Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Mi-24P Hind => Wątek zaczęty przez: YoYo w Czerwca 20, 2021, 13:14:12
-
A tak w ogóle ten Petrovich to coś gada w obecnym EA? Wiem, że ma być tak docelowo, ale na filmiku Wagsa zgłaszał zagrożenia już obecnie.
Możliwe, że ma jakaś jednak wersję testową.
-
Na pewno ma wersję testową. Na ich filmikach np. świeci się kontrolka pod mapą. U nas nie. Pietrowicz ma gadać docelowo (nie wyobrażam sobie inaczej tak BTW).
-
Opis obecnych komend, ściągnięte z Forum ED:
(https://i.imgur.com/AQYLM0w.jpg)
I nieco inna graficznie opcja:
(http://i.imgur.com/kGsI2VVt.png) (https://imgur.com/kGsI2VV)
-
Pierwszy kill z pozycji Pilota - operatora zaliczony :]. Nie jest łatwo, ale przede wszystkim proponuję przypisać swój główny joystick (osie) zamiast operować myszką, czy też tym slew mode (przyciski bądź grzybek), oczywiście to pozycja w Mi-24 Aiming Station (axes). Do tego warto zmniejszyć czułość, ja dałem krzywą na "S" aż o 30%, wtedy można bardzo dokładnie trzymać cel na muszce. Oczywiście i to nie gwarantuje trafienia ale jest już lepiej. Kluczem do sukcesu jest opanowanie też komend Petrovicha jako pilota i podczas patrzenia na celownik trzeba na pamięć wydawać mu komendy. Zabawa jest przednia, chociaż Petrovich wszystkie skręty o korekty wykonuje jak na bani. 8)
-
Jeśli nie wyłączysz żyroskopów po ataku, Petrowicz będzie dużo delikatniej wykonywał manewry żeby ich nie uszkodzić. Kilka razy jak je wyłączałem zgodnie z instrukcją i rozkazałem zwrot, Peter przeciągnął i rozbił śmigłowiec.
-
Jeśli nie wyłączysz żyroskopów po ataku, Petrowicz będzie dużo delikatniej wykonywał manewry żeby ich nie uszkodzić. Kilka razy jak je wyłączałem zgodnie z instrukcją i rozkazałem zwrot, Peter przeciągnął i rozbił śmigłowiec.
I mi się to zdarzyło ze 2x. Próbuję wyłapać czemu, może nie ogarnia jednocześnie skrętu o 180 st. i nakazu zmiany prędkości ;). Przy tej zmianie na ośce, teraz miałem na 4 cele 4 trafienia (warto ograniczyć prędkość do 150km, a wiać na 300), ale bywa też tak, że Petrovich nie może wyrównać pomimo większej odległości i do samego celu brak sygnału synchronizacji celowników i trzeba robić nawrót, co znowu trwa. Ogólnie jednak i tak powiem, że moduł jest po prostu świetny, jeden z lepszych w DCS.
-
Też się grubo wkręciłem. Klimat jest gęsty. Jak Pietrowicz będzie jeszcze nawijał (ciekawe, że skrzydłowi nie zgłaszają wykryć...) to już w ogóle.
-
Takie coś się dziś pojawiło:
Player on commander place loses control after firing ATGM from operator place - fixed
Nie wiem czy to faktycznie to, ale miałem tak ze 2-3 razy, że całkowicie całe sterowanie mi się zblokowało (FLT), po przejściu na miejsce pilota nie odzyskałem sterowania, a na miejsce operatora nie mogłem powrócić. Menu też się przestało wyświetlać.
Jest jeszcze taki bug (zdaje się), że siedzisz sobie na miejscu operatora, walczysz z celowaniem, jest nawet sygnał, a tu o zgrozo Petrovichowi przypomniało się, że jajek na śniadanie nie kupił i tak sobie ni z tego i z owego zadziera nos maksymalnie by wyhamować. Oczywiście całe celowanie idzie w łeb. Trochę jakby przekroczenie jakiegoś gimbala (powyżej 60 st.), ale skoro celownik dalej widzi cel i jest w centrum to raczej nie to.
-
Idzie za jednym podejściem jako pilot-operator zniszczyć kilka celów od razu. Kwestia przypisania tylko zmieniania wyrzutni bez wychodzenia z celownika.
Nie ma skrótów (next station), więc trzeba to dodać samemu lub też przypisać gdzieś do HOTAS.
(http://i.imgur.com/8ROrtB3l.jpg) (https://imgur.com/8ROrtB3)
-
Tą czerwoną strzałkę na środku można wyłączyć, jeśli ktoś chce "as real".
O ile pamiętam Alt+S
-
Tak, można. Wciąż się do tego przymierzam ale jeszcze nie podpiąłem tego pod joya. Jest wykurzająca, czasem zasłania cele. O ile przy myszy czy klawiszach to w sumie się przydaje, to przy dżoju (i ośkach), który się centruje nie ma sensu.
-
A jak Wam działa naprowadzanie / utrzymanie celownika na celu? U mnie jest tendencja do uciekania w górę. Za cholerę nie mogę trafić :( Może jest jakiś haczyk?
-
A jak Wam działa naprowadzanie / utrzymanie celownika na celu? U mnie jest tendencja do uciekania w górę. Za cholerę nie mogę trafić :( Może jest jakiś haczyk?
Na jakim etapie? Na poczatku czy na koncu? Wlaczasz tez przejscie Petrovicha jako pilota na tryb ataku ATGM?
-
Heli w zawisie, przełączam na operatora, uzbrojenie włączone, zapuszczam okular - zakładam że czegoś zapominam?
-
Heli w zawisie, przełączam na operatora, uzbrojenie włączone, zapuszczam okular - zakładam że czegoś zapominam?
Czyli mowisz o opcji HVR Petrovitcha? To dalej jeden z trybow FLT, czyli pozycji w zasadzie tylko do przemieszczania sie i normalnego lotu / wykonania zawisu. Musisz przejsc do CBMT mode i dac Long UP (strona 67). W przypaku Petrovitcha nie ma mozliwosci ataku w zawisie. W realu jest to i bylo mozlwe ale to przeciez rydwan, on nie stoi w miejscu :]. Typowy atak na Hindzie nastepowal w ruchu, chociaz jak mowie. Jest to mozliwe. Pewnie jak sie przelanczasz to po prostu pilot przejmuje kontrole (nad zawisem) i by nie poleciec do przodu zadziera ci dziob ale nawet jak przejdziesz od razu w tryb HVR to on i tak nie bedzie podazal celownikiem za celem. Moznaby wydawac polecenia na zmiane kierunku ale finalnie to bedzie trwalo masakrycznie duzo czasu. Lepiej wydac komende lotu na celownik operatora.
-
Oni tam powinni dac jakas inna opcje na trzymanie Petrovitcha na tym samym pulapie. Obok pozycji z utrzymywana wysokoscia jest literka R. Zdaje sie tutaj oznacza to trzymanie pozycji radarowej, czyli jesli grunt nawet nam zacznie lekko falowac, Petrovich juz zaczyna szalec i zaczyna byc trudniej przycelowac i utrzymac znacznik na celu. Powinna byc tez opcja po prostu npm. W multi oeprator przy zywym pilocie ma duzo prosciej, a lot jest stabilny przy zgranej druzynie.
-
Ten Piotrowicz to na razie tylko koncept, (a to co w module to makieta, tzw. "demonstrator technologii"- czyli makieta :). Jak t-55 zabudowany dyktą występujący pod nazwą PL-01.),nad którym dopiero będą pracować. Mówili o tym jak o jakimś przełomie, a to czysto bazowy prościutki skrypt, prostszy chyba nawet od standardowego AI. Kocham ten moduł miłością od pierwszego wejrzenia, ale mogli trochę bardziej się postarać i trochę więcej z siebie dać nawet na early access. Mi oczywiście chodzi o te wszystkie dopieszczające detale jak np, heatblur, wycieraczki animowane w widoku zewnętrznym, te dynamicznie oświetlane rysy na szkle (od czasów LoMAC to mój ulubiony efekt, pamiętam jak mnie rozwalił, gdy LoMACa odpaliłem pierwszy raz). No i myślałem, że jednak uderzą do nowego standardu w tych detalicznych kwestiach wyznaczonego choćby przez F-14 (lusterka, animacje pilotów).
-
Ciekawe, czy coś robią obecnie z tym Petrovichem. Obecnie on jako pilot mam wrażenie, że lata jeszcze gorzej niż było to w czerwcu. Na pewno nie lepiej:
- prawie każdy zwrot bojowy = crash z powodu vortexa,
- nie utrzymuje wysokości barometrycznej, przez co jeździ i do góry i w dół,
- podczas ataku cały czas przyspiesza zamiast lecieć równo i z tą samą prędkością, by jak dojdzie prędkość do 320 km/h zadrzeć dziób by zacząć hamować.
-
Ciekawe, czy coś robią obecnie z tym Petrovichem. Obecnie on jako pilot mam wrażenie, że lata jeszcze gorzej niż było to w czerwcu. Na pewno nie lepiej:
- prawie każdy zwrot bojowy = crash z powodu vortexa,
- nie utrzymuje wysokości barometrycznej, przez co jeździ i do góry i w dół,
- podczas ataku cały czas przyspiesza zamiast lecieć równo i z tą samą prędkością, by jak dojdzie prędkość do 320 km/h zadrzeć dziób by zacząć hamować.
A bo latasz z jakąś sztuczną dmuchaną lalką na przednim fotelu. Latamy teraz regularnie kampanię dynamiczną na silniku Liberation w Syrii. Mi-24 ma sporo do roboty. Wpadnij kiedyś, to przypomnisz sobie Piotrków Trybunalski. :evil:
-
A bo latasz z jakąś sztuczną dmuchaną lalką na przednim fotelu.
Na przednim to akurat Pietrek działa perfekcyjnie ;>. Ps. wpadnę, wpadnę, ale ciekawe jak tam FPS, bo chyba ta kampania wstawia tyle obiektów, że wszystko klęka.
-
Przecież Ty masz stałe 60 fps w VR. Zapomniałeś? :-)
-
Przecież Ty masz stałe 60 fps w VR. Zapomniałeś? :-)
Dla 60 to bym do kompa nawet nie podchodził ;>.
-
Jeszcze dla celowania (nie wiem jak jest w 2D) ale dla VR mogliby przesunąć to menu Petrovicha na obszar poza samym celownikiem bo wygląda to tak i zasłania z 1/5 całego widoku:
(http://i.imgur.com/YZj37ELm.jpg) (https://imgur.com/YZj37EL)
-
Ostatnie te patche dla Mi-24 są całkiem ok pod względem Petrovicha. Co prawda brzmi jak większość bohaterów gier z widokiem FPP, czyli wciąż zero gadki, gra ciszą, no ale przynajmniej nauczył się wreszcie latać jako tako. Teraz pora na naukę wymowy.