Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => MiG-21bis Fishbed => Wątek zaczęty przez: YoYo w Września 07, 2014, 23:04:31
-
Premiera już tuż, tuż, pewnie w bardzo krótkim czasie podadzą datę. Tymczasem ćwiczenia z RSBN i PRMG.
Teoretycznie jesteśmy w stanie zrobić tutaj wszystko i latać bez całkowitej widoczności ziemi. Zabawy co niemiara w klasyczną sowiecką nawigację.
Video: http://youtu.be/rFjzg4VHt3k .
Nie jest to pełny tutorial, ale pokazuje jak to tutaj wygląda właściwie zahaczając o każdy element nawigacji i wszystkie tryby (jedynie poza korzystaniem z ARK) w bisie.
Podczas lotu używany był też SAU.
-
Częstotliwości ARK wybiera się z pulpitu sterowania klawiszami, 1-9 ale jak się je stroi? To nie jest ARK-11 gdzie były korbki do strojenia. To chyba ARK-14? Nie było strojenia przez pilota w locie, jak w starszych wersjach tylko ustawiano przed lotem śrubokrętem czy jakoś inaczej chyba.
Czy możesz napisać coś na temat pulpitu sterowania RSBN, i wkleić jakiś jego zbliżony screen.
-
Częstotliwości ARK wybiera się z pulpitu sterowania klawiszami, 1-9 ale jak się je stroi? To nie jest ARK-11 gdzie były korbki do strojenia. To chyba ARK-14? Nie było strojenia przez pilota w locie, jak w starszych wersjach tylko ustawiano przed lotem śrubokrętem czy jakoś inaczej chyba.
Czy możesz napisać coś na temat pulpitu sterowania RSBN, i wkleić jakiś jego zbliżony screen.
Tak jak piszesz. Od razu są częstotliwości zarówno dla ARK i RSBN przypisane (ew. można je zmodyfikować w edytorze na etapie pre-flight). W przypadku ARK dodatkowo używa się pokrętła sektorowego. Dwa pierwsze kanały za to dla RSBN są wolne, czyli nie przyporządkowane dla żadnej częstotliwości. Jeśli w DCS da się wstawić pojazd z transmiterem to można zapewne tutaj podpiąć np. jakiś waypoint.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/DCS%20MiG-21bis/th_MiG-21bis_23_zpscb87a822.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/DCS%20MiG-21bis/MiG-21bis_23_zpscb87a822.jpg.html)
Przykład dla kanałów ARK.
-
Mam pytanie do bardziej obeznanych z RSBN. Gdy startuję misję treningową, wskazówka pokazująca aktualny radial działa prawidłowo, z czasem kompletnie się rozjeżdża i nie pokrywa się z niczym. Od pewnego momentu praktycznie przestaje się poruszać pomimo tego, że lecę obok lotniska i powinienem "mijać" wiele radiali. To jest bug DCSa, czy ja czegoś nie wiem o tym systemie? Szarpię się z tym drugi dzień i nie jestem w stanie uchwycić w tym żadnej logiki, tylko wskaźnik na KPP pokazuje coś sensownego, reszta o jakiś random :-/
-
A kontrolki odbioru sygnału się świecą? Może zły kanał jest ustawiony albo z nową mapą misja przestała działać.
-
Tam jeszcze byl przelacznik ARK/RSBN, po lewej stronie kokpitu. I tak jak some1 pisze, musi byc sygnal slychac.
-
Po prostu jestem debilem, okazało się, że jakoś źle spojrzałem na przełącznik ARC/RSBN i cały czas leciałem na ARC przekonany, że jest w pozycji RSBN. Pechowo na początku treningu wybrany ARC był w tej samej linii co lotnisko z RSBN i nie zwróciłem na to uwagi. Teraz oczywiście wszystko działa jak trzeba :-) Dzięki za naprowadzenie na właściwe tory.
-
Czołem Piloci!
Nowy tu jestem, nie pisałem jeszcze.
Latam bisem w dcs jakieś 180 godz, może trochę więcej.
Przeleciałem się i przesyłam skan listy kanałów RSBN do Syrii spisany "na kolanie" względem baz , może się komuś przydadzą...
https://drive.google.com/file/d/1drndVDyWRY8ZcF94WxMMOq6Q5cr2NH8X/view?usp=sharing
Napiszcie, czy da się pobrać .jpg.
Wysokości !
-
Czolem! Nie da, musisz udostepnic plik.
-
Rozumiem, to wtedy otwartym tekstem:
rsbn rsbn rsbn
king husaein 6
ramat david 2 3 4
meggido 1
eyn shemer
haifa 5
khalkhalah 8 9
kiryat shmona 7
marj ruhayyil
damaszek 10 11
quabr assitt
mezzih 12
marjas north
marjas south
al. dumayr
beirut hariri 16 17 18
rayak 15
an nasiriyah 14
wujah al. hajan 19
palimyra 22
al. qusayr 21
rene mouawad 20
hama 23
bassel al.-assad 24
abu al.-duhr 25
tabqa 26
taftanaz
tirah 27
aleppo 29
kulibires 28
hatay 30
minakit 31
adana
Które mają, to mają, ew. uzupełnijcie
Wysokości!
AR
-
Nie wiem dlaczego mam pokazane całkiem spore odchylenie od osi pasa. Z czego to wynika? Niedokładnie dokręcam (pas miał kierunek 41) pokrętłem 3K?
(https://i.postimg.cc/NLm6GyBW/Bez-tytu-u.png) (https://postimg.cc/NLm6GyBW)
-
Eeee, to i tak nieźle, spróbuj lądować na Mineralnych Wodach - tam odchyla jeszcze bardziej :D. Wydaje mi się (choć to tylko spekulacja z mojej strony), że na kaukaskiej mapie punkty, w których niby "stoi" nadajnik są zdefiniowane obok pasa aby zasymulować jak zestawy RSBN/PRMG rozstawia się w rzeczywistości, tj. nie na progu przecież. Miej na uwadze, że ten system ma cię tylko podprowadzić jako-tako na kierunek i do wysokości decyzji, dalej dokręcasz do pasa sam.