Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => M-2000C => Wątek zaczęty przez: YoYo w Lutego 12, 2016, 09:55:21
-
Ponoć po ostatnim patchu (2.0.1) już działa, ktoś się bawił?
Dziś jest szansa, że będzie 1.5.3 więc pewnie też będzie działała w półtoraku.
-
Corvus się bawił ;)
https://www.youtube.com/watch?v=gTAL2_kaDfk
-
Prawda, bawiłem się:) Samo oznaczanie laserem przez JTAC działa bez problemu, jednak póki co nie ma jak wprowadzić współrzędnych podawanych przez JTAC do INS, także cel musimy zlokalizować sami i oznaczyć go radarem.
-
Prawda, bawiłem się:) Samo oznaczanie laserem przez JTAC działa bez problemu, jednak póki co nie ma jak wprowadzić współrzędnych podawanych przez JTAC do INS, także cel musimy zlokalizować sami i oznaczyć go radarem.
No właśnie o to się pytam, ale to znaczy, że sam INS nie działa jeszcze? Nie mam M2000.
-
INS aktualnie obsługuje tylko plan lotu.
-
INS raczej nie działa, ale spróbuję go potestować jak wrócę z pracy.
-
Corvus się bawił ;)
https://www.youtube.com/watch?v=gTAL2_kaDfk
Video nagrywane jako Mirage w siłach zbrojnych Francji?
Powinni zrobić speeche francuskie, słabo to brzmi. Tekst pisany niech będzie po angielsku.
Bez sensu z lekka.
-
Prawda, bawiłem się:) Samo oznaczanie laserem przez JTAC działa bez problemu, jednak póki co nie ma jak wprowadzić współrzędnych podawanych przez JTAC do INS, także cel musimy zlokalizować sami i oznaczyć go radarem.
Z JATC jeszcze się nie bawiłem z M2000C ale nie trzeba oznaczać celu radarem: https://www.youtube.com/watch?v=3PXCdUNI1-Y . Trzeba będzie to rozgryźć ;) .
-
Tak, umieszczać ten znacznik i lokować nie trzeba - zrzut może nastąpić na czuja. GBU-12 poszła i cel znalazła. Niestety kolejne nie trafiły w inne cele (nie wiem czemu). Ogólnie to jednak i tak działa słabo, bo chociaż np. powinien na HUD pojawić się ten krzyżyk (locka na AtoG) w miejscu podświetlania celu automatycznie przez JTAC, wystarczyłoby się obrócić gdzieś w stronę celu i potem już tylko tam skierować dziób, a tak jak nie wiemy gdzie go końca lecieć to nic z tego może nie wyjść w jakiejś hardokorowej sytuacji. Jak może zacznie działać INS, to może da się ten znacznik od razu umieścić w odpowiednim miejscu na HUD automatycznie.
-
Ok, jest ok. Pozostałe 3 zniszczone. Za wcześnie spuszczałem ;>. Fakt, że z radarem jest o tyle lepiej, że z CCRP zmierzy nam odległość kiedy zrzucić GBU, a te na czuja właśnie mogą chybić.
Ciekawe, czy dane podawane przez JTAC da się wykorzystać w działającym INS. Teraz to najlepiej ustawić sobie po prostu waypoint na celu.
(http://s10.ifotos.pl/img/DCSM2000C_swrwaae.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/mini/DCSM2000C_swrwaas.jpg) (http://ifotos.pl/z/swrwaas/)
Jak ktoś chce to tu jest moja misja do treningów dla NTTR / JTAC: https://www.sendspace.com/file/biijzf (cel 4xT-72 jest na WPY 2).
C:\Users\name of user\Saved Games\DCS.openalpha\Missions
-
Nowe video, tym razem z JTAC i techniką bez znacznika RDI/CCRP.
https://youtu.be/9yFubJe9HCk
-
Świetna produkcja, Yoyo! Jak nazywa się kawałek, który słychać w drugiej części filmu? Idealnie komponuje się w latanie tym francuzem. :)
-
Mówisz i masz:
Mozart Opera Rock - Le Bien Qui Fait Mal (The Good Thing That Hurts)
https://youtu.be/g6R770P9wl0
-
Wielkie dzięki! ;)
-
Fajne z tą muzą. Można tym też zrzucać laserówki z podrzutu, czy ten komputer pokładowy nie ma takiego wylicznika?
-
Czy łopatologicznie ktoś wytłumaczy jak za pomocą JTAC laseru lub ko-ordynatów namierzyć cel i zrzucić GBU12. Kompletnie nie ogarniam tej maszyny od tej strony.
-
Na przykład tu:
https://www.youtube.com/watch?v=9yFubJe9HCk
-
Ok. Udało mi się, ale JTAC wskazuje mi tylko mój punkt nawigacyjny na mapie a chciałbym żeby wskazał dokładny wyznaczony pojazd. Co robię źle?
Pytanie dwa:
Jak już wypuszczę GBU to trafia w cel ale ne wybucha- co znów robię źle?
-
Poczytać manual który ten problem akurat by rozwiązał raczej nie jest ciężko, nawet z translatorem, jednakże, może by tak uzbroić tą przesyłkę? Dalej chyba nie muszę nic pisać.
P.S. Po co pokazywać dokładnie pojazd? Bomba i tak trafi w ten oznaczony laserem przez JTAC. Z tego co wiem, to Ci na ziemi określają priorytet celu.
-
a chciałbym żeby wskazał dokładny wyznaczony pojazd.
Oni zawsze wskazują pojazd/obiekt. Jak go nie będzie to chłopaki się nie odezwą.
-
Tak, podają mi współrzędne celu, ale krzyżyk pokazuje mi wyznaczony punkt nawigacyjny. Jak wprowadzić współrzędne podawane przez JTAC?
-
Z tego co pamiętam to po otrzymaniu pozycji celu jest on dodawany do komputera pokładowego jako punkt nawigacyjny, wystarczy wybrać ten punkt i tyle. Tak z czystej ciekawości, ile już latasz na Mirage, bo myślę że krótko.
-
No właśnie nie jest dodawany automatycznie.
-
Tak, podają mi współrzędne celu, ale krzyżyk pokazuje mi wyznaczony punkt nawigacyjny. Jak wprowadzić współrzędne podawane przez JTAC?
I tak ma być (chyba, że coś się pozmieniało). Zwróć uwagę na tym moim video, lecę na pkt nawigacyjny i zdaje się na parę mil wcześniej (5) zrzucam GBU-12. Ta odległość i ta wysokość daje 100% szansę trafienia. M2000C to nie(stety) nie A-10C. Lepiej w tej roli sprawdziłby się 2000-5 i D.
-
Z tego co pamiętam to po otrzymaniu pozycji celu jest on dodawany do komputera pokładowego jako punkt nawigacyjny, wystarczy wybrać ten punkt i tyle. Tak z czystej ciekawości, ile już latasz na Mirage, bo myślę że krótko.
Rozumiem, że to nie działa tak jak w cytacie?
A jak w takim bądź razie za pomocą koordynatów JTAC dodać nowy WP?
-
To w edytorze możesz, ew. za pomocą INS (dlatego ja pisałem kiedyś, że właśnie dla JTAC to być musi tutaj, w czasie nagrywania filmiku INS jeszcze nie był ukończony - ale i tak to oznacza, że musisz mieć namiary pozycji celu by wklepać je ręcznie podczas lotu).
W takiej sytuacji pilot po prostu sobie programował to w czasie lotu lub miał wbite przez obsługę przed samym lotem. Tak latano właśnie nad Wietnamem na Phantom'ach. Tu masz przykład użycia INS: https://www.youtube.com/watch?v=DnL3Dr0SuQw .
-
Ok. Prawie działa- tylko problem. Mój cel ma współrzędne X. Wpisuje te współrzędne podczas lotu, ustalam jako kolejny punkt i ten nowy punkt już widzę między innymi na moim HUD ale troszkę w innym miejscu- sprawdzam na mapie i współrzędne są dobre a jednak marker jest w innym miejscu. Błąd gry czy robię coś nie tak?
Tak z czystej ciekawości, ile już latasz na Mirage, bo myślę że krótko.
Wpierw był f117a na Amidze, potem Gunship 2000, CAP. Następnie Falcon AF, Lock On. Potem DCS i BMS (pełna kampania).
Moj problem tkwi w tym , że te wszystkie symulatory ogarniam nie znając angielskiego- nie jest mi łatwo ale jestem maniakiem i jakoś ogarniam. Stąd te nie które dla może co po niektórych proste pytania.
Dziękuję za wszelką pomoc Koledzy- naprawdę wiele razy już mi pomogliście.
Ne skazujcie mnie na śmierć za to że nie znam obcego języka.
-
Nikt nie skazuje nikogo na cokolwiek, także spokojnie, pytanie zadałem z absolutnie czystej ciekawości :). Język angielski nie każdy zna, i nie jest to jakaś sprawa nadzwyczajna. A co do pytań, są po to żeby je zadawać, nawet jak odpowiedź na nie jest prosta, a jednak może znacznie komuś pomóc.
Wracając do tematu, jak bardzo punkt odbiega od tego co powinno być? Bardzo, czy może na tyle nie znacznie że na cel i tak się doleci? Bo jak jesteś w stanie dolecieć nad cel, to nie widzę problemu. Laserówka i tak trafi w cel, jedyny warunek to czy jest on oświetlony laserem JTAC'a i tyle.
-
A INS masz "zalainowany"? Przy "startupiem" miraga mozna pominac ustawienie systemu nawigacyjnego ktory musi sie ustawic podobnie jak w A-10. Bez tego zrzucanie bomb w CCRP bedzie obarczone bledem dokladnosci wspolrzednych wproqadzonych przez ciebie. Oczywiscie problem dotyczy bomb "freefall", kierowane nie powinny miec problemu, bo zaznaczony punkt z grubsza, pozwoli na zrzut a laser naprowadzi na cel.
-
Rozgryzłem- dzięki:)
-
A tu pewna bardzo sympatyczna zmiana przy danych podawanych przez JTAC :) :
https://youtu.be/kBpUksPzUXM
-
Mod można już ściągnąć:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3300536/