Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: =OPS=padonis w Listopada 20, 2018, 00:07:30

Tytuł: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Listopada 20, 2018, 00:07:30
Panowie, w jakim dokładnie formacie  DDS zapisuje się pliki graficzne? Nie mogę sobie poradzić z plikiem odpowiadającym za naszywki na mundurze pilota.
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Listopada 20, 2018, 07:33:23
DXT3 z kanałem alfa inaczej nie będą odcinać się od tła. W zasadzie naszywka pilota składa się z trzech oddzielnych plików. Dwa pozostałe, które dają efekt reliefu są bez alfy (zapisane jako DXT1).
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Listopada 20, 2018, 08:46:59
A skórki z malowaniem? Niby zapisuje w jakimś podstawowym i są widoczne, co nie znaczy, że w dobrym. Tych formatów jest tam chyba z 20-ia.
https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Listopada 20, 2018, 09:00:47
Wszystko inne zostawiasz domyślnie, a tylko zmieniasz opcję w górnym okienku tutaj:

(https://developer.nvidia.com/sites/default/files/akamai/tools/images/Photoshop_TextureCompression.jpg)

"DXT1 no alpha" jeśli tekstura nie ma kanału alfa (maski przezroczystości), a DXT3 jeśli ją ma.
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Listopada 20, 2018, 09:16:06
A te opcje z 4bpp, 8bpp? Coś szukam na forum ED i piszą, że niby 8bpp powinno być dla DXT1, zaś z alfą to DXT5 - chodzi o ilość kolorów.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=144449
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Listopada 20, 2018, 09:50:11
Tak, można ustawić i DXT5, ale różnica jest tylko przy jakości kanału alfa jeśli dobrze kojarzę – chodzi o optymalizację. Do tych naszywek wystarczy Ci DXT3.
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Listopada 20, 2018, 10:13:37
OK. Chyba jeszcze dla naszywki, będę musiał zrobić plik DXTC.
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: hancerPL w Stycznia 19, 2019, 14:24:22
Ja używam Gimpa i  DXTBmp oraz oryginalnych  Texture templates, w których masz wszystkie elementy wyodrębnione i raczej zamienisz naszywki czy cokolwiek. Sam tego nie robiłem ale inne elementy da się do tego całe malowanie zmienić w prosty sposób. Na moim filmiku używam właśnie tych programów https://www.youtube.com/watch?time_continue=1070&v=TfIkc0VHfMk. Poz
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: czart w Stycznia 20, 2019, 09:58:41
Używam GIMP.
Jakiej kompresji użyć przy exporcie do DDS?
Bez kompresji są dosyć duże (u mnie po 75 MB).
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 20, 2019, 10:38:13
DXT5 (tylko i wyłącznie) do tego dla DCS muszą być włączone mipmapy.
Można śmiało korzystać z tego do konwersji http://www.mwgfx.co.uk/ (DXTBMP).
Tytuł: Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
Wiadomość wysłana przez: czart w Stycznia 20, 2019, 10:57:58
Dziękuję za pomoc.
To idę malować dalej.