8MTV2 oraz UH-1H. Robi się to poprzez odpowiednie ustawenie waypointów piechoty w edytorze, a później, w samej grze aktywacją odpowiednich komend (wchodzenia/wychodzenia/oznaczenia strefy dymem) w menu radia. Oto jak to działa:
Przebieg misji:
Załoga śmigłowca Mi-8 otrzymała rozkaz przetransportowania oddziału piechoty z okolic Soczi z powrotem na lotnisko.
Co należy zrobić:
1) W edytorze misji ustawiamy śmigłowiec, którym będziemy lecieć oraz oddział piechoty parę kilometrów od lotniska:
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/001.jpg)
2) W moim przykładzie piechota startuje w punkcie '0', po czym przemieszcza się do punktu '1' i tam oczekuje na transport. Po podjęciu przez śmigłowiec, lecę do punktu '2' aby wysadzić żołnierzy.
Aby utworzyć punkt załadunku należy kliknąć/zaznaczyć punkt '1', kliknąć EDIT --> Advanced (Waypoint Actions) --> wybrać dolny guzik EDIT --> ACTION: Embark to transport. Należy określić promień wokół punktu (ZONE RADIUS), w którym opcja załadunku w menu radia stanie się aktywna. Im większy ZONE RADIUS ustawimy, tym szybciej będzie można określić położenie piechoty za pomocą markera dymnego.
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/014.jpg)
3) W miejscu wysadzenia żołnierzy (pkt. '2') postępujemy podobnie jak z punktem '1', z tą różnicą, że wybieramy ACTION: Disembark from transport.
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/015.jpg)
Ok, lecimy!
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/002.jpg)
4) Gdy wlecimy do strefy w pobliżu punktu podjęcia piechoty '1' otwieramy menu radia, wybieramy opcję DESCENT dostępną pod klawiszem F7. Następnie prosimy o oznaczenie miejsca lądowania dymem (F3 - smoke marking).
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/003.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/004.jpg)
5) Po wylądowaniu w pobliżu piechoty wciskamy F1 (embarking) rozkazując piechocie, aby zajęła miejsca w śmigłowcu.
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/005.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/006.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/007.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/008.jpg)
6) Gdy wszyscu znajdą się na pokładzie możemy wracać na lotnisko. Ponownie po wejściu w strefę wokół punktu '2', pojawi się pod klawiszem F7 opcja 'Descent' w menu radia. Możemy poprosić o marker dymny (F3), a po wylądowaniu wybieramy opcję Disembarking (F1) - nasza drużyna powinna opuścić śmigłowiec.
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/009.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/010.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/011.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/012.jpg)
(http://www.zlomuzytkowy.pl/mi-8/013.jpg)
Misja wykonana! ;)
-
Pytanie nie związane z Twoim postem- jak wygląda płynność przy włączonych lusterkach w Mi-17? Mam mocnego kompa i na maksymalnych detalach wszystko chodzi elegancko z wyjątkiem właśnie tego helikoptera. Co jakiś czas symulator zaczyna okropnie ścinać na parę sekund po których płynność wraca do normy tylko po to, żeby cykl się powtórzył...
Pytanie 2- jak otwierasz tylne drzwi?
-
Nie sugeruj się lusterkami na moich screenach - włączyłem je na moment, ale klatki lecą o jakieś 10 co decyduje o przekroczeniu granicy płynności. Jak wyłącze lusterka to zostaje na nich nieruchomy obraz a klatki wracają do normy.
Tylne drzwi otwiera się kombinacją lewy ctrl + lewy alt + c
-
Mając jakąkolwiek gierkę zawsze mirrors robił zwieszkę , więc nawet bym się nie spodziewał że po pełnej wersji DCS będzie inaczej. Osobiście dzięki za instruktaż misji , jak dla mnie jest extra :banana:
-
Dzięki za odpowiedź! @ Elian- no właśnie w innych samolotach w DCS lusterka nie przeskaszają, a tutaj wszystko chodzi okej przez parę sekund i przez parę sekund ścina. Dziwna sprawa.
-
Więcej takich tematów ;).
-
U mnie w 1.2.8 soft nie reaguje na joya (TM Warthog) - niby idzie wszystko ustawić a po odpaleniu sima orczyk i drążek nie działa...
-
(http://s25.postimg.org/nk2422qy3/Mi_8_MTV2_15.jpg) (http://postimg.org/image/nk2422qy3/) (http://s25.postimg.org/m6ah6rror/Mi_8_MTV2_14.jpg) (http://postimg.org/image/m6ah6rror/)
Wszystko działa, thx za instrukcję. Wrzucę jutro tę swoją misyjkę jak komuś nie chce się ustawiać. Dorobię tylko odprawę.
-
Jak załadujemy towarzystwo ma pakę to ich modele będzie widać z zewnątrz lub z miejsca pilota? Pamiętam, że kiedyś nie było to zaimplementowane.
-
Niestety, żołnierze zapakują się do śmigłowca na zasadzie teleportacji i nie będą widoczni w czasie lotu. Czasami zdarza się im także wbiec hurtem pod śmigło ogonowe, co kończy się efektownym zejściem. DCS to nie ARMA pod względem interakcji z piechotą...
Za to na FMSL można się bardzo szybko dorobić interakcji z :icon_luger_148: . Mekki.
-
Czy w najnowszej wersji DCS-a 1.2.12 załadunek Wam funkcjonuje? Nie pojawia mi się komenda F7 DESCENT w menu komunikacji ... :(
-
Załadunek działa, ale bez F7. Trzeba przypisać w edytorze desant do konkretnej maszyny. Niestety wyładunek nie działa już wcale. Przynajmniej mi. Jeśli dobrze zrozumiałem na tamtejszym forum - jest jakiś bug.
-
Próbowałem na wszystkie sposoby i nic (Mi-8) :(