Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: Lisek7 w Października 17, 2019, 01:41:32
-
Witam, na wstępie chciał bym się ze wszystkimi serdecznie przywitać, na forum jestem nowy a przygodę z DCS zacząłem kilka dni temu.
Zawsze w grach interesowały mnie edytory misji i tu nie jest inaczej.
Jednak po kilkunastu godzinach zabawy w edytorze nie potrafię zrobić kilku pozornie prostych rzeczy.
1. Jak ustawić samoloty AI tak aby patrolowały daną przestrzeń powietrzną i atakowały przeciwnika dopiero gdy ten naruszy chroniony przez nie obszar lub je zaatakuje?
Mam dość prostą sytuację, nad terenem spornym Rosjanie zamknęli przestrzeń powietrzną i patrolują ją na 2 Su-27. Jeżeli samolot niebieskich naruszy tą przestrzeń lub podejmie próbę ostrzelania Su-27 to Rosjanie mają odpowiedzieć ogniem, jeżeli wróg nie narusza strefy ani nie prowadzi obstrzału czerwonych maszyn to Su-27 mają go ignorować.
Jest to do zrealizowania w jakiś sposób?
2. Czy w grze można dodać jednostki cywilne lub ignorowane przez AI obu stron?
3. Co zrobić aby OPL nie strzelało w samoloty? Da się w edytorze wymusić wstrzymanie ognia?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Lisek7 :)
-
W sumie to na pkt 1 i 3 możesz użyć funkcji ROE w atrybutach konkretnych jednostek ustawiając je na Weapons Hold. Wmomencie naruszenia danego obszaru, podnisisz flage, która zmieni ROE.
Punkt 2 możesz dodać jednostki, zmieniając ich atrybut na invisible, wtedy jednostki te będą fizycznie na mapie ale nikt ich nie będzie "widział" oprócz graczy.
-
Pkt 2 i 3 działa, dziękuję. Problem tkwi jednak dalej z punktem pierwszym, co prawda samoloty wstrzymują ogień i otwierają go gdy zostaną zaatakowane lub gdy wrogi samolot podleci niebezpiecznie blisko. Jednak dalej nie udało mi się osiągnąć głównego celu...
Spróbuję dokładniej wytłumaczyć co chcę osiągnąć:
Z - Nazwa strefy
Su-27- samolot chroniący strefę Z
F-15C - samolot naruszający strefę Z
Jeżeli F-15C wleci w strefę Z, Su-27 ma otrzymać zadanie zestrzelenia F-15C.
Jeżeli F-15C opuści strefę Z lub zostanie zestrzelony to Su-27 ma wrócić do patrolowania strefy Z.
Jednak Su-27 ma tak reagować na każdą jednostkę niebieskich w strefie.
-
Takie rzeczy z granicą najlepiej wykonać przy użyciu skrytpów Moose: https://www.youtube.com/watch?v=e4plpnqqhC8.
... tylko to trochę "wyższa szkoła jazdy" jak dla początkującego... :(
-
Nie wygląda to na trudne jednak mój wysoki poziom znajomości języka angielskiego sprawia że nie rozumiem wykładu :)
Mam kilka pytań odnośnie skryptów.
1. Czy samoloty Su-27 i Su-33 na filmie mają jakieś specjalne funkcje lub nazwę ustawione by skrypt je rozpoznawał? (W skrypcie używa "Squadron Red")
2. Czy wystarczy załadować sam skrypt Moose.lua czy trzeba jakoś rozpakować MOOSE-2.4.13.zip?
3. Czy EWR są jakoś specjalnie oskryptowane lub nazwane?
Pozdrawiam
-
Podłącz(moving triger zone) TriggerZone do Su-27, potem dodaj triger "Part of Coalition in zone" - to podnosi flagę i zmienia ROE Su tak by atakował F-15.
Jak pokombinujesz to zrobisz tak, że po opuszczeniu trigger zone, Su ponownie wróci do ROE "Weapons Hold".
-
Słaba znajomość angielskiego będzie problemem. Temat jest bardzo obszerny i tłumaczenie na polski wszystkiego zajęłoby miesiące.
https://flightcontrol-master.github.io/MOOSE_DOCS/
Ad.1. Szablony samolotów umieszcza się gdziekolwiek na mapie z "late activation". Nazwa grupy musi się pokrywać z tym, co jest wpisane w skrypcie. Na przykładzie jest "Squadron Red", więc i szablon tej grupy musi mieć tą samą nazwę – to jest prefix. Kolejno spawnujące się samoloty będą miały dodawane numery z automatu (np. "Squadron Red #001, itd.).
Ad.2. Wystarczy załadować w edytorze w triggerach sam "moose.lua" (najlepiej jako "MISSION START")
Ad.3. Wszystkie EWR muszą mieć ten sam prefix, np. jak na przykładzie na klipie "EWR RED" i każdą kolejną którą stawiasz na mapie nazywasz używając ustalonego prefixu (np. "EWR RED #001, "EWR RED #002" itd.). Skrypt wtedy wszystkie radary z takim prefixem traktuje jako sieć.
-
Udało się, działa jedno i drugie. Teraz tylko pytanie bo zainteresował mnie ten skypt.
Czy da się zrobić tak że samoloty nie respiły się tylko latały, patrolowały przestrzeń powietrzną a gdy wróg zostanie wykryty przez EWR lub AWACS zmieniały kurs, a po opuszczeniu przez wroga strefy wracały do patrolowania?
-
Tak, da się. Dzięki tym skryptom da się wiele rzeczy. :)
https://www.youtube.com/watch?v=bix02O0eV_U
-
Opanowałem już te funkcje które chciałem, dziękuję za pomoc.
Jednak nie tworząc nowego tematu mam pytanie, da się jakoś sprawdzić czy serwer multiplayer który założyłem jest widoczny?
-
Oczywiście że się da. Poproś kolegę żeby sprawdził i tyle.
-
Trzeba pierwsze jakiegoś znaleźć :|
-
Lesek7, od marudzenia, jak jeszcze nie wiesz, to ja tu jestem. :evil:
Jako =OPS= bardzo często latamy razem, parę razy w tygodniu. W zasadzie nie ma dnia - wieczora, by kogoś z nas nie było na Discordzie. Pisz, albo wejdź na kanał, a na bank ktoś Ci w tym pomoże. Tak jak i inni forumowicze.
W dziale "DCS: World - Wspólne latanie online" , na końcu pierwszego postu, znajdziesz wszystko co jest potrzebne, do wbicia się na kanał Discorda.
-
Lisek7. Najprostszą metodę jest postawienie serwera dedykowanego. Sam będziesz mógł na niego wejść. I tyle.
-
Lesek7, od marudzenia, jak jeszcze nie wiesz, to ja tu jestem. :evil:
Jako =OPS= bardzo często latamy razem, parę razy w tygodniu. W zasadzie nie ma dnia - wieczora, by kogoś z nas nie było na Discordzie. Pisz, albo wejdź na kanał, a na bank ktoś Ci w tym pomoże. Tak jak i inni forumowicze.
W dziale "DCS: World - Wspólne latanie online" , na końcu pierwszego postu, znajdziesz wszystko co jest potrzebne, do wbicia się na kanał Discorda.
Będę pamiętał. Na chwilę obecną mam tylko pakiet DCS: Flaming Cliffs 3 oraz Ka-50 i Nevada. Szkoda że tylko Ka-50 z miarę współczesnych maszyn wschodnich jest klikalne.
Lisek7. Najprostszą metodę jest postawienie serwera dedykowanego. Sam będziesz mógł na niego wejść. I tyle.
Tylko serwer dedykowany musi chyba mieć dość dobre parametry jeżeli DCS ma na nim działać, a to spory wydatek.
-
Za darmo:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/downloads/world/server_beta/
Tu do poczytania jak i co:
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=233486
Jedyny minus, że musisz go zainstalować, czyli praktycznie drugi raz to samo na dysku. Nie wszyscy mają miejsce.
-
W zasadzie to nie aż takie duże. Komputer na którym jest serwer, nie przelicza grafiki, więc jego obciążenie wcale nie jest takie duże. Widzę, że już Lipas wszystko podesłał.
Chyba wszyscy ubolewają nad brakiem klikalnych maszyn RED.
-
Myślałem że mowa o VPS...
Czym się różni serwer postawiony przez DCS World 2.5 Open Beta Dedicated Server od serwera postawionego w grze?
-
Myślałem że mowa o VPS...
Czym się różni serwer postawiony przez DCS World 2.5 Open Beta Dedicated Server od serwera postawionego w grze?
Jak Lipas stawia ten pierwszy, to latamy dłużej. :evil:
-
Podstawową różnicą jest to, że możesz odpalić serwer na dość słabym laptopie. Możesz wyłączyć grę, nie przerywając pracy serwera. Z naszych obserwacji wynika, że osobny serwer jest bardziej stabilny, zwłaszcza dla osoby która gra w DCS na tym samym kompie co jest postawiony serwer.