Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F-16C Viper => Wątek zaczęty przez: =OPS=lipas w Października 04, 2019, 10:10:49
-
Poćwiczyliśmy wczoraj ze Sliderem parę razy "kołówkę" F-16 vs Miraż. Wniosek jeden, Miraż rządzi, ale F-16 ma chyba największe szanse z dostępnych maszyn. Trudno go też trafić bo jest mały i zwinny. Zresztą temat dominacji Miraża jest od jakiegoś czasu wałkowany na ED forum. Możliwe, że ta sytuacja się za jakiś czas zmieni, pewnie podciągną F-16 a zabiorą Mirażowi jak to już nieraz bywało :).
-
Poćwiczyliśmy wczoraj ze Sliderem parę razy "kołówkę" F-16 vs Miraż. Wniosek jeden, Miraż rządzi, ale F-16 ma chyba największe szanse z dostępnych maszyn. Trudno go też trafić bo jest mały i zwinny. Zresztą temat dominacji Miraża jest od jakiegoś czasu wałkowany na ED forum. Możliwe, że ta sytuacja się za jakiś czas zmieni, pewnie podciągną F-16 a zabiorą Mirażowi jak to już nieraz bywało :).
Mirage na pewno powinien mieć lepszy roll-rate od Vipera czy Horneta, ale po wejściu na wyższe kąty natarcia powinien szybko wyhamowywać, bo ten układ kaczki i duża powierzchnia skrzydła działa jak wielki hamulec aerodynamiczny. Dlatego Mirage ma ciut lepszy chwilowy turn rate, ale przy trwałym (sustained) turn rate'cie przewaga jest po stronie Vipera. Mirage jest też lżejszy, ma większą prędkość wznoszenia (60 000 ft/min) od Vipera (50 000 ft/min). Generalnie we wszystkich źródłach jakie znalazłem jest napisane, że w dogfight'cie Viper bije Mirage'a. Wszystko zależy też oczywiście od pilota, który musi znać plusy i minusy swojej maszyny i przeciwnika i umieć to wykorzystywać w walce.
-
To tak jak Prosiaczek, świetnie kręci tylko wznoszenie i prędkość ma dupowatą. :583:
-
Pytanie do tych, co wcześniej śmigali w BMS'a - jak wrażenia ?
-
Pamiętam pokazy w Radomiu jeszcze przed rozstrzygnięciem kontraktu na zakup myśliwca. Francuzi mocno wtedy lansowali Mirage'a. Oczywiście pokazy to nie walka, aczkolwiek to było jeszcze przed wypadkiem Żelaznych i później Suchoja, więc latali dużo agresywniej i niżej niż potem. Z punktu widzenia obserwatora na ziemi to jak dla mnie Mirage wypadł cienko, wznosił się słabo, był jakiś mało dynamiczny i dopiero po nabraniu prędkości pokazał trochę więcej. Na jego tle Viper był samolotem z innej, nowszej epoki i bezapelacyjnie wypadł lepiej, był bardziej dynamiczny i sprawiał wrażenie lepiej kręcącego.
Ja dopiero zainstalowałem i przeglądam manual, więc jeszcze nie porównam z BMS-em.
-
Realia realiami, a ta gra to inna rzeczywistość. Tu Miraż bryluje i bynajmniej nie twierdzę, że tak powinno być.
-
Mirage na pewno powinien mieć lepszy roll-rate od Vipera czy Horneta, ale po wejściu na wyższe kąty natarcia powinien szybko wyhamowywać, bo ten układ kaczki i duża powierzchnia skrzydła działa jak wielki hamulec aerodynamiczny. Dlatego Mirage ma ciut lepszy chwilowy turn rate, ale przy trwałym (sustained) turn rate'cie przewaga jest po stronie Vipera. Mirage jest też lżejszy, ma większą prędkość wznoszenia (60 000 ft/min) od Vipera (50 000 ft/min). Generalnie we wszystkich źródłach jakie znalazłem jest napisane, że w dogfight'cie Viper bije Mirage'a. Wszystko zależy też oczywiście od pilota, który musi znać plusy i minusy swojej maszyny i przeciwnika i umieć to wykorzystywać w walce.
Dobrze że ktoś podziela moje zdanie nt. M-2000. Wierz mi Poko, próbowałem wszystkiego. Lecieć szybko, wolno, wznosić się, zmusić go żeby przestrzelił i przeszedł obok. Ja przy 230kn już ledwo leciałem, a on przy 130kn latał jak gdyby nigdy nic. Czy to wolno czy szybko, bez różnicy. W DCSie Mirage lata dobrze w każdym zakresie prędkości, a ja już od jakiegoś czasu powtarzam, że jego FM jest coś nie teges, i zdania nie zmienię. Zwalnia i przyspiesza też w tempie rakietowym...
-
To fakt. Zachowuje pełną kontrolę praktycznie w całym zakresie prędkości a wznoszenie... Jedynie należy pamiętać aby za długo nie lecieć z krytycznym AoA. Jak go się odrobinę poluzuje momentalnie odzyskuje wigor.
Ale my tu o F-16 a zaczynamy o Mirażu. Stop :).
-
Ach te strugi!
(http://i.imgur.com/mb0glPZm.jpg) (https://imgur.com/mb0glPZ)
Nie jest spartolona animacja działania orczyka? Tak działały w IWŚ ;). Chodzi mi o to, że pedał w F-16 powinien trzymać zawsze jedną pozycję (także przy wychyleniu), a nie przesuwać się wraz z całym ramieniem zmieniając kąt pod względem opartej stopy.
-
https://www.youtube.com/watch?v=94rzsQQgQr4
:evil:
-
Hehehe, dokładnie. Dobry klip! :evil:
-
Czy ktoś tu oczekiwał, że będzie inaczej :)? Ja też kupiłem, żeby sobie polatać, potestować. A kiedy go zrobią? Jak zrobią. Są inne zabawki.
-
Nie jest spartolona animacja działania orczyka? Tak działały w IWŚ ;). Chodzi mi o to, że pedał w F-16 powinien trzymać zawsze jedną pozycję (także przy wychyleniu), a nie przesuwać się wraz z całym ramieniem zmieniając kąt pod względem opartej stopy.
Hmm, już ktoś dzisiaj to pokazywał na Fejsie, ale znaleźli się znawcy, którzy pisali, że one w realnym Viperze tak właśnie działają. Nie wiem czy to prawda, ale pisał to gość, który siedział w niejednym kokpicie.
-
Hmm, już ktoś dzisiaj to pokazywał na Fejsie, ale znaleźli się znawcy, którzy pisali, że one w realnym Viperze tak właśnie działają. Nie wiem czy to prawda, ale pisał to gość, który siedział w niejednym kokpicie.
To prawda, tak działa ruddre w F-16. Na foto widać, jak prosty jest to mechanizm. Pedały nie zmieniają kątów podczas wychylenia.
https://imgur.com/ijEnBDt
-
To prawda, tak działa ruddre w F-16. Na foto widać, jak prosty jest to mechanizm. Pedały nie zmieniają kątów podczas wychylenia.
https://imgur.com/ijEnBDt
Faktycznie, na to wygląda, bardziej sądziłem, że to jak u Slawa działa https://youtu.be/94ysrsX2dEA?t=158 .
-
Nie wiem czy to tylko takie wrażenie (żadnych testów nie robiłem, a ostatnio niewiele latałem), czy wynik sugestii (na forum ED), ale wydaje mi się, że ten DCS-owy Viper jakiś taki rzeczywiście ospały, jakby mu brakowało mocy. Mam wrażenie, że ten z Falcona lata dynamiczniej.
Czy mi się wydaje, czy ktoś ma podobne odczucia?
Kolejna sprawa, znowu nie wiem czy mi się wydaje, ale mam wrażenie, że przy lądowaniu w Falconie aerobraking wychodzi jakoś płynnie, delikatnie (nie wiem, czy odpowiednio to opisuję), a tu mam wrażenie że Viper ląduje trochę jakby Horneta zmusić do aerobrakingu, czyli jest to rodzaj kontrolowanej katastrofy z wyhamowywaniem powierzchnią kadłuba.
-
Nie wiem czy to tylko takie wrażenie (żadnych testów nie robiłem, a ostatnio niewiele latałem), czy wynik sugestii (na forum ED), ale wydaje mi się, że ten DCS-owy Viper jakiś taki rzeczywiście ospały, jakby mu brakowało mocy. Mam wrażenie, że ten z Falcona lata dynamiczniej.
Czy mi się wydaje, czy ktoś ma podobne odczucia?
Kolejna sprawa, znowu nie wiem czy mi się wydaje, ale mam wrażenie, że przy lądowaniu w Falconie aerobraking wychodzi jakoś płynnie, delikatnie (nie wiem, czy odpowiednio to opisuję), a tu mam wrażenie że Viper ląduje trochę jakby Horneta zmusić do aerobrakingu, czyli jest to rodzaj kontrolowanej katastrofy z wyhamowywaniem powierzchnią kadłuba.
Zawsze mozna zwalic na EA, w tym dzisiejszym news jest szerzej o statusach:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4057215&postcount=218
-
Sticker na monitorze z napisem "wczesny dostęp" może pomóc ;-).
-
Zawsze mozna zwalic na EA, w tym dzisiejszym news jest szerzej o statusach:
Nie zwalam, opisuję moje subiektywne wrażenia i ciekaw jestem czy jeszcze ktoś ma podobne.
-
Będąc w Radomiu na Air Show uciąłem sobie bardzo miłą rozmowę z jednym z pilotów naszych Viperów. Okazuje się, że przynajmniej część z Panów grała/gra w Falcona BMS i mają o nim bardzo dobre opinie. Ciekaw jestem, czy ktoś z tego grona ulotnił już eFa DCS-owego i jak go ocenia w stosunku do prawdziwego i do Falcona właśnie. Wtedy byłaby to wiarygodna informacja i wszelkie dywagacje o odczuciach przestaną mieć sens.
-
Nie ma się nawet co łudzić, że ten DCSowy dorówna temu z BMSa. Ten drugi był szlifowany niczym cygaro przez ostatnie 15. lat? Natomiast jak wiadomo EDki będą z nim się grzebać do końca świata i jeden dzień dłużej, a igiełki i tak nie będzie. Tak jak to robią z innymi modułami. Poza tym nie oczekujcie od wczesnego dostępu cudów. Wczesny dostęp to wczesny dostęp. Wydaje się go między innymi po to żeby szybciej wyłapać babole.
Poza tym róbcie screeny i do przodu.
-
Ale mogą zrobić rzeczy których przez koszerne podejście programistów do niewystarczające dokumentacji w BMS nie będzie.
-
Nie liczyłbym, ale życzę wszystkim tego ;)
-
Amen! :)
-
Przed wydaniem modułu, był w tym wątku jakiś ruch i poruszenie, a teraz tylko ja psioczę (albo mi się wydaje ;) ).
Kolejna sprawa, coś mi nie grało, ale nie potrafiłem tego określić. Przed chwilą przeglądałem forum BMS-a i ktoś już o tym napisał i porównał. Proporcje paneli ICP i DED i ekranów MFD. W DCS-owym, dwa pierwsze wydają są trochę większe, a ekrany mniejsze niż w Falconie. Nie wiem jakie proporcje powinny być optymalne (odwzorowujące oryginał), ale zauważyłem, że coś przybliżam się do ekranu by majstrować przy wyświetlaczach, więc z punktu wygody/ergonomii te proporcje z BMS-a są lepsze/wygodniejsze. Ale podkreślam, to znowu moja subiektywna opinia :)
-
Model 3D jest 1:1, na monitorze może to wyglądać gorzej ale w VR wszystko jest na swoim miejscu tak jak w prawdziwej maszynie.
-
Mają ludzie problemy... Skoro im tak bardzo jakiś moduł w oku siedzi, jest taką zadrą żeby tracić życie na granie i porównywanie jak to w BMS (można tu sobie wsadzić dowolną grę) jest wszystką super, a ED jak zwykle plama (no bo przecież nie chciało im się linijką co do milimetra mierzyć modelu), to po co w to się bawią? Po co sobie zawracać du... jakimś DCSem?
Od momentu premiery panuje jakaś nagonka, jakby od tego zależałą przyszłość branży. Naprawdę popuścić gumę w majtach.
-
Domyślnie kamery mogą być odrobinę inaczej ustawione, dlatego złudzenie co do wielkości wyświetlaczy.
-
Eeeeeee przyzwyczaili się do BMS i nie biorą pod uwagę, że to tam mogło być coś nie tak. Jak by to miało wielkie znaczenie.
-
Mają ludzie problemy... Skoro im tak bardzo jakiś moduł w oku siedzi, jest taką zadrą żeby tracić życie na granie i porównywanie jak to w BMS (można tu sobie wsadzić dowolną grę) jest wszystką super, a ED jak zwykle plama (no bo przecież nie chciało im się linijką co do milimetra mierzyć modelu), to po co w to się bawią? Po co sobie zawracać du... jakimś DCSem?
Od momentu premiery panuje jakaś nagonka, jakby od tego zależałą przyszłość branży. Naprawdę popuścić gumę w majtach.
Ja nie jestem raczej chętny do pisania i wymądrzania się, ale ktoś zadał pytanie o porównanie jednego do drugiego i poza mną nie zauważyłem by ktoś temat podjął. Nie mówiąc, że mnie samego bardzo to interesowało przed wydaniem.
O tym, że wielu rzeczy jeszcze nie ma, bo to wczesny dostęp, nie piszę, to wszyscy wiedzą, aczkolwiek wciąż o tym piszą i nic to nikomu nie przeszkadza, a to typowe bicie piany.
A gdy na może nieco nieudolny, subiektywny sposób (co każdorazowo podkreślam) usiłuję porównywać jednego do drugiego, to źle?!?! Zwłaszcza, że piszę o tym co jest i co przynajmniej w teorii powinno być skończone - prawidłowe, skoro jest.
Kupiłem Vipera świadomie (bardziej sercem, niż rozumem), bo to mój ulubiony myśliwiec i nie żałuję. Innych, zwłaszcza wydawanych w ten sposób nie kupię. I nie względy finansowe stoją na przeszkodzie, tylko właśnie sposób wydawania (taki inny Star Citizen).
Jak już zaznaczyłem, kiedy go skończą to skończą, nie śpieszy mi się, ale też chętnie bym przeczytał od bardziej doświadczonych, może pilotów co sądzą o jednym i drugim.
-
Poza modelem zewnętrznym to straszna bieda. Można sobie VR sprawdzić. Szkoda gadać.
-
@Addi
Tu nie ma co porównywać. BMS klepany na bazie Falcona, starszy brzydszy brat, przez lata dopieszczany i wyciągany przez zapaleńców na poziom jaki się Microprose nie śniło (pewnie ED nigdy do tego poziomu nie dobije nawet) kontra DCS ładniejszy choć wiecznie oklepany młodszy brat. Dwie różne bajki, dwa zupełnie inne simy. Nie ma co porównywać zwłaszcza we wczesnym dostępie, a już na pewno nie wielkości paneli albo po animacji chowania podwozia. Do tego co chwilę wracają linki do YT z tym jak ktoś się znęca nad tym modułem. Nie mam nic przeciwko porównaniom ale niech to będą jakieś konkretne, coś do solidnego poczytania, a nie czepialstwo o duperele. W trzy dni wylało się wiadro pomyj na na ten moduł i tak jest w zasadzie co premierę. Potem w dziale zamiast konkretów to są pustki i jeden temat z marudzeniem. Dlatego napisałem, że jak ktoś ma z tym problem to lepiej sobie darować. DCSowy F-16 nigdy nie miał być konkurencją dla BMSowego, więc porównanie ich powiedziałbym, że jest nie na miejscu. Albo ktoś to kupuje albo nie. Jak ze Star Citizenem. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu i mówię to jako posiadacz tego (większości) modułu którego zanabyłem w przedsprzedaży z pełną świadomością, że będzie zbabolony i że nie jest to mój ulubiony samolot. To nie oznacza, że mam narzekać na wszystko i psuć innym zabawę.
To jest DCS i jest jak jest, trzeba się z tym pogodzić albo zmienić grę.
-
Przecież BMS wywodzi się z Falcona 4.0, nie od razu był cacy (bardziej zalatywał drewnianym tytułem) czego może nie wszyscy pamiętają (więc porównywania ukończonego i dopieszczonego produktu przez lata do EA nie ma na tym etapie sensu w sensie krytyki, to co Kosi pisze), więc lepiej wrzucić na luz. DCS ma za to też wiele cech, w których sam BMS wypada biednie. Trochę wody w Wiśle musi upłynąć, a pewnie tak za około 1 rok będzie na właściwym w miarę poziomie. Może wcześniej, bo część przerzucą z F-18. Trzeba na pewno za to pochwalić ED, że w zasadzie Viper to jeden z projektów, które ukazały się dla finalnego konsumenta bardzo szybko od ogłoszenia (maj). To istny rekord jak na ED ;D.
-
Porównanie niezbyt trafione, bo Falcon 4.0 bezpośrednio po wydaniu pozostawiał całą konkurencję lata świetlne z tyłu, a że dało się z niego wyciągnąć więcej to tylko dobrze świadczy o Microprose jako twórcach i całej rzeszy zapaleńców rozwijających go później.
Ale dajmy spokój takim przepychankom i wielkości ekranów, to jak zaznaczyłem moje subiektywne odczucie powodujące, że bardziej ergonomiczny jest dla mnie kokpit BMS-owy, co nie przekreśla DCS-owego, bardziej martwi mnie to wrażenie braku mocy.
I znowu pytanie czy ktoś odbiera to podobnie, czy to tylko moje wrażenie (obiecuję już więcej nic nie pisać, tylko poproszę o odpowiedź ;) ?
-
Prawdopodobnie FM zmieni się jeszcze z pięć razy (bo już wiadomo, że nie daje rady Mirażowi), tak jak to miało miejsce w przypadku pozostałych modułów. Nie przejmował bym się tym zbytnio. A czy kiedykolwiek ktokolwiek będzie mógł powiedzieć, że tak, teraz jest taki jaki powinien być, to bardzo w to wątpię. To jest gra,_lub jak kto woli sim i tak go należy traktować, z pewną dozą dystansu :).
-
Risita o module.
https://youtu.be/dIG2Gzdnux4
-
Kiedyś kupowałem modele do sklejania, a teraz kupuję wirtualne modele do DCS'a. Multi nie latam z braku czasu, lubię sobie odpalić jakiś samolot i pokręcić się nim po mapach, czasem robiąc dogfight z AI, czasem zniszczę jakieś cele naziemne. Najczęściej szybkie sesje po 45 minut. Latam dla poczucia bycia w kabinie (VR) maszyny, którą interesowałem się od dzieciństwa. Poznaję kokpit, systemy, uczę się odpalania, obsługi, itp. W tym DCS jest rewelacyjny. F-16 na starcie daje naprawdę sporo, z racji gotowych rozwiązań tworzonych przy okazji produkcji Horneta. Z czasem dojdą kolejne systemy, zapełnią się MFD'ki. Już teraz działa sporo funkcji umożliwiających nawigację (mapa ze steerpoint'ami, TACAN, ILS), podstawowe tryby A-A (dogfight, BVR), A-G (CCIP, CCPR, TGP), więc nie jest źle. Brakuje większej ilości misji treningowych (są dwie - cold startup i taxi), jest za to sporo misji Instant Action. Brak jest też dodatkowych skórek. Na ten moment to solidna podstawa do latania single i nauki maszyny, oraz ograniczonego latania online.
-
Ja myślę, że ED ma dużo szczęścia, że ich F-16 jest porównywany do Falcona. Na forum BMS mają istną kopalnię wiedzy i trafne uwagi z których mogą i powinni korzystać. Pomijam takie posty jak ten film, co kwadrat umieścił wyżej bo jest to zwykła złośliwość, ale są tam też istotne spostrzeżenia na przykład głównego inżyniera BMS odpowiedzialnego za model lotu. Po to jest wczesny dostęp, żeby zebrać jak najwięcej danych i poprawiać produkt. :)
Ja nie kupiłem jeszcze, bo nie mam czasu na DCS, ale zrobię to niebawem bo jako modelarz jestem ciekaw w jaki sposób zrobili PBR.
-
Forum BMS to dla nich żadne wiarygodne źródła... be sure. Już to przerabialiśmy wiele razy. Zresztą ostatnio ktoś tam z ekipy ED poszedł pierdzieć za handel dokumentacją od efa. Jedni robią to, drudzy tamto i niech tak zostanie. Miejsca na rynku jest wystarczająco dla obu.
-
W sumie Kosi ja nie widzę, by tu ktokolwiek wylewał wiadra pomyj (przynajmniej u nas na forum). Addi niczego nie krytykował. Miał jedynie "wątpliwości" i pytał o opinię innych. Ten moduł i Hornet będzie na pewno dostawał regularne update'y. Jestem tego 100% pewien. Ludzi denerwuje PR EDków, bo wprowadza klientów w błąd w celu jak najszybszego nabicia sprzedaży. Filmiki Wagsa pokazywały różne rzeczy – nahełmowy celownik, AMRAAMy, TGP – na które w Hornecie czekaliśmy długi czas od premiery EA, co dało wrażenie, że Viper dogonił szerszenia. Niestety po premierze okazało się, że braki są w podstawach przez co nie można nawet wykonać poprawnie nawigacji (patrz – niedziałające pokrętła na HSI). Lepiej było iść tą ścieżką co w Hornecie – najpierw podstawowe systemy, później dorzucanie uzbrojenia. A tak braki zostały sprytnie zakamuflowane, co nie jest do końca fair.
-
Nie jesteś w stanie zobaczyć, bo szybko sprzątam ;D.
W każdym razie jeżeli ktoś liczył, że przy Viperze będzie inaczej niż przy innych modułach to był po prostu naiwny. ED nikogo do niczego z przedsprzedażą nie zmusza, każdy ma swój rozumek, więc trudno mieć o to pretensje. A to, że dajemy się dymać co moduł to już inna bajka :P. DCS to kura znosząca złote jajka. Dopóki będzie przynosił zysk to nic się nie zmieni, a jak przestanie to ktoś wpadnie na pomysł z subskrypcją i dopiero będzie płacz i lament.
Nie chcę tu wyjść na jakiegoś obrońcę ED, tylko jak tak prześledzisz tematy o modułach do DCS to najpierw jest hype, potem odliczanie do premiery, a po premierze narzekanie na ED jacy są niedobrzy, bo znowu coś spieprzyli, a w dalszej kolejności dział świeci pustkami i straszy ;).
-
A mi Viper bardzo przypadł do gustu może dlatego, że oczekiwałem mniej a dostałem więcej. Mamy TGP, CBU,_GBU i prawie całe A-A._Jak dla takiego amatora jak ja wczesny dostęp jest ok, nie jestem przytłoczony ilością rzeczy które trzeba przyswoić tylko spokojnie czekam na aktualizację.
-
Nawet Jabber pocisnął EDkom: https://youtu.be/dShZqLwdkH8?t=298
Tabela pokazana od 4:54 pokazuje to, o czym pisałem w poprzednim mailu.
-
A mi Viper bardzo przypadł do gustu może dlatego, że oczekiwałem mniej a dostałem więcej. Mamy TGP, CBU,_GBU i prawie całe A-A._Jak dla takiego amatora jak ja wczesny dostęp jest ok, nie jestem przytłoczony ilością rzeczy które trzeba przyswoić tylko spokojnie czekam na aktualizację.
Faktycznie, też myślę, że i tak Viperek wypada w dniu premiery EA lepiej niż Hornet EA ;D.
-
Żeby nie było że tylko marudzę.
Uważam że doskonale oddano doskonałą widoczność z kokpitu, a więc to z czego ten samolot słynie. To po prostu bajka i czysta przyjemność :).
Gdyby nie ta ospałość, to jest potencjał by był to najprzyjemniejszy w lataniu model w DCS-ie.
-
Żeby nie było że tylko marudzę.
Uważam że doskonale oddano doskonałą widoczność z kokpitu, a więc to z czego ten samolot słynie. To po prostu bajka i czysta przyjemność :).
[/color]
Dlatego idealnie będzie się nadawał do sprzętu VR ;).
-
Faktycznie, też myślę, że i tak Viperek wypada w dniu premiery EA lepiej niż Hornet EA ;D.
Zależy co brać pod uwagę - dostępność uzbrojenia czy podstawowe systemy awioniczne czy np. model zniszczeń?
-
Gdyby ktoś nie wiedział, do czego służy tryb SAM w F-16: https://www.youtube.com/watch?v=H7yJGuECeD0 :D
-
Coś pięknego. Proponuję w naszych misjach poustawiać F-16 tu i tam. Ale będzie ubaw :).
-
Czy ktoś zauważył (pewnie tak) kolosalne spadki wydajności gdy mamy nawigację na jednym z ekranów. W misji multi na lotnisku u mnie spadki dochodziły do 18 fps! W powietrzu do ok. 30 fps. Tragedia. W końcu się wkurzyłem i wziąłem F-15 i zero jakichkolwiek spadków, stałe 60 fps nawet z lusterkami.
-
Błąd już zgłoszony, po update datalink coś popsuli.
-
Tydzień temu zmieniłem grafikę i wczoraj się trochę wystraszyłem że tyle kasy w błoto, a to oni...ale ulga.
-
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4189268&postcount=34 (https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4189268&postcount=34)
-
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4197752&postcount=35 (https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4197752&postcount=35)
-
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4229005&postcount=38 (https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4229005&postcount=38)
-
No dobra. Piszą, że dodali ale tego nie ma. A już miałem nadzieję, że to jest tylko przeoczyłem, ale nima :/.
-
Mieli dać ale nie dali. Może teraz dodadzą. Teraz możesz odrzucić owiewkę ;)
-
Tia. Finalnie w ostatnim changelogu to się nie znalazło. BIGNEWY pisał, że mają poważne problemy ze spaghetti kodem pozostawionym przez byłych pracowników ED i duży patch się opóźni. Dali nam coś na otarcie łez. Problemy EDków widać gołym okiem. Cóż. Pewnie nie jeden informatyk miał nieprzyjemność przejąć projekty po kimś i wie z czym to się wiąże, a DCS to nie jest prosta strona ze sklepem internetowym. Mam nadzieję, że się z tego wygrzebią jak najprędzej.
-
Dostałem maila od Steam, że moduł DCS F-16C został przeceniony o 50%. Oferta kończy się 19 marca 8:00am CET. Lepszą cenę chyba trudno będzie uzyskać.
-
Hmmm czyżby ED się ratowało w ten sposób? Trochę dziwne zagranie jak na nich.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Hmmm czyżby ED się ratowało w ten sposób? Trochę dziwne zagranie jak na nich.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Jeszcze dziś się bardziej zdziwisz, jeśli chodzi o przeceny i moduły.
-
Jeszcze dziś się bardziej zdziwisz, jeśli chodzi o przeceny i moduły.
Zamieniam się w słuch.
-
Dziwne, że jest na Steam, a w sklepie nie. Wolałbym zapłacić całość ED, zamiast sponsorować Steam.
-
Dziwne, że jest na Steam, a w sklepie nie. Wolałbym zapłacić całość ED, zamiast sponsorować Steam.
Poczekaj do wieczora.
-
Warto podchodzić do Vipera, czy może czekać na promke na Horneta.
Chodzi mi głownie o to na jakim poziomie jest zaimplementowana awionika, domyślam się że nie jest to poziom Warthoga, ale jak to wygląda w porównaniu do świni?
-
Biednie. Jeśli nie jesteś fanatykiem szesnastki, to poczekaj na Horneta.
-
Jak bym chciał was zaniepokoić, to bym wam powiedział, że nabyłem Żmijolota. Jednak by was uspokoić, to oświadczam, że nie zamierzam go instalować przez jakiś dłuższy czas. 8)
-
Troszkę polatałem i zauważyłem dwie rzeczy.
Samolot ma lekkie opóźnienie na stery, reaguje gdzieś dopiero po pół sekundy. W innych modułach tego nie zauważyłem.
Druga rzeczy, to czemu gdy w Bingo ustawię więcej niż 6000 to od razu włącza się alarm i ostrzeżenie FUEL? Oczywiście paliwa jest dużo więcej.
-
Bo ja wiem...? Lata mi się dokładnie tak samo jak w BMS minus pewne ficzery, których w DCS nie ma.
Ale jedno trzeba im oddać - kokpit wygląda po prostu obłędnie.
-
Uważam podobnie, kokpit, a w zasadzie wrażenie doskonałej z niego widoczności oddane doskonale (w żadnym innym module nie mam takiego odczucia, a mam poza Viperem, A-10, F-5, F-18, F-86, FC3, P-51). Po pierwszych wrażeniach gdy wydawało mi się, że w stosunku do BMS-a jest jakiś jakby leniwszy, przyzwyczaiłem się, trudno mi porównywać co jest prawdziwsze, to jednak dwa różne programy. Nie jestem obiektywny, gdyż jestem fanem Żmijki, ale dla mnie to najfajniejszy moduł (nie piszę o stopniu skończenia, bo w zasadzie to norma, że większość modułów nie jest skończona - niestety).
-
Ja wczoraj przetestowałem.
Jeśli chodzi o awionikę to bardzo słabo, wiadomo, wczesna beta.
Jeśli chodzi o grafikę to wygląda świetnie, do tego bardzo mi przypadły do gustu dźwięki.
Wymodelowany wariant ma jeszcze starą konfigurację z osobnymi systemami INS i GPS co oznacza albo stored heading alignment, albo czekanie 8 minut. Ewentualnie niepełny alignment.
-
Jak się człowiek przesiądzie z JF-a do F-16 to te ekrany MFD wyglądają jak mało śmieszny żart ;-) W środku nie wygląda źle, no i do czytelności gigantycznych ekranów JF-a nie można niczego porównać w DCSie. Kupiłem jednocześnie F-16 i JF-17, więc ten kontrast mocno dał mi po oczach, szczególnie w VR.
Widoczność jest rewelacyjna, aż nawet za bardzo. Dziwnie się w nim czuję, jakbym bez owiewki leciał, jakoś tak goło :-).
-
Tak to u mnie wygląda: https://photos.app.goo.gl/msL1B4eM246WcjKb7
Dla porównania BMS: https://photos.app.goo.gl/Q9WmPrmosJYjpvFm8
-
Skorzystałem z promo i zanabyłem drogą kupna. Generalnie lubię starocie, ale nowoczesne maszyny jak F-18 i F-16 też kupę funu dają. Tak na szybko to trochę niesmak jednak mam, że tego eFa aż tak bardzo "zbeciałego" wypuścili. Ja rozumiem wszystko, że skomplikowany, kupa roboty itd. ale naprawdę bez przesady.
Co dalej?
W locie tak jakoś nieco mniej przyjemny i mniej responsywny niż F-18,
Widoczki super.
Subiektywne odczucia: Namierzanie, obsługa uzbrojenia jakoś tak bardziej intuicyjna i mniej angażująca moce przerobowe pilota niż w F-18.
-
Dyskusja na temat obecnego odwzorowania modelu lotu F-16 w DCS :
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=289224 (https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=289224)