Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: KosiMazaki w Stycznia 17, 2022, 20:15:24
-
Nie wiem czy było poruszane na forum. Pojawił się darmowy mod do DCS. Może ktoś się skusi i napisze jak to lata :).
https://stormbirds.blog/2022/01/16/dcs-uh-60l-blackhawk-mod-is-available-to-try/
https://www.skywardfm.com/post/showcase-dcsworld-uh60l-black-hawk-mod
https://www.youtube.com/watch?v=Vseq1i5D5VQ
-
Daje frajdę.
-Model lotu jest i będzie poprawiany, na ten moment nie jest idealny (szczególnie VRS jest wyolbrzymiony niesamowicie!). Z SAS1 i SAS2 lata się bardzo łatwo, w locie postępowym wręcz jak samolotem- nie wypuszczona jeszcze publicznie poprawka np. pozwala- jak w realu- zapomnieć o używaniu pedałów. Ruch cyclic (przepraszam, nie znam polskiego terminu) jest bardzo wytłumiony- ja musiałem bawić się z saturacją osi, bo z 100% linearnymi musiałem nienaturalnie mocno wychylać drążek przy najmniejszej poprawce. Z wyłączonymi SAS (w realu się tak nie lata poza sytuacjami awaryjnymi) jest już trochę pracy na drążku, ale nadal czuć, że w porównaniu do UH-1H to ciężka krowa i jest dość stabilny w zawisie. Moim zdaniem parametry masy/ bezwładności są przesadzone, z dużym oporem zmienia kierunek lotu/ruchu (już są poprawki, najbliższy patch m.in. pozwala już zmienić kurs nie robiąc ogromnego kręgu XD).
Helikopter dziwnie zachowuje się przy wejściu w Transitional Lift- powinien chyba poza nagłym wzrostem pułapu podnieść nos- a więc wymagać wychylenia cyclic w przód; tutaj jest odwrotnie- nos pikuje i trzeba drążek przyciągnąć do siebie. Nie wiem czy to błąd modelu lotu, czy "ten typ tak ma" (w UH-60 tam poza elektroniką jest mechaniczny (sic!) system który automatycznie dokłada poprawki na kontrolerach- może ten mod to oddaje).
-Systemy jak na mod bez dostępu do SDK robią wrażenie- aż nie mogę sobie wyobrazić jak ktoś to ogarnął. "autopilot" (FPS) ponoć sprawia problemy, tzn chyba nie wszystkie kanały działają, radio też działa zdaje się tylko po ustawieniu jakiejś opcji w DCS (simplified coms, czy jakoś tak- w każdym razie poprawki w drodze). Jest już w tej wersji działająca opcja tankowania w powietrzu (probe wysuwa się przyciskiem boosta drugiej pompy paliwa na konsoli centralnej- dedykowany przycisk będize dodany później). Brak obsługi przycisku/ systemu "Go Around"- nie wiem czy dodadzą, ale to duperela. Największy dla mnie minus- trym działa jedynie w trybie dla joysticków ze sprężyną centrującą, dla latających na joystickach z FFB zostaje tylko Force Trim (co jest realistyczne), ale przycisk Trim Release który jest potrzebny do pełnej obsługi FPS rozwala właśnie osie (tzn centruje je w miejscu puszczenia przycisku). Także na dzisiaj zostaje SimFFB i nie mapowanie Force Trim w DCS (i rezygnacja z części dobrodziejstw FPS).
W tej wersji helikopter lata za szybko i za wysoko (o problemie z VRS wspomniałem na początku), oraz zbyt wolno wytraca wysokość i prędkość, ale już są pierwsze poprawki- jak dopracują FM, to ja z tego Moda nie wysiadam ;)
-Wizualnie baardzo ładnie- kokpit mógłby dostać fajniejsze tekstury, ale sprawia pozytywne wrażenie- jak dla mnie wygląda świetnie. Z zewnątrz brakuje elementów WSPS przy wewnętrznej stronie goleni kół, pewnie dodadzą. Można w edytorze misji dodać Fueling Probe i zewnętrzne zbiorniki paliwa. Na razie brak modeli pilotów i załogi.
-Dźwięki mają błąd, tzn z zewnątrz słychać odgłos silnika odrzutowego zamiast turbinowego i brak jest dźwięku łopat (da się znaleźć sposób na naprawienie tego błędu, ale już jest to naprawione i następna wypuszczona wersja będzie pozbawiona problemu).
To tyle. Dla mnie mod ma przede wszystkim potencjał, aczkolwiek już na tym etapie mi dał dużo frajdy!
-
Miałem napisać coś od siebie, ale większość niuansów została opisana.
Ucieszył mnie (i nie tylko mnie) ten mod i pomimo pewnych niedociągnięć sprawia dużo frajdy. Przyznam że trapiący mnie chroniczny brak czasu sprawia iż nie miałem okazji poświęcić więcej chwili na dokładniejsze zbadanie co jest, a co nie powinno być. Ale jak już Samek napisał mod ma potencjał i miejmy nadzieje że twórca będzie go rozwijał.
Helikopter dziwnie zachowuje się przy wejściu w Transitional Lift- powinien chyba poza nagłym wzrostem pułapu podnieść nos- a więc wymagać wychylenia cyclic w przód; tutaj jest odwrotnie- nos pikuje i trzeba drążek przyciągnąć do siebie. Nie wiem czy to błąd modelu lotu, czy "ten typ tak ma" (w UH-60 tam poza elektroniką jest mechaniczny (sic!) system który automatycznie dokłada poprawki na kontrolerach- może ten mod to oddaje).
To jest tzw. "mixing unit" znajdująca się w przednim przedziale hydrauliki pomiędzy SAS a wzmacniaczami popychaczy i faktycznie jest to "elektronika przekładniowo-zębatkowa" żartobliwie rzecz ujmując, która wypracowuje poprawki do sterowania np. kompensuje ruch jaki potrzeba wykonać na orczyku dokładając nogi przy zwiększaniu lub zmniejszaniu wysokości po uniesieniu dźwigni skoku ogólnego w zawisie.
Ogólnie o sterowaniu czyli AFCS - Automatic Flifgt Control System i współdziałającymi z nim SAS,FPS, FCC itd. można by zrobić całodniowy wykład dla tego też jestem pełen uznania dla twórcy, że to wszystko ogarnia.
Nie wiem jak dokładnie powinien się zachowywać w pewnych fazach lotów... ale może się dowiem 8). Na moje też zbyt łatwo się rozpędza.
Ruch cyclic (przepraszam, nie znam polskiego terminu)
Cyclic stick - to nie drążek sterowy :icon_wink: ?
Z grubsza poprawiłem. Mazak.
-
Cyclic stick - to nie drążek sterowy :icon_wink: ?
Obiecuję zapamiętać (sam nie lubię zbędnych wtrąceń z języka angielskiego w codziennej komunikacji, ale jeśli chodzi o symulatory, to poza tym forum nigdzie nie używam języka polskiego- nie znam polskiej terminologii; bardzo proszę o wyrozumiałość ;) ).
Przy okazji jeśli ktoś jest ciekaw postępu prac, to na github można śledzić (i zgłaszać błędy/ sugestie): https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/milestone/1
-
Wersja 1.1:
https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/releases/tag/1.1 (https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/releases/tag/1.1)
Zmiany (skrócona wersja):
- radio poprawione (nie trzeba już ustawiać uproszczonego radia w opcjach DCS)
- do poprawnego działania radia wymagane jest przypisanie przycisku PTT- Push To Talk w ustawieniach DCS
- poprawki do modelu lotu i systemów stabilizacji (zmniejszony VRS, obniżona prędkość, poprawiony system FPS)
- więcej opcji przypisania przycisków w opcjach modułu
- inne poprawki (kompletna lista tutaj: https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/milestone/1?closed=1 (https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/milestone/1?closed=1))
-
Czołem,
na Discordzie deweloperów pojawił się template BH. Czy znalazłby się na forum jakiś młody, zdolny grafik, który nieodpłatnie wymalowałby skórki naszych czterech GROM-owych Black Hawk-ów. Wszystko to po to, aby szerzyć w świat nieprzeciętny kunszt załóg tychże śmigłowców z szachwnicami. 😃
-
Taka tylko informacja- ten template niedługo nie będzie już aktualny i malowania pod niego robione prawie na pewno nie będą poprawnie działać z nowymi aktualizacjami moda. Obecna wersja modelu ma bardzo dużą ilość polygonów i będzie optymalizowana, w raz z tym będzie robiony nowy unwrap.
-
Trochę kusi mnie ten mod, nie przeczę, poczekam jeszcze chwilę jak go bardziej rozwiną. Przydałyby się też lepsze teksturki, ale to da się zrobić.
-
Witam
A mi nie lata! Wgrałem moda jak kazali, pod open betę. Spod "saved games" też nie lata. W menadżerze modułów jest zielony guzik, ale na ekranie "powitalnym" brak ikony! Co mam zrobić żeby go oblatać?
Zbyszek
-
Jeżeli prawidłowo wgrałeś go w "Saved Games\DCS" lub "DCS.openbeta\Mods\Aircraft\UH-60L"_to polatać możesz w:
1. "Instant Action" - tam masz trzy proste misje.
2. Ściągnąć misje dla UH-60 z forum DCS.
3. Wejść na serwer który ma zainstalowany ten mod np: "304-VFW_[PL]_S02".
4. Samemu stworzyć misję w mission edytorze.
Łukasz
Regulamin forum. Mazak.
-
"Jeżeli prawidłowo wgrałeś ", co to oznacza? Wgrałem jak piszesz (wersja druga) i dalej to samo, czyli lipa!
-
@szybownik sprawdź wszystko zgodnie z tutorialem:
https://docs.google.com/presentation/d/1kCJf5Nk-fU_21eO7W1ozYfb9FKt488ax65IbeuIGVtA/edit#slide=id.p
Spróbuj w edytorze misji odznaczyć "Historical list of units":
https://zapodaj.net/11e76e78e7634.png.html
https://zapodaj.net/a12d466a3cd4f.jpg.html
-
Wrzuciłem sobie tego moda i trzeba przyznać, ze faktycznie fajny dodatek, tym bardziej że za darmoszkę. Może FM jest trochę drewniany i sunie prawie jak po szynach ale i tak jest lepszy niż w obecnym Gazelle ;). Kuleje animacja śmigła, to powinni poprawić w modelu 3D. Teraz pojawił się też mod dodający pilota i co pilota (jak na screenach) i od razu jest lepiej, oryginalny tego nie posiada. Na pewno warto jak ktoś lubi śmigłowce.
(http://i.imgur.com/MExxgVll.jpg) (https://imgur.com/MExxgVl) (http://i.imgur.com/UZMVUmFl.jpg) (https://imgur.com/UZMVUmF) (http://i.imgur.com/M6WMWPel.jpg) (https://imgur.com/M6WMWPe)
Mod z figurkami pilotów można ściągnąć tu:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3321772/
A tu dodatek z różnymi kombinezonami:
https://www.dropbox.com/s/tcydvinuz1f9wy5/UH-60L.rar?dl=0 .
-
To że lata jak po "szynach" może być spowodowane ilością systemów stabilizujących. System FPS przy większych prędkościach sprawia że pilotaż staje się zbliżony do pilotowania samolotów i praktycznie eliminuje użycie orczyka, tak ponoć jest w realnym śmigłowcu.
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
-
To że lata jak po "szynach" może być spowodowane ilością systemów stabilizujących. System FPS przy większych prędkościach sprawia że pilotaż staje się zbliżony do pilotowania samolotów i praktycznie eliminuje użycie orczyka, tak ponoć jest w realnym śmigłowcu.
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
UH-60 jest stabilny w realu i to bardzo, ale tutaj ewidentnie czuć brak tzw. AFM, który powinien objawiać się myszkowaniem dziobu w pewnych fazach lotu (w tym żadnych drgań spowodowanych pewnymi kątami). Tego nie ma, FM bardzo wiele też wybacza ... ale porównując go np. do FM w takim FSX/P3D, nie mówiąc o MSFS to i tak jest lepiej nawet jak na darmówkę. Model lotu jest uproszczony ale i tak to co mamy nie jest złe na pewno. Just for fun. Jest też trochę baboli w samym modelu 3D (np. opony, który mają mesh na zewnętrznych częściach), natomiast to wciąż WIP i na pewno jeden z bardziej zaawansowanych modów jakie kiedykolwiek wyszły do DCS. Na pewno nim chętnie dłużej polatam.
-
Właśnie wyszła nowa wersja - 1.3.1.
https://github.com/Kinkkujuustovoileipa/uh-60l/releases
Improvements to flight model
Added option for unsprung cyclic
Added option for pedal trim
Some bug fixes
-
Witam
Pobrałem mod wer.1,4 zapisałem na C:\Users\###\Saved Games\DCS\folder\ i nic z tego nie wynika. Po uruchomieniu DCS, ikona UH-60, nie ukazuje się nigdzie?! Co jest nie tak z tym modem albo ze mną? Poproszę o sugestie. Nadmienię, że kilka maszyn z poza ED mam na C:\... i jest OK. Co mam "mieszać" ?!
Zbyszek
Wątek scalony.
-
Nie mam tego moda ale z MiG-25 jest tak że za pierwszym razem musisz wejść do kokpitu F-15C a potem do MiG-25, może z UH-60 być podobnie, zobacz co piszą w readme!
-
Witam
Pobrałem mod wer.1,4 zapisałem na C:\Users\###\Saved Games\DCS\folder\ i nic z tego nie wynika. Po uruchomieniu DCS, ikona UH-60, nie ukazuje się nigdzie?! Co jest nie tak z tym modem albo ze mną? Poproszę o sugestie. Nadmienię, że kilka maszyn z poza ED mam na C:\... i jest OK. Co mam "mieszać" ?!
Zbyszek
Jest już taki temat. Zawsze warto wpierw poszukać wątku. PS. Mod działał bez problemu ale nie wiem jak jest obecnie.
Nie mam tego moda ale z MiG-25 jest tak że za pierwszym razem musisz wejść do kokpitu F-15C a potem do MiG-25, może z UH-60 być podobnie, zobacz co piszą w readme!
Mod ma swój kokpit, działa niezależnie. Jedynie jak ktoś chciał mieć wersję „armed” powinien zainstalować moda podstawowego.
-
Nie pomaga czyszczenie, reset itp. Mod jest na pewno we właściwym miejscu i... "ani widu ani słychu"?! Może jakieś sugestie?
-
Tak patrzę, ale gdzie ty to wgrałeś? Mody "flybye" instaluje się do Saved Games\DCS.openbeta\Mods\aircraft\, ja mam tam UH-60L i działa bez problemu.
-
U mnie też... moja niezdarność osiąga szczyty! Wyczyściłem wszystko co zostało po starym UH-60 i WŁĄCZYŁEM go w "module manager-installed". No i odpalił, działa! Czemu był na "oof"?
Dziękuję i przepraszam.
-
Okazuje się, że gość, który był odpowiedzialny za UH-60L (po styczniowym rozpadzie Polychopa) wraca do gry. Szykuje się niezły updejt jego moda, a że doszło mu sporo doświadczenia z Kiowa, to jestem pewny, że idziemy o niezły krok do przodu: https://forum.dcs.world/topic/293813-uh-60l-black-hawk-mod-official-thread/page/29/#findComment-5690922.
-
No nawet nie 2 tygodnie? Jak to mozliwe? :evil:
(https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/138859868/1e0a0d37e1e64b3c86f7f1f29e5b5a2d/eyJ3IjoxMDgwfQ%3D%3D/1.png?token-hash=CKBeMnZJ_5Qyt75HxxJyYmMJjrCEK3xizwyap-Lg8kY%3D&token-time=1759104000)
v.2.0: https://www.patreon.com/posts/uh60l-mod-2-0-138859868.
-
I video jak on teraz wygląda: https://youtu.be/4yqoiyigKS8?si=UqXlJcawTIiMigis.
-
(https://i.imgur.com/CNiW8KY.jpg)
(http://i.imgur.com/wA6bk0rm.jpg) (https://imgur.com/wA6bk0r) (http://i.imgur.com/9tPhnZym.jpg) (https://imgur.com/9tPhnZy)