Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F/A-18C Hornet => Wątek zaczęty przez: =OPS=padonis w Czerwca 28, 2019, 07:24:48
-
Mam do was pytanie, bo już nie rozumiem.
Pojawiła się nowa komunikacja z lotniskowcem, teoretycznie jest nam podawany kurs pasa do lądowania i tak dalej. Jednak często ten kurs nie zawsze się pokrywa z prawdą. Na mojej misji lotniskowiec płynie kursem 332 stopnie, wiadomo że kurs lądowiska jest nieco inny, ale wieża podaje mi 30 stopni.
Nieścisłości są też na filmach od Wags-a. Wbija kurs podany przez wieżę. Ten na HSI widoczny jest ze strzałką kierunku. Zauważyłem, że Wags raz leci zgodnie z jej kierunkiem a raz na odwrót, no i niby tak jest mu podawany kurs.
O co chodzi, czy to błąd, czy stary i nowy film czy coś innego?
Może jakiś kolega "spec" mi to wyjaśni?
Na tym filmie leci zgonie z kierunkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=IzV5QVHzTuY
A na tym jakoś pod prąd...
https://www.youtube.com/watch?v=n4d92zwyb04
-
Może zależy czy lecisz do przodu czy do tyłu?
-
Tam są pokazane procedury CASE III. Marshal podaje namiar na holding point (radial względem TACANa lotniskowca), z którego trzeba zacząć podejście o określonym czasie. Nie zawsze jest on centralnie za lotniskowcem.
Instrukcje CASE III po polsku (przygotowane przez Qbę): https://docs.google.com/document/d/1r3BQxkbHssm1sjMBqOoY1EEpnf0ukipeo0RODrchte8/edit?usp=sharing
i ważna grafika ilustrująca te procedury w pigułce: https://imgur.com/zgjQrFI
-
To wiem, ale czemu jak wbija kurs na pas lotniskowca, to leci raz z kierunkiem kursu a raz pod prąd. Tak mu podaje wieża, a lotniskowiec ma tylko jedną stronę pasa. To nie ma sensu. Na HSI po wbiciu kursu jest na nim strzałka kierunku.
-
Bo nie wbija kursu pasa, a radial. Gdy zaczął schodzenie to już olał przestawianie kursu na przeciwny, bo patrzył tylko na ILS. Raz leci z kursem, raz pod prąd, bo jest w stacku na holding fixie i podejście musiał zacząć o określonym czasie podanym przez marshala ("expect approach time 32"). Wszystko jest w podlinkowanym dokumencie.
-
Rozumiem teraz, jednym słowem dał filmik - tutorial i nie zmienił po Marshal-u kursu na Final Bearing. To świetna instrukcja...
-
A po co mu odpowiedni kierunek jeśli jest na dobrym kursie i śledzi wskazania ILS? W wypadku wave-off/bolter zawróciłby po dobrym kursie sugerując się TACANem, bo ważne, żeby był równolegle do linii na HSI. Jej kierunek (w te czy we wte) nie jest ważny byle był wzdłuż BRC.
-
Niby tak, ale to film pokazowy, szkoleniowy, który ma wyjaśniać co i jak w miarę jak najbardziej prosty i zrozumiały sposób. A nie być powodem nieścisłości i pytań. 8)
-
Pierwszy klip podlinkowany przez Ciebie to tutorial Case-III. Drugi to tylko mini update pokazujący zmiany w ATC. Na początku Wags mówi, że ten klip jest nagrany „swobodniej” w celu przedstawienia głównie nowej komunikacji.
-
Aaaaa "swobodniej" , to mu latają inne sprawy w DCS-e... :evil:
Jak jest nowa komunikacja pokazana, to powinna być tak jak należy. Nawet nie opisał nowych komend pod klawiszami F3, F4 itd. W Manual-u raczej tego nie odszukasz, bo jak zwykle jest daleko w dup.... za DCS-em.
-
Przynajmniej zawsze jest się do czego przyczepić i można pomarudzić. :)
-
He he he niby tak, ale to nie o to chodzi. Oglądam te filmiki by się czegoś nauczyć, nie znam dobrze angielskiego i nie zawsze wszystko rozumiem ale się staram. Takie filmiki powinny być zrobione dobrze, tak by każdy mógł się czegoś nauczyć, jak nie zrozumiem słuchając, to patrząc uważnie załapie do końca. Są takie tutoriale w necie, dokładnie krok po kroku i z opisem co i jak. Szkoda, że do tej nowej komunikacji jeszcze nie ma, tylko te "swobodne Wags-owe pierdalamento. :|
Dzięki za instrukcje od Qby, są bardzo pomocne w zrozumieniu "Wags-owego pierdalamento". :)
-
Na pewno jak wszystko skończą to pojawi się misja treningowa / tutorial w simie.
-
Panowie, czy coś się poknociło z komunikacją z lotniskowcem.
Chciałem dziś poćwiczyć lądowanie a tu w odpowiedzi nie podaje mi jakim CASE mam lądować, tylko jakieś pierdy.
Czy ktoś może mi objaśnić komunikację z lotniskowcem, przeglądałem wasze materiały, ale teraz jakoś nijak się to ma do tego co dostaję w odpowiedzi z radia?
-
Lotniskowiec podaje mi kurs na ścieżkę podejścia, tak jak zwykłe lotnisko. Nie podaje mi CASE, kursu lotniskowca itd. Raz przez przypadek poprawnie mi odpowiedział, niestety nie wiem czemu tylko raz?
-
Lotniskowiec podaje mi kurs na ścieżkę podejścia, tak jak zwykłe lotnisko. Nie podaje mi CASE, kursu lotniskowca itd. Raz przez przypadek poprawnie mi odpowiedział, niestety nie wiem czemu tylko raz?
Olej zwykłe ATC do wyjścia SuperCarrieria. To się przydaje w nocy tylko po to, żeby lotniskowiec włączył światła. Używaj skryptów w misji Alerax LSO 2.5.1 lub Airbossa.