Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: alkefas w Lipca 12, 2019, 09:39:49
-
Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Jeśli poniższe pytania okażą się zadane nie w tym miejscu, to z góry przepraszam.
Zaraziłem się ostatnio ideą latania w FC w VR, ale - przyznam - jestem graczem starej daty (Red Baron!) i miałbym pytanie od czego w zasadzie zacząć.
Jakie okulary są w tej chwili najlepszą opcją, co się sprawdza? Czy coś polecacie?
Czy jest sens uruchamiać to na karcie GeForce GTX 1060?
W VR to pozycja obowiązkowa. Nic nie zrobiło na mnie tak dużego wrażenia w VR jak szmatoloty.
-
Oculus Rift S to najbardziej bezproblemowa opcja, o ile masz typowy rozstaw oczu.
Z GTX 1060 szału nie będzie, ale powinno działać. Zakładam że to desktop?
-
Tak, jak najbardziej PC.
Dzięki za namiary na oculusa.
-
Tylko nie pomyl z Rift CV1 ;)
-
Dzięki za wydzielenie wątku.
-
Oculus Rift S nie są aktualnie oficjalnie dostępne w Polsce, z tego co widzę. Nie licząc allegro, ale tam i tak pochodzą np. z amazona de lub uk, jak się domyślam.
Czy np. HTC Vive jest rozsądną alternatywą?
-
Oculus Rift S nie są aktualnie oficjalnie dostępne w Polsce, z tego co widzę. Nie licząc allegro, ale tam i tak pochodzą np. z amazona de lub uk, jak się domyślam.
Czy np. HTC Vive jest rozsądną alternatywą?
Mam Vive PRO i wszystko wygląda zachwycająco... ale mam trochę lepszą kartę niż Ty (2080Ti)...
-
Oculus Rift S nie są aktualnie oficjalnie dostępne w Polsce, z tego co widzę. Nie licząc allegro, ale tam i tak pochodzą np. z amazona de lub uk, jak się domyślam.
Czy np. HTC Vive jest rozsądną alternatywą?
Jak nie jest jak jest:
https://www.morele.net/gogle-vr-oculus-rift-s-virtual-reality-headset-301-00178-01-4145397/
https://www.x-kom.pl/p/497001-gogle-vr-oculus-rift-s.html
Zresztą jeśli kupisz na amazon.de, czy amazon.pl, to i tak będzie wysłany z magazynów w Polsce.
Vive (bez Pro) jest kiepską alternatywą, nowego na pewno nie warto kupować. Vive Pro obecnie również jest mało opłacalne, wchodzą już na rynek lepsze headsety. Ale to i tak nie na Twoją kartę.
-
WTF? Przychodzi nowy użytkownik, pyta się o konkretny sprzęt, odpowiadam i Ty masz jakiś problem? Idź sobie pojęcz do działu o VR.
WTF?
Co Twój wpis wnosi sensownego oprócz chwalenia się Twoim 2080Ti i Vive Pro ...
To chyba nie ten poziom sprzętu?
Raz nowy Kolega nie napisał jakim budżetem dysponuje jaki ma IDP oraz konfigurację PC?
Dwa z moich doświadczeń wiem, że dzięki kilku radosnym operacjom związanym z IL2 zawartym w tym temacie https://forum.il2sturmovik.com/topic/34266-copypaste-settings-plus-zoom-for-best-spotting-and-id-odyssey-pimax5k-rift-s-rift/ BoX-y całkiem fajnie działają na wielu sprzętach
Zwyczajnie wyjaśnić i tyle boimho BoX całkiem nieźle działa na CV-1 oraz GTX1080 i to wystarcza na początek VR ...
ps.
I tyle mojego jęczenia po za działem VR...
-
WTF?
Co Twój wpis wnosi sensownego oprócz chwalenia się Twoim 2080Ti i Vive Pro ...
To chyba nie ten poziom sprzętu?
Raz nowy Kolega nie napisał jakim budżetem dysponuje jaki ma IDP oraz konfigurację PC?
Dwa z moich doświadczeń wiem, że dzięki kilku radosnym operacjom związanym z IL2 zawartym w tym temacie https://forum.il2sturmovik.com/topic/34266-copypaste-settings-plus-zoom-for-best-spotting-and-id-odyssey-pimax5k-rift-s-rift/ BoX-y całkiem fajnie działają na wielu sprzętach
Zwyczajnie wyjaśnić i tyle boimho BoX całkiem nieźle działa na CV-1 oraz GTX1080 i to wystarcza na początek VR ...
ps.
I tyle mojego jęczenia po za działem VR...
Wierz mi, że się nie chwalę gratami, bo jakoś mnie to nie kręci, a i jakbym chciał to robić, to bym sobie zrobił sygnaturkę i każdy by widział przy każdym poście.
Odpowiedziałeś koledze rzeczowo powyżej i bardzo dobrze, chwała ci za to.
-
Ok. Mnie też trochę poniosło ;) Wybacz. W końcu mamy tu sobie pomagać.
-
Jak nie jest jak jest:
https://www.morele.net/gogle-vr-oculus-rift-s-virtual-reality-headset-301-00178-01-4145397/
https://www.x-kom.pl/p/497001-gogle-vr-oculus-rift-s.html
Na morele nie dotarłem; na x-kom planują mieć najbliższą dostawę na 31go sierpnia 8).
-
W końcu mamy tu sobie pomagać.
Już lubię to forum!
Co do konfiguracji sprzętowej to mam i5-2500 3.3GHz, 8GB RAM, karta GeForce GTX 1060 6GB. Na ile się orientuję do RoF/FC powinno wystarczyć. Czy VR powoduje duży narzut na wydajność?
Czy Vive Pro oferuje (zauważalnie) lepsze doświadczenia? Bo jak zrozumiałem, jakbym to rozpatrywał to bym musiał wymienić kartę graficzną, a w praktyce pewnie płytę ze wszystkim?
-
Tak, narzut VR na wydajność jest dość duży. Generalnie spadek FPS względem monitora rzędu 30-50% nie jest niczym niezwykłym. Rift S pod tym kątem i tak ma najniższe wymagania.
Vive pro ma lepsze wbudowane słuchawki, możliwość regulacji rozstawu oczu i inny ekran, na którym pewne rzeczy będą wyglądać lepiej, a niektóre gorzej. Oraz bardziej niezawodny system śledzenia, którego raczej i tak nie docenisz grając w symulatory. Nic co by obecnie usprawiedliwiało 2-3x wyższą cenę.
-
Jeśli nie chcesz wymieniać całego pc to najsensowniej byłoby zapolować na używany oculus cv1, pewnie sporo ich się teraz pojawi w dobrych cenach. VR to ok 3 krotny narzut wymaganej mocy zestawu. Natomiast obraz odbierany jest inaczej i niższe ustawienia tak nie kłują w oczy jak na monitorze.
Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
-
W CV1 nie ma sensu się pchać, chyba, że budżet jest naprawdę napięty i liczy się każda złotówka. Albo koniecznie potrzebujemy regulowane IPD.
Rift S ma takie same wymagania sprzętowe co CV1 ze względu na niższe odświeżanie ekranu, lepszą jakość obrazu, odpada kombinowanie z kamerami, a nowy kosztuje kilkaset złotych więcej niż używane CV1. Na wysyp ciekawych okazji bym nie liczył, to zbyt niszowy sprzęt. Widzę nawet, że na Allegro jest ich teraz dużo mniej niż w czasie kiedy sprzedawałem swojego (po premierze Rifta S).
-
Dobra, oculus rift s kupiony i podłączony. Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
Mam jeszcze tematy, ale to już w innych wątkach raczej.
-
A skoro o FC mowa, przed chwilą wpadłem, że można sobie postawić przed nochalem...
(http://i.imgur.com/HWIatB4l.jpg) (https://imgur.com/HWIatB4)
Dodatkowe 8) 8) 8) wrażenia w VR murowane w szmatolotach!
-
Ja bez wiatraka w ogóle nie daję rady grać w VR bo soczewki mi parują.
-
dodatkowe 8) 8) 8) wrażenia w VR murowane w szmatolotach!
Był symulator myśliwców z I WŚ, który umożliwiał podpięcie... wentylatora do symulowania wiatru.
-
Podpinam się pod pytanie, i uściślam pod siebie. Czy VR do FC i BoX uciągnie zestaw jak u kolegi Alkefasa, ale z kartą 1660 Ti? Czy trzeba iść w górę z kartą? Zdaje się gra powinna działać powyżej 60 FPS na 1660, więc do VR będzie ok, jak rozumiem?
-
A skoro o FC mowa, przed chwilą wpadłem, że można sobie postawić przed nochalem...
A z Pinkera się śmiali :032:
Jeszcze trochę i klemy od akumulatora powędrują we wrażliwe miejsce :P
-
Podpinam się pod pytanie, i uściślam pod siebie. Czy VR do FC i BoX uciągnie zestaw jak u kolegi Alkefasa, ale z kartą 1660 Ti? Czy trzeba iść w górę z kartą? Zdaje się gra powinna działać powyżej 60 FPS na 1660, więc do VR będzie ok, jak rozumiem?
Moim zdaniem wszystko poniżej 1080Ti w VR to masochizm. Jakoś będzie działać, ale niedosyt pozostanie.
-
No i przestraszyłeś mnie. :( A Someone napisał Alkefasowi, że "z GTX 1060 szału nie będzie, ale powinno działać". :(
-
No i przestraszyłeś mnie. :( A Someone napisał Alkefasowi, że "z GTX 1060 szału nie będzie, ale powinno działać". :(
Przecież napisałem to samo, szału nie będzie, jakoś zadziała, ale ciśnienie na kupno lepszej karty pozostanie. Jako taki komfort przy ekstremalnie wymagających simach jak DCS dopiero przy GTX1080Ti, a i tutaj chciałoby się więcej. W inne gierki VR przy takiej karcie pograsz już w miarę komfortowo.
-
Nie mam zamiaru grać w DCS'a, wyłącznie Flying Circus oraz IL-2 Great Battles Series, tylko to mnie obecnie interesuje, zresztą zgodnie z tematem wątku. :)
-
Działa Wam Comm menu w IL-2 w trybie VR?
(http://i.imgur.com/hebXel8l.jpg) (https://imgur.com/hebXel8)
Niby strzałka jest, działa na mapach itp. ale w menu komand/radio nie da się nic kliknąć.
-
Jak jeździłem w simracingu to mój kokpit był wzbogacony o takie wentyle. Kręciły się proporcjonalnie do prędkości.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Działa Wam Comm menu w IL-2 w trybie VR?
https://imgur.com/hebXel8
Niby strzałka jest, działa na mapach itp. ale w menu komand/radio nie da się nic kliknąć.
U mnie było Ok.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Nie cytujemy obrazków! Mazak.
-
Nie mam zamiaru grać w DCS'a, wyłącznie Flying Circus oraz IL-2 Great Battles Series, tylko to mnie obecnie interesuje, zresztą zgodnie z tematem wątku. :)
Flying Circus jakoś działał u mnie na GTX1070. Tutaj było jeszcze w miarę do zaakceptowania. Jeśli DCS odpada, to myślę, że jakoś od biedy będzie działało. Najwyżej trzeba będzie zjechać trochę z super samplingiem i ustawieniami w grze.
-
Działał w sensie z VR, jak rozumiem. A z jakimi okularkami?
-
45 klatek w IL2 to daleko od OK. Mnie odrzuca od grania przy tylu fpsach.
-
45 klatek w IL2 to daleko od OK. Mnie odrzuca od grania przy tylu fpsach.
Czemu? Obraz jest super płynny w 45 w IL-2 (nie gorzej na pewno niż w DCS), przynajmniej w Reverbach, a reprojection daje radę, artefaktów teoretycznie brak, czasem coś zaliczy cień, ale to rzadkość.
-
Jak dla mnie to DCS dużo płynniej działa z reprojection.
-
Nie chce mi sie wierzyć, że przy 45 fps szybko i blisko przelatujące samoloty nie ghostingują. Nawet CV1 sobie z tym nie radził. Wolno przesuwająca się ziemia czy zegary ok, ale nie samoloty na pełnym gazie. W walce to masakra, dlatego nigdy tak nie grałem.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Nie chce mi sie wierzyć, że przy 45 fps szybko i blisko przelatujące samoloty nie ghostingują. Nawet CV1 sobie z tym nie radził. Wolno przesuwająca się ziemia czy zegary ok, ale nie samoloty na pełnym gazie. W walce to masakra, dlatego nigdy tak nie grałem.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Niestety, faktycznie z tym jest problem. Im bliżej tych 45/30, granicznych fps (w zależności od headsetu), tym to zjawisko ghostingu się nasila, aż w końcu widać to nawet na okrętach ;-) Widać to w każdych goglach z podobną technologią.
-
Dokładnie, przy 45 klatkach to można sobie polatać rekreacyjnie albo bombić cele naziemne. W dogfightcie jest masakra. Niektórym to jednak nie przeszkadza, pełno ludzi na oficjalnym forum jest zachwyconych VR. Klatek nie zmierzą, bo po co? Jest płynnie. Kilka dni później piszą posty w stylu "dlaczego widzę 3 samoloty w celowniku i artefakty na tarczy śmigła?" Z tym ostatnim chyba devsi sobie wreszcie poradzili bo jak latałem ostatnio przy 45 fpsach to tarcza śmigła wyglądała ok.
W DCS reprojekcja jest bardziej zjadliwa bo walki w suszarkach odbywają się na większych dystansach.
-
Dla mnie kolejnym krokiem są rękawiczki z czujnikami, żeby można było klikać guzikami w kokpitach.
-
Dla mnie kolejnym krokiem są rękawiczki z czujnikami, żeby można było klikać guzikami w kokpitach.
Teoretycznie można już coś takiego kupić ;)
https://yeseyesee.pl/smart-fabric-haptyka-dla-oculus-quest/
-
Ale może tak bez offtopa, bo co temat o VR to płyniecie... i robi się taki sam bajzel w każdym temacie.