Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: =OPS=padonis w Stycznia 03, 2016, 15:00:05
-
Na stronie "yoyosims.pl" są lekcje latania A-10C, bardzo fajna sprawa dla młodych pilotów . Tu jedna z nich http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-2 . Czy ktoś z kolegów wie, której misji to dotyczy w DCS-e ? Ja takiej "Pilotaż po kręgu nadlotniskowym" nie widziałem, pewnie była specjalnie stworzona.
-
To nie jest misja tylko ćwiczenie :) . Możesz sobie ew. sam ustawić taką misję w edytorze.
-
W ćwiczeniu jak i w tutorialu w DCS-e brak niestety lekcji o użyciu TACAN-a jak i o ustawieniu altimetr przed lądowaniem. Tu jakoś dam radę, bo są tutoriale w sieci, ale nadal brak informacji o lądowaniu na lotniskach, które nie posiadają ILS ani TACAN, a troszkę ich jest. Czy to oznacza, że są zwyczajnie nieprzystosowane do tego samolotu i ląduje się na oko, chyba powinny mieć choć latarnie ? Rozumiem, że jestem niedouczony :(
-
W ćwiczeniu jak i w tutorialu w DCS-e brak niestety lekcji o użyciu TACAN-a jak i o ustawieniu altimetr przed lądowaniem. Tu jakoś dam radę, bo są tutoriale w sieci, ale nadal brak informacji o lądowaniu na lotniskach, które nie posiadają ILS ani TACAN, a troszkę ich jest. Czy to oznacza, że są zwyczajnie nieprzystosowane do tego samolotu i ląduje się na oko, chyba powinny mieć choć latarnie ? Rozumiem, że jestem niedouczony :(
Tak, jak nie ma to ląduje się na oko (i przyrządy) ew. na światła PAPI jak są i przyrządy.
(http://www.aviation.home.pl/old/procedury/image/PAPI.jpg)
Tu masz trochę o tych światłach, DCS też to ma: http://www.aviation.home.pl/old/procedury/lights.html .
-
Bardzo fajna lekcja, szkoda tylko , że bez opisów tekstowych. https://www.youtube.com/watch?v=5cB9lyEF5eA
-
Może administrator połączy link z tego postu do poprzedniego, nie mogę już edytować.
Tu też bardzo dobry tutorial https://www.youtube.com/watch?v=y4aV9cqGvqM .
-
Czy ktoś z kolegów, może opisać procedurę odpalania (restartu) silnika w locie ? Są dwa sposoby, z APU i na wiaterek. Oglądałem parę tutoriali ale często u różnych osób procedury te są różne, mimo że pokazują teoretycznie tą samą. Teoretycznie jest to w manualu na str 589, ale jakoś różnie to wygląda u innych... Troszkę się pogubiłem.
-
Trzymałbym się dokładnie instrukcji z manuala i nie patrzył na innych.
-
1. Move the inoperative engine throttle to the OFF position.
2. Observe that the shut down engine ITT value cools down rapidly.
3. Aircraft altitude should be below 20,000 ft MSL and increase airspeed.
4. When below 15,000 ft MSL, move the APU power switch to the START position.
5. Move the still operating throttle to MAX.
6. Set the Engine Operate switch of the affected engine to the "MOTOR" setting.
7.When affected engine ITT is below 100 °C and altitude below 15,000 ft MSL, restart the affected engine by moving the throttle from OFF to" IDLE".
8. Move the Engine Operate switch of the affected engine back to the NORM position.
9. If engine restart is successful,the SAS switches and set engine operate switch back to NORM.
Wiem, niestety nie do końca ją rozumiem... :( Każą przepustnicę przestawić w pozycję OFF, w 5-tym punkcie na MAX, a w 7-mym z OFF na IDLE. Nie jestem kozakiem w angielskim... Nie wiem kiedy wróciła na OFF, przed 7-mym punktem. Czy może tu chodzi o przepustnicę 2-go silnika ?
-
W 5. chodzi o działający silnik, pozostałe punkty dotyczą wyłączonego silnika.
-
Oooooo , dzięki wielkie :)
Jeszcze jedno pytanie. Czym dokładnie jest "Bleed Air switch", co nam daje jego wyłączenie w czasie Windmill Restart-u ?
-
Z tego co ja zrozumiałem, bleed air to sprężone powietrze generowane z APU lub silników. Odpowiada m.in. za dostarczanie powietrza do kabiny, ogrzewanie kabiny, chłodzenie awioniki, ciśnienie w kabinie, odparowanie owiewki etc. Podczas restartu typu "Windmill", sprężone powietrze dostarczane ze sprawnego silnika wykorzystane jest do rozpędzenia wyłączonego silnika. Wydaje mi się że ustawienie Bleed Air Switch w pozycję Off, powoduje że całe ciśnienie dostarczane jest do wyłączonego silnika zamiast pozostałych systemów, chociaż mogę się mylić.
-
Dwa pytanka do kolegów.
1.
Zalokowałem cel na TGP, co trzeba jeszcze zrobić, by zlecić skrzydłowemu zaatakowanie mojego celu ? Raz pojawiła mi się taka opcja ale sam nie wiem co zrobiłem, że ona była.
2.
Czy jest sposób na namierzanie celów takich jak SAM ? Gdy w jednym miejscu jest parę pojazdów, zanim je rozpoznam na oko, to raczej już mnie zestrzelą. Skrzydłowy po rozkazie atakowania celów przeciwlotniczych, jakoś rozpoznaje je błyskawicznie...