Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: Kusch w Stycznia 17, 2018, 20:41:18

Tytuł: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Stycznia 17, 2018, 20:41:18
No i fajnie. Po przesiadce na Win10 i aktualizacji DCS do 2.2, z moich fantastycznych 40 klatek zrobiło się 26, a po włączeniu deferred shading to już całkiem wypas 16 klatek, ale gdy raz zobaczyłem jak to fajnie wygląda już nie chcę inaczej. :-* Pozostało mi zjechać z rozdzielczością do 1600X1050 na której mogę jakoś przeczytać zegary i mam stabilne 20 klatek. :P Teraz pytanie jakie graty obciąża ta opcja? Posiadam obecnie i3@3.300, Radeona 7700 i 8 GB ramu.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Stycznia 17, 2018, 21:31:52
Głównie GPU. Problem polega na tym, że DCS jest upośledzony pod każdym względem jeśli chodzi o wykorzystanie gratów, zarówno CPU jak i GPU. Ostatnio to sam zauważyłem po przesiadce z R7 260X (2GB) na 1050Ti (4GB), a na dodatek potwierdzili to Padek i Lipas. Jak się patrzy w pewne miejsca, to klatki lecą w dół, a co dziwne, zużycie grafiki też, a powinno być raczej na odwrót, bo chcemy trzymać stabilne klatki. Aktualnie wszystko co nowe w DCS, to są jakieś efekty graficzne, więc najbardziej obciążona jest grafika. Ja sam mam procka i5 4460 3.2 GHz i daję radę. Zmiana grafy sporo pomogła.

P.S. No i pod 2.2 to lepiej mieć te 16GB RAMu.

P.S. 2. Inna sprawa że DCS u każdego działa inaczej... ???.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Stycznia 18, 2018, 08:13:28
Ja się zastanawiam jak to jest. Włączyłem ostatnio podgląd gratów podczas gry na v. 1.5.8 i przy teksturach na high nie bylo nigdy wykorzystane więcej niż 6GB RAM. Procek chodził max na 60% obciążenia i grafa podobnie. Klatek na CV1 miałem raczej stabilne 45, czasem skakało na mniej, czasem 90. Nie rozumiem skąd tak ich mało skoro zadoby są jeszcze w dużej mierze wolne.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: some1 w Stycznia 18, 2018, 09:02:10
W Oculusie masz albo 90 FPS jeśli komputer daje radę, albo 45 jeśli nie daje. Chyba, ze wyłączysz ASW, wtedy będą też wartości pośrednie, kosztem rozmywania obrazu.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Sartori w Stycznia 18, 2018, 09:07:27
Takie pytanie mam: Czy da się jakoś obniżyć "ramożerność" DCSa?

Pytam, bo po odpaleniu DCS 2.2, choć ilość klatek jest zadowalająca, ale np. mapa wgrywa się kilka minut [sic!]. Mam 8GB RAMu, jakby ktoś pytał.

Nie liczę specjalnie, aby Gruzja w wersji 2.5, czy też sama wersja 2.5 była bardziej zoptymalizowana od 2.2, więc boję się, że czeka mnie przerwa w grze na miesiąc, czy dwa, aż kupię nowy komputer.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Stycznia 18, 2018, 09:10:53
Takie pytanie mam: Czy da się jakoś obniżyć "ramożerność" DCSa?

Ustaw jakość tekstur na LOW lub MEDIUM. Na czas wczytywania misji pomaga przesiadka na SSD.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Sartori w Stycznia 18, 2018, 09:16:32
Ustaw jakość tekstur na LOW lub MEDIUM. Na czas wczytywania misji pomaga przesiadka na SSD.

OK - To już w samej grze, ale ja o edytorze mówię :D. Tekstury mają jakiś wpływ na mapkę? Nie widzę opcji, aby w DCS-a grać beż możliwości swobodnego użycia edytora.

Jak pisałem, jak już się gra załaduje i latam, to nie ma wielkiej tragedii, chociaż nie latałem na 2.2 w multi, więc mogę sie jeszcze niemile zaskoczyć.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Stycznia 18, 2018, 09:17:34
W Oculusie masz albo 90 FPS jeśli komputer daje radę, albo 45 jeśli nie daje. Chyba, ze wyłączysz ASW, wtedy będą też wartości pośrednie, kosztem rozmywania obrazu.
Jasne, to wiem, tylko dziwi mnie 45 klatek lub mniej czasem, podczas gdy są rezerwy mocy. Czyżby to była właśnie ta zła optymalizacja DCS?

Jedyne co u mnie jest na maxa wykorzystane podczas wczytywania to stary dysk. Jest to u mnie odczuwalne podczas zbliżeń widoku.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Stycznia 18, 2018, 11:05:07
OK - To już w samej grze, ale ja o edytorze mówię :D. Tekstury mają jakiś wpływ na mapkę? Nie widzę opcji, aby w DCS-a grać beż możliwości swobodnego użycia edytora.

Jak pisałem, jak już się gra załaduje i latam, to nie ma wielkiej tragedii, chociaż nie latałem na 2.2 w multi, więc mogę sie jeszcze niemile zaskoczyć.
Akurat z edytorem i jego długim czasie wgrywania w 2.2 wszyscy mają ten sam problem. ;)

Jasne, to wiem, tylko dziwi mnie 45 klatek lub mniej czasem, podczas gdy są rezerwy mocy. Czyżby to była właśnie ta zła optymalizacja DCS?

Jedyne co u mnie jest na maxa wykorzystane podczas wczytywania to stary dysk. Jest to u mnie odczuwalne podczas zbliżeń widoku.
Wolny RAM nie równa się rezerwie mocy. Jeśli nie wykorzystujesz w pełni dostępnej pamięci, to zawsze możesz przesunąć suwak "preload" dalej. A procek chodził na pół gwizdka, bo może gdzie indziej masz "wąskie gardło" (karta graficzna, prędkość RAMu?). Ale druga sprawa, że DCS też jest słabo zoptymalizowany.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: some1 w Stycznia 18, 2018, 11:41:19
Zarówno procki jak i karty graficzne mają wiele "rdzeni". Procesory kilka, karty graficzne i po kilka-set. DCS nie wykorzystuje non-stop wszystkich rdzeni procesora (mało który program to robi), masz pewnie 2 rdzenie obciążone w pełni, trzeci miele pozostałe rzeczy a reszta leży, stąd te 60% raportowane przez system.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Stycznia 18, 2018, 11:45:41
Można sobie też zmienić widok w menadżerze zadań tak aby wyświetlał procesory logiczne i wtedy widać które jajko co robi. To tak na wszelki wypadek jakby ktoś nie wiedział o tym :).
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Stycznia 18, 2018, 11:52:55
Tak właśnie zrobiłem i wszystkie rdzenie po ok równo 60%. Proc i5 2500k na 4,3GHz. Preload mam na maxa. Grafika też się nieco nudzi GTX 1070. Win10 ładnie to wszytko prezentuje. Pojęcia nie mam o co kaman... Mogę zmienić dysk na ssd i pozbędę się doczytywań, ale głównie chodzi o stabilne i jak najwyższe fps.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Stycznia 18, 2018, 12:17:33
Tutaj już pomału proc nie wyrabia, choć zacny to jednak może nie mieć siły napędzić karty. Kolega ostatnio zamienił takiego puszczalskiego proca (4,5GHz po OC) na 8700K i był zaskoczony jak mu 2x970 w SLI przyśpieszyły. Niewykluczone, że podobnie jest u Ciebie. Proc dostaje zadyszki i stąd spadki. Nie masz też co liczyć, że program uzyska 100% obciążenia, bo zasoby musi dzielić na inne procesy.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Stycznia 18, 2018, 12:30:06
Tylko, że win10 pokazuje łączne zużycie procka na wszystkie procesy i tam mam właśnie 60%. Hmmm, może pokazuje nie do końca prawdę? Wiem, uparłem się, ale lubię wiedzieć OCB. Ciekaw jestem jak to u innych wygląda.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Stycznia 18, 2018, 13:06:40
Ja nie wiem co Ci on pokazuje :). Wiem tylko tyle, że nie możesz tego analizować w ten sposób. Dla mnie sprawa jest jasna. Proc jest na tyle wydajny, że wszystkie aplikacje są w stanie obciążyć go na 60%. Tak jak mojego leciwego C2D wszystko co działa w tle obciąża nawet do 92% i nie mam na to wpływu. Mocny proc = mniejsze obciążenie, słabszy = większe obciążenie. Jakbyś miał non stop wysokie użycie procesora to miałbyś lagi. Włącz sobie Intel Burn test i spróbuj coś na kompie porobić albo inny podobny soft to się przekonasz.  Niewykluczone, że DCS ma jakiś limiter założony albo po prostu Windows sobie po swojemu przydziela priorytety, koligację na rdzenie i nic z tym nie zrobisz.

Moim zdaniem niepotrzebnie drążysz temat, bo niewiele z tym możesz zrobić. W DCS procek może pomału wymiękać (choć jak mówię zacny) i stąd spadki FPS. Na taką sytuację może składać się cała masa czynników i nie tylko sam proc. Od zarządzania pamięcią, przez odczytywanie dysku i samego DCSa.

Nie jesteś pierwszy:

DCS 2.2 GPU load 75% in VR
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=197763

W skrócie: "ten typ tak ma".
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Stycznia 18, 2018, 13:17:04
Tak, to co piszesz jak najbardziej przyjmuję i ma sens. Wiem, że proc stary ale jary. Chciałbym tylko wiedzieć dokładnie gdzie dotknąć żeby poprawić sytuację. Od tego powinny być takie narzędzia przecież.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Stycznia 18, 2018, 13:27:06
Nie wszystko da się poprawić. Nie masz wpływu na to jak soft zarządza zasobami. Jesteś skazany na łaskę deweloperów. Możesz szamanić ale niekoniecznie to przyniesie pożądany efekt. DCS u każdego działa inaczej, a w dodatku jest to stary silnik który niekoniecznie musi podążać w ślad za postępem sprzętu. Co chwilę w DCSie coś pada albo nie działa albo się baboli do potęgi. Taka jest ta gra i podejście twórców. Przyjmij na klatę jak jest i baw się dobrze ;).
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Stycznia 18, 2018, 14:54:51
Jak ktoś już ma naprawdę nieznośny ból fałdy lędźwiowej, to format C: i system na nowo, sterowniki + DCS i wówczas wyjdzie co i jak.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Stycznia 18, 2018, 15:08:41
Wyłączyłem w opcjach antyaliasing, bo wyczytałem na niebieskim, że on sporo zabiera w włączonej opcji deferred shading, do tego wyłączyłem opcje "aero interface" i klatki skoczyły do 50 przy rozdziałce 1920X1080. Może komuś się przyda.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 18, 2018, 15:35:50
Przy włączonym "Deferred Shading"  antyaliasing można ustawić maksymalnie na x2, już o tym było mówione. Jak wyłączysz "Deferred Shading" to też sporo zyskasz.  Jak dla mnie "Deferred Shading" ma teraz tylko jedną zaletę - wodę, która wygląda dużo lepiej, jednak cała reszta jest w powijakach, jak dla mnie oczywiście. No ale jeden lubi kredki, a inny jak mu nogi śmierdzą, rzecz gustu.  :evil: Czekam na 2,5, wówczas zobaczymy co ED-ki z tym zrobiły.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 14, 2018, 09:40:04
Wczoraj w ramach moich doświadczeń z wyciskaniem fps-ów z DCSa 2.5, próbnie obniżyłem natywne odświeżanie monitora z 60 do 50 Hz. Efekt jest taki, że nie mam tych denerwujących spadków z 60 do ok. 55-50 fps powodujących straszne terkotanie w przelotach nad wymagającymi miejscami, bo cały czas jest trzymane 50 fps. Dodam, że na GTX 1060 6 GB mam włączone DS i MSAA x 8. Polecam przetestować.
Tytuł: Odp: FPS w DCS poleciały na mo... w dół.
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 14, 2018, 12:28:26
U mnie przy odświeżaniu 60Hz w 4K najbardziej wpływa MSAA, tzn. pomiędzy wartością 2 a 4 jest ok. 10 fpsów w dół, co jest już odczuwalne. Ponadto ważna dla płynności, przy rzeczonej rozdzielczości, jest ilość DRAMu, tzn. mając 16 GB najlepiej wyłączyć wszystkie programy, szczególnie przeglądarkę (Edge), ponieważ wówczas zajętość pamięci jest ~85%, czyli system (W10) już korzysta ze swapu (dysku). Przy 32 GB problemu nie ma i nawet jak stawiam serwer, to zajętość, maksymalna zaobserwowana, wynosiła 73%. Ma to swoje przełożenie na drobne spadki fpsów, tzn. przy 16GB i przeglądarce, mailerze etc. czasami spada o 2-3 klatki, przy 32 GB trzyma stałe 60. Zajętość karty 1080Ti 98% GPU., ~35% VRAM (11GB). Procesor i7-8700K.
Tak więc magiczna granica 16GB przy rozdzielczości 4K jest przekraczana przez DCS 2.5 i bardziej komfortowo jest przy 32GB, tzn. nie muszę przed odpaleniem DCSa wyłączać programów w tle, szczególnie przeglądarki. Warto też obniżyć MSAA do wartości nie większej niż 2, bo to zaraz po DS, chyba najbardziej wpływający na wydajność pojedynczy parametr.

Tako rzecze,
Zaratustra