Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: seba0412 w Grudnia 20, 2016, 14:40:48
-
Witam. Wszystkie wejścia USB z tyłu obudowy mam już zajęte, a potrzebuję jeszcze przynajmniej 2 dodatkowe.
Jak to najlepiej rozwiązać?
Dodatkowy "śledź" z tyłu obudowy, czy może rozdzielić jedno z już używanych wejść?
Potrzebuję podłączyć drukarkę i "USB stick" od Steel Beasts.
Z przodu obudowy mam 2 wejścia ale nie chcę tam nic wpinać na stałe (biegający pies itp.).
Jak widać 2 wejścia potrzebuję na teraz, ale nie wykluczam, że w przyszłości potrzeby mogą się zwiększyć.
Które rozwiązanie byłoby najlepsze?
-
Kupić dobry aktywny (z zasilaniem) hub USB i problem masz z głowy.
-
Dzięki za szybką odpowiedź. Faktycznie, to będzie najlepsze rozwiązanie.
A "dobry" czym się ma charakteryzować? Producent, parametry?
Temat i problem jest dla mnie nowy, więc moje pytania też raczej podstawowe. :D
-
Tak jak piszesz. Żeby ktoś się na nim podpisał, nie wyglądał jak ostatnia chińska tandeta, miał gniazdo zasilania. W zależności co potrzebujesz może być w wersji USB 2.0 lub 3.0. Z firm to popatrz co masz w sklepach. Może być Hama, Unitek, TP-Link, D-Link, Modecom. Jeżeli raz zainwestujesz w dobry hubik to masz spokój na lata. No chyba, że znajdziesz coś tańszego i zaryzykujesz. W sumie fajnie jakby miał możliwość wyłączania pstryczkiem kolejnych gniazd USB. Top się czasami przydaje. Przedział cenowy różny. Między 50-100 pln na pewno coś przyzwoitego znajdzie, a niewykluczone, że i taniej coś upolujesz. Kwestia podejścia. Zawsze możesz kupić lokalnie i jak będą problemy to zwrócić sprzedawcy. oczywiście jak się z nim odpowiednio dogadasz :).
Coś takiego jak tutaj:
http://allegro.pl/rozgaleznik-hub-rozdzielacz-usb-3-0-port-x-7-i6167185515.html
http://allegro.pl/rozdzielacz-hub-7-portow-usb-2-0-usbx7-rozgaleznik-i6642445534.html
Ten wygląda cąłkiem spoko i pomimo, że jest tani może bym zaryzykował. Najlepiej jeszcze jakby sprzedawca miał zasilacz do niego.
Oczywiście można kupić coś takiego i nawet jak się nei sprawdzi to majątku nie utopiłeś. Ja coś podobnego miałem dokręcone do biurka i działało to bez zarzutu.
http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-2-0-10-portow-zasilacz-i6638145928.html
-
Czy w przypadku HUB-a z własnym zasilaniem, powinienem coś zmienić w BIOS-ie?
Pytam, ponieważ zakupiłem i podłączyłem HUB-a po świętach. Mniej więcej w tym czasie 2-3 razy miałem problem z uruchomieniem kompa. Odtąd było wszystko O.K., a właściwie tak mi się wydawało.
P3D zaczął gorzej działać, ale zrzuciłem to na gorsze warunki atmosferyczne (Active Sky 2016).
Dopiero parę dni temu odkryłem, że procek nie działa tak jak go podkręciłem, płyta wróciła do ustawień fabrycznych.
Wczoraj powalczyłem, podkręciłem proca tak jak lubię, P3D chodzi tak jak powinien, ale nie podłączałem Hub-a.
Komp działał przez 8 miesięcy bez zarzutu, a jedyna zmiana to był właśnie Hub.
-
Nie, nie musisz nic zmieniać w biosie i raczej hub nie powinien mieć nic do podkręcania kompa. No chyba, że jakimś cudem zasilacz od niego wprowadza jakieś zakłócenia ale to mało prawdopodobne. Nigdy się nie spotkałem aby hub powodował jakieś problemy.
Ewentualnie może jak zobaczył tyle urządzeń na jednym porcie to się zdziwił i zaliczył restart ale to też mało prawdopodobne żeby aż tak to wpłynęło na OC.
Obstawiam, że to zbieg okoliczności aczkolwiek łopatologicznie na dniach to sprawdzisz.
-
HUB nie powinien mieć na to wpływu, ale jeśli miałeś problemy z uruchomieniem kompa, to całkiem możliwe, że BIOS wrócił do ustawień fabrycznych (czy tzw. safe defaults).
-
Tak, zgadza się. Tylko zastanawiam się co mogło być tego przyczyną po 8 miesiącach działania bez zarzutu.
O Hub-ie pomyślałem, gdyż był zakładany mniej więcej w tym czasie, kiedy wystąpiły problemy z uruchamianiem kompa.
-
Tańsze HUBy własnym zasilaniem zwierają po prostu linię 5V wychodzącą w kablu USB z komputera ze swoim zewnętrznym zasilaniem 5V i to może być źródłem problemów. Wystarczy poszukać po haśle "USB hub power backfeed". Sam miałem z tym kiedyś problemy. Płyta chyba nie wyłączała się prawidłowo, podejrzewam, że poszczególne bloki zasilania wyłączane są w odpowiedniej sekwencji. Pojawienie się zewnętrznego +5V na linii zasilania USB może coś mieszać w tej sekwencji, albo w ogóle uniemożlwiać prawidłowe wygaszenie całego systemu. Może właśnie to spowodowało reset BIOSu.
W moim przypadku rozebrałem HUB, odłączyłem i zaizolowałem kabel +5V, najczęściej jest czerwony. HUB zasilany jest w całości ze swojego zasilacza. Od tamtej pory zero problemów.
-
Jeśli tak, to trochę kicha, bo ze mnie dupa a nie elektronik-majsterkowicz.
Chociaż z dwojga złego, wolę tak, niż padający procek lub płyta.
-
Mam już dość sporo urządzeń na usb i zastanawiam się czy warto kupić huba usb żeby wygodniej wyłączyć to czego akurat nie potrzebuje.
Takie coś wpadło mi w oczy.
http://allegro.pl/aktywny-hub-usb-3-0-rozdzielacz-7-portow-zasilacz-i6994305323.html
Teraz staram się wszystko podłączać w to samo miejsce i zastanawiam się jak będzie zachowywać się taki hub. Czy joystiki podłączone do niego będą zawsze tak samo wykrywane? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?
-
Tak będą, natomiast czy to rozwiąże temat tego nie wiem. Sam używam czegoś podobnego ale na USB 2.0 i sprawuje się OK. Inna sprawa, że drogich sprzętów (TrackIR, joysticków) nie podpinam pod takie urządzenia. Nie ufam im i wolę je wpinać bezpośrednio pod płytę główną. Głupio żeby jakiś tani zasilacz ubił joya. Jeżeli chcesz podpiąć tam joystick to spokojnie wystarczy Ci nawet hub z USB 2.0. Wydajność wystarczająca, a tańszy.
-
Podłączenie TrackIra, T Hotas Warthog, T Rudder Pedals, nie mówiąc już o ekranikach i myszy całkowicie się nie sprawdziło na aktywnym hubie. To był kolejny powód dla którego zdecydowałem się na zakup stacjonarnego kompa z dużą ilością wejść USB.
-
Używam 2 HUB-ów aktywnych z USB 2.0. Mam do nich podpięte Arduino i płytki DMK8 od Damosa. Wszystko ładnie gra i buczy. Grubszy sprzęt - podobnie jak Koledzy - tylko pod bezpośrednie USB.
-
Mam dwa aktywne HUB-y 7x USB3.0, pod jednym 7x Arduino, a na drugim 1x płytka DMK8 od Damosa, 2 x ramka Thrustmaster MFD Cougar, orczyk Saitek, Logitech G13 oraz Thrustmaster Hotas Warthog. Wszystko gra i buczy, przy okazji zabezpiecza porty USB na kompie. No i u mnie działa to tak, że jak HUB jest włączany, to dopiero wówczas komp zaczyna go widzieć. Zatem przy normalnej pracy na kompie, sprzęt nie pracuje na wciąż.
-
Liczyłem, że jest jakiś sprawdzony bo kusząca jest możliwość dołączenia wszystkiego na raz.
-
Używam tego TP-Link UH 720 to jest wersja z zasilaczem ale używam go bez zasilacza, wpięty w port 3.0 (zasilacz chyba jest potrzebny jeżeli hub jest używany zewnętrznie jako ładowarka, ale to nie mam pewności) to jest niebieskie 3.0, więc podobno ciągnie więcej mocy bez zasilacza.
Maksymalnie miałem do niego podłączone 5 sprzętów typu małe peryferia joye, trakiry, pedały itp. i wszystko działa.
-
Zasilacz jest potrzebny, jeżeli podłączone urządzenia pobierają prąd większy niż 500 mA (dla USB 2) lub 900 mA (USB 3). Jednak podłączone zasilanie do HUBa odciąża płytę główną.
Teoretycznie 5 urządzeń pod USB 2 pobiera maksymalnie 5 x 100 mA.
-
No więc tak, jeśli chodzi o TP-Link UH 720, to są dwie wersje tego HUB-a i nie chodzi mi o TP-Link UH 700.
Pierwotna wersja, która była sprzedawana jeszcze w klasycznych, zielonych pudełkach TP-Linka nie działa bez swego zasilania, jest wymagany. Tam zasilanie portów USB jest separowane od zasilania komputera. Nowa wersja, która jest w białych, małych pudełkach już uruchamia się z nim i bez zasilacza. Nie ma separacji portu USB płyty od zasilania HUB-a. Można powiedzieć TP-Link "ulepszył" tego HUB-a, znaczy się uprościł sprzęt i ściemnia, że to niby specjalnie. Jednak to może powodować spalenie portu USB na płycie głównej, jeśli podłączy się zbyt wiele odbiorników, tak jak pisał kolega RzEmYk. Jak chciałem sobie dokupić drugiego takiego HUB-a, to sporo się naszukałem pierwszej wersji...
-
Może się komuś przydać. Od dawna szukałem czegoś z bardzo dobrym zasilaniem, tak by nie było problemów (a np. część z moich paneli Saitek'a - FiP'y miały problemy z renderowaniem grafiki).
W końcu dziś dostałem:
Sipolar Industrial Grade 110V/220V 20 Port USB 2.0 HUB Charging Hub USB Station Charger With 5V20A.
(http://i.imgur.com/OagEmGem.jpg) (https://imgur.com/OagEmGe) (http://i.imgur.com/FjMSSX7m.jpg) (https://imgur.com/FjMSSX7)
LINK (https://pl.aliexpress.com/item/Sipolar-klasy-przemys-owej-110-v-220-v-20-portowy-HUB-USB-2-0-stacja-aduj/32907316177.html?spm=a2g17.search0104.3.1.1153d40eoNF2xu&transAbTest=ae803_4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_10301_537_536_10902_10843_10059_10884_10887_321_322_10103%2Csearchweb201603_70%2CppcSwitch_0&algo_pvid=541522c4-7c35-404a-8612-c9ba509209f4&algo_expid=541522c4-7c35-404a-8612-c9ba509209f4-0)
20 USB 2.0 (tak wolę 2 pod sprzęty do symulacji) z potężnym zasilaczem. Pierwsze testy są bardzo ok.
Oczywiście dotyczy to bardziej wymagających,, przeważnie zwykły HUB aktywny wystarczy w większości przypadków.
Ten model ktoś mi polecił na innym forum lotniczym. Mega ciężko go znaleźć, ale trafiłem na Ali (proces zakupu to niestety inna historia, błe).
-
Hub jak hub tylko inaczej podany... no i USB 3.0 :). Jakbyś wziął porządny zasilacz to by każdy inny hub wyrobił. Dobrze wiedzieć, że są takie grzmoty tylko trzeba uważać na celników, bo jak wiadomo trwa nagonka na zakupy z ali i podobnych serwisów. ;)
-
A jaka nagonka? Musiałem dopłacić cło 87 zł, wrrr.
-
Nie nagonka a egzekwowanie prawa. :P
-
A jaka nagonka? Musiałem dopłacić cło 87 zł, wrrr.
+ działa dla Poczty Polskiej.
Nie nagonka a egzekwowanie prawa. :P
Niech idą egzekwować tam gdzie płynie i płynęła rzeka mamony ;).
-
Szukam przedłużacza USB 3-5 metrów (preferencja 5m) do którego chcę podłączyć HOTAS Warthog + pedały Saitek.
Możecie coś polecić ?
-
Macie jakieś dobre huby USB do polecenia? Minimum 4 wejścia (stick, przepustnica, orczyk, TIR). Nie musi być USB 3.0 i raczej wystarczy pasywny. Mój wymóg to posiadanie przełączników ON/OFF dla poszczególnych portów.
Aktualnie mam taki no-name z Chin:
https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-rozdzielacz-portow-hub-usb-4x-usb-3-0-12205100132
Niby działa od paru lat jak należy, ale w końcu jeden z przełączników się popsuł i dlatego szukam czegoś nowego (i lepszego).
Markowy Chińczyk, który znalazłem:
https://allegro.pl/oferta/ugreen-hub-7w1-usb-c-7x-usb-pd-dc-rozdzielacz-12218934757
Macie jakieś inne (tańsze) alternatywy?
-
A nie wygodniej ukrywać urządzenia USB jakimś HIDer'em?
https://github.com/samehb/HIDer
Ja używam jakiegoś programiku od kilku lat właśnie aby wyłączać Warthoga/pedały gdy gram w gry które gryzą się ze sprzętem do latania. Jak będę w domu to napiszę czego dokładnie używam.
-
Czy ja wiem czy wygodniej? Po prostu to alternatywne rozwiązanie (w sumie to wystarczą nawet klucze rejestru), ale przyznam, że zawsze preferowałem po prostu hub z przełącznikami. Ale jak możesz to napisz czego używasz.
Znalazłem jeszcze coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/atolla-usb-3-1-gen1-5gbps-hub-4-porty-usb-a-11816116836
-
Używam tego:
https://vigem.org/projects/HidHide/
Na urządzenia sprzętowe szkoda mi kasy i miejsca na biurku (nie mam żadnych kabli oprócz jednego do ładowania myszki/klawiatury + te do Warthoga jak go wyciągam do grania)
Beznadziejne proste w użyciu - zaznaczasz które urządzenia mają być wyłączone i tyle. Można dodać programy które mogą widzieć wszystkie urządzenia (u mnie DCS i MSFS).
-
Weź tego Ugreen. Kosztuje parę groszy, ale wygląda najporządniej ze wszystkich i ktoś w miarę znany podpisał się pod nim. Ma też dodatkowe zasilanie, co może być na plus. Fakt, że USB 3.x niby nie potrzebuje, ale lepiej mieć niż nie mieć.
-
No zastanawiam się, choć trochę kosztuje. Albo przetestuję najpierw ten Atolla ze względu na cenę. Raczej powinien te sprzęty uciągnąć bez zasilacza. W razie czego zwrócę.
Takie jeszcze inne rozwiązania znalezione na Amazon (może komuś się przyda):
https://www.amazon.pl/RSHTECH-koncentrator-indywidualnymi-wl%C4%85cznikami-wyl%C4%85cznikami/dp/B088FFNBT3/
https://www.amazon.pl/RSHTECH-przesylania-indywidualnymi-wl%C4%85cznikami-wyl%C4%85cznikami%EF%BC%88RSH-518%EF%BC%89/dp/B07KFG8PPR/
https://www.amazon.pl/ORICO-koncentrator-pojedynczym-wyl%C4%85cznikiem-stacjonarnych/dp/B08CX7CWMC/
Jednak wizualnie dla mnie najlepiej ten UGREEN się prezentuje.
Natomiast ciekawa jest informacja, na którą przypadkiem się natknąłem:
[Środki ostrożności dotyczące używania produktów bezprzewodowych z tym produktem]
Q: Dlaczego mysz nie reaguje po włożeniu bezprzewodowego odbiornika myszy do tego produktu?
A: Według firmy Intel, urządzenia USB 3.0 mają szum 2,4-2,5 GHz, co może wpływać na komunikację przy użyciu tego pasma częstotliwości. Dlatego urządzenia bezprzewodowe 2,4 GHz (klawiatura bezprzewodowa, adapter myszy itp.) mogą nie działać w pobliżu urządzenia lub koncentratora USB 3.0. Zalecamy podłączenie do portu USB 2.0. Lub użyj przedłużacza, aby trzymać odbiornik z dala od kabla USB 3.0.
-
Jest to możliwe, mi adapter do pada xbox czasem świrował w otoczeniu różnych kabli.
Ja mam taki.
https://www.komputronik.pl/product/690225/i-tec-usb-3-0-charging-hub-10-port-48w.html?gclid=Cj0KCQjwn4qWBhCvARIsAFNAMijvM6L0oZXBm7NplA451hpwHBapd5lExkldBMstVXk9xPs3p8h_wI4aAmcEEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
-
No z mojego doświadczenia raczej kłócą się ze sobą różne odbiorniki bezprzewodowe. Jestem zaskoczony, że hub USB ma tutaj jakieś szczególne właściwości w tym zakresie.
-
https://allegro.pl/oferta/ugreen-hub-7w1-usb-c-7x-usb-pd-dc-rozdzielacz-12218934757
Zakupiłem ten UGREEN w końcu. Jestem bardzo zadowolony. Zgrabny i funkcjonalny. Świetna sprawa zwłaszcza jeśli ktoś chce mieć podpiętych kilka kontrolerów jednocześnie i wygodnie między nimi przełączać.
(https://thumbs4.imagebam.com/5c/3b/f0/MEBQ25R_t.jpg) (https://www.imagebam.com/view/MEBQ25R)
Wciskanie tych przełączników trochę jak cold start przed odpaleniem DCS. Czuję się bardzo pro. :evil:
-
Najlepsze są te "przedłużki" do USB. Nie trzeba nic przerabiac, wystarczy podpiąć i jest fajnie. Fajniusio.
_________________
https://zdrowypakiet.pl/