Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: YoYo w Stycznia 09, 2004, 17:05:58

Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 09, 2004, 17:05:58
Co rusz gdzies tam widzimy jak ludziska przygotowuja jakies manuale do sima itp. Tak sobie mysle moze stowrzyc by przez nas taki polski manul wlasnie do LOMACa? Potem wsadzic gdzies na serwer i kazdy zainteresowany by sobie zassysal, a co by nie odwalac roboty za Cenege mozna by sie spytac co oni na to i co moga nam dać  wzamian :mrgreen: (ale na kase nie liczcie, raczej jakies gifty+miejsce na serwerze)?
W takich opracowankach goruja francuzi, tutaj przyklad kolejnego, nowego opisu:
http://loacs.free.fr/LOCKON-Review-C6.pdf
potem, taką polską instrukcję zapisalo by sie w Acrobacie i byloby gicior ...  :D
Problem tylko w opisie, musialoby sie zgromadzic kilka, kilkanascie osob, kazdy opisalby jakis konkretny przypadek, dział np. CAC, ladowania itp. tak jak wygladac by mialy działy...
Oczywiscie 1-e pytanie to co o tym sadzi Cenega i co nam moze zaoferowac : D
Co o tym sądzicie towarzysze?  :lol:
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Stycznia 09, 2004, 18:30:15
Pomysł bardzo dobry.

...

A właściwie to chodzi ci o pisanie nowego manuala od podstaw, czy tłumaczenia oryginału na nasz ojczysty (albo i nie) język ? :)

A od Cenegi najlepiej zarządać serwera stojącego 24/7 :D
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Stycznia 09, 2004, 19:26:35
Chetnie bym się przyłączył ale mój angielski jest very very insufficient.Rozumiem tylko takie słówka jak:dogfight , check six i eject :D
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: konraf w Stycznia 09, 2004, 20:49:05
Jestem za. Mowimy o tłumaczeniu obecnej instrukcji tak? Tej np. z pdf z płytki?
Manual napisany jest dosc prostym jezykiem...wiec problemow nie bedzie. Gorzej z iloscią/objetoscią. Troche tego jest i musiałoby nas byc kilku, zeby to w miare sprawnie poszło. Potem trzaby to wszystko zebrac do kupy i w pdf dac.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 09, 2004, 22:20:32
myslem o stworzeniu swojego manuala na pdst. ew. instrukcji ang. i innych zrodel, a nie tlumaczenie na zywca, ale dokladnie, musialoby sie zebrac co najmniej kilku smialkow bo tego nieco jest
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Stycznia 09, 2004, 23:26:40
Tak sobie mysle,ze mozna by wykorzystac czesc polskiego manuala z Flanker2.5 gdyz w niektórych aspektach jest identyczny z Lock-On.A skupic sie raczej na F-15/A-10.Dosc fajne artykuly niestety w jezyku angielskim mozna znalezc tutaj http://www.simhq.com/_air/LOMAC_Week.html   Mozna pobrac je takze w postaci plików PDF .
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 12, 2004, 17:54:27
No i co?
Zajal sie ktos tym?
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Jacol w Marca 12, 2004, 19:54:38
Kochani !!!!!!!!!!!!

Tłumaczcie, piszcie od podstaw - co tylko chcecie, byle była instrukcja.

Już się nie moge doczekać.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Marca 13, 2004, 00:20:15
Jeśli coś ruszy to dajcie znać - zgłaszam się do roboty. Mój angielski jest całkiem sufficient :P
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 13, 2004, 19:40:15
moj angielski nie jest jeszcze na takim poziomie, zeby tlumaczyc takie teksty... ale bede probowal cos tlumaczyc: moze za pomoca ENGLISH TRANSLATOR 3? :P

trzeba sie zebrac na gg i dokladnie omowic kto jaki dzial bieze... zeby nie bylo tak ze dwie osoby tlumacza to samo... to byloby bez sensu!

pozdrawiam
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: ags w Marca 13, 2004, 22:19:36
Proponuje umieścić to właśnie tu, na forum - ktoś mógłby w jednym poście zebrać info nt. kto co aktualnie tłumaczy, co jeszcze jest do przetłumaczenia (jakie działy) itd. Pytanie: z której instrukcji tłumaczymy? Normalna czy rozszerzona?
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Marca 14, 2004, 13:05:45
oczywiście że rozszerszona - szkoda marnować taki materiał
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 27, 2004, 16:27:24
Przedstawiam Wam moje pierwsze efekty tłumaczenia ósmego działu manuala:


8.0 Teoria

Walka powietrza jest skomplikowanym zadaniem; wojskowi piloci uczą się latami, aby mogli latać. Symulowana walka powietrzna nie jest skomplikowana, ale teoria podstawowego lotu i sposoby walki są potrzebne, aby zapewnić zwycięstwo.

8.001
Prędkości w powietrzu na różnych wysokościach nie są równe. Gęste powietrze w niższych wysokościach powoduje wzrost siły nośnej, którą tworzą skrzydła. Rzadkie powietrze w wyższych wysokościach zmniejsza siłę nośną, ale pozwala samolotowi łatwiej manewrować. A więc samolot lecący 3500 węzłów ma różne osiągi i cechy lotu na poziomie morza niż na 40,000 stóp. Nazywamy to prawdziwą prędkością samolotu (True Airspeed- TAS).

Większość nowoczesnych samolotów  pokazuje prędkość w powietrzu, by ocenić wysokość. Wskazywana prędkość (Indicated Airspeed- IAS) pokazuje szybkość w powietrzu, która zapewnia równowartość osiągów na poziomie morza. Na przykład samolot lecący z prędkością 350 węzłów IAS na wysokości 5,000 stóp ma te same osiągi jak lot z prędkością 350 węzłów IAS na wysokości 45,000 stóp; jednakże, TAS jest właściwie znacząco większe w wyższej wysokości. Pokazywanie ISA zwiększa uwagę pilota, zmniejszając ilość danych, które muszą zostać zapamiętane.


To na razie wszystko, bo mam wrażenie, że ktoś może tego nie zrozumieć, lub po prostu ja coś źle przetłumaczyłem.
Pozdrawiam

P.S. A Wy już coś zrobiliście? Jeśli tak, to pokażcie co :)
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: ags w Marca 27, 2004, 16:54:26
Cytat: Ajti
8.0 Teoria
Walka powietrza jest skomplikowanym zadaniem; plioci wojskowi uczą się latami, nim pozwoli im się wziąć udział w rzeczywistym starciu. Symulowanie walki powietrznej nie jest aż tak skomplikowane, ale zrozumienie podstawowych zasad lotu i walki powietrznej jest konieczne dla zapewnienia zwycięstwa.

Różne prędkości w powietrzu nie oznaczają tego samego. Gęste powietrze na niższych pułapach zwiększa siłę nośną wytwarzaną przez skrzydła, jak również mocniej  przeciwdziała ruchowi samolotu. Rozrzedzone powietrze na wyższych wysokościach zmniejsza siłę nośną samolotu, ale także umożliwia łatwiejszy ruch samolotu. W rezultacie, samolot poruszający się ze stałą szybkością 350 węzłów ma inne osiągi i charakterystykę lotu na poziomie morza niż będąc na pułapie 40000 stóp. Ta szybkość określana jest mianem True Airspeed (TAS, prędkość względem ziemi). Większość nowoczesnych samolotów dostosowuje wskazywaną prędkość biorąc pod uwagę wysokość. Ta prędkość (Indicated Airspeed, IAS, prędkość względna) wskazuje szybkość, przy której samolot poruszający się na poziomie morza miałby podobne osiągi.

Dla przykładu, samolot lecący z szybkością 350 węzłów IAS ma takie same osiągi na pułapie 5000 i 45000 stóp, chociaż jego rzeczywista szybkość jest znacząco większa na wyszej wysokości. Wskazywanie IAS zmniejsza ilość danych jakie pilot musi przetworzyć.


To moja wersja, możecie ocenić też-również. Ech, gdyby nie ta matura, to i na LOMAC'a miałbym czas, a i przetłumaczyć bym zdążył znacznie więcej niż mam.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 28, 2004, 14:08:04
ags:
Ty to pisałeś sam od poczatku, czy na podstawie mojego tlumaczenia?

Ja mogę Wam podsyłać, tu na forum, moje wersje tłumaczeń, a Wy będziecie je dopracowywac, ok? Albo na e-mail, jak wolicie...


Aha i jeszcze cos: kto będzie zbierał i układał te texty?

Dopisane:

8.002 Wektor prędkości
Wektor prędkości jest niezmiernie ważnym wskaźnikiem wyświetlanym na HUD.
Pokazuje on, gdzie właściwie jest skierowany pęd samolotu.
Na przykład, kiedy zmieniasz kurs, pęd samolotu utrzymuje się w tym samym kierunku,
dopiero pchnięcie silników pokonuje pęd i ustala nowy kurs.
Samoloty takie jak Su-27 czy MiG-29 słynące z wysokiego lotu AOA,
w przypadku których nos wskazuje dany kurs, tak naprawdę lecą w innym kierunku.
W tej sytuacji, wektor szybkości wskazuje, gdzie samolot rzeczywiście leci.


nastepna porcja, opracujcie to jakos, zeby bylo ladnie :)
pozdrawiam
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: ags w Marca 29, 2004, 08:53:55
Cytat: Ajti
Ty to pisałeś sam od poczatku, czy na podstawie mojego tlumaczenia?
Sam :) Nie lubię poprawiać cudzych błędów... :P
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 29, 2004, 22:20:49
Ja nie jestem dobrym tlumaczem... mam 16 latkow i nie mam pojecia zabardzo o tym, ale korzystajac z dóbr English Translatora 3 probuje co nie co wyskrobac...

Wiec mowie (a wlasciwie pisze :P ):
ja moge tlumaczyc za pomoca ET3 tak bardzo lakonicznie, a wy bedzieci poprawiac tlumaczenia, zeby byly z sensem i latwiejsze do zrozumienia...

Pozdrawiam

P.S. A co Wy juz przetlumaczyliscie?
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: ags w Marca 30, 2004, 17:22:29
Błagam i zaklinam Cię na co tylko się da, nie tłumacz tego żadnym automatem!
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 31, 2004, 22:48:20
No to co mam zrobic, skoro koniecznie chce Wam pomoc, bo mi tez zalezy na polskiej wersji manuala?

Ja chce pomoc, ja chce pomoc, ja chce pomoc...!!! :D

A co do moich tlumaczen... to ja oczywiscie poprawiam ten programik kombinujac jak sie da, wiec nie wszystko robi automat  :o

[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2004 ]
Tak myslalem...
Polski manual nawet w tysiecznej czesci nie ujzal swiatla dziennego a juz wszyscy o nim zapomnieli.... a moze tak zawziecie pracuja??!! :)

piszcie cos, zeby ten temat nie umarl

Pzdr
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: noe w Października 18, 2004, 09:39:06
no i umarł-szkoda!!
myslałem że coś wymuślicie
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: swier w Października 18, 2004, 10:26:01
hehe jak mi zapłacisz za siedzenie w domu i tłumaczenie parudziesięciu stron to bardzo chętnie to zrobie choćby i sam

a jak nie ... to trza zarabiać żeby było co do garka włozyć

i myślę że to nie tylko mój problem. i masz odpowiedź

taki lajf niestety
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: noe w Października 18, 2004, 14:33:16
Dobrze o tym wiem jak to jest ale miałem nadzieje że ktos coś robił dalej z tym!!gratiss  :lol:

A tak poza tematem czy ktoś moze mnie wprowadzic w LO troche dokładniej,chciałbym się pobawić suszarami a jest tam tyle ustawień i innych tam guziczków że sie gubię a angielski słabo znam bede wdzięczny!!! cos PW nie działa wysyłam Ci Swieru od rana bez powodzenia!!caly czas jest w -do wysłania!
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: ags w Października 18, 2004, 23:47:24
Niestety, pad dysku (70% przetłumaczonego miałem!! GRR) + brak samozaparcia do robienia jeszcze raz = śmierć projektu z mojej strony.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 03, 2004, 20:11:03
Wybaczcie, ze rozgrzebuje temat, o ktorym wszyscy juz dawno zapomnieli.
Otoz nie moge przebolec tego, ze nic w zasadzie nie zrobilismy oprocz gadania i obiecywania sobie zlotych gor.

Wezmy takich Francuzow albo Hiszpanow: oni wzieli i sobie sami przetlumaczyli... po prostu uparli sie ze zrobia to, podzielili sie praca, a efektem ubocznym byl i jest ichny MANUAL. Cala Francja LockOniarzy dziekuje im za to (i Hiszpanie) !

A teraz Polak: "odgraza" sie ze tez przetlumaczy manuala.... no i na tym sie konczy.... chce zeby sie wszystko samo zrobilo.
Tu oczywiscie nie mowie o koledze AGSie, ktory popracowal nad tym, ale zostal zniechecony utrata danych spowodowana awaria twardziela. CHWALA MU ZA TO (AGSowi rzecz jasna)!!!

Ja sam probowalem co nie co przetlumaczyc mimo, iz nie znam angielskiego na tyle, zeby ladnie to wygladalo. Moje proby ENGLISH TRANSLATORem 3 zostaly niezaakceptowane. Rozumiem- sam nie bylem z tego zadowolony, ale probowalem...


Plan jest taki: wszyscy, ktorzy znaja angielski, maja troszke czasu i duuuuzo cierpliwosci zglaszaja sie ponownie na te forum, w tym topicu.
I robimy tak:  potrzebnych jest conajmniej 10 osob, ktore potrafilyby przetlumaczyc konkretne dzialy:
Caly dział 1 (ogolna charakterystyka maszyn)
2.1 (malo)
2.2 (malo)
2.3 (malo)
2.4 (malo)
2.5 (malo)

3.1 (duzo)
3.2 (malo)
3.3 (b. duzo)
3.4 (malo)

4.0 + 4.1 (srednio)
4.2 (mikroskopijny) + 5.1 (maly)
5.2 (b. duzo)
---

To by na razie starczylo, reszta pojdzie w obroty jak to sie zakonczy- gdyby plan sie powiodl... to za dwa miesiace mamy polskiego manuala... pomyslcie o tym!

Piszcie co Wy na to, jezeli ktos sie zdecyduje to na ktory dzial- jak ktos sie zglosi np do 2.1 to go wykresle.

Przetlumaczone texty prosilbym przesylac na mojego maila... znajdzecie go w profilu, albo po prostu na PW.
Czekam tez na GG.

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na Wasza WSPOLNA pomoc.



P.S. Wiem ze ten pomysl w zasadzie nie jest moj, ale dobry :D
I jeszcze cos: moze dolaczyliby sie koledzy z IŁka??

[ Dodano: Pią 03 Gru, 2004 ]
Ach... przeciez mozna wykorzystac manuala z Flankera! Wtedy poszloby jeszcze latwiej!
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Grudnia 03, 2004, 21:58:06
Jestem do dyspozycji, rozdział prosze przydzielić według uznania.

Matura z angielskiego na 5 i szkoła średnia z wykładowym angielskim więc powinienem dać radę.

Pozdrawiam

P.S. Jestem za wzięciem na warsztat rozszerzonego manuala do gry. tzw. Lock-On Manual Plus. Tam jest sens się męczyć.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: grad w Grudnia 04, 2004, 10:26:12
Cytat: raven
P.S. Jestem za wzięciem na warsztat rozszerzonego manuala do gry. tzw. Lock-On Manual Plus. Tam jest sens się męczyć.

Najpierw trzeba by go mieć :(

A co do pomysłu przetłumaczenia manuala do IŁa, to obawiam się, że nie jest tego warty. Informacje w nim zawarte są conajmniej skąpe. Jest tam rozdział o technice latania i  manewrach, ale choćby to, co KG200 oferuje na swojej stronie jest dużo obszerniejsze i bardziej wartościowe.

W każdym razie mogę też coś przetłumaczyć, o ile czas pozwoli. Myślę, że dam radę, chociaż matury z angielskiego nie zdawałem (francuski). Kiedy to było, już chyba wiek minął? ;)
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Jacol w Grudnia 04, 2004, 13:06:32
Cytat: raven

...
P.S. Jestem za wzięciem na warsztat rozszerzonego manuala do gry. tzw. Lock-On Manual Plus. Tam jest sens się męczyć.


Hi Raven - całkowicie sięz Tobą zgadzam, jestem za tym aby tłumaczyć Manual Plus.

Pozdrawiam

Jacol
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Grudnia 04, 2004, 15:04:33
Ja mam Manual Plus grad, więc to nie kłopot. A dodatkowe rozdziały o walce powietrznej czy lądowaniu na lotniskowcu są naprawdę warte uwagi.

Ajti myślę że tłumaczenie English Translatorem to tylko krzywdzenie treści. Trzeba to zrobić ręcznie, ze znajomością tematu i pomyślunkiem.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 04, 2004, 16:16:03
Cytuj
(...) A co do pomysłu przetłumaczenia manuala do IŁa, to obawiam się, że nie jest tego warty. (...)


Ja nie pisalem nic o tlumaczniu manuala do IŁa, tylko o tym, ze może koledzy z IŁka by nam pomogli w tlumaczeniu.


Cytuj
(...) P.S. Jestem za wzięciem na warsztat rozszerzonego manuala do gry. tzw. Lock-On Manual Plus. Tam jest sens się męczyć.


Raven jak mozesz, to przeslij mi to na maila (znajdziesz go w profilu jako login do MSN).
Szczerze mowiac, to nawet nie wiedzialem ze cos takiego istnieje.

Czyli do tlumaczenia zglosily sie na razie osoby:
RAVEN
GRAD

Pytanie do Jacola- czy Ty tez bylbys w stanie cos przetlumaczyc?

Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie sie tematem
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Grudnia 04, 2004, 17:09:24
na maila nie da rady, to jest kilkanascie mb

daj znac na gg
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Jacol w Grudnia 05, 2004, 00:12:34
Cytat: Ajti

Pytanie do Jacola- czy Ty tez bylbys w stanie cos przetlumaczyc?


Niestety Ajti, moja znajomość języków obcych ogranicza się do zwrotu "wielkie THX",
który mam zamiar zastosować w razie powodzenia z tłmaczeniem manuala.

Pozdrawiam

Jacol

P.S. Mam nadzieję, że tym razem tłumaczenie się powiedzie
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 05, 2004, 12:24:50
OK
Decyzja zapadla- tlumaczymy manuala plus!

Rozmawialem na gg z AGSem. Zgodzil sie na wspolprace- bedzie tlumaczyl w najblizszym czasie podstawowy manual, ktory jest czescia tego rozszerzonego.

Raven natomiast zabiera sie za "Training guide"

Musze sie skontaktowac z GRADem, ktory rowniez wyrazil chec wziecia udzialu w tym projekcie.

Szukamy jeszcze kilku osob, ktore mialyby czas i ochote przetlumaczyc pozostale dzialy, ktorymi sa:
3. "Recognition guide" okolo 60 stron, ktore dziela sie na:
  a) Undergraduate pilot training    8 stron
  b) A-10A Thunderbolt II Study     9 stron
  c) F-15 Eagle Study                    19 stron
  d) Su-27 Flanker B Study           11 stron
  e) Su-25 Frogfoot Study             7 stron
  f) Fighter Weapon School- TOP GUN    2 strony
  g) Advanced Training                 10 stron
4. "Key Reference" okolo 7 stron
5. "Acronyms" 2 strony
6. "Brevity code" 4 strony
7. "SAM/AAA reference sheets" 4 stronki
8. "Mission planning sheets"


W dalszym ciagu czekamy na chetnych- prace juz trwaja! Tym razem na pewno sie uda!

Pozdrawiam
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: meryphillia w Grudnia 05, 2004, 12:52:50
Mam w ogóle pytanko!? Gdzie znaleźliście ten rozszerzony manual? Chodzi wam o to co jest gdzieś tam w plikach z grą? Z chęcią bym go poczytał.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 05, 2004, 13:27:48
Skontaktuj sie ze mna na GG (moj numer masz w profilu). Chetnie Ci go przesle.
M+ ma okolo 15 MB, dlatego przez email nie da rady.

P.S. Chcesz wziac udzial w projekcie?
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Jacol w Grudnia 05, 2004, 16:47:48
Apel do wszystkich zainteresowanych przetłumaczeniem manuala do LockOn`a.
Jeżeli czujecie się "mocni" w języku angielskim wspomóżcie grupkę zapaleńców,
którzy chcą tego dokonać, jeżeli nie, wspierajmy ich chciaż duchowo.

Ja w każdym razie za wszystkich "tłumaczy" trzymam mocno kciuki  :D

Pozdrawiam

Jacol
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 16, 2004, 23:09:40
Pisze, zeby nie zrobic wrazenia, ze prace stoja w miejscu.
AGS'owi niestety praca sie wlecze, bo jak powiedzial 'na studiach mecza'
A RAVEN? No coz.. sam nie wiem, musze zapytac.
GRADzie- odezwij sie. Czy mozesz nam pomoc?

Jeszcze raz apeluje do wszystkich znajacych angielski!
Potrzebujemy jak najwiecej ludzi do roboty, na razie jest 2, ktorzy obiecali, ze sie pomecza z manualem.

Pozdrawiam wszystkich
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: raven w Grudnia 17, 2004, 21:34:59
Ja chyba jestem na podobnych studiach co AGS.

Na razie robota stoi.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Stycznia 01, 2005, 22:32:27
Wlasnie przeslalem Grad'owi potrzebne pliki. Ma sie okreslic, co dokladnie bedzie tlumaczyl.
Wyglada na to, ze projekt jednak nie umrze!
Ravenie i Agsie... a co u Was? Czy dalej mecza na studiach?

Pozdrawiam
Tytuł: hmm
Wiadomość wysłana przez: lombardo8 w Lutego 10, 2005, 20:56:27
a co by bylo gdyby komus zaplacic i by to przetlumaczyl? jakis tlumacz albo cos
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Lutego 10, 2005, 21:09:47
Może to i nie głupie ale tłumacz odpada za dużo lotniczych niuansów technicznych.Lepiej gdyby zrobił to nasz człowiek za odpowiednią kwotę,ale musiało by być zrobione to z sercem a nie na odwal.No i musiała by się zebrać odpowiednia liczba osób.
Według mnie małe szanse powodzenia tego typu przedsięwzięcia.Dużo ludzi radzi sobie bez instrukcji Lock-on bazując jedynie na tej z Flankera,także tracki wiele pomagają.
Sensowne za to byłoby przetlumaczenie dodatkowego manuala jaki pojawi się wraz z Flaming Cliffs.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: lombardo8 w Lutego 10, 2005, 21:16:24
Kusch, w sumie masz racje ale trzeba by sie zabrac nie?ja angielski znam bardzo slabo i musze sobie radzic:(
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Lutego 10, 2005, 23:08:52
Cytat: lombardo8
ja angielski znam bardzo slabo i musze sobie radzic:(

Dokładnie tak jak Ja ale jakoś sobie daje rade :wink: Z Falconem jest już gorzej,trochę mało czasu,żeby po ciemku się przez to przebijać.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: damos w Lutego 28, 2005, 18:03:19
Jeśli projekt jeszcze żyje to mogę cosik potłumaczyć...
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Lutego 28, 2005, 21:08:36
Witam moi Drodzy....
Jestem winien przeprosiny, ze dawno nic tu nie pisalem.
Dowiedzialem sie ze AGS zaniechal projektu, poniewaz okrutnie meczy go szkola i nie ma na nic czasu.... Co do Ravena i Grada to nie wiem- glucho.

Ale nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo.
Rozmawiajac z moim dobrym kolega lombardo8 dowiedzialem sie przez przypadek, ze jest juz ktos, kto zaczal tlumaczyc manuala i to calkiem serio do tego podchodzi.... Niestety ta osoba nie ma internetu wiec nie ma sie z nia jak skontaktowac... gosciu ten gra w locka wiec nie chyba nie musimy sie raczej martwic o niekompetencje tego zawodnika....
Celem tlumaczenia bedzie w 99% manual 1.1, czyli instruckja do czegos, czego jeszcze nie ma  :mrgreen: , ale zanim prace zostana zakonczone na pewno flaming cliffs bedzie juz patchowany do 1.11 :) Mialbybyc to platny pliczek- mowa tutaj o bardzo malych kwotach rzedu 7-10zl za sztuke. Nie jest to kwota z kosmosu i w pelni popieram cos takiego i sam chetnie wspomoge takie dzialanie.
Te informacje prosze traktowac bardziej jako ploteczke.... nie wiadomo czy wypali i nie chce tu robic nadzieji tym bardziej ze sam nic w zasadzie nie wiem.

Damos.... jezeli okazaloby sie ze jest jakas mozliwosc skontaktowania sie z Panem "X" to moze moglbys z nim jakos dogadac....

To chyba wszystko... jak cosik sobie przypomne to oczywiscie zaraz cos doskrobie....
Wszelkie nastepne info rowniez w nastepnych postach jak juz wiadomo bedzie cos wiecej

Pozdrawiam
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Romanov w Marca 03, 2005, 01:55:32
Witam
Przyznam sie ze bedąc pod wrazeniem kupionego kiedys pirata Lock On zdecydowałem sie na zakup legala celem ............ otrzymania sensownej instrukcji co i jak w trawie piszczy i do czego ten "czerwony guzik słuzy ? ".  I niestety jestem załamany totalnie. Szkoda ze tak fajny sim został przez polskiego Wydawce potraktowany tak niepoważnie. Szkoda :(.  W przeciwienstwie do serii IŁ2 gdzie klawiszologia  jest opisana dokladnie i po polsku i byłem w stanie zrozumieć z grubsza jak sobie poradzić z lataniem, W Lock On niestety nie da sie nic zrobić. Posiadam joya X45 Saiteka ale za cholere nie moge go zkonfigurować w Lock On  bo dla mnie starego byka nauka jezyków obcych idzie ciezko i ta cholerna terminologia mnie zalamuje. Gra leży już 3 tydzien i trudno poleży sobie jeszcze bo naprawde uwieżcie mi nic nie moge zalapać.  Niestety  moje pierwsze kroki w sztuce latania zostały zaniechane, Pozostaje mi stary CFS 2 na któRym jakoś sobie radze i latam. Dlatego też jestem za stwożeniem takiej instrukcji najlepiej z rozdziałem  (ŁOPATOLOGICZNIE O LATANIU MIG 29 )  a do Polskiego Wydawcy klaniam się nisko z prośbą aby przy sprzedaży tego sima koniecznie dopisali na okladce (GRA PRZEZNACZONA DLA TYCH CO ZNAJA BIEGLE ANGIELSKI TECHNICZNY)
Niestety ale dopóki Panowie nie bedzie  takiej pomocy dla tych co chca zacząć od Lock Ona bedzie to sim przeznaczony dla bardzo wąskiego odbiorcy.
Z  poważaniem
ZAŁAMANY PILOT ;)
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: damos w Marca 03, 2005, 07:35:37
Jest jakiś kontakt do "Pana X" ?
Bo nie wiem, czy zaczynać coś w materii tłumaczenia, czy nie ? Bo jak sie okaze, ze natyralem sie nad robieniem czegos, co juz jest to...  :573:  :lol:
BTW - doskonele instrukcje i niezle przetlumaczone mialy simy z Digital Integration: (Tornado, F16 Fighting Falcon, F/A-18 Super Hornet). Szkoda, że oni już niczego nie robią  :567:
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Marca 03, 2005, 15:35:33
Cytat: damos
Jest jakiś kontakt do "Pana X" ?


No wlasnie nie ma tego kontaktu na razie....  sproboje cos zalatwic... chociaz jakis numer telefonu albo co....

Dam znac jak cos sie dowiem
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: Jacol w Marca 03, 2005, 16:07:56
Witam wszystkich serdecznie  :D

Już myślałem, że projekt tłumaczenia manuala umrze śmiercią naturalną
a tu proszę, jednak coś się ruszyło i chwała Wam za to.
W niedzielę mam bierzmowanie syna więc pomodlę się również
w intencji wszystkich "tłumaczy" a potem  :564: za ich zdrowie.

Pozdrawiam i czekam cierpliwie

Jacol
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: qrdl w Marca 03, 2005, 16:44:14
Witam,

Ja doskonale rozumiem, że gracz chciałby mieć - kupując produkt - dokładną dobrą polską instrukcję co i jak, tak żeby całkowity żółtodziób (nie znający angielskiego) krok po kroku stał się graczem.
Ale....

1. LockOn zbytnio nie różni się od Flankera, a do tego ostatniego jest w miarę sensowna instrukcja po polsku, którą znaleźć w siecie nie jest problemem.
2. Cała klawiszologia do LO została przetłumaczona przez Konrafa i również jest dostępna w inecie!!

Tak więc nie jest tak tragicznie i chyba stąd wynika ślimaczy postęp w tłumaczeniu instrukcji do LO... Chyba większość graczy, która zada sobie nieco trudu i odnajdzie wspomniene przeze mnie źródła, da sobie dalej radę...

A oto mój najkrótszy kurs obsługi su27/mig29 :lol:
1. PageUp właczasz silniki i czekasz aż osiągną ~80% mocy (tzn. wskazówka(-i) przestanie przesuwać się dość ślamazarnie na obrotomierzu silnika [prawa strona pod ekranem telewizorka]).
2. Odkręcasz przepustnicę i kołujesz na start.
3. Gaz do dechy, dopalanie i startujesz.
4. Chowasz podwozie kl. G
5. Redukujesz moc do mniej niż 100%, oczywiście przepustnicą
6. W tym momencie masz HUD (szybka przed nosem z liniami i cyframi) jest w trybe nawigacyjnym.
7. Naciskasz 2, czyli tryb walki poza zasięgiem wzroku.
8. Włączasz albo radar I albo pasywny namiernik elektro-optyczny przez O.
9. Jak pojawi sie migająca kreseczka/-i, to są cele. Jeden z nich bierzesz w prostokącik (alt+hat na joju, albo klawisze) i naciskasz TAB.
10. Jeśli cel jest w zasięgu powinien się zalokować, na HUD podane są jego parametry
11. Przełączasz uzbrojenie kl. D, albo włączasz działko kl. C
12. Jeśli pojawi się PR i okrąg wokół celu zacznie migać, to obiekt jest w zasięgu broni.
13. Warto zerknąć na telewizorek MFD, i zobaczyć czy wiązka trzyma trójkącik - wróg, czy kółeczko - swój.
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: damos w Marca 03, 2005, 19:17:19
Cytat: Romanov
bedąc pod wrazeniem kupionego kiedys pirata Lock On dla mnie starego byka [...]
No ładnie... miał pirata. Taki "stary byk" a piratom kieszeń nabija... NIc dziwnego, że tłumaczenia nie ma, bo jak sprzedadzą 100 sztuk w PL to będzie sukces. Reszta (10 tys.) rozejdzie sie jako piraty :/
Cytat: Romanov
Gra leży już 3 tydzien i trudno poleży sobie jeszcze bo naprawde uwieżcie mi nic nie moge zalapać.
Pirata KUPIŁ  :oops:  i zrozumiał a legala nie rozumie :))
Cytat: Romanov
Posiadam joya X45 Saiteka ale za cholere nie moge go zkonfigurować w Lock On
Są w necie gotowe profile do X45.

Pzdr !
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Marca 04, 2005, 00:06:00
Powiem krotko, kazdy indywidualnie podchodzi do tej delikatnej sprawy. Kazdy ma swoje priorytety wiec radze nie zaczynac od nowa starego tematu. Niech kazdy sam zadecyduje!
Tytuł: A moze polska instrukcja do Lock On?
Wiadomość wysłana przez: damos w Marca 04, 2005, 08:30:04
Najbardziej chyba znany profil na X45 do LOMAC'a jest tutaj:
link do profilu na stronie Saiteka (http://www.saitekforum.com/attachment.php?attachmentid=390)
Opis jak to odpalić jest tu:
dużo info na forum Ubi Soft (http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=38610606&m=70710157)

Nie mam X45 więc nie wiem, ile w tym prawdy.

Pzdr !
Tytuł: jestem pod wrazeniem
Wiadomość wysłana przez: Romanov w Marca 04, 2005, 15:36:01
wiec od poczatku.
chciałem na zazut ze uzywałem pirata odpowiedziec jasno ze go nie uzywalem , wspomiałem jedynie ze miałem okazje potestowc chwilke na piracie.
Zmiezam do tego ze zanim wydam troche kasy na gre chce wiedziec co kupuje.  I po kilku minutach odpalenia gry stwierdziłem ze gra moze byc fajna i zdecydowałem sie na zakup legala. I tutaj jak wspomiałem wczesniej byłem rozczarowany jakoscia opisu. Ale widze ze sa ludzie na tym swiecie na ktorych mozna liczyc. Serdeczne dzieki za opis ktory pozwoli mi na jakie takie  wystartowanie w grze.
A co do Saiteka to przyznam sie ze nie zdawałem sobie sprawy ze jest takie potezne zaplecze  na tym forum z profilami scagłem sobie rownież profile do gierki  :). Dzisiaj kupiłem sobie (tu sie chwale)  IŁ 2 PF  tez jest super a i przy okazji znalazłem troche profili do niego.
Wiec Panowie KLANIAM SIE WAM NISKO i jeszcze raz dziekuje za pomoc i wsparcie. Moze kiedyc uda mi sie czyms odwdzieczyc.