Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: gorzasty w Sierpnia 19, 2021, 11:52:46
-
Zobaczyłem dziś taki wątek na forum Iłka:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/73122-fidelityfx-superresolution-to-steamvr-games/
Okazuje się że to już bardzo ładnie działa.
Jest trochę kombinacji do przetestowania, ale opłaca się. Podejrzewam, że w DCS też będzie działać, choć jeszcze nie próbowałem.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Ale to tylko dla AMD, bo widzę hasło AMD FidelityFX SuperResolution Upscaler? No i co to ma dać lepszego, skoro SteamVR też ma opcję upscalingu?
-
To dla wszystkich. Daje wydajność i ostrość. Potestuj. Działa też online. Bardzo fajna sprawa. Ja z balanced wszedłem na ultra bez reprojekcji na 60Hz.
A jak działa upscaling w Steam VR?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
A jak działa upscaling w Steam VR?
Technicznie? Tego nie wiem, natomiast przecież to robisz normalnie suwaczkiem (nasycenie pikseli realnych i tych "dodatkowych, wirtualnych").
-
To bardziej multisampling zdaje się.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Sprawdziłem to w Iłku. Tutaj jak zainstalować po naszemu:
1/ ściągacie https://github.com/fholger/openvr_fsr/releases/tag/fsr_v1.1 openvr_fsr_v1.1.zip,
2/ robicie sobie backup openvr_api.dll z IL-2 Sturmovik Great Battles\bin\game
3/ dwa pliki z tego ściągniętego wrzucacie IL-2 Sturmovik Great Battles\bin\game (api spyta się o nadpisanie).
Warto sprawdzić ale jak dla mnie bez szału, fakt, że mam dobrą kartę. To oceniam raczej dla osób, którym faktycznie iłek chrupocze w VR, albo chcą sobie poprawić ustawienia na wyższe. Jakiegoś specjalnego przyrostu FPS nie widzę, ale mam wrażenie, że w paru sytuacjach jest płynniej (np. przy widoku z F3, bądź jakiś wybuchach). Natomiast na minus większe "schodkowanie" i mniejsza przez to ostrość obrazu, czyli mniej detali. Obecnie jestem w stanie ocenić np. z 500 metrów czy to jedzie ciężarówka, AAA, czy czołg, z tym modem w zasadzie widzę jedno pudło ;). Mówię, płynniej na pewno, ale mniej ostrzej, no chyba, że jest się w stanie coś tutaj poprawić z rozdzielczością jeszcze (w SteamVR mam 2600pxt dla iłka, ale z modem bez zmian mam wrażenie, że jest to o jakieś 20% niżej).
-
Patrzę na ten plik cfg. Można ew. coś z tym pokombinować:
// Per-dimension render scale. If <1, will lower the game's render resolution
// accordingly and afterwards upscale to the "native" resolution set in SteamVR.
// If >1, the game will render at its "native" resolution, and afterwards the
// image is upscaled to a higher resolution as per the given value.
// If =1, effectively disables upsampling, but you'll still get the sharpening stage.
// AMD presets:
// Ultra Quality => 0.77
// Quality => 0.67
// Balanced => 0.59
// Performance => 0.50
"renderScale": 0.77,
Jak widać jest to Ultra teraz, ale może przy 0.9 byłoby okej. Inna opcja to zmniejszenie rozdzielczości w Steam VR i tutaj danie np.1.2.
-
Dałem dla IL-2 "renderScale": 0.90, teraz o wiele lepiej, natomiast zwyżka FPS zostaje znakiem zapytania. Może w kampanii coś wyjdzie.
-
Jeśli miałeś wcześniej wszystko na maxa to bez sensu używać. Choć trochę mnie to dziwi gdyż ja mam 3080 i grałem na balanced aby było płynnie w walkach.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka