Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F/A-18C Hornet => Wątek zaczęty przez: =OPS=padonis w Maja 31, 2018, 01:06:33
-
Tak jak w temacie, są problemy z eksportem ekranów DDI na drugi monitor, nie dość że nie mam ich na drugim monitorze, to jeszcze te wyeksportowane zniknęły z samolotu. Udało mi się tylko zdublować RWR na inny monitor. Może ktoś ma jakiś pomysł?
-
Nie da się, jeszcze nie jest to zaimplementowane, https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=210113 znalazłem przypadkiem jak przeglądałem błędy na forum ED.
-
Dzięki Slider, troszkę to pocieszające.
-
Exporty L/R DDI, AMPCD, RWR, IFEI i UFC działają.
-
Tak nie do końca chyba, mam już od jakiegoś czasu wyeksportowany RWR, jednak literki na wyświetlaczu są tak cienkie, że ledwo widać co tam jest napisane. Co do DDI to jeszcze dziś to sprawdzę.
-
Masz rację. Chyba działa to nie do końca tak jak powinno jeżeli chodzi o wygląd.
Można to lekko skorygować (chociaż efekt też nie jest idealny) zmieniając shaderLineDrawAsWire z false na true w pliku 'RWR_ALR67_init.lua'. Przy exporcie L/R DDI i AMPCD także zmieniłem w/w opcję.
-
No własnie, a jak wyglądają DDI, czytelne są?
-
No własnie, a jak wyglądają DDI, czytelne są?
Szału nie ma, ale nie jest źle (po zmianie shaderLineDrawAsWire na true).
-
Ciekawe czy będę musiał coś grzebać, czy wskoczy mi z automatu w te same miejsca co ekrany od A-10C? Jak ekrany z F-15, Su-27 i Ka-50.
-
No widzisz, a u mnie jest tak jak było, jak włączam eksport, to nie mam nigdzie niczego :( . Ani na monitorze dodatkowym, ani na DDI w kokpicie... No i na forum ED, nie widziałem by w tych tematach o eksporcie coś się nowego o tym pojawiło. Za to RWR po tych zmianach wygląda u mnie bardzo zacnie, jest całkowicie czytelny.
-
No widzisz, a u mnie jest tak jak było...
No właśnie nie widzę ;-), a tak na poważnie: przenieś w plikach 'MDI_left_init.lua' i 'MDI_right_init.lua' wywołanie funkcji try_find_assigned_viewport na koniec pliku.
-
Wystarczy przenieść na koniec pliku jedną linijkę?
-
Wystarczy przenieść na koniec pliku jedną linijkę?
Czytasz ze zrozumieniem ;-). Dokładnie tak. Chodzi o to, aby ta funkcja była wywoływana po wywołaniu 'MDI_init.lua' (ostatnia linia). Dodatkowa podpowiedź; ustawienie shaderLineDrawAsWire dla obu DDI znajdziesz właśnie w pliku 'MDI_init.lua'.
-
OK dzięki, już nie sprawdzę dzisiaj ale po powrocie z działki na bank i dam znać. :)
-
Obecnie pracuję nad zbudowaniem sobie profilu pod Helios'a. Efekt na bardzo wczesnym etapie F/A-18C Export + Helios DDI/AMPCD (https://drive.google.com/file/d/1EWIoTrNpgFNXGy4oJVgp0WPNBgHvZ6Tv/view?usp=sharing[b)
-
Gotowy Helios jest do pobrania . Ciężką pracę wykonał, po raz kolejny Cpt.Zeen.
Profil dostępny jest tu
http://www.captzeen.com/helios/downloads.asp
Pozdrawiam
-
Dzięki za cynk. Nie podejrzewałem, że tak szybko Capt Zeen zrobi profil do Hornet'a. Jestem fanem jego profili do Heliosa - są świetne.
-
Na jego stronie jest przycisk Donate.
Warto posłać paypal'em parę $, docenić ciężką robotę, gość naprawdę się napracował.
-
Na jego stronie jest przycisk Donate.
Warto posłać paypal'em parę $, docenić ciężką robotę, gość naprawdę się napracował.
Ja już jakiś czas temu skorzystałem z tej opcji ;-). Tak jak pisałem - jestem fanem jego profili Helios'owych i doskonale zdaję sobie sprawę ile pracy kosztuje wykonanie ich na takim poziomie.
-
Super tylko niestety problem dla początkującego. Jak uzyskać pożądany efekt. Wiem, że opis jest w pliku. Niestety nie udało mi się.
Może ktoś opisałby krok po kroku jak to zrobić?
-
By wyeksportowć coś na inny monitor, trzyba nie tylko przerobić dany plik, trzeba też w pliku z opcjami wyświetlacza ustawić odpowiednie parametry, gdzie i co ma wyświetlać. W przypadku takich maszyn jak A-10C dla wyeksportowania monitorów nie trzeba nawet przerabiać plików od monitorów. Teraz jestem na działce, więc za wiele nie pomogę, ale jak wrócę to możemy się zgadać na Discordzie. Może do tego czasu ten link Ci pomoże? http://il2forum.pl/index.php/topic,17539.0.html
-
Poczytam, może coś zrozumiem. :evil:
Gotowy Helios jest do pobrania . Ciężką pracę wykonał, po raz kolejny Cpt.Zeen.
Skoro wszystko jest gotowe to jak użyć?
-
Skoro wszystko jest gotowe to jak użyć?
Capt Zen dość jasno podał proces instalacji na swoje stronie F/A-18C Hornet Beta (http://www.captzeen.com/helios/F18.asp), najważniejszy fragment poniżej:
--Install Helios if you don't have it yet. (http://www.gadrocsworkshop.com/helios/latest)
-Copy the profile you need, for your resolution , on the profiles folder, usualy in user/my documents/helios/profiles
-Copy the folder Capt_Zeen on the images folder, usualy in user/my documents/helios/images
-Run the HeliosProfileEditor, load the profile F18 you want to use, and perform a Reset Monitors from the menu Profile.
-Save the profile
-Dont forget to use the correct export.lua i included in the package,
Copy it in C:\Users\yourusername\Saved Games\DCS\Scripts, but first make a backup copy of your actual export.lua.
-IF you use Tackview, Simpleradio, DCS-bios or another external scripts, copy the corresponding lines from your old export.lua to the new one.
-
Ale pomoc ?!?!?!? Tyle to i ja wiem.
........ Wiem, że opis jest w pliku. Niestety nie udało mi się......
Całe szczęście, że jeszcze jest youtube. Widzę, że są jakieś tutoriale. Jakoś sobie dam radę.
-
Ale pomoc ?!?!?!?
Jest mnóstwo informacji w sieci, ale jak będziesz potrzebował, to mogę pomóc "online" głosowo na forumowym discord'zie. Dość często jestem - zagadaj.
-
Dzięki eoon, wszystko działa i jest całkiem dobrze widoczne :) .
-
Również służę discordem i pomocą w opanowaniu helios'a :)
-
Możecie mi przypomnieć jak się eksportowało RWRa na drugi monitor?
-
Marcin, tutaj masz w temacie link do mojego pliku z eksportem RWR-a. Zmień tylko shaderLineDrawAsWire z false na true. Oczywiście w opcjach monitora trzeba zrobic odpowiedni wpis, by ustalić gdzie to wyświetlać.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=211757
-
Tu jeszcze masz link do tematu z naszego forum. http://il2forum.pl/index.php/topic,17539.0.html
-
Dzięki Padi, rozumiem że zapis określający rozmiar i lokalizację RWRa na ekranie jest wspólny dla A-10C i F/A-18C?
-
Mam zrobione oddzielne wpisy dla A-10C, F-5 i F-18, ale lokalizacja i rozmiar jest ta sama, różnica jest tylko w nagłówku. Jak wrócę do domu to podeślę Ci plik z opcjami monitora. Pewnie jak bym dał taką samą nazwę w pliku .init vp = env.A10C_RWR , to jeden wpis w opcjach monitora by wystarczył dla wszystkich.
-
Ogarnąłem to. U mnie RWR Horneta wyświetlam na ekranie CDU z A-10C.
-
Tylko brak podziałki, ja swoją musiałem sam zrobić.
-
No dobrze, jest już ich eksport DDI, jednak wszystkie linie na ekranie dodatkowym i cyferki są tycio rozmyte. Można dokonać jakiejś korekty tego? Z RWR jest tak jak było, nie poprawili grubości literek bez zmiany parametru w linijce: shaderLineDrawAsWire = true , z false na true , nadal mało widoczne. Miałem nadzieję na poprawienie tego innym zmianami w liniach:
shaderLineParamsUpdatable = true
shaderLineDefaultThickness = 0.8
shaderLineDefaultFuzziness = 0.4
shaderLineDrawAsWire = true
shaderLineUseSpecularPass = true
Tak jak i z DDI, jednak zmian po zmianie innych wartości jakoś nie widać. :(
-
Marcin, tutaj masz w temacie link do mojego pliku z eksportem RWR-a.
...
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=211757
Widzę Padonis, że używasz metody która jest już lekko "passé". Jeżeli chodzi o definiowanie export'u obecnie stosuje się prostsze rozwiązanie (bez potrzeby wklejania całej masy linii). Wystarczy na końcu oryginalnego pliku dodać dwie linijki jak poniżej:
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua")
try_find_assigned_viewport("nazwa_exportu")
gdzie "nazwa_exportu" to nazwa do której nawiązuje wpis w konfiguracji monitora.
-
Padiemu chodzi o czytelność tego co jest wyświetlane . U mnie też RWR w F-18 jest rozmyty, w F-5 jest OK.
-
Padiemu chodzi o czytelność tego co jest wyświetlane . U mnie też RWR w F-18 jest rozmyty, w F-5 jest OK.
Może nie do końca jasno się wyraziłem. Nie odniosłem się do czytelności obrazu tylko do modyfikacji pliku RWR_ALR67_init.lua (wpis na forum ED https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3521538&postcount=5 (https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3521538&postcount=5)). Chodzi o to, że zamiast dodawać 59 linii jak zrobił to Padonis obecnie sprawę załatwiają jedynie 2.
-
Ale z tym eksportem też mnie ciekawi. Ta nazwa ma być w cudzysłowie? Wstaw może jak to wygląda u Ciebie.
-
Ale z tym eksportem też mnie ciekawi. Ta nazwa ma być w cudzysłowie? Wstaw może jak to wygląda u Ciebie.
Dwie linijki załatwiające sprawę dodane na końcu oryginalnego pliku 'Mods\aircraft\FA-18C\Cockpit\Scripts\TEWS\indicator\RWR_ALR67_init.lua':
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua")
try_find_assigned_viewport("F18C_RWR")
Dwa przykłady z innych modułów/przyrządów:
1) Mods\aircraft\A-10C\Cockpit\Scripts\CMSC\indicator\CMSC_init.lua
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua")
try_find_assigned_viewport("A10C_CMSC")
2) Mods\aircraft\AJS37\Cockpit\scripts\Radar\Indicator\init.lua
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua")
try_find_assigned_viewport("AJS_RADAR")
-
OK tak zrobiłem właśnie, dzięki.
-
RWR jest czytelnie wyświetlany w Hornecie?
-
Jeszcze nie wiem, ale na starym exporcie tak mało cosik, zobaczymy na nowym. Zaś nowy ED-kowy eksport DDI jest tycio rozmazany.
-
OK, z nowym dopiskiem eksport działa, jednak nie jest ani lepiej, ani gorzej. RWR z F-18 jest słabo widoczny, linie cienkie, mało wyraźne.
-
Zaś nowy ED-kowy eksport DDI jest tycio rozmazany.
O to mi chodzi - przed ostatnim patchem było OK...
-
Panowie, czy ktoś już może coś wie na temat poprawienia czytelności ekranów DDI? Ciągle DDI na drugim monitorze są takie rozmazane, a RWR cienki aż prawie nieczytelny. Wcześniej można było to porawić w pliku lua, zmieniając shaderLineDrawAsWire = false na shaderLineDrawAsWire = true . Teraz nie daje to efektu, czyli jakiś inny plik lub linijka odpowiada za export.
-
Jest tu taki temat: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=212725&highlight=export+ddi (https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=212725&highlight=export+ddi) i jeszcze jeden: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=210138&highlight=export+ddi (https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=210138&highlight=export+ddi). Może tam się doszukam rozwiązania problemu.
Tu chyba jest lekarstwo na poprawę DDI. https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3555460&postcount=117
-
W pliku RWR_ALR67_init zmieniłem wartości tych linijek:
shaderLineDefaultThickness = 8.0
shaderLineDefaultFuzziness = 4.0
shaderLineDrawAsWire = false
RWR na dodatkowym ekranie widoczny jest bardzo dobrze, niestety kosztem widoku na głównym monitorze. Jednak zważywszy na fakt, że oryginalny RWR w F-18 jest bardzo słabo widoczny, to nie ma to większego znaczenia.
Zadowalający widok na obu ekranach, jest na ustawieniach:
shaderLineDefaultThickness = 3.0
shaderLineDefaultFuzziness = 1.0
shaderLineDrawAsWire = false
Warto powalczyć z tymi ustawieniami.
-
RWR na dodatkowym ekranie widoczny jest bardzo dobrze, niestety kosztem widoku na głównym monitorze. Jednak zważywszy na fakt, że oryginalny RWR w F-18 jest bardzo słabo widoczny, to nie ma to większego znaczenia.
Prawda, bo można przecież wyświetlić RWR na jednym z DDI i/lub na HUD.
-
Można, ale ja mam dodatkowy monitor na RWR :) , taki specjalny.
-
Wreszcie znalazłem chwilę: u mnie sprawdzają się ustawienia
shaderLineDefaultThickness = 5.0
shaderLineDefaultFuzziness = 2.0
Poza ta zmianą plik lua RWR_ALR67_init modyfikuję tylko dwiema linijkami:
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua") --ADD 2 linia
try_find_assigned_viewport("F18C_RWR") --ADD 39 linia
Dzięki Padi :)
-
A te linie, to nie wiedziałem - sprawdzę:
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua") --ADD 2 linia
try_find_assigned_viewport("F18C_RWR") --ADD 39 linia
-
Marcin B, co dają te dopiski? --ADD 2 linia i --ADD 39 linia Troszkę nie rozumiem ich.
-
Nic nie dają, bo to komentarze są. A jeżeli chodzi o ich zawartość, to chyba mówią gdzie należy wstawić te linie.
-
Dokładnie :)
-
Troszkę chcę przypomnieć temat.
Te dwie linijki, kolega eoon pisał, że wystarczy je wpisać pod koniec pliku i faktycznie to działa. Co zatem daje nam wpisanie ich w odpowiednich liniach i akurat w tych a nie w innych? No i jak je liczyć, czy przerwy też są liczone, podział z myślników też, czy jak linijka się przenosi do następnej linii to też?
dofile(LockOn_Options.common_script_path.."ViewportHandling.lua") --ADD 2 linia
try_find_assigned_viewport("F18C_RWR") --ADD 39 linia,
I następne pytanko. Wyeksportowany RWR zachowuje się dość dziwnie, na jednej misji jest wyraźny a na innej nie, czasem nawet kolor znaków z zielonego zmienia się na białawy. Mam wrażenie, że zależy to od ustawienia pogody. Oczywiście dotyczy to tylko Horneta. Czy u was też tak jest?
-
Teraz już wiem, widok RWR w drugim monitorze zależy od miesiąca ustawionego w misji, przykładowo w Maju jest OK a w sierpniu już RWR jest ledwo widoczny. Przy innych samolotach nie ma takiego efektu.
-
Tutaj fotki jak to wygląda, ta sama misja, zmienione tylko miesiące.
(https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=199472&d=1544285613) (https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=199473&d=1544285613)
-
Udało mi się zaradzić temu problemowi, inaczej ustawiłem przypisanie miejsca dodatkowego monitora w ustawieniach ekranu i problem zniknął.
(https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=199548&d=1544362444) (https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=199549&d=1544362444)
-
Dotychczasowe rozwiązanie na polepszenie ostrości i wyrazistości DDI na dodatkowym monitorze, powoduje też pogorszenie widoczności JHMCS - HMD. Przynajmniej takie mam wrażenie. :(
-
Po ostatniej aktualizacji mam problem z eksportem RWR na drugi monitor. Wprawdzie eksport jest ale litery i cyfry wyświetlane na RWR-e, nie przypominają liter, tylko wielkie zielone rozmazane plamy.
Zmiana w liniach niestety dużo nie dają, plamy zamieniają się w krzaczki:
shaderLineDefaultThickness = 5.0
shaderLineDefaultFuzziness = 2.0