Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: YoYo w Marca 05, 2019, 09:29:38

Tytuł: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 05, 2019, 09:29:38
Słuchajcie, jakoś albo tego nie było albo nie zwracałem na to uwagi.
Jeśli odlecę od punktu inicjacji gdzieś dalej, to zauważyłem, że dalekie tekstury są nieco rozmyte. Wystarczy tam spojrzeć i momentalnie się wyostrzają, ale niestety proces jest widoczny i denerwujący.
Najbardziej jest to widoczne na teksturach górskich i jesienią. Nad płaskim prawie tego nie widać i nie przeszkadza.

Tu przykład o co chodzi (co ciekawe ośnieżone szczyty, nawet te dalsze, tego nie mają):

(https://i.imgur.com/QB2qINu.gif)

Powyższy screen jest z moda Mustanga, ale w default też to się pojawia (chociaż default szybciej się wyostrza, jest lżejszy niż ten mod).

Tu oryginalny post.
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3823795&postcount=499

Czy to norma w DCS? Testowałem różne opcje i w mniejszym lub większym znaczeniu to się pojawia, a raczej nie pamiętam nic takiego wcześniej.

(http://i.imgur.com/sg35O8Am.jpg) (https://imgur.com/sg35O8A)

Sugestie mile widziane. A może to jakiś bug w DCS?
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 05, 2019, 09:45:14
A sprawdzałeś z Visib Range na Ultra lub Extreme?
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 05, 2019, 10:14:22
A sprawdzałeś z Visib Range na Ultra lub Extreme?

Nie ma znaczenia.
Natomaist wyglada na to ze bug obecnego DCS https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3823807&postcount=500 . Jakos tego nie widzialem wczesniej, a jestem wyczoluny na takie rzeczy.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 05, 2019, 10:25:22
U mnie to bywa od wersji do wersji, żadna nowość.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 05, 2019, 10:35:28
A w widoku z kabiny też tak jest? W sumie nie zauważyłem tego. Sprawdzę później.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 05, 2019, 10:48:42
Najbardziej upierdliwy ten `efekt` był i jest na Newadzie - tam to wręcz było widać jak się nakładają tekstury na góry, a następnie rysują drzewa. Na Kaukazie rzadko go widywałem, aczkolwiek po ostatniej becie się nasilił i przybrał postać nagłego wyostrzenia dalekiego widoku.
Redaktorze, poczekajcie ze dwie bety, powinno się naprawić.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 05, 2019, 10:49:30
A w widoku z kabiny też tak jest? W sumie nie zauważyłem tego. Sprawdzę później.

Jest, ale, że jako górki mniejsze to tak aż się nie rzuca na oczodoły.

Redaktorze, poczekajcie ze dwie bety, powinno się naprawić.

Tyle, że nie widzę takiego tematu w bugowni DCS'a.  8) Trzeba chyba im to sklecić bo może Panowie żyją w nieświadomości.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 05, 2019, 11:03:04
I to jest słuszna inicjatywa :).
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 05, 2019, 13:30:42
W ogóle tego u mnie nie ma, no chyba, że jakimś cudem nie dostrzegam.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 05, 2019, 15:58:30
W ogóle tego u mnie nie ma, no chyba, że jakimś cudem nie dostrzegam.

Może to wynikać z rozdzielczości, czyli ilości generowanych pikseli przez silnik gry, albo czegoś podobnego. U mnie efekt wyostrzania wystąpił wraz z pojawieniem się Newady i był wręcz tragiczny. Kiedyś podobny efekt był w totalnej klapie Bohemii, czyli TOH (pamięta to ktoś jeszcze? :-). Ostatnio zaobserwowałem, że na Polonezie niektóre rejony też wyostrzają się dopiero po chwili. Generalnie nie przejmuję się tym, bo to jest UFO, czyli pojawia się i znika od wersji do wersji. Pewnie sami twórcy nie mają pojęcia o co chodzi.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 05, 2019, 18:03:22
Z Nevadą problem był nieco inny, bo tekstury się generowały za każdym razem przy wyjściu z mapy. Zresztą to to dotyczy każdej mapy, jednej mniej innej bardziej.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 05, 2019, 18:32:18
Ja mapy praktycznie w ogóle nie oglądam podczas latania.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 05, 2019, 23:18:21
W ogóle tego u mnie nie ma, no chyba, że jakimś cudem nie dostrzegam.
Trzeba zapakować misję, odlecieć trochę w stronę gór (jakieś z 5 min lotu) i wtedy powinno się pojawić, jak zmieniasz widok (najpierw w lewo, a potem w prawo i wypatruj wyostrzenia się tekstur).
DCS zawsze był dla mnie przykładnością akurat tekstur dystansowych (znacznie lepiej tu działało niż w FSX/P3D, a teraz coś widzę, że tam naprawiono błędy, a tutaj taka niespodzianka).
A wrzuć swoje ustawienia, chociaż pewnie to nie to ale warto sprawdzić.

Test na defaultowych teksturach:
(https://i.imgur.com/9F8xzPM.gif)

Też się pojawia to cudo. Fakt, trwa to chwilę, ale jest denerwujące.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Marca 06, 2019, 08:23:15
Macie chłopaki za dobry sprzęt. DCS musi chrupać. Jak nie chrupie to pojawiają się ząbki, shimmering, rozmaz tekstur i ogólnie mówiąc problemy :032:. Jak jest komiks i suwaczki w dół to jest cacy i wszyscy mają te same szanse hyhy ;).
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 06, 2019, 08:27:12
Kij wie własnie o co chodzi. Ja mam jeszcze DCS na dysku SSD M.2 NVMe, więc jest bardzo szybko :-).
Hmmm, a może to RAM? Chociaż akurat opcja Preload Radius (terrain) mam na maks, a to wrzuca tekstury do DDR6 z GPU. Jak zejdę np. z 15.000 do 30.000 jest dużo gorzej jeszcze więc to działa.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Marca 06, 2019, 08:37:13
Nie Yoyku, to jest DCS, to nie jest gra z mainstreamu czy jak wolisz AAA i ona nigdy nie wykorzysta dobrodziejstw współczesnego sprzętu. Nie ma co szukać dziury w całym. Efekt starego, wiecznie łatanego, niedorobionego silnika. Jak sobie dodasz jeszcze kwestie niedorobionych sterowników, bo sprzęt też nie stoi w miejscu i zmiany postępują szybciej niż kiedyś to wyjdzie z tego taki właśnie obrazek. Natomiast dla ED to priorytet zero, bo przecież u nich działa i mają większe babole do poprawy tudzież rzeczy do zaimplementowania :). Popić wodą i zapomnieć :).
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w oddali (terrain) DCS 2.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 06, 2019, 12:42:07
Słusznie, DCS ma więcej poważniejszych problemów niż to. A jak ktoś lata na gorszym sprzęcie i na zwykłych monitorach HD, to i tak nie widzi takich problemów. Ważniejszą sprawą jest widoczność innych samolotów w powietrzu, babole jak ten ostatni z HUD F-5 i wiele innych, bardziej upierdliwych dla przeciętnych graczy takich jak ja.
No może jeszcze brak obiecanych krów na pastwiskach.  :evil: