Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => SA342 Gazelle => Wątek zaczęty przez: some1 w Maja 01, 2016, 12:07:09
-
- Śmigłowiec dość prosty, ale bardziej skomplikowany niż Huey (telewizja, INS).
- Bardzo czułe stery, mimo autopilota jest bardziej nerwowy od UH-1, ciężko będzie przywalić w cokolwiek z uzbrojenia niekierowanego jak je dodadzą. Ale też możliwe, że po prostu FM jest jeszcze niedorobiony.
- Korzystanie z pocisków HOT to zabawa dla dwojga i to raczej w zawisie.
- Wizualnie model prezentuje się dobrze, chociaż mam wrażenie że jest kilka fps mniej niż w innych śmiglakach. No i copilot mógłby być trochę zgrabniejszy.
- Na razie nie ma multicrew, kampanii ani innego uzbrojenia poza HOT. Jest instrukcja i misje treningowe ale trochę po łebkach, nie jest to poziom ED.
- Jak na standardy DCS beta to jest całkiem kompletna premiera. Jeśli porównać z innymi "debiutami" developerów (Belsimtek, LNS, Razbam, Veao, Aviodev), to są w czołówce, a może nawet na 1 miejscu. Nie żeby konkurencja była jakoś wymagająca, ale cóż...
-
A jest jakiś auto zawis? Coś jak w Ka-50?
Ps.Kampania będzie jak dodadzą ten update dla 1.5: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2761865&postcount=62 .
-
Jest. Trzeba się zatrzymać, włączyć zawis, przełączyć na operatora uzbrojenia. Wtedy joystick przełącza się na sterowanie kamerą.
-
Jest tak nerwowy w sterowaniu jak L 39. Przyrównaj na ile ?
-
Na pięć i trzy czwarte.
Jak mam niby porównać samolot i śmigłowiec?
-
No specjalnie wziąłem przykład z L 39 bo chodziło mi jak to nazwałeś nerwowość. L 39 jest nad wyraz czuły na jakiekolwiek wychylenie steru. W ten deseń może ? Bo nie widzę tej nerwowości w UH 1, więc mnie to zastanowiło. Może tak ?!
-
Przyznam, że nie wiem co masz na myśli pisząc o "czułości na wychylenie steru" w L-39, po prostu maszyna nie lubi skręcać i przepada (przeciągnięcie dynamiczne).
W Gazeli trzeba bardzo delikatnie wychylać stery, z jednej strony autopilot utrzymuje jako tako stabilność w locie poziomym i przeszkadza w płynnej zmianie kierunku lotu a z drugiej strony gwałtownie "odpuszcza" jeśli ster wychyli się ciut za mocno i kończymy na plecach. Do tego cały czas trzeba solidnie pracować orczykiem.
-
A jest taki standardowy trym pod T?
-
O tę delikatność mi chodziło. Czyli jeśli nie jest zepsuty FM, to okazuje się być trudnym śmigłem do pilotażu.
-
A jest taki standardowy trym pod T?
Są dwa trymy, taki pod 'T' i taki na HAT jak w samolocie.
-
(http://yoyosims.pl/sites/default/files/Obrazki/dcsgazelle/gazelle_main_logo_yoyosims.jpg)
Wrzuciłem właśnie recenzję na temat SA342M. Enjoy.
http://yoyosims.pl/
-
No kurde dzięki serdeczne Yoyo. Przeczytałem, kupiłem. A nie przelewa mi się ostatnio :D No nic, z tajnego konta poszło.
-
No kurde dzięki serdeczne Yoyo. Przeczytałem, kupiłem. A nie przelewa mi się ostatnio :D No nic, z tajnego konta poszło.
Dzięki, ooo, szybka decyzja, ale myślę, że warto, nawet jak ma iść z konta ze Szwajcarii albo innego zbioru złota Reichu ; >.
-
No i znowu na zabugowany shit wydałem 2 paczki... Latam tylko na gruzji w 1.5. Normalnie mam płynną grę, tylko Gazelle zmula jak popieprzona. Podobno na Nevadzie 2.0 nie ma tego problemu.
-
Gazelle zmula jak popieprzona. Podobno na Nevadzie 2.0 nie ma tego problemu.
Pisałem o tym w tekście, bo są takie głosy na blue Forum. Dla mnie to jednak to dziwne, ja nie mam żadnej różnicy między 2.0 i 1.5. Ew. nieco gorsze FPS'y były w kampanii w 2 misjach (spadek ze średnio 60-55 na 40-44 więc ogólnie i tak luz) ale tam też się sporo działo. Może to kwestia jakiejś specyficznej karty, albo ustawień? Ten temat jest tu: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=166242 . Ustawienia mam takie w DCS: http://yoyosims.pl/sites/default/files/Obrazki/dcs2/dcs%20ustawienia.jpg plus nVidia Inspector http://images72.fotosik.pl/197/d46d1a150e92248egen.jpg .
-
Widziałem wątek na blue-forum. I też wychodzi, że nie u wszystkich. Jest ewidentnie jakiś problem z teksturami HIGH, jakiś konflikt, wyciek, coś zapycha VRAM i nie ma to związku z wydajnością kompa, czy ustawieniami (no ma o tyle, że na med już normalnie działa, ale, ciekawostka, też nie zawsze. Tak samo jak na HIGH widok zewnętrzny oddalisz aż LODy się zredukują, wtedy nagle zaczyna normalnie działać). Może sterowniki inne zarzucę. Polatam na razie na MEDIUM, zwłaszcza że różnica w teksturach modelu i kokpitu jest, o dziwo, praktycznie niezauważalna. Nie wiem, czy podobnej jazdy swego czasu z Mi-8 i MiG-21 nie było.
-
Dziwne, a może np. jest to związane z ilością RAM karty? Coś się zapycha na jakimś etapie, albo faktycznie to jakiś bug? Chociaż to ogólnie w DCS: "widok zewnętrzny oddalisz aż LODy się zredukują, wtedy nagle zaczyna normalnie działać" to też mam (ale tylko jak dam maks zoom z kabiny i patrze na miasto np.), do pewnego rodzaju zoomu z VC po prostu go nie używam, tyle, że to jest powiedzmy spadek z 60 na 30-35fps.
-
Heh. dziwacznie się tym lata. Trochę mi wczesnym UH-1 i bugiem w FM zajeżdża. Reakcje na stery podobnie bezsensowne jak wtedy :)
-
Heh. dziwacznie się tym lata. Trochę mi wczesnym UH-1 i bugiem w FM zajeżdża. Reakcje na stery podobnie bezsensowne jak wtedy :)
Poćwiczysz, polatasz, sunie jak po szynach. Za 4 dni ; >.
-
Chyba jeden gościu na blue-forum rozwiązał zagadkę dziwacznego spadku klatek. W sumie tak mi to wyglądało właśnie. Okazuje się, że klatki są zżerane przez lusterka, których w Gazelle nie ma, ale są liczone z jakiegoś powodu. lol. Sprawdzę po robocie.
-
Ja mam z defaultu wylaczone i wlasnie Gazella mi smiga. To moze byc to!
-
Niestety, to jednak nie to.
-
Nie sposób po pierwszych małych lotach zapoznawczych nie potwierdzić słów some1. Myślę, że po kilku godzinach lotów Gazella będzie sprawiać frajdę.
https://youtu.be/ZSAsTZ9Ljl8
-
Właśnie skończyłem kampanię. Polecam! :evil:
-
Właśnie skończyłem kampanię. Polecam! :evil:
Ano, jedyna porada - latajcie w te misje po zmierzchu ;) .