Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F/A-18C Hornet => Wątek zaczęty przez: =OPS=padonis w Stycznia 14, 2019, 10:14:09
-
Są nowe zabawki, więc i nowy temat.
Na początek mam takie pytanie a w zasadzie dwa. Wcześniej nie bardzo mi było to potrzebne, ale jak włączyć na HUD te wskazania kierunku zagrożeń RWR? No i jeszcze jedno, kiedy wiemy że HARM jest w zasięgu, oglądam ten filmik i jakoś nie widzę zdecydowanego wskazania tak jak jest to w przypadku innych pocisków?
https://www.youtube.com/watch?v=iC3fcwFO6go&feature=youtu.be
-
Będzie klika trybów działania HARMa, akurat w tym nie ma precyzyjnie określonego zasięgu.
-
Jest o tym nawet mowa na filmie.
To jest na razie podstawowy tryb, w którym strzelasz bo coś wyskoczyło na RWR. System nie wie dokładnie w jakiej odległości jest radar.
-
IIRC, na stronie EW jest opcja HUD.
-
1.EW Page>HUD
2. Mod SP, który jako pierwszy będzie dostępny dla HARM-a nie poda odpowiedzi jak daleko jest cel i czy jest w zasięgu rakiety :(
-
OK dzięki, znaczy się jest tylko wybór w co chcesz strzelać.
-
Póki co w tym trybie jest tylko wybór w co strzelać bez informacji jak daleko stoi radar (coś jakby RUK w Viperze?).
-
Po pierwszych testach widzę, że skuteczność HARMA bardzo dużo zależy od celu.
Cel nie zawsze zostaje zniszczony całkowicie, często zostaje poważnie uszkodzony i nie zdolny do namierzania celu.
I tak:
>OSA ( 8 ) - Skuteczność dobra, łatwy namiar.
>NEVA - W zależności od radaru
P-19 ( FF ) - Skuteczność dobra, łatwy namiar.
S-125 ( 3 ) - Załącza się w ostatnie chwili, trudniejsza do namierzenia.
> STRELA ( 9 ) i ( 13 ) - Załącza się w ostatniej chwili, trudniejsza do namierzenia. ( Z powodu małego zasięgu Streli, jest trudnym celem dla HARM-a)
> TOR ( 15 ) - Łatwy do namiaru, jednak jeden pocisk to najczęściej zbyt mało do unieszkodliwienia celu, TOR z powodzeniem zestrzeliwuje pojedyncze pociski.
Z 4 szt. jeden doleciał do celu.
Jak ktoś ma ochotę podzielić się spostrzeżeniami, to zapraszam.
-
Po pierwszych testach widzę, że skuteczność HARMA bardzo dużo zależy od celu.
Cel nie zawsze zostaje zniszczony całkowicie, często zostaje poważnie uszkodzony i nie zdolny do namierzania celu.
I tak:
>OSA ( 8 ) - Skuteczność dobra, łatwy namiar.
>NEVA - W zależności od radaru
P-19 ( FF ) - Skuteczność dobra, łatwy namiar.
S-125 ( 3 ) - Załącza się w ostatnie chwili, trudniejsza do namierzenia.
> STRELA ( 9 ) i ( 13 ) - Załącza się w ostatniej chwili, trudniejsza do namierzenia. ( Z powodu małego zasięgu Streli, jest trudnym celem dla HARM-a)
> TOR ( 15 ) - Łatwy do namiaru, jednak jeden pocisk to najczęściej zbyt mało do unieszkodliwienia celu, TOR z powodzeniem zestrzeliwuje pojedyncze pociski.
Z 4 szt. jeden doleciał do celu.
Jak ktoś ma ochotę podzielić się spostrzeżeniami, to zapraszam.
"treningowa" misja dla Horneta z siecia SAMow sterowana skryptem IADS dynamicznie (wlacza, wylacza SAM dosyc inteligetnie;https://wiki.hoggitworld.com/view/IADScript_Documentation (https://wiki.hoggitworld.com/view/IADScript_Documentation)). Wpuszcza Hornety w zasadzke i dosyc ciekawie w kontekscie ze od dzisiaj jest HARM , takie realistyczne piekielko. Bazuje na MIST, misja to ZIP i zawiera w/w LUA-skrypty juz w sobie, sciagac i mozna grac :) -- https://ufile.io/ijvn3 (https://ufile.io/ijvn3)
-
Zapomniałem jeszcze o TUNGUSKA ( S6 ) - Radar odpala w ostatnie chwili, mimo to jej spory zasięg sprawia, że jest dość prostym celem dla HARM-a. Jednak gdy stoją pomieszane z osami, można je łatwo przegapić
-
Strieły w ogóle nie potrzebują radaru, posiadają jedynie odległościomierz.
-
No ale jest to radionamiernik i właśnie z tego powodu RWR łapie go w ostatniej chwili, tuż przed wystrzeleniem pocisku.
-
Jeszcze troche wiecej info: https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3761233#post3761233 Jest cool :)
-
No to elegancko. :)
-
W multi już nie działa tak dobrze, ale raczej myślę o tym, że RWR przestał odróżniać sygnały z większej odległości. Na RWR głównie widać BB, trzeba blisko podlecieć by prawidłowo RWR pokazał cel. Wcześniej nie było takiej lipy z rozpoznawaniem zagrożeń.
-
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony nowym trybem TOO, mimo że widok na ekranie ma spore opóźnienie względem lotu samolotu.
Mimo to, atak jest łatwiejszy i nie ma takiego bałaganu jak na RWR. Protokół sieciowy jeśli chodzi o RWR, nadal jest zwalony.