Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Mosquito FB VI => Wątek zaczęty przez: YoYo w Września 01, 2021, 08:42:20
-
Jest też dobra wiadomość, wreszcie poszli po rozum do głowy i dodali klocki dla samolotu z czasów IIWW. Mosquito oprócz tego ma też parking brake, więc będzie można go grzać, a grzać.
(https://i.imgur.com/uZUsshP.jpg)
Nie zrobiłem pre ordera, ale chyba go wezmę, to dodatek ED, więc pewnie przy jakiejś promocji zejdzie do -50% (teraz jest -30%), ale maksymalnie ta zniżka to raptem 10$ w stosunku do obecnej ceny i pewnie nie wcześniej niż po roku. Oczywiście to kolejny dodatek trochę "kij wie po co" na dzień dobry, tym bardziej, że za chwilę będzie w IL-2 BoN, gdzie jednak militarnie w DWŚ jest znacznie więcej do roboty.
-
I jak tam, ktoś ma? Jak wrażenia?
-
Pewnie Qrdl ma. Może coś napisze.
-
I jak tam, ktoś ma? Jak wrażenia?
Wczoraj poleciałem trzy szybkie, bugi są z misją szybką, jak ją w oknie jeszcze raz puścić to jesteśmy na zewnątrz samolotu i nie_można wejść do jego cockpitu nawet przez "lalt+J". Nie wiem czy coś ma skopanego z trymerami dopisanymi do osi, czy potrzeba zresetować DCS. Co do samolotu to siła ognia jest naprawdę potężna. ;D
-
Pewnie Qrdl ma. Może coś napisze.
Ja dalej na wakacjach :evil:.
-
I jak tam, ktoś ma? Jak wrażenia?
Z tego, czego nie sposób zobaczyć na jutubach, można wymienić:
a) trochę daje się we znaki paździerzowa ergonomia, zarówno ta historyczna wynikająca z "najlepszych" lotniczych tradycji brytyjskich (np. wariometr schowany za celownikiem całkowicie, zakrętomierz i chyłomierz schowane połowicznie :), średnio czytelne instrumenty), jak i ta programistyczna od ED (np. większa czułość komendy hamowania kół niż w Spicie, co wyraźniej utrudnia płynne kołowanie gdy hamulec jest przypisany do klawisza lub przycisku na dżoju; mechaniczne zapadki dźwigni podwozia i klap wymagające oddzielnego przypisania klawiszy, co niepotrzebnie wymusza większą "klikologię" w locie w porówaniu choćby z Focke-Wulfami, gdzie podobne zapadki podnoszą się same jeśli chcesz po prostu schować podwozie jednym naciśnięciem przycisku/klawisza);
b) niełatwo nauczyć się kompensacji momentu od silników podczas rozbiegu, zarówno operując różnicowo przepustnicami, jak i używając hamulców kół. Tzn. przy prędkości gdy ster kierunku staje się już skuteczny sprawa jest prosta, ale początkowe pół pasa startowego to nieustanna walka o kierunek ;).
c) w locie nieco męcząca jest jeszcze większa czułość zarówno steru jak i trymera wysokości niż w DCS-owym Spicie i Dzbanku (wydawało się, że większa od nich już być nie może, a jednak :D ). W pełni rozumiem rozterki tych, którzy nie mają przedłużki dżoja, lub nie chcą ustawiać na nim dużych krzywych. W praktyce jednak jedno albo drugie rozwiązanie (albo i oba, jak u mnie) jest tu niezbędne żeby utrzymać ten wynalazek w locie poziomym lub skutecznie celować i trafiać w cokolwiek.
d) standardowe Early Access kwasy "bojowe" - działka reagują na spust z opóźnieniem, bomby podczepione pod skrzydłami nie chcą się zwalniać jeśli misja zaczyna się na ziemi, gaźniki pływakowe odcinają dopływ paliwa od razu przy najmniejszym przeciążeniu ujemnym (to akurat mają wydłużyć w kolejnym paczu do 3-4 sekund), zapalników ze zwłoką na razie nie ma i nie wiadomo kiedy będą oraz inne takie tam...
Wrażenia jednak przeważająco pozytywne - stopień zakwaszenia porównywalny z Dzbankiem podczas jego premiery, przy nieco wymagającym pilotażu nudzić się nie da, a Early Access'owa obniżka o 30% (którą można jeszcze powiększyć milami, jeśli komuś się ostały) jest adekwatna w moim odczuciu do jakości produktu w jego obecnej postaci.
-
Dzieki Art-J, nie zdazylem w tej cenie, pewnie wezme ale na razie bez spiny. Troche szkoda z tym co piszesz w zakresie stabilnosci. Spit i Dzban w moim odczuciu sa za gumowate, a tu jeszcze gorzej? Loj. Nie wiem skad oni maja takie pomysly na zachowania w locie. Przy wiekszej predkosci powinna byc to stabilna platforma.
-
Odnośnie stateczności podłużnej nie w pełni zrozumieliśmy się. Doprecyzuję, że maszyna jest owszem tym stabilniejsza im szybciej leci (podobnie jak dzbanek), więc celować w płytkim nurkowaniu jest łatwiej, ale tak czy owak, wymaga delikatnej i precyzyjnej ręki.
Odnośnie ceny, spokojnie, w sklepie jest wciąż minus 30% (chyba "release" jest w tym przypadku rozumiane jako wydanie po Early Acces'sie... kiedykolwiek ono nastąpi, a nie piątkowa premiera w ogóle - więc promka wciąż jeszcze działa). I chociaż moduł na razie nie załapał się na Free Trial, to dziś pani Perederko zstąpiła ze szczytów władzy i potwierdziła na forum, że owszem się załapie, tyle że ogólnikowo pojętą "jesienią"... Poczekaj, potestujesz, ocenisz.
-
W sumie dobrze, że są te dwa tygodnie free, całkowicie o tym zapomniałem. Nie ma co się pytać jak wrażenia, tylko można samemu przecież polatać. Ogólnie model fajny, w VR jest lekkie przesunięcie widoku pilota na lewo, ale kabinka całkiem miła (chociaż zeskalowana lekko w dół). Sam model bardzo ładny, obecnie przynajmniej latanie w zasadzie okej, ale też za mało latałem by ocenić jak się zachowuje (ale aż takiej gumy jak w Spicie nie ma). Niestety w sumie kolejny model tutaj nie wiadomo po co hehe i raczej dla zapaleńców. Może jakby była jakaś kampania z czasem. Potestować, sprawdzić samemu, może finalnie wezmę, jeszcze 13 dni ;).
-
W sumie dobrze, że są te dwa tygodnie free, całkowicie o tym zapomniałem.
Dzięki za przypomnienie, też zapomniałem o takiej możliwości :)
-
Ogólnie model fajny, w VR jest lekkie przesunięcie widoku pilota na lewo...
Redaktor prawdopodobnie ma na myśli prawidłową pozycję pilota, lekko na lewo, która jest centrowana po włączeniu celownika na szkiełku (pstryczek na prawym panelu, góra, pod rantem owiewki tak pi*oko).
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Redaktor lata w VR, tam się samo nie centruje :)
-
Redaktor prawdopodobnie ma na myśli prawidłową pozycję pilota, lekko na lewo, która jest centrowana po włączeniu celownika na szkiełku (pstryczek na prawym panelu, góra, pod rantem owiewki tak pi*oko).
Tako rzecze,
Zaratustra
Nie o to chodzi, jest zła pozycja pilota względem siedzenia w VR, na 2D może być to inaczej. Już z Foką tak było, ale później to poprawili.
-
W 2D to samo. Pilot ma skoliozę w lewo, a nawigator w prawo :D. Muszę wreszcie przysiąść nad tym w których .lua trzeba pogrzebać, żeby przesunąć domyślną kamerę do środka fotela i trochę do przodu.
-
W 2D to samo. Pilot ma skoliozę w lewo, a nawigator w prawo :D. Muszę wreszcie przysiąść nad tym w których .lua trzeba pogrzebać, żeby przesunąć domyślną kamerę do środka fotela i trochę do przodu.
Tak, można to zrobić w lua i nawet być może jest już jakiś mod. Nigdy jednak nie edytowałem tych widoków.
-
Tu jest troche na temat edycji widoku:
https://forums.eagle.ru/topic/282276-a-real-solution-for-those-suffering-with-default-vr-view-how-to-make-custom-view-thats-loaded-by-default-for-the-mossie-each-time/ .
-
Dzięki. Pobawiłem się tymi kombinacjami z "Ctrl Shift" i zapisałem Snapview-sa tak jak chciałem. Szybsze niż edycja ręczna metodą prób i błędów. Jedyne co jest kłopotliwe, to fakt, że przy automatycznym przesuwaniu widoku do celownika siatka nie jest wycentrowana - wygląda na to, że przesunięcie jest zdefiniowane na sztywno względem widoku domyślnego, ale to nie problem - zawsze mogę się trochę schylić.
-
Coś im się je....ło ;D.
https://store.steampowered.com/app/1724230/DCS_Mosquito_FB_VI/ .
Kupiony.
(http://i.imgur.com/V3HIo4cl.jpg) (https://imgur.com/V3HIo4c)
Ps. za pomocą tego można przepisać ze Steam na swoje konto ED:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/personal/profile/
Instrukcja:
https://forums.eagle.ru/topic/195824-steam-transfers-now-available-via-dcs-account-profile .
Cena lepsza niż w pre orderze ;>. Niektórzy mogą się wnerwić.
-
Łał... nie sądziłem, że tak szybko promocja. Może przepłaciłem co nieco, ale i tak
na chwilę obecną obecnie najbardziej czekam na F-1.
Jak dobrze pójdzie to w tym roku czeka nas jeszcze:
AH-64D (ED)
MB-339 (IndiaFoxEcho)
F-1CE Mirage (Aerges/AvioDev)
F4U-1D Corsair (Magnitude 3 LLC)
-
No niby babol, a jednak ceny nie zmienili ;).
-
Warto dodać, że wprowadzili tutaj w misjach treningowych taki obrazek z instruktorem.
(http://i.imgur.com/zTCubrQl.jpg) (https://imgur.com/zTCubrQ)
Może być, chociaż w VR to ten Avatar wisi nam w powietrzu.
-
Właśnie nie bardzo rozumiem ideę, bo wygląda "tak se". Ale cóż, poza tutorialem się chyba nie pojawia.
-
Właśnie nie bardzo rozumiem ideę, bo wygląda "tak se". Ale cóż, poza tutorialem się chyba nie pojawia.
Do tego bywa, że nakładają się dźwięki z tymi od komentatora, albo ten za szybko się pojawia albo tamten za szybko znika. EA, 2 weeks be sure.
-
A czy ktoś wie czemu na wprost obserwatora/radio operatora jest wymalowane na ściance, na dole, to żółte koło?
-
A czy ktoś wie czemu na wprost obserwatora/radio operatora jest wymalowane na ściance, na dole, to żółte koło?
Prawdopodobnie jest to koło namalowane farbą reagującą na gazy bojowe poprzez zmianę koloru. Analogiczne rzeczy znajdowały się na skrzydłach np. Hurricanów czy Spitfierów.
(https://i.imgur.com/sscEMh3.jpg)