Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => M-2000C => Wątek zaczęty przez: YoYo w Lutego 20, 2016, 23:07:21
-
Nigdy nie lubiłem tankowania w locie w DCS i w cale z Mirage nie jest prościej. Coś się udało, ale chyba więcej spaliłem niż wsadziłem.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/DCS%20M2000C/DCS_M2000C_24_zpsxpfe2llx.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/DCS%20M2000C/DCS_M2000C_24_zpsxpfe2llx.jpg.html)
Ogólnie tak:
- samo tankowanie działa od 1.5.3,
- tylko KC-135 ma TACAN, ale ma sztywny przewód, więc zostaje IL-78 lub Viking ale tu nie ma TACAN, przy KC dałem w kodzie "Y" w ramach testów i to jeszcze nie działa,
- z defaultu mamy UHF 251 do pogadania z tankowcem (LAlt+Num- na przełączenie się na radio UHF),
- jak już się poprosi o cmoknięcie (należy być blisko, nawet 100m) to tankowiec przyspiesza i procedurę dopasowania prędkości trzeba rozpoczynać od początku,
- no i zabawa, aż łapa boli. Sporo daje nieliniowe ustawienie osiek joya.
-
Dla mnie tankowanie w locie, to we wszystkich tych samolotach to jakiś koszmar. Jak tylko zbliżam się do tankowca, wszystko zaczyna wariować. Turbulencje i takie tam, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, by w realu było aż tak koszmarnie, inaczej by nie było to tak powszechne. Ponoć lądowanie na lotniskowcu jest najgorsze, tak słyszałem ale tu jakoś nie ma z tym aż takiego strasznego problemu. Oczywiście przy odpowiedniej pogodzie.
-
Niektórym to całkiem nieźle wychodzi: https://www.youtube.com/watch?v=7LLgCjUKBug (online). Myślę, że to bardziej właśnie kwestia ustawienia osiek.
-
Mirage ma ten problem, że on jest "sztywny" i nie "pływa" tak delikatnie tylko szarpie, a w Su-33, mimo że model lotu arcade to nadal jakoś daję radę, nie wyszedłem z wprawy, i dobrze idzie. Przy tankowaniu w powietrzu, jak nie macie dużo silnej woli i samozaparcia, to nawet lepiej nie próbować, szkoda czasu i Waszych nerwów. A co do samego tankowania i tego czy jest ono koszmarne, to możecie sobie zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=pX8n4j8PUao
Program szkolenia kanadyjskich pilotów, ten odcinek zawiera tankowanie w powietrzu.
-
Nie wiem, ale robię naście podejść A-10C do cycka i nic, jakoś z sitkiem "lejkiem" mi to lepiej wychodziło. Mam wrażenie, że sitko jest dalej od cysterny, jest na miękkiej rurce i jakoś łatwiej trafić. Patyk ustawiłem sobie na delikatna pracę, mimo to ta cysterna buja się jak pijak na wietrze :( .
-
Pamiętaj tylko, że to nie tankowanie jest trudniejsze niż w rzeczywistości, tylko lądowanie na lotniskowcu łatwiejsze. >:D
Nie buja, nie wieje i świeci jak choinka. Spróbowałbyś na niego usiąść w nocy, przy zaciemnieniu i stanie morza 6. >:D
A co do A-10 i tankowania. Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz, nie patrz na bom tylko na krowę i spokojnie, bez nerwów, nie wyszło, nie szarp. Odejdź i próbuj jeszcze raz na spokojnie.
-
Mekki dobrze prawi, najlepiej nie patrzeć na bom tylko samą cysternę, jak dobrze wszystko zrobisz, to reszta zrobi się sama, tylko leć równo i trzymaj prędkość.
-
Lecę równo, przed samym bomem zaczyna się taniec. Niby lecę prosto a wszystko się buja, tak jak by ten bom odpychał. No i podstawowa wada, nie widzę dziurki na bom z kabiny, przy lejku jest całkiem inaczej.
-
Bo i po co masz widzieć? To boom operator (https://www.youtube.com/watch?v=VKbHxVR6pbM) ma Ci trafić w dziurkę. To Ty tu jesteś kobietą. >:D Podlatujesz, trymujesz, boomer pokazuje Ci mniej więcej gdzie masz być, potem podnosi bom, Ty stabilizujesz lot z ryjem mniej więcej w miejscu wskazywanym wcześniej przez bom, a on celuje. Najważniejsze jest lecieć równo, a on już trafi.
-
??? Uuuuuu to całkiem zmienia sprawę, jakoś się nie przygotowałem chyba do tego. Kurna jaka jest procedura ?
-
(http://s5.ifotos.pl/img/DCSM2000C_swpaapr.jpg)
Mam, mam, mam! Łapa boli po dzisiejszych ćwiczeniach ale poszło w miarę szybko i 3 pod rząd dotankowania do pełna udały się. Miałem ustawione ośki X i Y na 10% i death zone = 1. Tak wpadłem, że przecież to opóźnia ruchy, a tankowiec skacze co chwila w dół i górę, więc reakcje powinny być szybciej. Wykasowałem wszystko, zatem mam tak jak default i tankowania poszły ok, co prawda łapa boli od korekt, ale też 3x. To było przyczyną - opóźniony czas reakcji na "curves". Nakręcę jakiś filmik next time. Z rad jeszcze dodam, że przepustnicą w fazie końcowej operujemy dosłownie o minimetry do przodu i w tył.
-
No ładnie, a teraz zrób to samo w locie odwróconym, jak ja :evil: hehehehehe, albo chociaż w locie po łuku, oczywiście w Su-33, bo tylko jemu nie odcina dopływu paliwa ze względu na model lotu.
-
No ładnie, a teraz zrób to samo w locie odwróconym, jak ja :evil: hehehehehe, albo chociaż w locie po łuku, oczywiście w Su-33, bo tylko jemu nie odcina dopływu paliwa ze względu na model lotu.
Czyli wniosek z tego taki - samoloty z FC3 są nieźle zabugowane ;P. Sunią dawno nie tankowałem, ale ludzie w wątku o tankowaniu na blue forum piszą, że właśnie w Su im wychodzi, a tutaj nie.
Ok. 4 tankowanie z sukcesem. Nie taki diabeł straszny :).
Click: https://www.youtube.com/watch?v=cjImOHdq2Xk
-
Tankowanie w Su-33 wychodzi ze względu na uproszczony model lotu, nie ma się co ekscytować ;) Jak wrzucą PFM, to już tak banalnie nie będzie. Pamiętam jeszcze czasy LockOna, gdy cała procedura się automatyzowała w momencie podczepienia do sondy tankowca, to dopiero była frajda :evil:
-
A no tak. On nie ma PFM, zapomnialem.
Tak na marginesie ciekawą opcję oferuje F-16 w BMS. Jak przechodzimy w tryb tankowania, to joystick zmienia sam czułość i przechodzi w tryb precyzyjnego sterowania.
-
Jako że kokpit nie jest klikalny, to w Su-33 jest to samo, w momencie wyciągnięcia "interesu" że tak powiem, automatycznie przełącza się czułość sterowania, z tego co wiem to M2K też tak jest, tylko trzeba se ręcznie przestawić.
-
Jako że kokpit nie jest klikalny, to w Su-33 jest to samo, w momencie wyciągnięcia "interesu" że tak powiem, automatycznie przełącza się czułość sterowania, z tego co wiem to M2K też tak jest, tylko trzeba se ręcznie przestawić.
W M2000C to tylko otwarcie spustu wlewu by dossać się do cycuszka.
Robię to w 1:42 na filmiku. Boczki tylko są tak ciemne, że zawsze muszę sobie go podświetlić.
-
U mnie cysterną buja w górę i w dół. Dodatkowo w momencie zerwania podejścia zwalnia co grozi kolizją. Po tankowaniu na A-10 myślałem że będzie podobnie a jest duuużo trudniej. Yoyo, na Twoim filmie wszystko jest stabilne - ja muszę kontrować lot sterem kierunku - to cysterna się kolebie a nie Mietek.
Może coś z pogodą przedobrzyłem.
-
U mnie cysterną buja w górę i w dół. Dodatkowo w momencie zerwania podejścia zwalnia co grozi kolizją. Po tankowaniu na A-10 myślałem że będzie podobnie a jest duuużo trudniej. Yoyo, na Twoim filmie wszystko jest stabilne - ja muszę kontrować lot sterem kierunku - to cysterna się kolebie a nie Mietek.
Może coś z pogodą przedobrzyłem.
Ale też nie było początkowo łatwo. Musisz go wyczuć i niejako uprzedzać joystickiem wznoszenie / opadanie M2000C (bo to Ty szalejesz, a nie tankowiec, ten leci prosto). Tu nawet muszą być ruchy stanowcze, ale w małym zakresie. Bardzo delikatnie przepustnicą i jak się już podłączy, lekkie popychanie i cofanie (nawet o 2 mm) co chwila. Ośki X i Y muszą być też ustawione na "0" w ustawieniach, bez dead zone. Raczej mi już teraz wychodzi w 100%, czasem w trakcie się potrafię odłączyć ale za chwilę da się podpiąć znów na tyle by uzupełnić zbiorniki. Raczej powinno się opanować to wszystko bo wtedy będzie można latać w kampanii jak wyjdzie. Tam średni czas misji ma wynosić 60-90 min, więc bez tankowania w locie może się nie obyć.
-
Wraz z Hornetem dojdzie KC-135R opracowany przez Razbam, będzie też wersja KC-135-FR dla Francuza:
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32095418_1694649950621636_1478996018719621120_o.jpg?_nc_cat=0&oh=98d7b451aac193526179e4bc3c783c59&oe=5B4EEAF0)
Tu jeszcze wersja 135R. Wersja FR będzie miała aż trzy koszyczki.
-
(https://i.imgur.com/2YuHPab.jpg)
(http://i.imgur.com/T1sXBYkm.jpg) (https://imgur.com/T1sXBYk) (http://i.imgur.com/EF8bxmIm.jpg) (https://imgur.com/EF8bxmI) (http://i.imgur.com/OP199KBm.jpg) (https://imgur.com/OP199KB)
W wolnych chwilach dziergam jeszcze nowe malowanie dla KC-130FR. O ile już je wypuściłem, to szykuje się wersja v2. ze zrobionymi plikami Speculars dla PBR (RoughMet). Defaultowy KC-130 tego nie ma i jest za matowy po prostu vs reszta.
Nowa wersja będzie kompatybilna z innymi malowaniami plus zadrapania i ubrudzenia czyli lekki efekt odbicia pojawi na każdym malowaniu, także tym US (to zaleta RoughMet). Tu przykład do porównania powłoki (malowanie to samo):
(http://i.imgur.com/XgPYeh2m.jpg) (https://imgur.com/XgPYeh2)
Ps. zastosowanie malowania (chociaż bazujące na realnym francuskim C-130 po remoncie) jest fikcyjne ponieważ Francja nie ma tankowców KC-130.
-
Już ma, zamówili dwa KC-130J ;)
http://www.defence24.pl/francja-zamowila-super-herculesy
-
Świetna skóra YoYo. Przy okazji mam pytanie, czy w DCS jest AC-130? Pytam, ponieważ poczyniłem do Falcona AC-130H Spectre. Motywujesz mnie żeby pochylić się nad malowaniem jeszcze raz, zrobić to dokładniej. Wiadomo, w F4 mamy trochę ograniczeń ale zawsze może być lepiej.
https://ibb.co/cJDtKw (https://ibb.co/cJDtKw)
Sorry za OT!