Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F/A-18C Hornet => Wątek zaczęty przez: Poko w Stycznia 02, 2019, 20:21:10
-
Okazuje się, że dostaniemy dwa targeting pody do Horneta w następującej kolejności: najpierw LITENING II, a dopiero później ATFLIR.
ATFLIR jest używany przez USN oraz USMC w czasie operacji morskich, a LITENING II (ten sam co w A-10C) jest używany przez korpus Marines w czasie operacji lądowych oraz przez inne kraje (np. Hiszpanię).
Ten mini-update jest napisany w optymistycznym tonie, ale między wersami można by wyczytać, że po prostu z ATFLIRem zejdzie im się trochę dłużej niż zakładali, ale koniec końców fajnie, że dostaniemu oba. 8)
źródło (https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3742659&postcount=104)
Happy new year everyone!
A little good-news update to pass along regarding the targeting pod for the Hornet. As many of you are aware, USMC Hornets fly with the AN/AAQ-28 Litening targeting pod when deployed from airfields. This is the same TGP used for our A-10C. As such, we now plan to first introduce the Litening pod to the Hornet prior to the AN/ASQ-228 ATFLIR pod. This will allow a more complete selection of targeting pod options (can also be used for other countries like Spain of course), but also allow us to introduce a targeting pod into the project sooner than we had originally expected.
Thanks!
-
W tym przypadku, to chyba nawet lepiej, zdecydowanie częściej teraz lata się nad lądem. Obawiam się tylko, że mimo wszystko nie będzie to prędko, bo pewnie trzeba będzie go zrobić od początku. Swoją drogą nie jestem aż tak obeznany w różnicach między nimi. Rozumiem, że ATFLIR jest nowszy od LITENING II, co za tym idzie doskonalszy, albo zwyczajnie inny, do innych celów.
-
Pod jest ten sam co w A-10C, więc jego funkcje powinny być takie same. Więc czysto teoretycznie zostaje "tylko" zaprogramować sterowanie i wyświetlanie na ekranach. Ale wiadomo, w ich tempie trochę pewnie zejdzie.
-
Ale "kod" może się nie zgadzać, F-18 jest robiony jakoś inaczej niż A-10C czy F-5. Widać to po eksporcie na inne monitory. Zatem LITENING II od A-10C dla F-18 może być tylko modelem 3D.
-
Na kodzie się nie znam - nie wiem jak duży to problem, żeby przenieść PODa z A-10C, ale jak widać na przykładzie Mavericków to może nie być takie hop-siup.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale ten Litening II jest lepszy od ATFLIRa, nie?
-
^ Sam sobie odpowiem, bo doczytałem w necie - w sumie oba TGP mają zbliżone charakterystyki, ale Litening jest tańszy i łatwiej dostępny.
-
Wystarczy mi LITENING II, oby tylko był.
-
AFAIK, jedna dość istotna różnica jest taka, że Litening II jest podwieszany centralnie pod kadłubem, a ATFLIR w jednej z bocznych wnęk (zamiast AMRAAMa/Sparrowa/HARMa).
-
Litening może być podwieszany centralnie, ale też na bocznej gondoli. Znaczna różnica jest w wadze i wielkości. ATFLIR jest lżejszy i mniejszy.
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTur-SriVkhVQMsHn2x9Rh3CiK944053ebN-5I9T9Yb8AMTOQFH)
-
Czyli Litening daje większą swobodę w doborze uzbrojenia, a ATFLIR jest lżejszy?
-
Jest już pierwsze wideo z Liteningiem II. Jeśli to ma być " sooner than we had originally expected" to nie chcę wiedzieć ile jeszcze lat będziemy czekać na ATFLIR :D
https://www.youtube.com/watch?v=HWdnLlyeEBs
-
OK mam TGP, pokazali że można złapać cel na ziemi, wczytać jego koordynaty i zrzucić bombę GPS. A co z Maverick-ami, też można czy jeszcze nie? Czy można zlokalizować - namierzyć nim cel, którego koordynaty mamy już wbite jako WP?
-
Wags zapowiedział wkrótce więcej filmów o funkcjach TGP to pewnie dowiemy się co będzie działać a co jeszcze nie.
-
Można wskazywać cele dla JDAMów, bomb naprowadzanych laserem, obu wersji Mavericków, ustawić wspólrzędne do bombardowania w trybie AUTO - tyle udało mi się sprawdzić. Poza tym Waggs pokazał jeszcze namierzanie "cudzej" wiązki laserowej (JTAC, zgaduję że również inne samoloty). Całkiem fajny ten pod. Na razie problem miałem tylko ze zmianą kodu lasera, ale może coś źle robię.
-
To widziałem, ale o Maverick-ach AGM-65F to jakoś nic, laserowa "E" owszem. Może zdradzisz jak to robić? Pytam bo piszą, że to jeszcze nie działa : https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3995867&postcount=14
Jedynie co mnie przygnębia, to brak znacznika na HUD, gdzie skierowany jest aktualnie TGP, strasznie to utrudnia zabawę.
-
Znalazłem na niebieskim forum mały opis przycisków na hotasie, może się komuś przyda.
LITENING HOTAS COMMANDS
FOV SWITCH:
Short - FOV Wide/Narrow
Long - CCD / FLIR toggle
CAGE SWITCH:
Short - Boresights TGP
RADAR ELEV:
Up/Down - Zooms TGP in/out
SENSOR SELECT SWITCH
RIGHT - MFD SOI / Area/Point lock
TDC
SLEW - Slews TGP
DEPRESS - Designate as target.
Adds GPS data to JDAM / slaves MAV seeker to target.
UNDESIGNATE:
Undesignates TDC target.
GUN TRIGGER:
Hold to Fire laser.
-
Z pamięci:
Na lewym DDI Maverick, na prawym FLIR. Znajduję zasobnikiem cel i oznaczam go przy pomocy TDC Depress. Sensor select w lewo, potem UNCAGE i głowica Mavericka kieruje się na wskazany cel. Nie wiem czy tak to ma działać, ani jak niezawodna i precyzyjna jest ta metoda. Zrobiłem tak raz, testując po kolei całe dostępne uzbrojenie.
-
Bardzo fajny poradnik, spokojnie, dokładnie, bez chaosu i skrótów myślowych. Myślę, że może być bardzo pomocny.
https://www.youtube.com/watch?v=snpgsO-vwu8&feature=youtu.be&t=2
-
Witam
Jak uruchomić tryb LTD/R?
Pozdrawiam
-
Trzeba mieć włączony laser, na ekranie FLIR musisz zaznaczyć opcję "TRIG", laser włączasz przez naciśnięcie spustu działka, "L ARM" powinno się zmienić na "LTD R".
Wags to opisuje w tym filmiku: https://youtu.be/9EOLhpS5CWU (https://youtu.be/9EOLhpS5CWU).
A w tym filmiku masz pokazane gdzie włączyć laser: https://youtu.be/snpgsO-vwu8?t=121 (https://youtu.be/snpgsO-vwu8?t=121).
-
Wielkie dzięki.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka