Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => MiG-21bis Fishbed => Wątek zaczęty przez: =OPS=airman555 w Października 23, 2014, 19:46:46
-
Witam,
chciałbym zapytać kolegów o wyżej wymieniony panel. Wiem ,że jest to związane z systemem identyfikacji "swój-obcy", i to by było na tyle ;D. Szukałem informacji na forum ED,_znalazłem wątek_, ale niestety nikt nie odpowiedział, instrukcja też milczy w tym temacie. Czy ten system został zaimplementowany w symulatorze czy jest to tylko "ozdoba" kokpitu.
-
IFF musi działać, bo działa to na ekrania radaru:
"="
Natomiast nic tu nie programujesz, swój jest "zaszyty" już z defaultu. 1-nka na obrazku:
(http://aerospace.boopidoo.com/philez/Su-15TM%20PICTURES%20&%20DOCS/Overscan's%20guide%20to%20Russian%20Military%20Avionics_archivos/diagram04.gif)
Cały system jak widać pulsuje (3 zielone lampki na bocznym panelu), znaczy pracuje, ale nie wiem szczerze czy coś można kodować, czy tylko to są elementy interaktywne ale bez jakiegoś skutku.
-
Dzięki za odpowiedz, mówisz o tych trzech lampkach przy panelu SRZO-2 które migają w czasie lotu? Zacząłem szukać informacji na ten temat niestety niewiele tego, na jakiej podstawie ustawiać kanał na SRZO-2 czy ma być równy kanałowi radia czy też RSBN? Niestety im głebiej w to wchodzę mam więcej pytań niż odpowiedzi np: do czego sluży grupa przełączników obok awaryjnego wysuwania podwozia, SOD-57, transponder IFF 81, oraz najważniejsze czym sie różni tryb ARC Kompas/Antena?
-
Jak już pisałem, działa Ci on z defaultu więc nic nie trzeba ustawiać. Jedynie włączyć system. Nie wiem natomiast jak zachowuje się to w multi. Co do ARK, RSBN itp. - nie, to nie ma nic wspólnego i nie mieszajmy tematów skoro ten ma być o antenkach IFF :).
Warto też dodać, że szyfrator był jedną z "tajniejszych" rzeczy w 21, a pilot mógł go zniszczyć przed opuszczeniem samolotu.
-
Zgadza się nawet jeśli pilot nie uruchomił mechanizmu to styk położony na listwie prowadzącej fotel w czasie katapultowania inicjował reakcje, jeśli to nie zadziałało ostatnim w lini zabezpieczeń był wyłacznik przeciążeniowy. Co do mieszania to przepraszam, aczkolwiek rzeczony przełacznik (ARK Kompas/Antena) znajduje sie na panelu IFF więc na logikę ma funkcje powiązaną z IFF, tak mi sie przynajmniej wydaje.
-
aczkolwiek rzeczony przełacznik (ARK Kompas/Antena) znajduje sie na panelu IFF
To nie jest tylko panel IFF, zauważ, że masz tam też włączniki do SOD-57, SPO-10 itp. Tam jest tylko włączenie zasilania. Panel właściwie IFF (kanały) wraz z tą aparaturą do zniszczenia znajduje się na prawo tuż nad pierwszym pokrętłem od podświetlenia. Pulsujące lampki świadczą o wysyłaniu kodu/szyfrowaniu "w locie" (?), ale jak technicznie działają to już nie wytłumaczę.
(http://www.rwd-mb3.de/stechnik/img/srzo2_7.jpg)
http://www.rwd-mb3.de/stechnik/pages/srzo2.htm
Na logikę to programowało się w fazie "pre flight", jak zresztą wiele rzeczy w MiGu, więc pilot właściwie i tak jakoś specjalnie nie zawracał sobie tym głowy. Ważne by miał wybrany odpowiedni kanał.
-
Masz racje, właśnie znalazłem SPO-10 według wikipedii należy do grupy systemów RWR(radar warning receiver), a SOD-57 to nic innego jak transponder. Czyli na tym panelu jest wszystko.
-
Wot kakaja tiechnika made in CCCP. Zresztą już w starej książce jeszcze z czasów PRL WKiŁ (Współczesne samoloty myśliwskie) J.Grzegorzeski pisał, że wg. badań naukowych pilot jest już za bardzo przeciążony myśleniem o samej obsłudze niż samym lotem (szczyt szczytów). Dopiero kolejna generacja i wprowadzenie komputerów i lepszych zobrazowań zaczęła odciążać pilotów w myśliwcach kolejnej generacji jak to ma np. miejsce już w V generacji ale i IV.
Natomiast ja jestem ciekaw, co jeśli jeden klucz np. ma tu kod wybrany 3, a inny 5. Czy my ten z 3 dalej widzimy jako swój, czy już obcy? W końcu znacznik naszego jest tylko jeden. Nie da się wywnioskować z jakiego klucza pochodzi samolot, a jeśli nie z kolej różnic, to po co różne kody?