Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: YoYo w Lutego 12, 2015, 08:12:02
-
(http://proline.pl/imgart/samsung-se790c-monitor.jpg)
W zasadzie już są w sprzedaży. Wczoraj widziałem go nawet w Media. Wrażenia bardzo fajne. Kiedyś byłem na prezentacji TV LG Oled i ta krzywizna robi jakiś taki dodatkowy efekt przestrzenny.
Jeśli chodzi o nowości na rynku - to o ile 4K na tę chwilę do domu to nie ma sensu, to już z tak zakrzywionymi monitorami może być ciekawiej.
Przykład x3:
(http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/napierala/Ostendo%2043%20cale%2032%20na%2010/pclab_pl_monitor_grand_szerokee_trzy_to_juz_nieskromnosc.jpg)
-
Na tej drugiej focie efekt jest trochę przesadzony. Ktoś zrobił zdjęcie fishem z góry i mocno zakrzywił perspektywę.
-
Ladnie to wszystko wyglada ale ceny w tym momencie odstraszaja: 55" ~ 2.500 £, 65"~ 6.500£, 77"~20.000£ :o
-
Miesiąc temu miałem okazję pojeździć w czymś takim http://www.motionsimulation.com/wp-content/uploads/2014/10/TL3-zoom1.jpg
Zamiast monitora był zakrzywiony ekran i trzy projektory. Szczerze mówiąc taki sposób prezentacji obrazu dupy nie urywa, szczególnie jak na co dzień jeździ się na trzech monitorach. Jedyny plus to brak ramek monitorów, ale ja na nie w ogóle uwagi nie zwracam podczas jazdy.
-
Nie głupio wygląda ten "curved screen" Raider'a, to już jest jednak jakiś wycinek sfery. Z tego co pisze efekt jest do uzyskania za pomocą jednego projektora. Wiadomo że nie będzie tam takiej precyzji i geometrii obrazu jak na matrycach LCD, trzeba na to wziąć poprawkę. Za to wrażenia podczas lotu są pewnie nieporównywalne z każdym innym rodzajem wyświetlania obrazu. Jedyne minusy tego rozwiązania (jak dla mnie) to fakt że taki ekran zajmie trochę miejsca, no i oczywiście sporo kosztuje :|
https://www.youtube.com/watch?v=jQc8sXyIrZQ (https://www.youtube.com/watch?v=jQc8sXyIrZQ)
-
Geometria obrazu bardziej zależy od tego jak jest on generowany na komputerze. Przy szerokich ekranach obraz powinien być renderowany trzykrotnie. Raz na środek i 2x na boki. Inaczej będziesz miał efekt rybiego oka jak na drugim screenie w poście YoYo. Zobacz jak obraz jest rozciągnięty po bokach. Dla mnie to jest nie akceptowalne, ale widać niektórym to nie przeszkadza. Niestety na dzień dzisiejszy jedyne znane mi gry które potrafią wygenerować obraz o prawidłowej geometrii to iRacing i Assetto Corsa.
-
Wiem o czym piszesz, ale to chyba w realu nie jest aż w takim stopniu zdeformowane. Na tej fotce co wstawił YoYo ewidentnie wszystko jest z mega rozciągnięte, łącznie z monitorami i resztą wyposażenia w pomieszczeniu.
Z kolei na tym filmie który podlinkowałem nie widać jakiejś dużej tragedii w tej kwestii. Fakt że wszędzie góry i lasy, może gdzieś nad miastem bardziej by się to dawało we znaki ale też chyba nie powinno bardzo przeszkadzać. Wzrok i tak koncentruje się w centralnej części ekranu.
-
Na twoim filmie tego nie widać, bo obiekty są daleko od kamery. Gorzej jest jak widać wirtualny kokpit albo biega się po ziemi np. w ARMA 3. Można dostać oczopląsu.