Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Great Battles Series (Battle of Stalingrad/Battle of Moscow/Battle of Kuban/Battle of Bodenplatte/Battle of Normandy) => Wątek zaczęty przez: sokolus w Maja 13, 2014, 11:44:21
-
Z góry zaznaczam, że nie jest moim zamysłem rozpętywanie w tym miejscu wojenki o 'lepszości' jednego tytułu nad drugim. Cena za BoS'a jest wysoka, a chciałbym przed kliknięciem przycisku BUY mieć odniesienie do tego co znam, czyli CloDa + TF 4.312.
Sporo informacji wyczytałem w temacie "Wczesny dostęp już uruchomiony!", jednak proszę osoby, które miały kontakt z jedną i drugą pozycją, o krótkie porównanie na zasadzie - Clod ma lepsze to i to, BoS to i to, lub na odwrót.
-
No to tak:
Mam staruszka (w sensie komputera :) ):
Q8200, 4GB RAM, Ati 4850, 512MB
Porównać to ja mogę Ci tylko optymalizację :) . Obie gry ustawienia low, rozdzielczość 1680x1050...
BoS chodzi płynnie, aczkolwiek powyżej 16 samolotów mam małe przycięcia. W CLoDa mogę polatać nad wodą (4vs4 z AI). O wejściu na ATAG na takim configu można zapomnieć.
Odnośnie BoSa- jeśli boisz się nietrafionej inwestycji , to poczekaj chwilę, niedługo wyjdzie beta, a po wakacjach będzie premiera.
Takie jest moje skromne zdanie, mam nadzieje, że Ci pomoże :).
-
Moje zdanie w sumie znasz, jeśli czytałeś drugi wątek. Jestem dość mocno uprzedzony, chociaż nie zaliczam się do grona osób, które dało za CloDa więcej niż za paczkę fajek. TF zrobiło kawał niezłej roboty, ale jak dla mnie tego tytułu nie da się odratować. Mnie się po prostu CloD nie podoba ani graficznie, ani teatralnie (BoB 2 lepiej oddawał klimat tej bitwy), ani funkcjonalnie - konfiguracja joya przyprawia mnie o ból głowy.
Jeśli idzie o BoS, to też swoje wrażenia wyraziłem i jak pewnie wiesz, podoba mi się. Warto jednak podkreślić, że to early access. To nie jest skończona gra, to nawet nie jest jeszcze gra, bardziej środowisko testowe. Płacisz za produkt, którego formalnie jeszcze nie ma, ale możesz pobawić się tym co jest zrobione i dać developerom swoją opinię. Daleki byłbym od prorokowania czarnych scenariuszy, że to co jest źle, nieskończone, czego brakuje to już tak zostanie. Tytuł jest skończony w 50% i to wcale nie jest dużo. Jak już mówiłem na chwilę obecną, to nie ma tu za bardzo gry - ja odpalam sobie raz na tydzień, patrzę co się zmieniło, chwilę się pobawię i czekam na więcej. Póki co, jestem zadowolony z postępów. Inne osoby może siedzą więcej, silniej analizują i stąd wypływa więcej rzeczy, które wymagają poprawy.
Na starcie można powiedzieć tyle:
-BoS ma lepszy silnik
-BoS ma producentów lepiej kontaktujących się community i ogólnie o dużo lepszym podejściu do klienta - wiem to po moich doświadczeniach z RoFa.
-Tydzień czekania na kolejny update, jest faktycznie tygodniem, tzn pokrywa się z tym co widać w kalendarzu. ;)
-BoS raczej na pewno nie zostanie porzucony, bo producent już zarobił.
-BoS już teraz jest dużo bardziej dopracowany jeśli idzie o działanie samej gry i interfejs, niż CloD kiedykolwiek był.
Jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz to kupić, masz wątpliwości itd, to nie kupuj. Jedynym powodem dla kupna czegokolwiek przed premierą, jest wiara w projekt i chęć wsparcia devów. Jeśli nie czujesz, że warto, to poczekaj do września, bo póki co, jak mówiłem to gry tu nie ma. Singleplayer jak na razie to tylko QMB, a multi na razie działa na zasadzie airquake'a. Dwa lotniska, gdzie sporo jest vulchingu i dwa airstarty.
Jeśli więc nie jesteś mega głody nowego sima WWII, zwyczajnie odłóż kasę i poczekaj. Może być przecież równie dobrze tak, że WWII do DCSa będzie lepsze.
-
@karnalooch - co do optymalizacji to miesiąc temu zmieniłem Radeona 5870 na 7970, CloD ustawiony praktycznie na max, w większości przypadków (łącznie z multi) mam stałe 60 klatek. Czasem jak dzieje się naprawdę dużo (+chmury) spada do ok 40. ROFa też posiadam, więc spodziewam się, że BoS śmigałby podobnie.
@mmaruda - od czasu pojawienia się patchy Team Fusion od ekipy ATAG zupełnie zapomniałem, że kto inny wydawał tą grę ;) Chłopaki podchodzą do tematu lepiej niż niejedno profesjonalne studio, kontakt ze społecznością oraz raportowanie bieżących spraw są znakomite. Osobiście nie miałem problemów z ustawieniami sterowania w Clod, latam na Warthogu. Graficznie CloD wydaje mi się najładniejszym z dostępnych sim'ów, a 95% czasu spędzam w kokpicie. BoS'a oglądałem jedynie na Youtube, jadnak kokpity sprawiają wrażenie mniej dopracowanych, są jakby plastikowe. Poczytałem o waszych odczuciach z FM, i jego gumowatością. Czy BoS na chwilę obecną ma coś, co stawia go ponad CloD'em ?
-
Wg. mnie na dzień dzisiejszy nie. Ale to sie będzie zmieniać bo nie spodziewam się dalszego rozwoju CloDa a BoSa tak. Z tym że zmiany bedą dotyczyły rozgrywki online. Off być może długo obie gry pozostaną na tym samym poziomie. W chwili obecnej wole polatać w CloDa, ale tam jest 110tka i wszystko działa, choć to oczywiście gry w różnym stadium alfy ( :-P ). Jednak jest dla mnie oczywistym raczej że przyszłość najbliższa simów IIWŚ to BoS i nawet ewentualny DCS drugowojenny nic tu nie zmieni. Wniosek: kupić ;)
-
Odnośnie kokpitów... No w CLoD może są ładniejsze, ale czy to takie ważne?? Ja, rozglądając się za wrogiem nie myślę "ooo tutaj ta teksturka mogłaby być w wyższej rozdzielczości"... na to nie ma czasu :), więc dywagacje, czy tu jest ładniej, czy tam, ech... Generalnie czas, jaki spędzam oglądając kokpit to mniej więcej 25%. Trzykrotnie więcej czasu stracisz za rozglądaniem się za wrogiem, niż obserwując odcienie szarości w kokpicie :) . A gdy już dojdzie do dogfightu... Tu raczej chodzi o feeling z gry i zadowolenie z zabawy, walki i tak dalej... Ot, taki War-Thunder - pięknie zoptymalizowany silnik, pięknie wygląda... no i... wchodzę na serwer, czekam 8 minut... o jestem już w grze... lecę następne 7 minut.. ooo mamy wroga... nie, to tylko głupie AI... wychodzę. Potencjał silnika gry został pięknie zniszczony przez samych devów...
Inaczej wygląda sprawa FM, a tu jest delikatny ból(piszę o BoSie ) i tutaj chyba będzie największe ryzyko niewypału. Chociaż z drugiej strony - łatwo się chłopaki uginają pod presją community, więc jeszcze będą coś grzebać :).
Wracając do tematu i podsumowując moje głupie mądrości:
Optymalizacja: 1:0 dla BoSa
Grafika: 1:1
Dźwięk 1:0 dla BoSa
-
Czy BoS na chwilę obecną ma coś, co stawia go ponad CloD'em ?
Cenę.
-
W Bosie o wiele łatwiej rozwalić podwozie w 109tce przy lądowaniu, samolot jest jakby lżejszy i się odbija jak pingpong, do tego są turbulencje, które cholernie utrudniają walkę (można wyłączyć). Jeśli chodzi o sam silnik - COD u mnie wcale nie jest mniej płynny. BOS też potrafi zamulić ale zrzucam wszystko na barki niedopracowań, niemożliwości wyłączenia cieni. A cena - nie przesadzajmy... 172 zł to nie aż tyle kasy. Joye kosztują, karty graficzne też i jeśli cena mnie wkurzyła to tylko w CODzie bo wystałem go pod mediamarketem kilka godzin i dałem stówę za bubel, dopracowany w miarę w momencie gdy gra kosztowała jakieś 20 zł. Kokpity w BOS i COD są na podobnym poziomie moim zdaniem lecz z ukłonem w stronę CODa. War Thunder tutaj się prezentuje dość badziewnie i ogólnie patrząc na grafikę jest może i płynniejszy ale taki mniej wojenny, bajkowy, przerysowany. Nie mam natomiast jeszcze zdania co do modelu zniszczeń - w COD jest genialnie, tam gdzie idzie kula tam robi dziurę. W Bosie natomiast można oberwać odłamkami niszczonej maszyny, można zabić spadochroniarza ale dokładnego DM jeszcze nie obczaiłem bo gram dopiero od przedwczoraj :)
-
samolot jest jakby lżejszy i się odbija jak pingpong
To jest masakryczne właśnie i totalnie nierealistyczne. Czuję się w maszynie jak na pontonie wypełnionym do tego wodorem. Kiedy to zrobią? Wciąż dalej wskaźniki nie działają nawet.