Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: mzbuj w Lutego 23, 2015, 22:03:08

Tytuł: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Lutego 23, 2015, 22:03:08
Cześć,

czy może ktoś uruchamiał DCS na 3 monitorach? Też mieliście taki nieprzyjemny efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach. Ciekawe, że tylko trzęsą się najbliższe chmurki :-) :o
Może ktoś wie jak to wyeliminować?

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: KsiegowyMorderca w Lutego 24, 2015, 09:53:48
Ja gram na trzech ekranach ustawionych w prawie prostej linii. Pokombinuj trochę z aspect ratio (jeżeli dobrze pamiętam nazwę parametru) oraz z fov.  Przy zbyt szerokim polu widzenia faktycznie mogą się zaczynać dziać cuda.
Tytuł: Odp: DCS - efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Lutego 24, 2015, 20:38:38
Dzięki za info KsięgowyMorderco :-)
Podpowiedz proszę gdzie tych parametrów szukać.
Działam na GForce970 i w ustawieniach sterowników tego nie znalazłem.

Pozdrawiam,
Mariusz
Tytuł: Odp: DCS a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Lutego 24, 2015, 21:02:06
AspectRatio znalazłem w ustawienia DCS ale rozumiałem to jako stosunek rozdzielczości poziomej do pionowej  ??? Podpowiedz proszę jak Ty masz to ustawione te paramtery to mozę mnie to jakoś naprowadzi :-) i przy jakiej rozdzielczości.

Dzięki z góry za zaangażowanie.

Pozdrawiam,
Mariusz
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Lutego 24, 2015, 21:43:58
Szukaj Field of View, inaczej FOV. Ten parametr odpowiada za kąt widzenia.

Tytuł: Odp: DCS a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Lutego 24, 2015, 21:59:24
 :o albo jestem niewidomy albo u mnie jest coś innego ale nie widzę nigdzie tego FOV w ustawieniach w DCS. Może to było w FC3?
 :cry:
Pozdr.
M
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: KsiegowyMorderca w Marca 04, 2015, 07:47:17
Przepraszam za długi czas bez odpowiedzi. Parametr, którego szukasz jest jako ustawienie gdzieś w plikach tekstowych dotyczących konkretnej maszyny. Fov min i fov max. Nie mam niestety teraz DCSa zainstalowanego i nie mam jak dokładnie sprawdzić.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 08, 2015, 13:56:00
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Dotarłem też do ciekawych wątków na DCS forum. Niemniej w nowym DCS chyba jest to trochę inaczej zorganizowane - chodzi o pliki :x i nijak nie mogę znaleźć miejsca gdzie definiuje się FOV dla np. F15. Masakra. Może ktoś jest w stanie pomóc, plssss :-[
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 08, 2015, 22:23:41
Po wielu udrękach znalazłem :-) W obecnej wersji DCS jest to trochę inaczej zorganizowane.
Gdyby ktoś szukał to polecam wątek -> http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=129259
Niemniej nie rozwiązało to moich problemów. Albo chmury się trzęsą i w ogóle słabo jest z FrameRate albo obraz na bocznych monitorach jest mocno zniekształcony. Grzebię dalej. Jakby komuś wpadło coś pod rękę, wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Marca 09, 2015, 00:03:04
Ze zniekształconym obrazem na bocznych monitorach nic nie zrobisz bo DCS nie obsługuje MultiView. Żeby obraz wyglądał idealnie gra musi generować obraz na każdym monitorze osobno. DCS tego nie potrafi i wiele innych gier też nie. Jak słyszę, że dana gra obsługuje triplescreen to mam ochotę dać z liścia, bo jedyne co one potrafią to wyświetlić duże rozdzielczości w poziomie. Efekt jaki jest sam widzisz. Jedyne znane mi gry obsługujące porządnie trzy monitory to iRacing, rFactor2 i Assetto Corsa. Niedługo do tego wąskiego grona dołączy również Raceroom.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 09, 2015, 10:58:33
Oj smutno to zabrzmiało  :cry:

Chociaż jak ustawię '3 screens' (jedno z defoulto'wych ustawienień) to obraz jest geometrycznie ok. Bo jak rozumiem właśnie w tym ustawieniu zdefiniowane są 3 trzy niezależne 'DisplayProty' gdzie możemy sobie zdefiniować cokolwiek co może być niezależnie wyświetlane i tak właśnie ustawione są tam 3  trzy niezależne widoki. Niestety w tym ustawieniu trzęsą się chmury, a 'framerate' jest w pewnych momentach bardzo słaby pomimo bardzo wydajnej grafiki (GTX980). Efekt zanika przy zastosowaniu rozciągnięcia w sterownikach Nvidii 'Surraound' i '1 screen' w DCS oraz rozdzielczości 5730x1080, a grafika jest wyświetlana bardzo płynnie, niestety tu pojawia się z kolei nienaturalne rozciągnięcie widoku na bocznych moniotorach co jak przypuszczam jest efektem zbyt szerokiego FOV. Wiem jak zmienić FOV dla samego kokpitu ale zewnętrze wygląda nadal źle :-(
Uff... może ktoś ma jakiś koncept co można zrobić? Nie poddaję się, bo widziałem filmiki na youtubie gdzie goście wyświetlają DCS'a np. na trzech rzutnikach i właśnie przy odpowiednio dobranych parametrach ekranu i FOV efekty są piorunujące.
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie - bo sprawa nie daje mi spokoju, szczególnie po tym jak widziałem na youtubie, że da się coś z tym zrobić. A tak BTW to monitorki kupiłem używane LCD i cała inwestycja wyniosła mnie niewiele ponad 600zł, więc to nie zamach na budżet domowy a efekt świetny - polecam dla tych co się wahają. Fajnie wygląda FSX no i liczę, że P3D w wersji 2.5 która właśnie ujrzała światło dzienne da się to fajnie ustawić.

Pozdrawiam,

Pozdrawiam,

Zlituj się i przed wysłaniem posta weź go przeczytaj raz jeszcze. Przecież to taki słowotok, że niewiele da się z niego zrozumieć. Naucz się, że zdania kończymy kropką, a nie zawsze przecinkiem. Jak o coś pytasz to zaznacz to znakiem zapytania. Chciałbyś pomocy, a nie potrafisz jasno i klarownie przekazać o co Ci chodzi, w dodatku mieszasz języki, tworzysz nowe słowa i efekt końcowy jest taki, że jeszcze mniej da się z tego zrozumieć. Mazak.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Marca 09, 2015, 12:18:42
Aaaa to jednak wprowadziłem Ciebie w błąd. Przyznam, że dawno DCSa nie odpalałem i sugerowałem się tylko twoimi wpisami. Z tego co piszesz to DCS obsługuje MultiView. To chyba pierwszy symulator lotu z pełną obsługą trzech monitorów.
Przy obrazie generowanym osobno na każdy monitor wydajność spada znacząco i nic z tym nie poradzisz bo karta musi pracować 3x mocniej (w teorii). Jak to mówią "albo rybka, albo pipka".
U mnie DCS nawet na single'u działa słabo, więc nawet nie trudziłem się żeby odpalać to na trzech monitorach.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Marca 09, 2015, 12:21:09
To, że masz GTX980 i ludzie na YT odpalają DCS na trzech różnych rzutnikach o niczym nie świadczy. Rzutniki mogą wyświetlać obraz w 1024x768, w innych formatach ekranu (aspect ratio) tzn. takich które DCS łatwiej skaluje. Wcale też nie jest powiedziane, że u nich wszystko działa cacy i nigdy w grafice coś się nie krzaczy. Poza tym DCS ma trudności z płynnym działaniem na wielu komputerach w rozdzielczości 1920x1080 (1920x1200), a Ty mu zasadziłeś 5730x1080! Także nie dziw się, że klatki lecą w dół. Różne moduły różnie działają w DCS. Niektóre są bardziej zasobożerne inne mniej, więc to też ma wpływ na ilość wyświetlanych klatek.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 09, 2015, 20:48:26
Miło że ktoś jeszcze na tym świecie pilnuje kultury języka  :D
A co do ustawień graficznych, to zakładam, że da się wypracować idealną konfigurację dla specyficznego środowiska. Metoda prób i błędów zapewne nie jest najefektywniejsza dlatego pytam o Wasze doświadczenia ale widzę, że z tym tu krucho  :-[
Jednak gdyby ktoś miał coś konstruktywnego do napisania w tej materii to będzie to mile widziane (żeby nie powiedzieć welcome) :)

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 09, 2015, 21:47:57
Udało się!   :D
Jednak wątek na DCS forum z mojego postu powyżej był najbardziej przydatny. Dodatkowo w katalogu C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World\Config\MonitorSetup trzeba sobie zdefiniować swój pliczek w zależności od rozdzielczości, wielkości monitorów oraz tego co się na nich chce zobaczyć. Trzeba też przełączyć w pliku View.lua parametr UseDefaultSnapViews na false.
Wtedy zaczyna się fajna zabawa! Tak jak przewidywałem można znaleźć dobrą konfigurację a co ważne płynną z praktycznie maksymalnymi ustawieniami!

Pozdrawiam wszystkich symulotników!
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach, a efekt trzęsących się chmur na bocznych monitorach?
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Marca 10, 2015, 20:10:32
Wracając do tematu trzech Triple Screen. Da się jakoś ustawić kąt nachylenia bocznych monitorów? Bez tej opcji linie proste się załamują przy przejściu z jednego monitora na drugi.
Tytuł: Odp: DCS na trzech ekranach
Wiadomość wysłana przez: mzbuj w Marca 10, 2015, 22:36:59
Da się :-)
Polecam Ci wątek -> http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=1425549#post1425549
Jednakże efekt ten występuje jak wybierzemy gotowe ustawienie w DCS '3 screen', wtedy należałoby ustawić ekrany pod kątem ok 90-100 stopni. Na każdym obraz renderowany jest niezależnie co bardzo obciąża kartę. Ponoć niektórzy przy wydajnych kartach połączonych w SLI uzyskiwali płynny obraz ale ja mam wątpliwość. Testowałem DCS w tym ustawieniu na dwóch GTX970 sprzęgniętych w SLI i nie widziałem dużego wzrostu wydajności w stosunku do jednej karty. Oczywiście mowa stale o 3 x 21". Najlepsze efekty (płynność i stabilność grafiki) uzyskałem przy ustawieniu DCS w tryb jednego monitora zdefiniowanego przez NVidia surround przy rozdzielczości 5730x1080. W takim ustawieniu można w zasadzie monitory ustawić w 'ścianę' lub niewielkim kątem nachylenia ale wtedy występuje nieszczęsny efekt rozciągnięcia bocznych ekranów. Co da się znacząco zniwelować przemieszczeniem punktu widzenia wraz ze zmianą powiększenia. Przy odpowiednim doborze tych parametrów można komfortowo polatać. Lecz tu z kolei dotykamy efektu powiększenia HUD, który staje się bardzo nieużyteczny. Widziałem jakiś wątek, że można go dostosować ale to już chyba nie jest takie trywialne :-(
No i tak właśnie jak nie urok to s...czka :-)
Niezależnie dla chętnych wątek z informacją gdzie w obecnej wersji DCS zmienić FOV dla poszczególnych maszyn -> http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=109150&highlight=SLI+FOV
Jak dla mnie zmiana tego niewiele poprawia geometrię generowanego obrazu a w zasadzie zawęża tylko pole widzenia.
Miłych lotów!