Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => MiG-21bis Fishbed => Wątek zaczęty przez: Pedro w Listopada 07, 2014, 17:24:35
-
Witam.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak nawigować po waypointach które mam w brefingu misji ?.
Próbuje swoich sił w kampanii, no i mam w pierwszej misji zrobić oblot terenu.
Siedzę w Migu, próbuje porównać mapę z f10 z tą co mam w nakolanniku i nie mogę się w żaden sposób odnaleść. Jak punkt zwrotny wypada gdzieś nad dużym miastem to jakoś idzie, ale później trasa przebiega nad górami to tracę orientację bo wszystko wygląda tak samo, a mapa z nakolannika nie jest zbyt dokładna.
-
Pare trikow:
1) przed misja/samym startem warto zobaczyc gdzie jest punkt Bullseye (zazwyczaj w poblizu miejsca gdzie bedzie goraco)
2) AWACS/GCI mozna prosic o namiar na punkt Bullseye i takze do macierzystego lotniska (home plate) - czyli lecisz na kierunek przy uzyciu NPP. Zreszta lotniska tez mozna prosic o kierunek zarowno do nich (Inbound), jak i swoj (Request Azimuth)
3) jak masz otwarty "notatnik" (Rctrl+strzalka_gora) to wcisnij Rctrl+strzalka_w_dol , zaznaczy Ci aktualnie Twoje miejsce takim ptaszkiem. Nie jest to zbytnio realne (takie easy mode on), ale odwzorowanie terenu/widocznosc punktow orientacyjnych w DCS tez nie jest idealne, zwlaszcza na nizszych/srednich ustawieniach graficznych ;)
4a) pod f10 mozna jeszcze przestawic tryb na satelitarny
4b) pod f10 jest taka miarka ktora pozwala zmierzyc dystans ale i zdaje sie pokaze Tobie kierunek do celu
5) warto latac wzdluz drog i rzek. Gory da sie zaplanowac i przeleciec wlasnie w taki sposob (ze wsparciem f10)
6) warto sprawdzic czy po drodze nie masz stacji RSBN(tylko czesc lotnisk ma) i wtedy nawigowac od stacji do stacji
7) ew wykorzystac mozna jeszcze ARK, ale jakos preferuje bardziej RSBN
-
Mapka, linijeczka, obserwacja i jak po drodze, to radiokompas. Ni ma lekko.
-
Czy komunikacja z AWACS-em powinna działać? U mnie niby jest na liście F7 - AWACS, ale nie działa. U Was jest inaczej?
-
U mnie też nie, ale nie wnikałem specjalnie jakoś. W ogóle radio w tej grze jest dobrze zabugowane.
-
Marcinie, masz TrackIR-a? Jedna z jego opcji jest domyślnie bindnięta pod F7 i powoduje, że ten sam klawisz w DCSie "nie bangla". Minęło parę dni i trochę nerwów zanim sam u siebie rozkminiłem dlaczego ni chu chu nie mogłem się połączyć z AWACSem :D.
-
Dzięki - to jest to :)
-
Radio nie jest zabugowane... Trzeba sprawdzić pod jakim kanałem masz AWACS-a i wszystko będzie działać. Skończyły sie "stare dobre" czasy gdzie na jednym kanale radia miałeś AWACS-a, wieże itp, tu, żeby sobie porozmawiać trzeba operować radyjkiem.
-
Radio mam opanowane - Ir Track mi mieszał :)
-
Radio nie jest zabugowane... Trzeba sprawdzić pod jakim kanałem masz AWACS-a i wszystko będzie działać. Skończyły sie "stare dobre" czasy gdzie na jednym kanale radia miałeś AWACS-a, wieże itp, tu, żeby sobie porozmawiać trzeba operować radyjkiem.
Taaa? Co Ty Majster nie powiesz... ;) A próbowałeś pobawić się Ka-50 na Krasnodar-Center?
-
Panowie - małe pytanko: odcinanie spadochronu u Was działa? Wydaje mi się że na początku jak moduł wyszedł to działało tylko po którejś aktualizacji przestało :(
-
Klikając "myszkiem" działa, czy przypisanym guzikiem na kontrolerze, to już nie wiem, gdyż takowego przypisu nie robiłem. W ostatnim oficjalnym patchu coś tam pozmieniali w klawiszologii tu i ówdzie, sprawdź, czy Ci po prostu stary "assignment" nie poszedł do śmietnika.
-
Panowie - małe pytanko: odcinanie spadochronu u Was działa? Wydaje mi się że na początku jak moduł wyszedł to działało tylko po którejś aktualizacji przestało :(
Jeżeli masz na myśli hamujący, to zrzut przyciskiem na lewym pulpicie w kabinie działa.
-
OK, działa tylko teraz klapkę zabezpieczającą trzeba otworzyć osobno :)
-
Oczywiście, przycisk jest pod kołpakiem zabezpieczającym.
-
Witam,
Chciałbym się spytać o naprowadzanie przez AWACSa. Rozumiem co to BRA itp, ale dostając od AWACSa namiar 062 to znaczy, że mam lecieć kursem 062 czy np. lecąc kursem 180 mam skręcić o 62* na kurs 242*? Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi :)
-
Jakbyś wiedział co to BRA ("bearing" konkretnie), to byś nie pytał :D.
Z komendami AWACS-a, to ogólnie zależy czy przesyłane dane są w odniesieniu do Twojego samolotu, czy do bullseye'a na mapie. W MiG-u to raczej z tym pierwszym przypadkiem będziesz miał do czynienia częściej, więc prawidłowa jest Twoja opcja pierwsza, tj. "znaczy, że masz lecieć kursem 062".
-
Dodatkowo, rosyjskojęzyczny AWACS podaje wysokości i odległości w metrach i kilometrach, a angielskojęzyczny - w stopach i milach morskich.
-
W kwestii formalnej.
BRAA - bearing, range, altitude, aspect.
Samo bra jest... dobre do zdejmowania :)
-
Wyraz namiar tu wiele zmienia. W sumie ja bym tego nie komplikował i poleciałbym kursem 062. Pozdrawiam.
-
Dzięki za pomoc. Mieliście rację, chodzi o kurs 062.
-
Coś jakby ;) ......Kampania dynamiczna dla kierowców MiG-21... stworzona przez jednego z userów: nie testowałem , ale widać że można....
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=136618 (http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=136618)
It is the year 1980 and war has broken out between East and West. You are a pilot of the 982nd Fighter Regiment at Vaziani air base, USSR. Fly the MiG-21Bis in its point defence interceptor role to guard the city of Tbilisi against a two week long NATO air offensive out of Turkey. Meet large strike packages of contemporary adversaries such as the F-4 Phantom II and the F-5 Freedom Fighter and take on the next generation of US fighters in form of the F-16 Fighting Falcon and the F-15 Eagle. Get through to well escorted formations of B-52, perform ground controlled intercepts of bombers in instrument flight at night and get the MiG to Mach 2 to down high and fast intruders. Defend your installations on the ground and wear down the combat strength of the enemy, while keeping a close eye on your own numbers. Your performance matters.
Features:
- Single player or cooperative dynamic campaign
- Open number of missions with variable time of day and weather
- Automatically generated missions depending on previous results
- Persistent losses of ground installations, air defences and aircraft across the campaign, including damage, repair, replacement and reinforcement
- Detailed briefings and debriefings
- Authentic scenario featuring combat units that actually operated in the theatre or could have been deployed there, including actual real-life positions of SAM sites
-
Hej. Mam takie pytanie. Jak zrobic misję gdzie trzeba oslaniac cztery sztuki A-10, ktòre maja za zadanie zbombardować obóz w dolinie pomiędzy gòrami? Robiłem tą misję już kilkanaście razy i za każdym razem A-10 wypuszczają flary i nie atakują celòw. Już naprawdę nie wiem jak ją zrobić aby ja zaliczyć pozytywnie.