Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IL-2 Sturmovik: Great Battles Series (Battle of Stalingrad/Battle of Moscow/Battle of Kuban/Battle of Bodenplatte/Battle of Normandy) => Wątek zaczęty przez: =OPS=lipas w Lipca 08, 2020, 21:02:04
-
Cześć.
Od jakiegoś czasu lub któregoś patcha wstecz z dużym opóźnieniem renderują się miasta przy zmianach widoków. To opóźnienie trwa tak 1-1,5 s i jest strasznie irytujące. W ustawieniach grafiki mam praktycznie wszystko na max.
Czy ktoś też tak ma, czy tylko ja?
-
Cześć.
Od jakiegoś czasu lub któregoś patcha wstecz z dużym opóźnieniem renderują się miasta przy zmianach widoków. To opóźnienie trwa tak 1-1,5 s i jest strasznie irytujące. W ustawieniach grafiki mam praktycznie wszystko na max.
Czy ktoś też tak ma, czy tylko ja?
Nie wiem czy to to, ale jest coś takiego, że miasto jest obecne, ale jakby bez tekstur (takie za mgłą), a potem jak jest się bliżej to się wyostrza (ma inny odcień), chyba wtedy zostaja załadowane tekstury. Też tego nie było wcześniej, to chyba od tego 4.007 i tych nowych shaderów.
-
U mnie to wygląda tak, jakby się partiami jego fragmenty pojawiały, modele a nie same tekstury.
-
U mnie to wygląda tak, jakby się partiami jego fragmenty pojawiały, modele a nie same tekstury.
Ja tak mam od dłuższego czasu. Ale ponieważ w walce nie ma to większego znaczenia (czasem na tle tego "rozmazanego" miast z daleka lepiej widać kontakty), zupełnie mi to nie przeszkadza.
Z drugiej strony wszystkie obiekty na ziemi mam na low.
Ramm.
-
Trochę to dupawo wygląda jak na sim o tym poziomie.
-
Jak zauważyłem, nic się w temacie nie zmieniło. Np. w widoku zewnętrznym patrząc na samolot z różnych stron, miasto (jego obiekty 3D), które jest z tyłu pojawia się po kilku sekundach jeśli obrócimy na nie widok.
Tak samo jest w widoku z kabiny.
Patrzę do przodu, potem odwracam głowę i miasto jeśli pojawia się w kadrze pojawia się po kilku sekundach.
Strasznie wkurzające.
Generalnie przy obecnym DCSie Iłek wygląda słabo. No może i nie jest tak wymagający dla sprzętu, ale nie powala.
-
...szczególnie, jak sobie człowiek dodatkowo porówna z War Thunderem. No, ale to niby nie symulator. ;)
-
Generalnie przy obecnym DCSie Iłek wygląda słabo. No może i nie jest tak wymagający dla sprzętu, ale nie powala.
Któregoś dnia w DCS latając DORĄ zmieniłem ustawienia grafiki (na MEDIUM) tak by licznik FPS jakoś tak w miarę wyglądał no i wskaźnik wychylenia klap na skrzydłach (takie liczby w otworze) był zupełnie nieczytelny. Słabo bardzo to wygląda jak na grę, która ma być symulatorem samolotu. Coś za coś. Trzeba mieć na prawdę dobry sprzęt by coś tam polatać. No i na razie w klimatach drugowojennych to można liczyć tylko na zupełnie egzotyczny zestaw samolotów i pasjonować się pojedynkami typu I-16 vs. Mosquito.
-
... i pasjonować się pojedynkami typu I-16 vs. Mosquito.
Czym tu się pasjonować? Przecież wiadomo, że I-16 wygrywa zawsze :-D
Off top off.
Odnośnie renderowania powierzchni - zarówno miast jak i lasów czy trawiastych powierzchni - zauważyłem, że wokoło gracza jest jakby promień renderowania. Powyżej tej magicznej wartości wszystko jest rozmyte, a poniżej już nie. Leciałem kiedyś na średniej wysokości (coś około 4k) i na mapie zimowej zastanowił mnie inny kolor lasu bliżej mnie a inny dalej. I przy dużym zoomie zobaczyłem jak zmieniają się tektury. Co ciekawe - taki efekt jest na starszych mapach - tych pierwszych. Na późniejszych - np. Rheinland - już tego nie zauważyłem.
Muszę kiedyś wrzucić wszystko na maxa łącznie z trawą i wtedy porównam.
Chyba, że ma to coś wspólnego z wartością "horyzont draw distance". Ja to mam na max, trzeba by było zobaczyć jak to jest na najniżej wartości.
Ramm.
-
Ja właściwie wszystko mam na maxa ustawione w iłku. A te dorysowujące się miasta są nadal. A co do WW2 to fakt. Ogólnym klimatem Iłek rządzi. W DCSie to tak nie bardzo wiadomo po co w to weszli. A już ten Ju-88 tylko w wersji z torpedami, kompletnie bez sensu. Co nimi kierowało? Biez pałlitra nie razbieriosz. :-)
-
Ustawione masz na maksa w GUI. Może w plikach config jest coś, co można zwiększyć ręcznie?
-
A może to takie ich "ficzery", żeby gra płynie chodziła :-).